KPN Glasvezel: Doe het niet! Alleen maar problemen!
Geplaatst: 08 mei 2013 11:33
Sinds een jaar hebben wij KPN Glasvezel in huis. Alles werd super snel geregeld en we hadden binnen de kortste keren alles werkend in huis. Later in het jaar kwam ik achter de volgende problemen:
Na een e-mail zou er contact met ons opgenomen worden. Na de tijd die ze hadden gezegt contact met ons op te nemen hebben we nog een e-mail gestuurd. Excuses gehad en weer zouden we binnen de 7 werkdagen terug gebeld worden. Maar je raad het al weer niks gehoord van KPN. Toen maar gebeld. De eerste medewerker zei dat hij ons niet mocht doorverbinden met de afdeling contracten en deed heel moeilijk aan de telefoon. Op de een of andere rede viel de verbinding weg en moesten we opnieuw bellen. Nu een andere medewerker aan de lijn gekergen en die kon ons wel doorverbinden met de afdeling contracten. Na een poos wachten hadden we dan eindelijk iemand aan de lijn. Ons contract zou verlengt worden, we zouden nieuwe tv tuners krijgen en er zou een monteur komen om uit te zoeken waarom we niet de afgesproken 100Mb/s halen. Uiteindelijk kregen we het nieuwe contract thuis gestuurd maar er werden geen kastjes bezorgt en er werd ook niet gebeld om een afspraak te maken voor de monteur. In het contract staat dat je 7 werkdagen bedenktijd hebt. In die tijd kan je nog annuleren dus maar weer KPN gebeld. De afspraken van de korting stonden in hun systeem maar van de nieuwe tuners en de monteur was niks gemeld. Dus zouden we dezelfde avond en anders de dag erna opgebeld worden hierover om dat opnieuw af te spreken. En je raad het al gisteren zijn we dus weer niet gebeld. Savonds zelf maar weer gebeld om de boel te annuleren. De medewerker wilde ons direct door verbinden met de afdeling contracten maar er werd niet gereageerd dus dat kon ook weer niet. Nou werd ons weer beloofd dat we vandaag gebeld zouden worden voor 12 uur. Ik ben dus benieuwd of dit gaat gebeuren... Zo niet stappen we op en gaan we naar een andere provider.
Na research op ineternet kwam ik er ook nog eens achter dat KPN de tv lijn enorm knijpt waardoor je helemaal geen full hd hebt! Het SD beeld van een andere kabelaar is van een veel betere kwaliteit dan de HD beelden van KPN. Dit vind ik toch wel heel schandalig! En we voelen ons daarom ook opgelicht door KPN! Nieuwe klanten aannemen willen ze wel, en alles dan direct in orde maken willen ze ook. Maar zodra er problemen zijn doen ze heel vriendelijk, maar wordt er uiteindelijk helemaal niks geregeld!
Ik ben benieuwd wat KPN gaat doen. Of ze uberhaupt wel bellen vandaag. Ik zal er in iedergeval niet om treuren als we naar een andere provider gaan.
- We hebben een standaard 100Mb/s pakket. Maar wel halen bedraad maar 60Mb/s. Dit moet op een glasvezellijn onmogelijk zijn lijkt mij? Je moet makkelijk de 100 kunnen halen.
- Wifi valt om de haverklap uit.
- TV tuners zijn ontiegelijk traag met alles wat je maar met het kastje wilt doen.
- E-mail forwarding is niet mogelijk bij glasvezel maar wel bij KPN ADSL klanten.
Na een e-mail zou er contact met ons opgenomen worden. Na de tijd die ze hadden gezegt contact met ons op te nemen hebben we nog een e-mail gestuurd. Excuses gehad en weer zouden we binnen de 7 werkdagen terug gebeld worden. Maar je raad het al weer niks gehoord van KPN. Toen maar gebeld. De eerste medewerker zei dat hij ons niet mocht doorverbinden met de afdeling contracten en deed heel moeilijk aan de telefoon. Op de een of andere rede viel de verbinding weg en moesten we opnieuw bellen. Nu een andere medewerker aan de lijn gekergen en die kon ons wel doorverbinden met de afdeling contracten. Na een poos wachten hadden we dan eindelijk iemand aan de lijn. Ons contract zou verlengt worden, we zouden nieuwe tv tuners krijgen en er zou een monteur komen om uit te zoeken waarom we niet de afgesproken 100Mb/s halen. Uiteindelijk kregen we het nieuwe contract thuis gestuurd maar er werden geen kastjes bezorgt en er werd ook niet gebeld om een afspraak te maken voor de monteur. In het contract staat dat je 7 werkdagen bedenktijd hebt. In die tijd kan je nog annuleren dus maar weer KPN gebeld. De afspraken van de korting stonden in hun systeem maar van de nieuwe tuners en de monteur was niks gemeld. Dus zouden we dezelfde avond en anders de dag erna opgebeld worden hierover om dat opnieuw af te spreken. En je raad het al gisteren zijn we dus weer niet gebeld. Savonds zelf maar weer gebeld om de boel te annuleren. De medewerker wilde ons direct door verbinden met de afdeling contracten maar er werd niet gereageerd dus dat kon ook weer niet. Nou werd ons weer beloofd dat we vandaag gebeld zouden worden voor 12 uur. Ik ben dus benieuwd of dit gaat gebeuren... Zo niet stappen we op en gaan we naar een andere provider.
Na research op ineternet kwam ik er ook nog eens achter dat KPN de tv lijn enorm knijpt waardoor je helemaal geen full hd hebt! Het SD beeld van een andere kabelaar is van een veel betere kwaliteit dan de HD beelden van KPN. Dit vind ik toch wel heel schandalig! En we voelen ons daarom ook opgelicht door KPN! Nieuwe klanten aannemen willen ze wel, en alles dan direct in orde maken willen ze ook. Maar zodra er problemen zijn doen ze heel vriendelijk, maar wordt er uiteindelijk helemaal niks geregeld!
Ik ben benieuwd wat KPN gaat doen. Of ze uberhaupt wel bellen vandaag. Ik zal er in iedergeval niet om treuren als we naar een andere provider gaan.