LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone, wat moet ik doen? help!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
thijmedevisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 14:10

Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door thijmedevisser »

Hallo Iedereen

Ik heb een abonnement lopen bij youfone, elke maand krijg ik een factuur van meer dan 100 euro waarvan ik zeker weet dat ik dit niet verbruikt heb, ik heb t gevoel dat ik elke maand honderden euro's teveel heb betaald en mijn laatste factuur was de druppel. Ik raad iedereen ten zeerste af met deze provider in zee te gaan. Dit is mijn verhaal wat naar aanleiding van mijn laatste factuur naar ze gestuurd heb, en ik hoop op jullie advies en welke stappen ik moet ondernemen!

Bericht:

Beste Youfone,

Ik schrik erg van mijn laatste factuur. 120 euro alleen aan data klopt naar mijn mening niet. Na een uur en een kwart in de wachtrij te hebben gewacht heb ik maar opgehangen. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind jullie service belachelijk slecht en ik wil een uitgebreide uitleg hoe het kan dat mijn laatste factuur zo extreem hoog is, ik kan niet eens het specificatie bestand openen. Ik ook wil per direct mijn abonnement wijzigen naar onbeperkt internet. Ik ga er van uit dat jullie een fout in mijn laatste factuur hebben gemaakt. Ik verwacht van jullie een uitleg en als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen want ik voel dat ik in de maling genomen ben door jullie, ik ben een expert op het gebied van telefoons en ik weet uit ervaring van mezelf en van andere dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is. Ik hoor snel van jullie..


Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door kokka »

wat maakt jou een expert op het gebied van telefoons?? dat je veel belt met verschillende toestellen

thijmedevisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 14:10

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door thijmedevisser »

kokka schreef:wat maakt jou een expert op het gebied van telefoons?? dat je veel belt met verschillende toestellen
Dat ik precies weet hoe een telefoon in elkaar zit, waar het data aan verbruikt en vooral hoe mijn eige telefoon werkt. Ben namelijk al mijn hele leven met telefoons bezig;)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door kokka »

thijmedevisser schreef:
kokka schreef:wat maakt jou een expert op het gebied van telefoons?? dat je veel belt met verschillende toestellen
Dat ik precies weet hoe een telefoon in elkaar zit, waar het data aan verbruikt en vooral hoe mijn eige telefoon werkt. Ben namelijk al mijn hele leven met telefoons bezig;)
dan neem ik aan dat je ook wel een app hebt geïnstalleerd die je data verbruik bijhoudt?

thijmedevisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 14:10

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door thijmedevisser »

kokka schreef:
thijmedevisser schreef:
kokka schreef:wat maakt jou een expert op het gebied van telefoons?? dat je veel belt met verschillende toestellen
Dat ik precies weet hoe een telefoon in elkaar zit, waar het data aan verbruikt en vooral hoe mijn eige telefoon werkt. Ben namelijk al mijn hele leven met telefoons bezig;)
dan neem ik aan dat je ook wel een app hebt geïnstalleerd die je data verbruik bijhoudt?

Helaas niet, maar dat komt omdat ik mijn telefoon 2 weken kwijt was, en dus helemaal geen data heb verbruikt. Dat is nog het hele erge aan het verhaal

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door sjohie »

thijmedevisser schreef:Hallo Iedereen

Ik heb een abonnement lopen bij youfone, elke maand krijg ik een factuur van meer dan 100 euro waarvan ik zeker weet dat ik dit niet verbruikt heb, ik heb t gevoel dat ik elke maand honderden euro's teveel heb betaald en mijn laatste factuur was de druppel. Ik raad iedereen ten zeerste af met deze provider in zee te gaan. Dit is mijn verhaal wat naar aanleiding van mijn laatste factuur naar ze gestuurd heb, en ik hoop op jullie advies en welke stappen ik moet ondernemen!

Bericht:

Beste Youfone,

Ik schrik erg van mijn laatste factuur. 120 euro alleen aan data klopt naar mijn mening niet. Na een uur en een kwart in de wachtrij te hebben gewacht heb ik maar opgehangen. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind jullie service belachelijk slecht en ik wil een uitgebreide uitleg hoe het kan dat mijn laatste factuur zo extreem hoog is, ik kan niet eens het specificatie bestand openen. Ik ook wil per direct mijn abonnement wijzigen naar onbeperkt internet. Ik ga er van uit dat jullie een fout in mijn laatste factuur hebben gemaakt. Ik verwacht van jullie een uitleg en als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen want ik voel dat ik in de maling genomen ben door jullie, ik ben een expert op het gebied van telefoons en ik weet uit ervaring van mezelf en van andere dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is. Ik hoor snel van jullie..


Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen?
120 euro aan data, is buiten de internetbundel waar 1Mb 10cent kost bij Youfone, dus ~1,2Gb aan data, en dat is in een maand helemaal niet zo gek. Ik doe met wat exchange sync etc 3Gb/maand, op WiFi gelukkig, en ik weet dat providers gebruikers hebben die 10+Gb/maand verstoken.

Als dit elke maand gebeurd, lijkt het me dat er toch iets in die gsm niet goed ingesteld is. Maar als je er volgens eigen zeggen zoveel verstand van hebt, had je na de eerste maand toch je APN instellingen weggemieterd? Dan komt een smartphone nevernooitniet op internet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door kokka »

Ben jij ook al expert? :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Roaming staat uit neem ik aan (jaja, ik ben ook een expert :mrgreen: )

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:Ben jij ook al expert? :D
Niet afgestudeerd in de materie, als dat al kan, maar ik ben wel beheerder van 10 zakelijke (android) tablets inclusief simkaarten & het dataverbruik ervan, alsmede de particuliere smartphones in mijn directe familie, en op géén van die apparaten vind er dit soort gekkigheid plaats. :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Shine »

TS zegt niet wat voor abonnement hij/zij heeft bij de provider. Lijkt me wel belangrijk te weten!

Verder valt mij op dat bedrijven al snel het stempel oplichting/oplichters toebedeeld krijgen als een gepresenteerde rekening niet bevalt. Klaarblijkelijk kent en weet men niet wat het begrip oplichting/oplichters betekent.
http://www.politie.nl/onderwerpen/oplichting.html

thijmedevisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 14:10

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door thijmedevisser »

Shine schreef:TS zegt niet wat voor abonnement hij/zij heeft bij de provider. Lijkt me wel belangrijk te weten!

Verder valt mij op dat bedrijven al snel het stempel oplichting/oplichters toebedeeld krijgen als een gepresenteerde rekening niet bevalt. Klaarblijkelijk kent en weet men niet wat het begrip oplichting/oplichters betekent.
http://www.politie.nl/onderwerpen/oplichting.html
Ik heb 750 belminuten, 1gb en 80 smsjes. Ik zit bijna alleen maar op Wifi, het is gewoon erg sterk dat dit soort rekeningen worden gepresenteerd aan mij. Kijk zelf ook maar eens naar andere topics, er zijn ontzettend veel mensen die last hebben met Youfone.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Barman »

thijmedevisser schreef: Beste Youfone,

Ik schrik erg van mijn laatste factuur. 120 euro alleen aan data klopt naar mijn mening niet. Na een uur en een kwart in de wachtrij te hebben gewacht heb ik maar opgehangen. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind jullie service belachelijk slecht en ik wil een uitgebreide uitleg hoe het kan dat mijn laatste factuur zo extreem hoog is, ik kan niet eens het specificatie bestand openen. Ik ook wil per direct mijn abonnement wijzigen naar onbeperkt internet. Ik ga er van uit dat jullie een fout in mijn laatste factuur hebben gemaakt. Ik verwacht van jullie een uitleg en als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen want ik voel dat ik in de maling genomen ben door jullie, ik ben een expert op het gebied van telefoons en ik weet uit ervaring van mezelf en van andere dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is. Ik hoor snel van jullie..
Wat zijn hogere stappen?
Wat is een regelreus bedrag?

