LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het veranderen van deze data computervredebreuk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
windvlaagT4

Is het veranderen van deze data computervredebreuk

Ongelezen bericht door windvlaagT4 »

Beste RADAR,

Ik en een aantal kennissen van mij spelen een spel een hebben daar DATA op geplaatst. Er is iemand steeds die doelbewust deze DATA verandert. Dit kan niet zomaar. Er wordt dan iemand van onze groep omgekocht, om zo de rechten te verlenen dat te doen. Er wordt dus beveiliging doorbroken, op een oneerlijke manier. Op dit spel valt ook virtueel geld te verdienen. Dit is ook echt geld waard. Wij lijden hier financiele schade door.

In het wetboek van strafrecht staat het volgende geschreven:

Computervredebreuk is in Nederland strafbaar gesteld in artikel 138ab van het Wetboek van Strafrecht en artikel 144a van het Wetboek van Strafrecht BES. Het wetboek omschrijft computervredebreuk als "opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan". Voorwaarde voor computervredebreuk is dat de dader bij het binnendringen:
enige beveiliging doorbreekt, of
de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
De maximale straf voor computervredebreuk is 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (in 2012: 19.500 euro of 14.000 dollar). Echter indien de inbreker:
gegevens uit de computer vastlegt (voor zichzelf of anderen), of
de verwerkingscapaciteit van de computer aanwendt voor zichzelf, of
de ingebroken computer gebruikt als startpunt voor een verdere inbraakpoging in een andere computer

Er wordt dus binnengedrongen door omkopingen in ons netwerk. Daarbij wordt een beveiliging daarvan dus doorbroken. Ook proberen zij via valse gebruikersnamen ons toegang binnen te dringen.

Het is misschien een beetje ver gezocht, en de vraag is maar of er iets tegen gedaan word, maar theoretisch gezien valt hier toch aangifte voor te doen?

Het gaat om een persoon die zich opgeeft ''Lorenzo'' te zijn.

Met vriendelijke groet,

Thomas K.

Barman

Re: Is het veranderen van deze data computervredebreuk

Ongelezen bericht door Barman »

Het is geen binnendringen als iemand die dat mag jou toegang verschaft. Waar is het omkoping? Het is betaling voor bewezen diensten.

windvlaagT4

Er was geen toestemming voor. De persoon die de rechten wilde verkrijgen, de data-veranderaar dus, heeft een van de rechthebbende omgepraat dan wel omgekocht. Er was geen bewezen dienst voor gevallen. Het wordt steeds express veranderd. De data-veranderaar probeert op allerlei manieren op systeem binnen te dringen.

Edit: de data-veranderaar is reeds ingelicht. In mijn optiek is barman hem, omdat hij al zei een RADAR-account te hebben en ging reageren.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

dringen ze jouw computer binnen of de server waarop het spel staat?

windvlaagT4

De server die wij ervoor gebruiken. Volgens onze regels mag er geen toestemming verleent worden aan de data-veranderaar en dat is toch gebeurd. Hij heeft onze beveiliging doorbroken, terwijl hij en de toegangever tot onze data wisten dat dat niet mocht.

Fire-werkman

Ongelezen bericht door Fire-werkman »

Imperial Maffia
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a. door het doorbreken van een beveiliging,
b. door een technische ingreep,
c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Er is geen beveiliging doorbroken, hooguit omzeild. Er zijn geen technische ingreep gepleegd. Er is geen valse signalen verstuurd noch een valse sleutel gebruikt. En ik ben bang dat er geen bewijs is dat deze persoon een valse hoedanigheid heeft aangenomen en zo toegang heeft gekregen. Dood spoor.
Fire-werkman schreef:Ik wil even mededelen dat het spel waaronder hij financiele geld verliest ''habbo'' heet. Dit is geen enkele spraken van computervredebreuk als trashen niet geldig is moest dat staan op de habbo voorwaarde.
Kun dit toelichten? Ik ben niet bekent met de term trashen. Welke handelingen heb je precies uitgevoerd? En hoe komt het dat TS daardoor geld is verloren?
Fire-werkman schreef:Scammen is ook op eigen risico en is niet strafbaar.
Wederom ben ik niet bekent met de term scammen. Welke handelingen heb je concreet uitgevoerd?

