Huurbaas betaalt geen tot te weinig borg terug
Geplaatst: 09 mei 2013 10:31
Beste allemaal,
Met veel plezier heb ik samen met mijn huisgenoot de afgelopen jaren in Haarlem centrum gewoond. Onlangs is ons huurcontract opgezegd (Dat verliep al niet zo soepel, want [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (huurbaas) was met opzeggen veel te laat). Uiteindelijk hebben wij - na contact met zijn advocaat (The Legal Group) en allebei een huis te hebben gevonden - besloten toch weg te gaan en daarmee een confrontatie in de rechtzaal te vermijden. Hierbij hebben wij in aller redelijkheid de laatste maand huur niet hoeven betalen omdat deze als verhuisperiode gelde. Dit is schriftelijk bevestigd door zijn advocaat.
Wij hebben het huis op 1 april als besproken verlaten. Echter een deel van de borg hebben wij pas gister (8 mei 2013) terug gekregen vanuit zijn bedrijf 6.12 Outsourcing. Ruim een maand na dato. Nu is dat op zich nog niet zo erg, maar het feit dat wij beide slechts 300 euro kregen in plaats van de 750 euro betaald borg is natuurlijk erg vreemd.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] stuurde ons de volgende rekening vanuit Klusjesman [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]:
Prijsopgave herstelwerkzaamheden
Afvoer achtergebleven levensmiddelen enz € 85,00
Herstel plafond hal € 165,00 Materiaal € 20,00
Herstel raam binnenplaatsje € 237,50 Materiaal € 76,00
Diverse reparaties wegens gaten in de muren e.d. € 82,50
Schoonmaakwerkzaamheden € 85,00
Totaal incl btw € 751,00
Meubels (excl. BTW) € 150,00 -------------- € 901,00
Met het raam gaan we akkoord, aangezien we dat zelf hebben gebroken. Al is deze prijs een prijs om ook direct het complete kozijn op te knappen (Het was een oud huis).
De fietsophaning in het halletje was gemonteerd met pluggen in een rieten plafond. Vroeg of laat zou dit een keer mis gaan. Dit is dus niet door onze schuld gebeurd, maar door slecht timmerwerk. Mondeling hebben we met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] afgesproken dat wij niks aan de gaten in de muur hoefden te doen en dat dit niet in rekening gebracht zou worden. Dit brengt hij echter wel bij ons in rekening. De bank die kapot was hoefde wij ook niet te herstellen, omdat deze net als de andere meubels toch naar de stort zouden gaan aldus [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Op zijn minst opvallend te noemen dat wij hier 150 euro voor moeten betalen.
De kosten van de schoonmaakwerkzaamheden en het afvoeren van het vuil zijn ook op niks gebaseerd. Mochten deze kosten al gemaakt zijn, dan is dit niet meer dan een paar tientjes. De vuilnisbak is om de hoek en was helaas vol op het moment dat wij het huis uit gingen. Eerlijk is eerlijk er stonden nog 8 vuilniszakken en de vloer had misschien nog een keertje gedweild kunnen worden, maar dat is geen kostenpost van 170 euro. Hier wil ik nog aan toevoegen dat wij behoorlijk wat troep van de huurbaas uit dat huis naar de stort hebben gebracht en dat die paar vuilniszakken daar in schril contrast mee staan.
Verder zegt de huurbaas in een mail naar ons dat zijn huis het afgelopen jaar naar de "vervelend" is geholpen en daarom al coulant is. Dit is wederom op niks gebaseerd. Het huis is er in de tijd dat wij er hebben gewoond behoorlijk op vooruitgegaan, mijn huisgenoot is meubelmaker en weet wat dat te gaat wel e.a. van klussen. De laatste keer dat [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (de klusjesman van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) de douche en afvoer heeft verbeterd, heeft hij zelf nota bene de klus afgemaakt met schilderwerk beneden op de schouw en op zijn kamer. Dit heeft hem ook tijd en geld gekost. Hier heeft hij nooit een cent van in rekening gebracht.
Verder waren er de afgelopen maand geen afspraken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] te maken. Wij balen er al van dat er zo ontzettend laat betaald wordt en nou komt hij ook nog hiermee.
Wij hebben [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ook een zeer redelijk voorstel gedaan voor de kosten die hij eventueel in rekening zou moeten brengen, dit zou dan op 300 voor het raam komen en 50 euro voor de schoonmaakkosten. Hier hebben wij echter geen reactie op ontvangen.
Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop alle lezers zo een goed idee te geven van de gehele situatie. Hebben jullie enig idee wat de beste stappen zijn om toch ons geld terug te krijgen?
Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
Met veel plezier heb ik samen met mijn huisgenoot de afgelopen jaren in Haarlem centrum gewoond. Onlangs is ons huurcontract opgezegd (Dat verliep al niet zo soepel, want [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (huurbaas) was met opzeggen veel te laat). Uiteindelijk hebben wij - na contact met zijn advocaat (The Legal Group) en allebei een huis te hebben gevonden - besloten toch weg te gaan en daarmee een confrontatie in de rechtzaal te vermijden. Hierbij hebben wij in aller redelijkheid de laatste maand huur niet hoeven betalen omdat deze als verhuisperiode gelde. Dit is schriftelijk bevestigd door zijn advocaat.
Wij hebben het huis op 1 april als besproken verlaten. Echter een deel van de borg hebben wij pas gister (8 mei 2013) terug gekregen vanuit zijn bedrijf 6.12 Outsourcing. Ruim een maand na dato. Nu is dat op zich nog niet zo erg, maar het feit dat wij beide slechts 300 euro kregen in plaats van de 750 euro betaald borg is natuurlijk erg vreemd.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] stuurde ons de volgende rekening vanuit Klusjesman [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]:
Prijsopgave herstelwerkzaamheden
Afvoer achtergebleven levensmiddelen enz € 85,00
Herstel plafond hal € 165,00 Materiaal € 20,00
Herstel raam binnenplaatsje € 237,50 Materiaal € 76,00
Diverse reparaties wegens gaten in de muren e.d. € 82,50
Schoonmaakwerkzaamheden € 85,00
Totaal incl btw € 751,00
Meubels (excl. BTW) € 150,00 -------------- € 901,00
Met het raam gaan we akkoord, aangezien we dat zelf hebben gebroken. Al is deze prijs een prijs om ook direct het complete kozijn op te knappen (Het was een oud huis).
De fietsophaning in het halletje was gemonteerd met pluggen in een rieten plafond. Vroeg of laat zou dit een keer mis gaan. Dit is dus niet door onze schuld gebeurd, maar door slecht timmerwerk. Mondeling hebben we met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] afgesproken dat wij niks aan de gaten in de muur hoefden te doen en dat dit niet in rekening gebracht zou worden. Dit brengt hij echter wel bij ons in rekening. De bank die kapot was hoefde wij ook niet te herstellen, omdat deze net als de andere meubels toch naar de stort zouden gaan aldus [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Op zijn minst opvallend te noemen dat wij hier 150 euro voor moeten betalen.
De kosten van de schoonmaakwerkzaamheden en het afvoeren van het vuil zijn ook op niks gebaseerd. Mochten deze kosten al gemaakt zijn, dan is dit niet meer dan een paar tientjes. De vuilnisbak is om de hoek en was helaas vol op het moment dat wij het huis uit gingen. Eerlijk is eerlijk er stonden nog 8 vuilniszakken en de vloer had misschien nog een keertje gedweild kunnen worden, maar dat is geen kostenpost van 170 euro. Hier wil ik nog aan toevoegen dat wij behoorlijk wat troep van de huurbaas uit dat huis naar de stort hebben gebracht en dat die paar vuilniszakken daar in schril contrast mee staan.
Verder zegt de huurbaas in een mail naar ons dat zijn huis het afgelopen jaar naar de "vervelend" is geholpen en daarom al coulant is. Dit is wederom op niks gebaseerd. Het huis is er in de tijd dat wij er hebben gewoond behoorlijk op vooruitgegaan, mijn huisgenoot is meubelmaker en weet wat dat te gaat wel e.a. van klussen. De laatste keer dat [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (de klusjesman van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) de douche en afvoer heeft verbeterd, heeft hij zelf nota bene de klus afgemaakt met schilderwerk beneden op de schouw en op zijn kamer. Dit heeft hem ook tijd en geld gekost. Hier heeft hij nooit een cent van in rekening gebracht.
Verder waren er de afgelopen maand geen afspraken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] te maken. Wij balen er al van dat er zo ontzettend laat betaald wordt en nou komt hij ook nog hiermee.
Wij hebben [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ook een zeer redelijk voorstel gedaan voor de kosten die hij eventueel in rekening zou moeten brengen, dit zou dan op 300 voor het raam komen en 50 euro voor de schoonmaakkosten. Hier hebben wij echter geen reactie op ontvangen.
Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop alle lezers zo een goed idee te geven van de gehele situatie. Hebben jullie enig idee wat de beste stappen zijn om toch ons geld terug te krijgen?
Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!