Pagina 1 van 1

automatisch incasseren KPN

Geplaatst: 07 mei 2013 22:54
door mariekets
een vraag, Ik heb een telefoonaansluiting bij kpn inclusief een internetabonnement, ik betaal met acceptgirokaart. Nu heeft kpn het internetabonnement omgezet naar een ander abonnement (de reden doet er even niet toe) maar nu hebben ze automatisch de gelden voor dit abonnement afgeschreven van mijn rekeningnummer terwijl ik de telefoonkosten nog steeds per acceptgirokaart betaal.

Mijn vraag is mag KPN zonder toestemming, zijnde schriftelijk of telefonisch zomaar gelden incasseren van mijn bankrekeningnummer~? Overigens heb ik het bedrag geld direct laten storneren omdat ik er niet van gediend was

Mariekets

Re: automatisch incasseren KPN

Geplaatst: 08 mei 2013 00:35
door kss
ja zeer waarschijnlijk hebt u toch ergens toestemming gegeven :)
http://www.kpn.com/prive/service/uitleg ... etalen.htm

om problemen te voorkomen moet u wel contact opnemen met KPN om de stornering te melden en direct opnieuw betalen, als dit enige werkdagen geleden is gebeurd kan dit met ideal via het bijhorende mijnkpn account, of bel anders klantenservice om het een en ander uit te zoeken, dit kan 24/7. (alleen kun je snachts niet inloggen op mijnkpn)

vandaag de dag ontkom je bijna niet meer aan automatische incassos, tenzij je ze nog per post wilt ontvangen en dan betaal je daarvoor, maar bij de nieuwste diensten is dat niet meer mogelijk en zijn diensten via internetbankieren zoals acceptemail mogelijk, deze zijn nog wel gratis.

voordeel is dus dat je een AI kan laten terugboeken en recht hebt op een tweede gratis betaalpoging binnen een bepaalde termijn waarin het u uitkomt, maar als die ook mislukt, loop je risico afgesloten te worden.

Re: automatisch incasseren KPN

Geplaatst: 09 mei 2013 07:11
door Rafc1972
Ik heb zelf bij KPN gewerkt en wanneer u een upgrade heeft gedaan van abonnement, op dat moment bent u ook akkoord gegaan met de automatische incasso. Hier heeft u dan ook een schrijven van gehad zowel via mail als via de post. Indien u daar niet mee akkoord gaat, dient u dat binnen zeven dagen te annuleren.

KPN heeft het recht om haar producten op deze manier aan te bieden, zodat de kans op een geslaagde incasso beter is en uit ervaring heeft de automatische incasso juist heel veel mensen beschermd tegen afsluiting of hogere kosten, omdat men vergeten was om te betalen.