LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Estro gaat van facturering achteraf naar vooraf

Discussieer hier over kinderopvang.
Mitsu

Estro gaat van facturering achteraf naar vooraf

Ongelezen bericht door Mitsu »

Mijn kinderen gaat naar een kinderdagverblijf dat onderdeel is van Estro. Beging mei ontving ik van Estro een brief (dagtekening 29 april) dat zij van facturatie achteraf overgaat op facturatie vooraf. Wat mij in deze ernstig stoort is dat Estro meent dat zij het recht heeft dit aan te passen zonder aan te geven op welke gronden dit gebeurt. Daarnaast gaat deze wijziging in mei in oftewel binnen 4 weken na ontvangst van de brief. Er geldt een overgangsregeling van 2 maanden waarbij in 2 maanden een extra maand wordt geincasseerd. In mijn situatie is dit 1.000 euro per maand extra! ik ben benieuwd of meer mensen met deze situatie zijn geconfronteerd en of mensen weten of dit juridisch wel mogelijk is.

Dirkie

Re: Estro gaat van facturering achteraf naar vooraf

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mitsu schreef:.......Wat mij in deze ernstig stoort is dat Estro meent dat zij het recht heeft dit aan te passen zonder aan te geven op welke gronden dit gebeurt. .......
De reden hiervoor is dezelfde reden als die van alle bedrijven die dit doorgevoerd hebben. Bij betaling achteraf moet je als je bedrijf bij wanbetaling kosten gaan maken om geld voor de geleverde diensten te krijgen. En blijkbaar komen er ook hier steeds meer wanbetalers waardoor de kosten oplopen. Door betaling vooraf in te voeren kun bij wanbetaling de niet-betalers gewoon geen dienst verlenen en ben je als bedrijf goedkoper uit. En natuurlijk onstaat er een overgangsperiode waarin dubbel betaald moet worden. En om de kans op het niet kunnen incasseren zo klein mogelijk te maken wordt mei gekozen als startmaand, want dan wordt het vakantie geld gestort (en in de maand daarop de kinderbijslag als ik me niet vergis).

sjohie

Re: Estro gaat van facturering achteraf naar vooraf

Ongelezen bericht door sjohie »

Mitsu schreef:Mijn kinderen gaat naar een kinderdagverblijf dat onderdeel is van Estro. Beging mei ontving ik van Estro een brief (dagtekening 29 april) dat zij van facturatie achteraf overgaat op facturatie vooraf. Wat mij in deze ernstig stoort is dat Estro meent dat zij het recht heeft dit aan te passen zonder aan te geven op welke gronden dit gebeurt. Daarnaast gaat deze wijziging in mei in oftewel binnen 4 weken na ontvangst van de brief. Er geldt een overgangsregeling van 2 maanden waarbij in 2 maanden een extra maand wordt geincasseerd. In mijn situatie is dit 1.000 euro per maand extra! ik ben benieuwd of meer mensen met deze situatie zijn geconfronteerd en of mensen weten of dit juridisch wel mogelijk is.
Het aantal wanbetalers aan de kinderopvang organisaties stijgt, net als voor zowat alle bedrijven, en dus willen ze die ellende waar mogelijk voor zijn. Dat recht zal vermoedelijk staan in de overeenkomst die jullie aan zijn gegaan, en waar jij als klant een afschrift van hebt gekregen? Daar zou ik eerst eens even in kijken.

Gesloten