LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
spambam

MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Ongelezen bericht door spambam »

Op tweakers (myadsl.sucks.nl) staan een groot aantal klachten.

Wat is het geval:
-als je navraagt telefonisch of je bij het opzeggen van je huidige abonnement gebruik kunt maken van hun gratis-pc-aanbieding is het antwoord ja
-twee dagen later als je opgezegd hebt, staat op de site dat het niet mogelijk is (maar telefonisch zegt men dat het bij oude aanmeldingen binnen een redelijke termijn wel kan)
-de pc zou je binnen 2 weken na aansluiting krijgen; echter in een separate brief wordt gezegd dat per de 1e van de maand na aansluiting je een faktuur krijgt per mail en dat 12 dagen na afschrijving wordt geleverd
-in de voorwaarden wordt over 69 euro aansluitkosten gesproken. echter na een week zet mycom op z'n site dat je 69 euro AFsluitkosten moet betalen.

Reactie Mycom:

"Vanwege een fout aan onze kant is de MyADSL afdeling vergeten deze voorwaarden te verstrekken. Bij deze hebben wij naar alle klanten opnieuw een brief verstuurd om dit te laten bevestigen en de klanten akkoord te laten gaan. Mocht u niet akkoord gaan met dit besluit dan zal uw ADSL aanvraag vervallen."

Nee, men wijzigt continue achteraf voorwaarden en bepalingen!

Feitelijk wurgcontracten omdat velen hun huidige aansluiting hadden opgezegd en zich hier hadden aangemeld. Bovendien heeft deze provider een clausule (kom je achteraf pas achter omdat de voorwaarden alleen op een site staan en niet op je overeenkomst) dat stilzwijgend na het 1e jaar je abonnement voor een jaar weer wordt voortgezet. Tenzij je 45 dagen van tevoren opzegt.

Nu zijn er tal van klachten (aansluitingen gaan zeer lang duren, dit oneerlijke achteraf aanpassen van overeenkomsten) tezamen met relatief dure abonnementen zijn op zijn minst het noemen in Radar waard :roll:

Fluffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:28

Re: MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Ongelezen bericht door Fluffie »

Dit ruikt naar misleiding :x

nog een boze exmycomklant

Re: MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Ongelezen bericht door nog een boze exmycomklant »

Mycom reageert nu zelf zwakjes, dat het een foutje is. Niet dus.

http://www.tweakers.net/nieuws/30689

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Ongelezen bericht door spambam »

Dit is vorig jaar bij Kassa al eens aangekaart, maar het hoofdstuk is nog niet gesloten. Abonnees dienen dus goed op te letten!!!
Ondanks de eerdere ophef (zie link http://myadsl.sucks.nl) over de vorig jaar eenzijdig toegevoegde afsluitkostenclausule, en de in de Kassa-uitzending toegezegde vrijstelling voor bestaande abonnees door de MyAdsl/MyCom-directeur presteert u het toch om afsluitkosten in rekening te brengen.

Dit terwijl in de opzegging duidelijk vermeld was dat wij onder genoemde voorwaarden zonder afsluitkosten wilden opzeggen. Zoals op genoemde URL (Tweakers.net) te lezen valt zijn er meerderen die hier mee geconfronteerd worden, dus is geen sprake van een incident.

Hieronder treft u de nota aan die mijn schoonmoeder eergister in de mail kreeg. Ikzelf ben deze maand afgesloten en vrees binnenkort ook zoiets te gaan ontvangen. Derhalve het dringende verzoek per omgaande in uw administratie een creditering uit te laten voeren.

Mocht de afschrijving niet zijn gecorrigeerd binnen 7 dagen na onterechte incasso, dan zullen wij tot stornering overgaan.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden

Ongelezen bericht door spambam »

Na m'n schoonmoeder werden ook wij nog eens uitgeknepen, daaroverheen deze mail gestuurd:

30-05-2005 54.82.95.654 MYCOM NEDERLAND BV -69,00 EUR
INCASSO FACTUUR 142897

U heeft het toch (niet geheel onverwacht) gepresteerd om van onze
rekening (KNIP) zonder onze toestemming, en geheel zonder enige
rechtvaardiging de niet van toepassing zijnde afsluitkosten af te schrijven.
Indien binnen 7 werkdagen na vandaag het bedrag niet is gecrediteerd, zal ik
de bank opdracht geven deze incasso te storneren.

Gesloten