Als je nu wil dat dit soort "dreigbrieven" serieus genomen wordt, controleer ze dan even op taalgebruik. Bij Youfone zal dit een toppertje in de kantine zijn.

thijmedevisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 14:10

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door thijmedevisser »

Barman schreef:
thijmedevisser schreef: Beste Youfone,

Ik schrik erg van mijn laatste factuur. 120 euro alleen aan data klopt naar mijn mening niet. Na een uur en een kwart in de wachtrij te hebben gewacht heb ik maar opgehangen. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind jullie service belachelijk slecht en ik wil een uitgebreide uitleg hoe het kan dat mijn laatste factuur zo extreem hoog is, ik kan niet eens het specificatie bestand openen. Ik ook wil per direct mijn abonnement wijzigen naar onbeperkt internet. Ik ga er van uit dat jullie een fout in mijn laatste factuur hebben gemaakt. Ik verwacht van jullie een uitleg en als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen want ik voel dat ik in de maling genomen ben door jullie, ik ben een expert op het gebied van telefoons en ik weet uit ervaring van mezelf en van andere dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is. Ik hoor snel van jullie..
Wat zijn hogere stappen?
Wat is een regelreus bedrag?

Als je nu wil dat dit soort "dreigbrieven" serieus genomen wordt, controleer ze dan even op taalgebruik. Bij Youfone zal dit een toppertje in de kantine zijn.
Hoe zou ik het beste zo'n brief kunnen opstellen, ik heb hier helemaal geen ervaring mee namelijk. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.


Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Moedt »

thijmedevisser schreef:
kokka schreef:
dan neem ik aan dat je ook wel een app hebt geïnstalleerd die je data verbruik bijhoudt?

Helaas niet, maar dat komt omdat ik mijn telefoon 2 weken kwijt was, en dus helemaal geen data heb verbruikt. Dat is nog het hele erge aan het verhaal
Als je expert bent dan lijkt het me toch wel voor de hand liggen dat je zelf het verbruik bij gaat houden als je maanden lang teveel moet betelen volgens jou.
Verder kun je denken dat je op WiFi zit maar dat hoeft niet zo te zijn en dat kun je te weten komen door het verbruik te meten.
En tot slot, ik heb een app wat verbruik meet (android) en waar je een limiet op kunt instellen waarna het internet verbruik gewoon stopt.
Het heet watchdog.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door sjohie »

thijmedevisser schreef:
Shine schreef:TS zegt niet wat voor abonnement hij/zij heeft bij de provider. Lijkt me wel belangrijk te weten!

Verder valt mij op dat bedrijven al snel het stempel oplichting/oplichters toebedeeld krijgen als een gepresenteerde rekening niet bevalt. Klaarblijkelijk kent en weet men niet wat het begrip oplichting/oplichters betekent.
http://www.politie.nl/onderwerpen/oplichting.html
Ik heb 750 belminuten, 1gb en 80 smsjes. Ik zit bijna alleen maar op Wifi, het is gewoon erg sterk dat dit soort rekeningen worden gepresenteerd aan mij. Kijk zelf ook maar eens naar andere topics, er zijn ontzettend veel mensen die last hebben met Youfone.
Is dat dan een ouder abonnement? Ik zie nu alleen 750 belminuten of smsjes, en evt een 1Gb internetbundel erbij, en niks over 80 smsjes?

Er zijn ook plenty topics van deze strekking over andere providers, waarbij ook vaak blijkt dat de telefoon toch niet goed ingesteld staat, ondanks beweringen van de ts in kwestie. :wink:

En zoals ik al zei, 1Gb aan databundel is weliswaar genoeg voor normaal gebruik, maar met het data-tarief buiten de bundel van 10ct/Mb, kom ik met je genoemde 120 euro factuur, minus 30 euro normale abonnementskosten, aan 900Mb extra aan data in een maand, dus 1,9Gb totaal. En dat is in een maand zeer wel mogelijk. Ikzelf kom met wat exchange syncen en verder normaal dataverbruik (facebook, whatsapp, maps etc) op ~2,5Gb/maand, om maar een voorbeeld te noemen. (waarvan 2,4 Gb op WiFi is trouwens)

