Pagina 1 van 1
Debitel Klantenservice
Geplaatst: 22 jan 2004 22:52
door A.de Vries
Wie heeft er ervaring met de Debitel Klantenservice (0900-DEBITEL)? Mijn ervaringen zijn erbarmelijk slecht. Sinds februari 2003 is mijn vriend klant bij Debitel met abonnement op het Telfort (O2) netwerk. Wegens verhuizing naar Noord Oost Groningen bleek aldaar het bereik van Telfort zeer slecht te zijn (meestal totaal geen bereik). Toen we na bijna 45 minuten wachten eindelijk een mederwerkster aan de lijn kregen zei deze doodleuk dat Debitel alleen een netwerk verandering kon aanbieden en dat dit ons extra geld zou kosten, plus dat we een hoop werk hadden om dit te realiseren. Sinds een paar weken maakt Debitel notabene reclame dat je zo van netwek kan veranderen. Dus weer opbellen en na ruim 30 minuten wachten kregen we te horen dat we voor vragen en service maar naar een Debitelverkooppunt moesten gaan, want de telefoniste kwam er niet uit. Daarvoor moesten we dus naar de stad Groningen, aldaar werden we bij de TforTelecom en Belcompany verwezen naar de Debitel winkel die ook in Groningen is. Het humeur van mijn vriend en mij was tot een diepepunt gedaald en verwachten bitter weinig op een positief resultaat. Nou niets is minder waar. De klantenservice van Debitel kan een voorbeeld nemen aan de verkopers van deze winkel. We kregen een nauwgezette uitleg van de kosten en procedure die men aldaar gelijk voor ons in gang wilde zetten. Maar men kwam met een nog een veel beter alternatief, want ons mobieltje was ook van een magere kwaliteit (een LG510W). De verkopers hebben ons geadviseerd om van netwerk te veranderen (KPN) een ander abonnement te nemen met een nieuw nummer en ons oude abonnement naar het laagste nivo terug te brengen. Met als extra dat we een nieuw mobieltje kregen en ook nog eens 6 maanden lang ons abonnementsgeld met 50% korting krijgen. Daarbij heeft men ook nog eens een opzegbrief klaar gemaakt waarin we ons oude abonnement nu al kunnen opzeggen zodat we dat niet vergeten kunnen. De verkopers hebben ons keurig voorgerekend wat een en ander gaat kosten om comfortabel te kunnen bellen. Wanneer we vragen of problemen hadden dan waren we van harte welkom. Deze vriendelijke houding was tamelijk ver te zoeken bij de Debitel klantenservice.
De Debitel klantenservice krijgt van mij een dikke NUL als rapportcijfer, maar de verkopers van de Debitel winkel kunnen bij mij weinig kwaad meer.
Mevr. A. de Vries
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 23 jan 2004 08:14
door Karel van Beckum
Het kan nog veel erger. Mijn dochter kocht van haar zuur verdiende geld van haar zomervakantiebaantje een Vodafone pre paid telefoon bij de Debitel in Almelo. Na een weekje bleek dat ze nagenoeg geen bereik had met haar telefoontje. Daarbij kwam nog eens; wanneer ze belde of gebeld werd dan was de kans heel groot dat ze via het Duitse mobiele telefoonnet belde en haar beltegoed als sneeuw voor de zon verdween. Eerst belde we de Vodafone klantenservice maar omdat we dit pakket bij een Debitel filiaal hadden gekocht konden we maar beter de klantenservice van Debitel bellen. Net als U mochten we wel geteld meer dan een half uur wachten eer we geholpen werden! De Debitel medewerkster vond ons maar dom omdat het bekend zou zijn dat Vodafone in ons dorp geen dekking zou hebben en dat we het er maar mee moesten doen. Tja dat was wel heel erg sterk. Waarop mijn vrouw en dochter terug gegaan zijn naar de Debitel winkel in Almelo. Zonder slag of stoot werd het pakket omgeruild voor een KPN pre paid en kregen we het verschil ook nog eens uitgekeerd.
Was getekend: Karel van Beckum.
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 23 jan 2004 12:01
door Smogus
Had in dec 2002 een nieuw abonnement genomen. Voor 32,50 pmaand. Telefoon toestel voor 50,- p.maand, aansluitkosten zouden gratis zijn. Maar kreeg wel een BOL.com waardebon voor 50,-.
