ClickToBuy : bedriegers.... nooit meer !
Geplaatst: 12 mei 2013 19:55
Ondertussen al wat gegoogled, en blijkbaar ben ik niet de enige die slechte ervaringen heeft met de webshop ClickToBuy, ....
Graag jullie reacties, ik zoek ook nog steeds fysieke contacten bij deze firma, want email beantwoorden doen ze duidelijk niet ...
In juni 2012 kocht ik een Lavazza Espressotoestel bij C2B. Bij ontvangst bleek de verpakking én het toestel licht beschadigd. Melding hiervan bij C2B werd afgedaan met de melding dat dit profesionele toestellen waren, en die worden nu eenmaal niet verpakt zoals 'consumer' toestellen. Vanwege het grote gewicht (hoge retour verzendingskosten) heb ik dit maar aanvaard... Slecht idee blijkt achteraf : vandaag is mijn toestel defect. ClickToBuy antwoord NIET op mails, nooit, geen enkel antwoord.... Telefonisch kreeg ik de droge mededeling dat ik voor de garantie maar moest gaan bij de invoerder. De invoerder wees dit echter resuluut af omdat hij geen idee had van waar de toestellen kwamen. In ieder geval niet uit het reguliere verkoopcircuit van Lavazza. Bij het tweede telefonisch contact kwam de aap dan uit de mouw : C2B zegt nu dat ze mij een demotoestel hebben verkocht en dat ze geen garantie geven ! Nergens in de verkoopsadvertentie, of op de factuur is dit te lezen, en bij mijn eerste telefonisch contact hebben ze dit ontkend.... Kortom : men heeft mij een tweedehands toestel verkocht, zonder dit te melden, én C2B onttrekt zich aan zijn wettelijke garantieverplichtingen! Na het laatste telefonische contact vroeg men mij om de advertentie en de factuur door te sturen en men ging mij de zelfde dag antwoorden, maar zoals te verwachten : stilte....
Graag jullie reacties, ik zoek ook nog steeds fysieke contacten bij deze firma, want email beantwoorden doen ze duidelijk niet ...
In juni 2012 kocht ik een Lavazza Espressotoestel bij C2B. Bij ontvangst bleek de verpakking én het toestel licht beschadigd. Melding hiervan bij C2B werd afgedaan met de melding dat dit profesionele toestellen waren, en die worden nu eenmaal niet verpakt zoals 'consumer' toestellen. Vanwege het grote gewicht (hoge retour verzendingskosten) heb ik dit maar aanvaard... Slecht idee blijkt achteraf : vandaag is mijn toestel defect. ClickToBuy antwoord NIET op mails, nooit, geen enkel antwoord.... Telefonisch kreeg ik de droge mededeling dat ik voor de garantie maar moest gaan bij de invoerder. De invoerder wees dit echter resuluut af omdat hij geen idee had van waar de toestellen kwamen. In ieder geval niet uit het reguliere verkoopcircuit van Lavazza. Bij het tweede telefonisch contact kwam de aap dan uit de mouw : C2B zegt nu dat ze mij een demotoestel hebben verkocht en dat ze geen garantie geven ! Nergens in de verkoopsadvertentie, of op de factuur is dit te lezen, en bij mijn eerste telefonisch contact hebben ze dit ontkend.... Kortom : men heeft mij een tweedehands toestel verkocht, zonder dit te melden, én C2B onttrekt zich aan zijn wettelijke garantieverplichtingen! Na het laatste telefonische contact vroeg men mij om de advertentie en de factuur door te sturen en men ging mij de zelfde dag antwoorden, maar zoals te verwachten : stilte....