Pagina 1 van 1

Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 13 mei 2013 20:53
door devlam
Bij een controle van de factuur van de voorgaande maand van 1 van onze Hollands Nieuwe 275 abonnementen blijkt dat er voor 68,9 MB een bedrag van 14,20 euro van het saldo is afgeschreven.
Het 275 abonnement is een abo voor 10,25 per maand waarvoor je dus 275 eenheden krijgt. 1 eenheid is 1 sms, of 1 belminuut of 1 MB.
Mijn vraag aan Hollands Nieuwe waarom dit niet een bedrag is van 68,9/275 * 10,25 = 2,57 euro is na een aantal emails nog steeds niet beantwoord.
Het eerste antwoord was: "Er is totaal 68,9 data verbruikt dit kost 14,20 van het tegoed."
Het tweede antwoord was: "Ik heb de specificatie bekeken en zoals je zie is er enorm veel internetverbruik. Dit kun je alleen al zien aan de aantal pagina's die de specificatie van de factuur telt. In deze specificatie kun je zien dat er enorm veel internetverbruik is. Dat is de reden dat het tegoed erg snel is opgegaan."

Nu heb ik de specificatie m.b.v. Excel zelf opgeteld en dan kom ik gelukkig op 70554 KB hetgeen gelijk is aan de totaaltelling van 68,9 MB. Dit komt overigens ook overeen met het gemiddelde gebruik per maand wat ik in de datamanager op de telefoon zie staan.

Iemand dit soort praktijken al gesignaleerd?

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 13 mei 2013 21:51
door devious
Klacht indienen. En hopen op coulance, want je hebt de data wel verbruikt, zeg je zelf.
Maar als ik zo naar die mails van hun kijk kun je beter gewoon je abo uitzitten, opzeggen en snel ergens anders naartoe.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 14 mei 2013 12:40
door devlam
Ik bestrijd niet dat ik 70 Mb heb gebruikt. Het punt is dat ik per maand volgens mijn abonnement 275 Mb mag verbruiken (als ik niet bel en niet sms). Daar heb ik het abonnementsgeld van 10,25 al voor betaald.
Ze rekenen er echter ruim 14 euro voor, dus zelfs tegoed van vorige maanden wordt aangesproken.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 14 mei 2013 17:00
door devious
ah zo..

klagen, en blijven klagen. Leuk is het niet, maar je moet wat om je gelijk te halen.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 15 mei 2013 11:44
door hollandsnieuwe
Beste klant devlam,

Bedankt voor uw bericht. Graag wil ik de gehele situatie nogmaals voor u uitzoeken. Hiervoor wil ik u vragen om in een privé bericht uw 06-nummer, emailadres te versturen en de periode waarover uw vragen zijn.
Zodra ik de gegevens ontvang kan ik het onderzoek starten. Heeft u tussentijds nog vragen? Dan hor ik het ook graag!

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe
devlam schreef:Bij een controle van de factuur van de voorgaande maand van 1 van onze Hollands Nieuwe 275 abonnementen blijkt dat er voor 68,9 MB een bedrag van 14,20 euro van het saldo is afgeschreven.
Het 275 abonnement is een abo voor 10,25 per maand waarvoor je dus 275 eenheden krijgt. 1 eenheid is 1 sms, of 1 belminuut of 1 MB.
Mijn vraag aan Hollands Nieuwe waarom dit niet een bedrag is van 68,9/275 * 10,25 = 2,57 euro is na een aantal emails nog steeds niet beantwoord.
Het eerste antwoord was: "Er is totaal 68,9 data verbruikt dit kost 14,20 van het tegoed."
Het tweede antwoord was: "Ik heb de specificatie bekeken en zoals je zie is er enorm veel internetverbruik. Dit kun je alleen al zien aan de aantal pagina's die de specificatie van de factuur telt. In deze specificatie kun je zien dat er enorm veel internetverbruik is. Dat is de reden dat het tegoed erg snel is opgegaan."