De door jou genoemde foute facturen van anderen laten veelal een verbruik zien van 1 Gb in een kwartier oid, dus écht overduidelijke fouten in het systeem. Wat jij aan extra (onterechte) kosten zegt te hebben, valt echter prima binnen de bandbreedte van de normale klanten, en hoeft dus helemaal niet een fout in het youfone systeem te zijn.

allardvanw
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 14:12

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door allardvanw »

Ik kan de problemen met Youfone onderschrijven:
Al een jaar heb ik maandelijks hetzelfde verbruik voor Internet data. Ineens honderden Mb over mijn limiet heen. Wat blijkt? Een aantal keren zou ik 60.1 Mb verbruikt hebben. En dit op tijdstippen dat ik thuis ben, de telefoon niet gebruik en een solide wifi verbinding heb. Vreemd? Nog vreemder is dat verspreid over de maand een aantal keren exact 60,1 Mb is verbruikt tijdens deze 'wifi' uren. Dat is wel heel toevallig dat de hoeveelheid data exact gelijk zijn! En ja, ik heb een app die mijn verbruik bijhoudt en duidelijk een voor mij normaal verbruik aangeeft die betreffende maand (dus honderden Mb minder).

Verder na een jaar ineens hogere abonnementskosten. Bij afsluiten is dit niet vermeld, kosten zouden twee jaar lang gelijk zijn. Dus twee maal een abonnement van één jaar is zo goedkoper dan één abonnement van 2 jaar!? Dat is wel een heel vreemd verdienmodel. Op mijn vraag of ze mij kunnen aantonen dat er zo'n contract bestaat of bestond, hebben ze nog niet geantwoord. Op de site van Youfone zijn er 1-jarige en 2-jarige abonnementen. Nergens is te vinden dat bij een 2-jarig abonnement na een jaar de kosten omhoog gaan. U bent dus gewaarschuwd!

Ik probeer deze rit van nog een jaar uit te zitten en dan ben ik weg.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

sja 60.1 MB blokken klinkt erg bekend, na veel aandringen en via een tweede incassobureau heb ik dan eindelijk een specificatie gehad, en die 60,1 MB staat er bij mij ongeveer 40x op.
De specificatie is een chaos, technisch onhaalbaar, en blijkbaar kan ik op twee plekken in de wereld tegelijk blokken van 60,1 MB binnentrekken. of wanneer ik op 30,000 voet hoogte in een vliegtuig zit, en zo heb ik er nog een waslijst.

Dit gaat bij mij naar de rechter toe.

Communiceren met Youfone is werkelijk niet mogelijk , ik heb alles geprobeerd via alle wegen.
mijn advies bel je bank om een specifiek incassoblok op te zetten, breng er TWEE aan ivm met de straks verplichte SEPA notatie. tenzij je wild wilt blijven betalen voor nop.

Ben benieuwd of hier nog mensen zitten die de gang naar de rechter hebben gemaakt.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

je zou de specifictie (ja ik noem het geen specificatie meer) moeten zien samen met wat ander papierwerk.
en de geschillencommissie, die wilde 1100 euro klachtengeld zien, nee dank u wel.
laat ik maar niet reageren op "youfone sommeren" , dat is een prullenbak evengroot als waar je vragen in verdwijnen die je naar ze stuurt.

procedureel klopt het allemaal wat u vermeld echter waar je dan allemaal mee om je oren geslagen wordt is een paar stations verder dan bizar.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door newmikey »

thijmedevisser schreef:...als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen...
...ik ben een expert op het gebied van telefoons...
...dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is.

Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen?
Ik kon een licht gegniffel niet onderdrukken. Het beste wat u kunt doen is altijd met feiten komen; ik heb zoveel verbruikt en zoveel minuten gebeld etc. Stellen dat u een expert bent en van vrienden gehoord heeft dat zo'n bedrag niet kan zonder feiten te vermelden is natuurlijk volslagen kansloos.

U heeft een bepaald abonnement afgesloten en bent akkoord gegaan met zowel de voorwaarden als de tarieven. Wat u moet doen is de rekening betalen, het abonnement uitzitten waarbij u internet uitschakeld en/of een verbruiksmeter laat meelopen en de volgende keer iemand inschakelen die ècht een expert is.

Gesloten