LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel: jaarcontract na een jaar toch niet opzegbaar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
pdwonline

Glasvezel: jaarcontract na een jaar toch niet opzegbaar

Ongelezen bericht door pdwonline »

Als een bepaald percentage van de bevolking intekent op glasvezel dan wordt het in de gehele gemeente aangelegd. Zo ook in Leek. Ik heb half april bij Vodafone een contract getekend voor een jaar.

De deadline voor het halen van de drempel was 1 mei, maar toen de drempel niet werd gehaald is de datum gewoon tot drie keer toe uitgesteld. uiteindelijk is met een nipte meerderheid toch de glasvezel drempel gehaald.

Enkele weken geleden, een jaar na het tekenen van het contract kreeg ik de brief in de bus dat de kabel nu aangelegd gaat worden.

inmiddels is er veel veranderd in mijn persoonlijke situatie en ben ik gescheiden. Ik zit nu alleen in huis en wil dus van het contract af. Mijn verzoek om het contract te ontbinden werd echter zonder pardon afgewezen. Sterker nog: omdat de kabel nog niet is aangelegd kan men mij ook niet vertellen per welke datum ik wel van dit contract af kan. Alleen als ik zou verhuizen kan ik er onderuit.

Men redeneert dat het contract eigenlijk pas ingaat als de kabel is aangelegd. Toch kun je het contract wat nog niet is ingegaan dus niet opzeggen. Bijzonder ook is dat het consumentenrecht om je op je aankoop te beroepen al wel schijn te zijn verlopen, terwijl ik dus geen gelegenheid heb gehad om te beoordelen of de dienst eigenlijk wel een goede aankoop is. Op het contractformulier staat in de kleine lettertjes: "ingangsdatum Vodafone Thuis: maximaal 12 maanden na aansluiting van de woning". Met andere woorden als het nog een jaar duurt totdat de glasvezeldrempel wordt gehaald en de aanleg dan ook nog een jaar duurt dan zit je dus drie jaar aan het contract vast. Sterker nog. Als de drempel niet wordt gehaald maar over 25 jaar probeert men het opnieuw dat heb je kans dat je alsnog en jaar kabel moet afnemen tegen een historisch hoge prijs..

Als consument voel ik me machteloos en het betekent dat ik nu nog een tijd een duur jaarcontract boven het hoofd heb hangen. Ik heb niet bedacht dat ik voor een veel langere tijd dan een jaar zou hebben getekend.. Eigenlijk zou de consument moeten worden beschermd tegen deze praktijken..

bprosman

Re: Glasvezel: jaarcontract na een jaar toch niet opzegbaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Eigenlijk zou de consument moeten worden beschermd tegen deze praktijken..
Of Vodafone beschermen tegen "scheidende paren". Want wat wordt dan de volgende legitieme redden om op te zeggen ?

pdwonline

Ongelezen bericht door pdwonline »

Scheiden is hier niet het issue. Daar gaat het niet over. Het gaat over een jaarcontract wat in de praktijk een driejaarcontract blijkt te zijn.. Los van de reden waarom je van zo'n contract af zou willen kun je dus van te voren niet inschatten voor hoelang je eigenlijk tekent.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je hebt nog niet eens diensten van ze?? Waarom tekenen mensen dat eigenlijk voor die tijd.
Ga eens langs het juridisch loket in je woonplaats, volgens mij kan je er vanaf.

bprosman

Waarom tekenen mensen dat eigenlijk voor die tijd.
Omdat als je niet intekend ze niet weten hoeveel mensen glasvezel gaan afnemen en of ze ueberhaupt wel aan de aanleg moeten beginnen.
Je hebt in principe ook getekend voor de "aanleg". Je gaat echter pas betalen als het daadwerkelijk aangelegd is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je hebt in principe ook getekend voor de "aanleg
Klopt niet, hier nog nooit getekend en toch ligt het er.

bprosman

Klopt niet, hier nog nooit getekend en toch ligt het er.
Dan zullen ze daar het minimum aantal gemakkelijker gehaald hebben.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

pdwonline schreef:Als een bepaald percentage van de bevolking intekent op glasvezel dan wordt het in de gehele gemeente aangelegd. Zo ook in Leek. Ik heb half april bij Vodafone een contract getekend voor een jaar.

De deadline voor het halen van de drempel was 1 mei, maar toen de drempel niet werd gehaald is de datum gewoon tot drie keer toe uitgesteld. uiteindelijk is met een nipte meerderheid toch de glasvezel drempel gehaald.
..
Je kan proberen te stellen dat je hebt getekend om drempel voor 1 mei te halen, doordat die drempel niet gehaald is, is je contract automatisch ontbonden.
Op het contractformulier staat in de kleine lettertjes: "ingangsdatum Vodafone Thuis: maximaal 12 maanden na aansluiting van de woning
Dat is mogelijk als zijnde onredelijk bezwarend onderuit te halen. Dit beding geeft de aanbieder namelijk een ongebruikelijk lange/onbepaalde termijn om aan de overeenkomst te voldoen.

hpochtendnevel

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Bij KPN is dat pre-contract uiteindelijk wél ontbonden, omdat ze niet binnen een jaar konden leveren.
Wie verzorgt de aanleg bij jullie? Reggefiber? Ga dan eens naar het informatieloket aldaar.

putten88

Ongelezen bericht door putten88 »

goede middag ik wilde graag overstappen van lijbrandt naar vodafone
maar dit geeft veel problemen zo kreeg ik van lijbrandt te horen als ik overstap naar vodafone,
ik eerst mijn abonnement moest opzeggen en na het opzeggen ik plm 4 t/m 6 weken zonder tv internet en telefoon kom te zitten alvoor ik door vodafone aangesloten kon worden dus kun je ook geen gebruik maken van overstapservice van vodafone dit vind ik absurt ik hoop dat RADAR MIJ HIERMEE KAN HELPEN OMUIT TE ZOEKEN HOE DAT MOGELIJK IS

devious

Ongelezen bericht door devious »

Je eigen topic openen is veel duidelijker.

En verder maakt Lijbrandt je bang. Het signaal wordt overgezet, net als bij ADSL. Op jouw aansluiting halen ze de Lijbrandt stekker eraf en zetten de Vodafone stekker erop. Einde verhaal.

Gesloten