Sinds juni 2001 neem ik groene stroom af van Echte Energie (greenpeace). Ieder jaar geef ik de meterstanden op via de nuon. Al 2,5 jaar geen eindafrekening en overzicht van elektragebruik gehad. Echte Energie zegt dat nuon weigert de meterstanden door te geven. Grote kans dat ik straks een forse nabetaling krijg over 2,5 jaar. Moet ik die zomaar betalen? Kan ik hier iets mee doen? meer ervaringen?
Groeten, Diederik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eindejaarrekening groene stroom van echte energie
Re: eindejaarrekening groene stroom van echte energie
Misschien moet je maar eens kijken op de site van de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven;
oa http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=133
Verwacht zelf binnenkort ook naar ze te kunnen schrijven.
oa http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=133
Verwacht zelf binnenkort ook naar ze te kunnen schrijven.
Re: eindejaarrekening groene stroom van echte energie
Nuon geeft de standen binnen een dag door aan echte energie, maar het is altijd makkelijk een ander de schuld te geven.
En een ander feit is, alle energie bedrijven mogen maar tot 2 jaar terug innen. Trek dus nog maar 's flink aan de bel bij echte energie, waarschijnlijk dat zij de echte meterstanden zijn kwijt geraakt en geven lekker de Nuon de schuld. Handig zo'n afschuif systeem.
En een ander feit is, alle energie bedrijven mogen maar tot 2 jaar terug innen. Trek dus nog maar 's flink aan de bel bij echte energie, waarschijnlijk dat zij de echte meterstanden zijn kwijt geraakt en geven lekker de Nuon de schuld. Handig zo'n afschuif systeem.
Re: eindejaarrekening groene stroom van echte energie
Hmmm ... ik weet uit ervaring dat de Nuon dus wel enorme blunders hier mee maakt !!
Geen standen doorgeven, geschatte standen doorgeven ipv de opgenomen stand, verkeerde (anders dan de ingevulde) standen doorgeven, dag en nacht stand omgewisseld ... Om nog maar te zwijgen dat ze ook nog wel eens voorschotten in hun "administratie" kwijt raken (controleer dus altijd je jaarnota ).
Eind december de nieuwe standen aan de Nuon doorgegeven ben benieuwd wat er deze keer weer mis gaat ...
Ik ben nu dik 3 jaar gedwongen klant bij de Nuon (voor de stroom al overgestapt zodra dat kon) .. en tot nu toe nog niet 1x een juiste jaarnota !! Deze week weer een aanmaning ontvangen (+€10) voor een nota waar ik al maanden (bijna een jaar) geleden een klacht over heb ingediend en nog steeds van de Nuon een reactie op moet krijgen.
(Maar ze zijn natuurlijk weer eens vergeten de uitstel van betaling te verlengen .. en hup daar gaat het automatisch versturen van aanmaningen weer ...).
Enfin .. dit was nog maar een korte samenvatting van hoe nauwkeurig de Nuon met gegevens omgaat ...
Geen standen doorgeven, geschatte standen doorgeven ipv de opgenomen stand, verkeerde (anders dan de ingevulde) standen doorgeven, dag en nacht stand omgewisseld ... Om nog maar te zwijgen dat ze ook nog wel eens voorschotten in hun "administratie" kwijt raken (controleer dus altijd je jaarnota ).
Eind december de nieuwe standen aan de Nuon doorgegeven ben benieuwd wat er deze keer weer mis gaat ...
Ik ben nu dik 3 jaar gedwongen klant bij de Nuon (voor de stroom al overgestapt zodra dat kon) .. en tot nu toe nog niet 1x een juiste jaarnota !! Deze week weer een aanmaning ontvangen (+€10) voor een nota waar ik al maanden (bijna een jaar) geleden een klacht over heb ingediend en nog steeds van de Nuon een reactie op moet krijgen.
(Maar ze zijn natuurlijk weer eens vergeten de uitstel van betaling te verlengen .. en hup daar gaat het automatisch versturen van aanmaningen weer ...).
Enfin .. dit was nog maar een korte samenvatting van hoe nauwkeurig de Nuon met gegevens omgaat ...