Pagina 1 van 1
Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 16 mei 2013 15:21
door funnymeami
Ik ben nu al vanaf januari dit jaar bezig Scarlet en het incassobureau EDR aan het verstand te brengen dat ik het modem en andere zaken heb terug gestuurd.
Helaas staan ze nergens voor open en dat ik kreeg ik vandaag ook weer per mail bevestigd in deze mail staat ook dat er een bedrag is gecrediteerd voor even opletten nu een "ontvangen modem".
Of ik nu toch even 189 euro ( voor het niet ontvangen modem)dat is inclusief kosten wil overmaken binnen 5 werkdagen anders gaan ze er verder werk van maken.
Onder in de mail staat dat ze er verder inhoudelijk niet meer over willen communiceren.
Ik snap het niet meer, jullie wel ???????
Re: Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 16 mei 2013 16:07
door devious
dat klinkt alsof je al heel lang aan het brullen bent tegen de "klantenservice"...
Mochten ze geld willen zullen ze wel degelijk inhoudelijk op de zaak moeten ingaan. Ik zou een verweer schrijven, en laat die deurwaarder maar komen.
Re: Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 16 mei 2013 16:43
door Jolijn
funnymeami schreef:Ik ben nu al vanaf januari dit jaar bezig Scarlet en het incassobureau EDR aan het verstand te brengen dat ik het modem en andere zaken heb terug gestuurd.
Helaas staan ze nergens voor open en dat ik kreeg ik vandaag ook weer per mail bevestigd in deze mail staat ook dat er een bedrag is gecrediteerd voor even opletten nu een "ontvangen modem".
Of ik nu toch even 189 euro ( voor het niet ontvangen modem)dat is inclusief kosten wil overmaken binnen 5 werkdagen anders gaan ze er verder werk van maken.
Onder in de mail staat dat ze er verder inhoudelijk niet meer over willen communiceren.
Ik snap het niet meer, jullie wel ???????
Dat moet je niet willen snappen
Bewaar die mail heel goed.
Re: Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 16 mei 2013 16:44
door sephora30
Heb je een bewijs van terugsturen?
Re: Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 21 mei 2013 09:28
door Scarlet Medewerker
Zonder klantgegevens kan Scarlet helaas op dit forum niet inhoudelijk ingaan op deze specifieke kwestie. Uit uw bericht maken wij op dat er een geschil is ontstaan over het retourneren van apparatuur. In algemene zin kan Scarlet hierover het volgende melden.
Alle apparatuur die u van Scarlet ontvangt, krijgt u op basis van bruikleen. De apparatuur wordt dus nooit uw eigendom (u betaalt er overigens ook geen eenmalige kosten voor) en u dient aan het einde van de overeenkomst de apparatuur te retourneren. Dit ook conform artikel 3.8, 8.9 en 14.5 van de gezamenlijk overeengekomen Algemene Voorwaarden.
Wanneer u dit niet doet, ontvangt u een aantal verzoeken van Scarlet dit alsnog te doen. Geeft u daar geen gehoor aan, zal Scarlet voor de apparatuur een (digitale of papieren) factuur versturen. Dan nog krijgt u de mogelijkheid de apparatuur te retourneren. Doet u dit alsnog, zal Scarlet de factuur crediteren. Stuurt u een deel retour, zal er een deel gecrediteerd worden. Over openstaande posten krijgt u meerdere herinneringen en uiteindelijk aanmaningen. Wanneer u hierop niet reageert (hetzij een bezwaarschrift, hetzij een betaling), zullen wij de vordering uit handen geven.
Wanneer u bij het incassobureau niet met nieuwe feiten of omstandigheden komt, zal de vordering door hen gehandhaafd blijven. Schriftelijke communicatie met hen werkt doorgaans het beste.
Wanneer u nog vragen heeft, kunt deze het beste stellen aan Scarlet zelf onder vermelding van uw klantnummer. U kunt dit per e-mail doen (
[email protected]) of per reguliere post (Scarlet N.V., Postbus 158, 8200AD Lelystad) Zoals eerder gezegd, meer dan algemene informatie kunnen wij hier niet geven.
Re: Opzeggen Scarlet een Drama
Geplaatst: 14 jun 2014 17:49
door Papillon3338
Ik ben vanaf maart bezig met scarlet nu stipte!! Ten eerste kolporteur heeft geen kopietjes van formulieren gegeven, kolporteur gaf aan dat er een cooldown periode van 14 dagen was ,bleek 8 dagen te zijn. Energie heb ik keurig op tijd op kunnen zeggen,dit ook omdat ik geen ondertekende formulieren heb ontvangen. Deze afhandeling ging prima en netjes!! Maar scarlet , stipte is drama!!!!! Telefonisch aangegeven dat ik wens geen gebruik te maken van hun diensten omdat de kolporteur aangegeven had dat wij gewoon interaktieve tv konden ontvangen (dit ontvingen wij via KPN omdat we daar internet hadden) gewoon de stekker/kabel van de tv in modem scarlet en u hebt tv. Ik twijfelde hier aan en heb dit onderzocht en dit bleek een leugen te zijn. Bij Scarlet bevestigden zij dit ,dat dit inderdaad niet kan. In ons gebied is via hen geen interaktieve tv te ontvangen. Ik voorzag problemen als we dus overgingen op scarlet. Dat is nu het geval we hebben geen tv meer. Vanaf maart heb ik via telefoon, aangetekende brieven,mails herhaaldelijke keren aangegeven per direct mijn aanmelding op te zeggen. In eerste instantie werd het meteen afgekeurd, drie weken na mijn telefoontje en brief kreeg ik pas een brief dat zij er niet mee akkoord gaan dat ik een abonnement heb voor 1 jaar. Ik heb opnieuw een aangetekende brief geschreven een aangegeven dat ik per direct mij afmeld bij hun bedrijf!! Nog aan naatla telefoontjes, op 5 mei een telefoontje van Scarlet, Stipte met allerlei vragen en dat het onderzocht zou worden. Vervolgens hoorde ik lange tijd weer niets, 26 mei opnieuw een aangetekende brief verstuurd. Een week voor 6 juni ontving ik een sms je dat modem onderweg was, de brutaliteit ,opnieuw telefonisch kontakt opgenomen. Ja heel vervelend mevrouw, blabla , denken dat ze er nu wat aan doen, vervolgens een mail ontvangen, blijken ze ineens stipte te heten i.pv scarlet dat ze bezig zijn met de zaak en dat ik even geduld moet hebben! Geduld hebben ik heb al drie maanden geduld ,maar deze raakt nu op. Weer geen reaktie. 6 juni geen telefoon en internet meer!! Opnieuw telefonisch kontakt opgenomen en de medewerker laten weten dat ik het schandalig vind waar het bedrijf mee bezig is . Terwijl er een zaak bezig is gewoon alles door laten gaan. Het duurt mij te lang allemaal ,ik ben nu bezig met juridische stappen tegen scarlet ,stipte te ondernemen. Ook het feit dat de kolporteur zich niet aan de colportagewet heeft gehouden!!! Wat kan ik verder doen om scarlet stipte duidelijk te maken dat het bij mij menens is en dat ik als zij niet akkoord ga ook de media ga inlichten van hun moeilijke gang van zaken!!