Pagina 1 van 1
Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 14:40
door issyezza
Ik heb bij Ziggo een 3 in1 abonnement genomen, en de actie was geen aansluitkosten. Eenmaal aangesloten deed mijn internet het niet. Monteur is langs geweest en er moest ergens in de buurt handmatig een verbinding hersteld worden. Ik moet nu 66 euro betalen (35 euro voorrijkosten en de rest aanmaningskosten). Elke keer als ik klacht indien word ik genegeerd en loopt de procedure gewoon door. Nu ben ik afgesloten en op die manier gedwongen om toch dat bedrag + aansluitkosten te betalen. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen met Ziggo?
Issy Ezza
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 16:00
door alfatrion
Voorop gesteld dat Ziggo moet bewijzen dat u aansluitkosten moet betalen, vraag ik me af of u hier zelf (tegen)bewijs van heeft, zoals een screenshot o.i.d.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 18:03
door devious
En volgens mij gaat het verhaal heel anders. Monteur heeft werk verricht ergens en de klant moet dat betalen? Hmm, dat zou ook voor het eerst zijn. En 66 euri waarvan 35 voorrijkosten...en de rest aanmaningen?! Pardon?
Voor den draad ermee!
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 19:37
door ruud_a
nooit problemen gehad met ziggo
zelfs de klantenservice was beleefd toen ik een vraag had
ik moet daar wel aan toevoegen dat ik eigenlijk door de klantenservice alle bedrijven waar ik ooit contact mee heb gehad netjes en vlot ben geholpen
dit in tegenstelling tot de horrorverhalen die je soms leest en hoort
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 20:06
door GJvdZ
ruud_a schreef:nooit problemen gehad met ziggo
zelfs de klantenservice was beleefd toen ik een vraag had
ik moet daar wel aan toevoegen dat ik eigenlijk door de klantenservice alle bedrijven waar ik ooit contact mee heb gehad netjes en vlot ben geholpen
dit in tegenstelling tot de horrorverhalen die je soms leest en hoort
Waarschijnlijk stel jij je vraag een de helpdesk op een normale manier.... Ik heb ook nog nooit problemen gehad met een helpdesk.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 20:11
door devious
mensenmensen... we schieten aan de TS voorbij...
Als je nooit betaalt word je inderdaad vanzelf afgesloten. Plicht tot betalen blijft ook inderdaad staan.
Ik denk dat de TS zoiets bedoelt.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 20:26
door ruud_a
devious schreef:mensenmensen... we schieten aan de TS voorbij...
Als je nooit betaalt word je inderdaad vanzelf afgesloten. Plicht tot betalen blijft ook inderdaad staan.
Ik denk dat de TS zoiets bedoelt.
TS vindt dat de verplichting om te betalen niet bestaat in dit geval
de actie was geen aansluitkosten
en als er ergens in de buurt een aansluiting moet worden gemaakt is dat voor kosten van de ziggo
de ziggo heeft blijkbaar een andere kijk op de zaak
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 20:37
door nevermind
issyezza schreef:Ik heb bij Ziggo een 3 in1 abonnement genomen, en de actie was geen aansluitkosten. Eenmaal aangesloten deed mijn internet het niet. Monteur is langs geweest en er moest ergens in de buurt handmatig een verbinding hersteld worden. Ik moet nu 66 euro betalen (35 euro voorrijkosten en de rest aanmaningskosten). Elke keer als ik klacht indien word ik genegeerd en loopt de procedure gewoon door. Nu ben ik afgesloten en op die manier gedwongen om toch dat bedrag + aansluitkosten te betalen. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen met Ziggo?
Issy Ezza
Stuur Alex een PB:
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=139254
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 08 mei 2013 22:37
door devious
Maar als je bent afgesloten moet je inderdaad her-aansluitkosten betalen. Haar contract was "zonder aansluitkosten", dat is dus NIET dat je gratis wordt aangesloten als je wéér bent afgesloten omdat je constant niet betaalt. ...
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 09 mei 2013 15:41
door olaf79
devious schreef:Maar als je bent afgesloten moet je inderdaad her-aansluitkosten betalen. Haar contract was "zonder aansluitkosten", dat is dus NIET dat je gratis wordt aangesloten als je wéér bent afgesloten omdat je constant niet betaalt. ...
Dat is dus onzin. Als je de rekening betwist heb je alle recht deze niet te betalen en moet ziggo maar bewijzen dat zij gelijk hebben. Bovendien is de rekening m.i. niet ver genoeg opgelopen om afsluiting te rechtvaardigen. Dit riekt naar machtsmisbruik.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 09 mei 2013 19:49
door devious
machtsmisbruik?
Eerder een kwestie van de AlgemeneVoorwaarden lezen en gewoon even netjes de Klantenservice op de hoogte stellen. Kan inderdaad even duren, maar als dan eenmaal in het systeem staat wat er aan de hand is kan daar naar worden gehandeld. Een signaal-afsluiting is pas na 3 maanden. Meestal omdat mensen ineens besluiten dat het nu wel genoeg is geweest en enken dat als ze niet betalen er wel iemand komt die hen even helpt. Dat is dus niet zo en nog nooit geweest. Heb je een probleem dan hoor je dat asap te melden bij de Klantenservice opdat het kan worden verholpen. Liefst binnen 6 weken, want na 6 weken en zonder tegenbericht heeft een eindgebruiker het recht om direct op te zeggen ende schade te claimen. De schade valt dat meestal reuze mee, de ergernis niet.
Mond houden, bellen naar de Klantenservice en vooral normaal proberen te blijven doen. Kan ik ook niet, want als ik bel hebben uiteraard alle randdebielen dienst.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 09 mei 2013 22:32
door Bob Schurkjens
Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien
Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 10 mei 2013 00:13
door ruud_a
Bob Schurkjens schreef:Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien
Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.
bij sommige bedrijven is het dertig zweepslagen, dus het valt nog mee bij ziggo
Re: Ziggo aansluitkosten
Geplaatst: 10 mei 2013 13:08
door ciske
ruud_a schreef:Bob Schurkjens schreef:Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien
Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.
bij sommige bedrijven is het dertig zweepslagen, dus het valt nog mee bij ziggo
Pfft wat denken die bedrijven wel.