1. in de winkel werd een bedrag gezegd omdat ik vroeg hoe mijn eerste factuur eruit zou zien. Bji ontvangst van eerste factuur bleek dat het dubbele te zijn. Uiteindelijk excuses van de regiomanager, maar daar koop ik niks voor, ik was verkeerd voorgelicht.
2. vervolgens krijg ik torenhoge rekeningen, waaruit blijkt dat ik heel veel naar 09xx nummer zou hebben gebeld, heb 1 maand telefoon helemaal uit gehad, enkel een keer om 1 sms te sturen. mag je verwachten dat je alleen je abokosten moet betalen, maar nee hoor BAM weer zo'n absurt bedrag. bij navraag blijkt dat je 12,50 per specificatie moet betalen, dus daar had ik geen trek in.
3. Omdat maandelijkse specificatie voor 2,50 p.maand wel interessant was, heb ik die optie genomen. En wat denk je, vanaf die eerst volgende factuur MET specificatie waren mijn maandelijkse rekeningen ineens 30 euro minder, belgedrag was niet veranderd.
Daarop heb ik mij abo van 32,50 p.maand laten omzetten naar 9,50 per maand.
Toevallig gisteren een aanvraag voor afkopen abonnement tot einde overeenkomst en nummerportering gedaan en krijg maandag voor 114 euro aan totale kosten een nieuw abonnement ergens anders, met een nieuw toestel (samsung E700 voor de geinteresseerden).
overigens zijn de kosten van 114 euro de kosten voor het afkopen abonnement bij debieltel. Die kosten zijn nog minder dan mijn eerste factuur was...... En als het dan ook bij 114 euro blijft (uitgaande van 12x9,50 aan abokosten te moeten betalen), ben ik weer tevreden, maar dat is dan niet door Debitel.
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 24 jan 2004 19:02
door Jan-Geert v/d V.
Goede voorlichting is het halve werk. Na een mijn telefoontje met de klantenservice van Debitel er ik flink de pest er in. Hoelang ik heb moeten wachten voordat ik te woord werd gestaan heb ik niet bijgehouden maar de wachttijd was aanzienlijk. Ik belde voor mijn stiefzoon die via
www.gsm.nl een Debitel abonnement had afgesloten met een Nokia 7250i. Hij had een tweetal rekeningen achteréén ontvangen waar we niet uitkwamen. Het bleek dat hij voor de abonnementsvoorwaarden op de Debitel site moesten kijken (dit had hij niet gedaan). En dus had hij maar pech en diende zijn 2 jarig contract uit te zitten of af te kopen. Maar dit was geheel zijn onze opzet niet, wij wilden alleen weten hoe deze nota’s tot stand waren gekomen want zoveel centjes verdient hij ook niet met zijn weekend baantje. Op een zaterdag ben ik met hem naar de dichtst bijzijnde Debitel winkel gegaan in Assen. De jongeman die ons aansprak had duidelijk nog weinig ervaring en vroeg zeen collega om assistentie. In alle rust heeft hij ons de nota’s uitgelegd en hoe we het bel en sms gedrag van mijn zoon kon bijhouden. Aangezien mijn zoon 17 is heb ik met mijn instemming goedkeuring gegeven voor het afsluiten van dit abonnement via gsm.nl. De verkoper heeft ons netjes verwezen naar de consequenties van dit contract. Omdat (zoals blijkt) de winkel medewerkers van Debitel geen factuur-problemen mogen oplossen heeft de verkoper ons keurig een aantal punten en vragen in de juiste volgorde opgeschreven die we aan de klantenservice van Debitel moesten vragen om eventuele opheldering te verkrijgen. Mochten we er desondanks niet uitkomen dan konden we het hem altijd benaderen. Intussen heb ik nu wel via de klantenservice van Debitel de juiste antwoorden gekregen waarbij ruim 15 minuten mee bezig geweest, waarom dit de eerste keer niet kon is mij niet duidelijk. De Debitel klantenservice kan voor mij de hoogste boom in, ik ga wel weer naar een winkel waar ze me wel en kunnen willen helpen.
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 25 jan 2004 12:07
door johan1
Oefff Pffff Kreun Steun Mopper ga zo mar door.