Nu heb ik de specificatie m.b.v. Excel zelf opgeteld en dan kom ik gelukkig op 70554 KB hetgeen gelijk is aan de totaaltelling van 68,9 MB. Dit komt overigens ook overeen met het gemiddelde gebruik per maand wat ik in de datamanager op de telefoon zie staan.

Iemand dit soort praktijken al gesignaleerd?

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 22 mei 2013 19:57
door devlam
Hallo,

De gegevens staan in Ticketnummer:657360. Let op: daarin staat ook nog een vraag mbt verdwenen saldo van ca 17 euro in de huidige verbruiksperiode waar ik nog helemaal geen antwoord op heb gehad.
14 mei Kreeg ik de volgende reactie:

Ik heb je vraag naar de desbetreffende afdeling doorgezet. Je krijgt zo spoedig mogelijk bericht van ons.

Ondertussen nu al weer 8 dagen niets gehoord. Begin stevig te balen van de service. Mijn saldo staat inmiddels al ruim 14 dagen op nul en dat is heeel vervelend.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 22 mei 2013 20:17
door devious
nou euh

hou ons op de hoogte... En sterkte...

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 26 mei 2013 13:00
door devlam
Eindelijk een reactie die duidelijkheid geeft over de situatie:
Wat betreft het datagebruik en de kosten die daaraan verbonden zijn kan ik vermelden dat het totaal van 68,9 MB dat op de factuur staat met als kosten € 14,20 niet volledig correct is. Hier wordt namelijk geen rekening gehouden met het afronden naar boven, naar de 100kb. In jouw specifieke situatie zie ik vele piepkleine datasessies. Deze zullen na afronding elk 100 kb zijn, waardoor het gebruik na afronding vele malen hoger zal zijn dan de bijna 70 Mb op de factuur. Mijn advies is dan om je apps niet geheel af te sluiten maar open te laten staan zodat je meer rendement haalt uit je datasessie.
Ik heb het nagerekend en als je de afronding meeneemt in de berekening dan kom je i.p.v. 70 Mb uit op ruim 345 Mb. Er zijn zelfs datasessies van 1 kilobyte die dus als 100 kilobyte worden meegerekend. Een factor 100 hoger dus.
Absurde situatie, nu uitzoeken hoe ik dit soort kleine sessies kan beperken.

Echter nog wel aangegeven dat:
1. de factuur het aantal in rekening gebrachte Mb's inclusief afronding zou moeten tonen.
2. De 14,20 euro die van het saldo wordt afgehaald nog ca. 1,30 euro te hoog is o.b.v. een abonnement van 275 Mb met een maandbedrag van 10,25.

Verder zal ik zodra het kan de 4 abonnementen opzeggen.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 26 mei 2013 13:54
door devious
"...je apps niet geheel afsluiten..."? Dat is werkelijk het vreemdste advies ooit.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 03 jun 2013 15:03
door meupie 45
wij hebben zelf 4 abonnementen bij hollands nieuwe en al 3 maand werkt de betaallink niet als je bent afgesloten en een boete van 10 euro moet betalen werkt de betaallink wel ik heb al diverse malen contact gehad met hollands nieuwe en verschillende mails gestuurd je krijgt gewoon geen antwoord op de mails en per telefoon ook niet waardeloos zo moet elke maand wel 40 euro boete betalen.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 06 jun 2013 15:20
door hollandsnieuwe
meupie 45 schreef:wij hebben zelf 4 abonnementen bij hollands nieuwe en al 3 maand werkt de betaallink niet als je bent afgesloten en een boete van 10 euro moet betalen werkt de betaallink wel ik heb al diverse malen contact gehad met hollands nieuwe en verschillende mails gestuurd je krijgt gewoon geen antwoord op de mails en per telefoon ook niet waardeloos zo moet elke maand wel 40 euro boete betalen.
Hallo Meupie,

