Woonhuis verzekering Avero Achmea
Geplaatst: 14 mei 2013 20:17
Momenteel heb ik helaas 2 woningen. Dit door samenwonen. 1 van de 2 huizen staat hierbij dus in principe leeg. Ikzelf kom vanwege werk nog weleens in het huis, slaap er dan ook. Nu had een vriend van mij een tijdje erin gezeten wegens wat problemen thuis. Na een paar maanden belde hij mij op dat er lekkage was.
Ik ben erheen gegaan en even gekeken. Lekkage in de badkamer bij de afvoer. De verzekering opgebeld, gevraagd om advies en hoe en wat ik kon doen. Zij gaven aan dat ik een offerte kon laten maken en deze kon opsturen gezien ik ook daarvoor verzekerd ben. Aangezien ik nog nooit de verzekering verder nodig had gehad zou dit geen probleem moeten opleveren werd gezegd. Daarnaast in de tijd dat ik uit het huis ging had ik de verzekering ook gebeld en zeiden zij dat de verzekering door zou lopen zoals ik gewend was. Het maandbedrag bleef ook hetzelfde. Prima.
Ik de loodgieter gebeld, langs laten komen, offerte opgesteld en opgestuurd naar de verzekering. Paar keer gebeld en na anderhalve maand krijg ik het bericht, er komt een expert kijken. Prima, afspraak gemaakt. Expert komt langs. Kijkt naar de schade, kijkt naar de papieren en geeft aan dat hij ziet dat ik voldoende dekking heb en dat er een deel sowieso vergoed gaat worden. Maar hoeveel zou hij nog laten weten.
Eind van de middag, telefoontje. Ik zou bijna 1500 terug krijgen, offerte: 2900 euro. Prima. Na een week nog geen bericht van Achmea. Ik bellen, nee nog geen papieren ontvangen. Expert bedrijf gebeld, nee hoor het is opgestuurd. Ik dacht, wie weet elkaar mis gelopen. 2 dagen later weer gebeld. Het zou worden uitgezocht waarom het er nog niet bij zat. Ondertussen is dit 2 maanden na aanmelding van de schade. Vriend van mij was ondertussen alweer uit het huis.
Half uur later word ik gebeld met de mededeling: er word niks uitgekeerd. Reden: de expert had erbij gezet: het huis was leeg en onbewoond en dan telt de dekking niet.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat nu. De schade is er, is aantoonbaar. Er is meerdere malen aangegeven dat de dekking gewoon goed is en ik heb ook in de 2 jaar dat ik er zelf niet meer permanent woon gewoon netjes de premie betaald. In de periode van het ontstaan zat er iemand in het huis, dus was het niet leeg.
Ik had destijds voor het geval dat ik problemen met degene die in het huis zat toch een contract laten opstellen vanuit de makelaar. Je hoort wel meer gekke verhalen. Ik ga nu deze, welke is ondertekend door alle partijen (makelaar, vriend en ikzelf) opsturen om aan te tonen dat het huis niet leeg was op het moment dat het gebeurde. Dat er pas na 2 maanden iets gedaan word kan ik weinig aan veranderen.
Iemand anders nog tips/advies? Ben me goed boos geworden dat niemand (vaker contact gehad met Avero) mij heeft aangegeven dat de dekking veranderd bij leegstand. Dit ook omdat de premie gewoon gelijk bleef. Mijn polis is verder ongewijzigd. Ik had 2 jaar terug wel aangegeven dat het huis in de verkoop zou gaan. Dus hadden ze destijds al kunnen reageren lijkt mij.
De schade laat ik nu alsnog maken, dit op eigen kosten. Het moet toch gemaakt gaan worden. Als mij nou vanaf het begin af aan verteld werd dat de dekking dan veranderd bij leegstand en daardoor ook mijn premie. En/of dat het vermeld werd bij het vermelden van de waterschade. Was het allemaal al wat anders. Maar nu betaal ik de hele periode en alles ervoor gewoon altijd mijn premie en krijg ik puntje bij paaltje niks.
Ik ben erheen gegaan en even gekeken. Lekkage in de badkamer bij de afvoer. De verzekering opgebeld, gevraagd om advies en hoe en wat ik kon doen. Zij gaven aan dat ik een offerte kon laten maken en deze kon opsturen gezien ik ook daarvoor verzekerd ben. Aangezien ik nog nooit de verzekering verder nodig had gehad zou dit geen probleem moeten opleveren werd gezegd. Daarnaast in de tijd dat ik uit het huis ging had ik de verzekering ook gebeld en zeiden zij dat de verzekering door zou lopen zoals ik gewend was. Het maandbedrag bleef ook hetzelfde. Prima.
Ik de loodgieter gebeld, langs laten komen, offerte opgesteld en opgestuurd naar de verzekering. Paar keer gebeld en na anderhalve maand krijg ik het bericht, er komt een expert kijken. Prima, afspraak gemaakt. Expert komt langs. Kijkt naar de schade, kijkt naar de papieren en geeft aan dat hij ziet dat ik voldoende dekking heb en dat er een deel sowieso vergoed gaat worden. Maar hoeveel zou hij nog laten weten.
Eind van de middag, telefoontje. Ik zou bijna 1500 terug krijgen, offerte: 2900 euro. Prima. Na een week nog geen bericht van Achmea. Ik bellen, nee nog geen papieren ontvangen. Expert bedrijf gebeld, nee hoor het is opgestuurd. Ik dacht, wie weet elkaar mis gelopen. 2 dagen later weer gebeld. Het zou worden uitgezocht waarom het er nog niet bij zat. Ondertussen is dit 2 maanden na aanmelding van de schade. Vriend van mij was ondertussen alweer uit het huis.
Half uur later word ik gebeld met de mededeling: er word niks uitgekeerd. Reden: de expert had erbij gezet: het huis was leeg en onbewoond en dan telt de dekking niet.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat nu. De schade is er, is aantoonbaar. Er is meerdere malen aangegeven dat de dekking gewoon goed is en ik heb ook in de 2 jaar dat ik er zelf niet meer permanent woon gewoon netjes de premie betaald. In de periode van het ontstaan zat er iemand in het huis, dus was het niet leeg.
Ik had destijds voor het geval dat ik problemen met degene die in het huis zat toch een contract laten opstellen vanuit de makelaar. Je hoort wel meer gekke verhalen. Ik ga nu deze, welke is ondertekend door alle partijen (makelaar, vriend en ikzelf) opsturen om aan te tonen dat het huis niet leeg was op het moment dat het gebeurde. Dat er pas na 2 maanden iets gedaan word kan ik weinig aan veranderen.
Iemand anders nog tips/advies? Ben me goed boos geworden dat niemand (vaker contact gehad met Avero) mij heeft aangegeven dat de dekking veranderd bij leegstand. Dit ook omdat de premie gewoon gelijk bleef. Mijn polis is verder ongewijzigd. Ik had 2 jaar terug wel aangegeven dat het huis in de verkoop zou gaan. Dus hadden ze destijds al kunnen reageren lijkt mij.
De schade laat ik nu alsnog maken, dit op eigen kosten. Het moet toch gemaakt gaan worden. Als mij nou vanaf het begin af aan verteld werd dat de dekking dan veranderd bij leegstand en daardoor ook mijn premie. En/of dat het vermeld werd bij het vermelden van de waterschade. Was het allemaal al wat anders. Maar nu betaal ik de hele periode en alles ervoor gewoon altijd mijn premie en krijg ik puntje bij paaltje niks.