Ik had ooit een abootje bij debitel afgesloiten maar dat is wel de laatste keer fan mijn leven wat een soepzooi bij die mensen wij kochten een Samsung R210 met een debitel 90 bel minuten voor 20 euro per maand nu doet hij het niet meer na ruim anderhalv jaar we kunnen niet meer bellen omdat ie kaduuk is bij de debitel op het Rokin in Amsterdam willen ze hem wel opsturen voor reparatie maar omdat we geen verzekering hebbe afgesloten krijgen we geen leen gsm mee. Dat is mooi lekker wel betalen maar niet bellen De klantenserviece zegt dat ze hier geen oplossing kunnen geven dus gewoon betalen het kontrakt loopt nog bijna 5 maanden nou dat noemt ik geen serviece Het is wel duidelijk ik ga bij debitel niet verder. Maakt van debitel gewoon maar debiel en dan klopt mischien het verhaal wel. Johan
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 25 jan 2004 21:31
door N.v.t.
Nou nou Johan wat een taalgebruik, hou het netjes en fatsoenlijk en maak ik vervolg je school eens af om je spelling eens flink te gaan verbeteren.
Ik ben van mening dat wat je zaait is wat je oogst! Wanneer je door een één of andere klanten service slecht wordt behandeld, ongeacht waar je klant bent en je gaat verhaal halen in een winkel / filiaal van zoals hierboven beschreven dan kan je veel realiseren. Zij zijn het visitekaartje van de organisatie en krijgen als eerste de klappen als er ontevreden klanten zijn. Wanneer je netjes uitlegt wat er aan de hand is dan kan je veel gedaan krijgen, wanneer je meteen met een dwarse houding binnen stapt dan ben je zelf al verkeerd begonnen. Het lijkt er momenteel op als of we met zijn allen gelijk dreigen met allerhande organisaties zoals Radar, Kassa, Breekijzer, Consumentenbond, rechtsbijstand enz enz enz. Dit schiet niets op en de situatie escaleert alleen maar. De oplossingsbereidheid bij de mensen in de winkels ligt velen malen hoger dan een ieder denkt. Zelf werk ik bij de Politie (ook een instantie die vaak onder vuur ligt) maar het komt steeds vaker voor dat we naar een winkel moeten om een kwaaie klant uit het pand te verwijderen, wanneer we uitzoeken waarom iemand zo kwaad is dan gaat het vaak om niets, maar omdat klanten zich vaker en vaker negatief opstellen krijg je ook een negatieve reactie terug. Natuurlijk komt het ook vaak voor dat winkelpersoneel zich niet netjes weet te gedragen, maar heel vaak zijn bedrijven zoals telefonie en elektronica aanbieders gebonden aan diverse beperkingen die men in een winkel ook niet kan oplossen. De fabrikanten verschuilen zich momenteel ook lekker achter de nieuwe Europese consumentenwetgeving. De detaillist zit met de gebakken peren en komt voor onzinnig hoge kosten en dramatisch lange levertijden of reparatieduur te staan waar ze totaal geen invloed op hebben. Ik heb op Schiphol gewerkt en kwam daar regelmatig op “Trade” afdelingen en kreeg een en ander regelmatig te horen hoe groothandels te werk gaan, als klant ben je hier de dupe van en de detaillist zit tussen twee vuren. Ik vind het dan ook belachelijk hoe diverse programma’s zoals Kat In De Zak soms op pijnlijke wijze een winkelier middels een Tv-camera voor het blok zetten, men heeft geen boodschap en/of begrip hoe ook een detaillist tegen gewerkt kan worden. Wanneer een woordvoerder van ongelijk welke instantie dan ook voor de camera verschijnt dan wordt er niets concreets beloofd of slechts een handje vol gedupeerden wordt geholpen. Er zijn in mijn optiek maar twee programma’s die de achterliggende problematiek eerst onderzoeken alvorens uit te zenden, dat zijn Tros Radar en Vara Kassa.
Nogmaals: zeuren en klagen in winkels leid vaak nergens toe wanneer je onbeholpen gedraagt en begint te dreigen ook al heb je gelijk. Wederzijds fatsoen levert meer op.
Re: Debitel Klantenservice
Geplaatst: 31 jan 2004 22:26
door Eddy011965
maak ik vervolg je school af...?