Vervelend om te lezen dat uw problemen ervaart met de betalingslinken. Wanneer dit opnieuw voorvalt, wil ik u adviseren om de link onderaan de email te kopiëren vanaf de "http://...."
Deze gekopieerde tekst kan dan in een nieuw tabblad van de browser worden geplakt. Hier zal de link op een juiste manier openen. Is dit niet het geval? Zou u dan een privé bericht willen versturen met uw abonnementsgegevens en de gekopieerde betaallink hierin? Dan kan ik het voor u uitzoeken.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 05 feb 2014 17:26
door jwa123
Hallo,

in november sloot ik een abonnement af bij Hollandsnieuwe, het 275/min/sms/mb abonnement. Ik heb sinds die tijd elke maand ca. 200 mb's verbruikt (in de gaten gehouden via Dataverbruik op mijn telefoon), en verder niet van de andere services (bellen en sms'en) gebruik gemaakt. Het abonnementstarief zou 21 euro moeten bedragen, maar sinds die maand is er elke maand consequent 41 euro afgeschreven. De reden van extra afschrijven wordt niet vermeld, en het is sowieso onduidelijk hoe de kosten worden berekend bij Hollandsnieuwe. Ik heb al geprobeerd een nummer van een klantenservice te vinden, maar deze stond nergens vermeld. Ik zou graag weten waar deze extra 21 euro's in de kosten vandaan komen, aangezien het al de vierde maand is dat dit speelt. Hebben jullie nog advies?

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 05 feb 2014 17:39
door olaf79
jwa123 schreef:Hallo,

in november sloot ik een abonnement af bij Hollandsnieuwe, het 275/min/sms/mb abonnement. Ik heb sinds die tijd elke maand ca. 200 mb's verbruikt (in de gaten gehouden via Dataverbruik op mijn telefoon), en verder niet van de andere services (bellen en sms'en) gebruik gemaakt. Het abonnementstarief zou 21 euro moeten bedragen, maar sinds die maand is er elke maand consequent 41 euro afgeschreven. De reden van extra afschrijven wordt niet vermeld, en het is sowieso onduidelijk hoe de kosten worden berekend bij Hollandsnieuwe. Ik heb al geprobeerd een nummer van een klantenservice te vinden, maar deze stond nergens vermeld. Ik zou graag weten waar deze extra 21 euro's in de kosten vandaan komen, aangezien het al de vierde maand is dat dit speelt. Hebben jullie nog advies?
Lees de berichten hiervoor even. Is waarschijnlijk een afronding van datagebruik naar 100 kb. Dus als je 3 kb verbruikt, gaat er 100 kb van je tegoed af. Het werkelijke verbruik is dus veel LAGER dan wat HN berekend.
Het is zoiets als een hele tank benzine moeten betalen terwijl je maar 10 liter tankt.

Re: Facturering Hollands Nieuwe onjuist

Geplaatst: 08 mei 2015 11:37
door amlk
Bundel van €3 kost in werkelijkheid €4,50. Ook ik heb het Sim Only abonnement (275) afgesloten. Deze blijkt niet toereikend (waarschijnlijk door extreme afronding naar boven, zoals in eerdere klachten beschreven!) . Ik krijg het aanbod (online bij 'je aansluiting' ) om een internetbundel van 500 MB aan te zetten, van €10 voor €3. Als ik dit aanklik, verschijnt een bevestiging dat ik de internetbundel van 500 MB voor €4,50 heb gekozen. Twee keer geprobeerd, twee keer kunnen annuleren, maar wel twee bevestigingsmails dat de bundel is aangezet. Na veel zoeken het 'service'nummer op internet gevonden (want de virtuele helpdesk Anouk kan niet antwoorden). Reactie medewerkster: "Dat klopt. De werkelijke prijs is €4,50. Dat staat in de voorwaarden." Medewerkster weet niet waar het in de voorwaarden staat. Ik zeg dat ik gebruik wil maken van wat mij wordt aangeboden, de bundel voor €3. Ze kan me niet helpen en ook niet doorverbinden met iemand die het in orde kan maken. Wil me niet met haar supervisor doorverbinden, kan niets veranderen aan de situatie.
Dit is toch misleiding?! Ook zeer storend dat een organisatie als Hollands Nieuwe zich verstopt door geen contactgegevens te publiceren en medewerkers op de klantenservice te zetten die kennelijk als taak hebben om klachten alleen af te houden.