Fire-werkman

Imperial Maffia
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

nu wordt het intersant

Fire-werkman

Imperial Maffia
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Fire-werkman

IM
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Fire-werkman

Hooguit kan je Sulake of habbo iets maken aangezien het er niet in staat dat je niet mag trashen = Kameroverhoop halen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fire-werkman schreef:Scammen = euhm hoe moet ik dit uitleggen, scammen = stelen zegmaar.

Trashen = Je habbo kamer overhoop halen. Maar omdat te kunnen moet de eigenaar je rechten geven. En dat is zijn eigen keuze en ja het is ook op je eigen risico.
Dus je hebt zijn habbo kamer overhoop gehaald en zijn geld gestolen. Maar hoe ben je aan zijn account gekomen? En wat is er met het geld gebeurd?

Fire-werkman

IM
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Fire-werkman

Imperial Maffia
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

windvlaagT4 schreef: Edit: de data-veranderaar is reeds ingelicht. In mijn optiek is barman hem, omdat hij al zei een RADAR-account te hebben en ging reageren.
Natuurlijk ben ik hem. Ik speel graag kleuterspelletjes in mijn vrije tijd.

hulpje940

Ongelezen bericht door hulpje940 »

Ik wil ook duidelijk maken habbo is gewoon een spel.
Als je een organisatie opricht/koopt op habbo kun je verwachten dat dit gaat gebeuren.
Hij heeft zelf dus een account gekocht op habbo voor 1000 euro wat ik hier lees dus dat is zijn eigen risico. Hij wil dus nu zijn geld terug verdienen in habbo cr, maar als zijn kamer vaak getrasht word kan dat niet en word die boos. Nu denkt die dus dat die met deze claim zomaar duizenden euro's kan ophalen, omdat mijn vriend fire-werkman samen met anderen zijn kamer overhoop heeft gehaald. Hij moet niet denken dat die met deze valse beweringen slaagt. Hij moet weten dat als hij in de politie/maffia/leger wereld zit dat hij niet het enigste bedrijf is. En hij word nu getrasht door het grootste maffia bedrijf van habbo genaamd Imperial Maffia en dat kan hij niet hebben. Alleen de leider kan een persoon rechten geven in een badge en die personen kunnen dan weer andere personen rechten geven om te trashen. Iedereen kan een 2de account aanmaken op habbo en zich dan anders voor doen als op hun eerste account dat hoort er gewoon bij. Ik snap niet waarom je hier zoon groot probleem van zou maken. En fire-werkman doet ook niet aan scammen, aangezien hij niks gestolen heeft alleen samen met anderen de meubels verplaats.

Met vriendelijke groeten,
hulpje940

Fire-werkman

Imperial Maffia
Laatst gewijzigd door Fire-werkman op 11 apr 2015 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

hulpje940

Ongelezen bericht door hulpje940 »

Ik vind habbo geen kleuterspel, maar als hij dat vind is dat zijn eigen mening

windvlaagT4

Fire-werkman mag verzinnen hoor wat hij wil, maakt me niet uit, wij weten hoe het echt zit. Een habbo account kopen is niet strafbaar bij de Nederlandse wet. Misschien bij de habbo reglementen, dus dat is eenv erwerpelijke beschuldiging. Daarbij heb ik dat meisje bedreigd met aangfite tegen haar te doen, als ze nog een keer mijn kamer overhoop haalde met de verdachte Lorenzo dus. Een waarschuwing dus.
Er zijn ook andere habbo's die hier klachten over hebben. Ook zij kunnen zich niet verweren tegen deze fire-werkman/Lorenzo uit Belgie Hij pest ons. Wij kunnen hem wel op negeer zetten of uit skype verwijderen, maar niet tegen houden onze kamers te trashen. Daarbij is hier zeker sprake van vernieling, mijn hele kamer/data is namelijk letterlijk vernielt. Die moesten wij nu al 7x herstellen.

De verdachte maakte ook gebruik van sok-pops, nadat wij hem uit de kamer geband hadden. Hij doorbrak dus wederom onze beveiliging via valse gebruikersnamen.

Wij hebben besloten aangifte te doen van:

- Vernieling
- Computervredebreuk
- Stalking, doordat wij steeds zeiden: doe dit meer, en hij doorging onze kamer op welke manieren/accounts dan ook te betreden.
- Cyberpesten
Laatst gewijzigd door windvlaagT4 op 09 mei 2013 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten