LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CBW-ERKEND??? ZO kom je erachter
CBW-ERKEND??? ZO kom je erachter
Nu ik hier hele verhalen lees over het al of niet doen van een aanbetaling... een CBW-sticker zegt inderdaad niet zoveel...
Even een paar dingen om op te letten:
Als het bedrijf een CBW-sticker heeft hangen, betekend dit niet dat zij CBW-erkend staat. Als er het HUIDIGE jaartal op de sticker staat, heeft u te maken met een bedrijf dat voor dat jaar een GOEDKEURING heeft gekregen van de branchevereniging. Staat er GEEN of niet het huidige jaartal op, dan is deze winkel aangesloten bij de organisatie... Lid, zeg maar. Dat is dus iets heel anders. De stickers ontvangen de winkeliers in December al, dus als zij zeggen deze nog niet te hebben ontvangen, is dit dus NIET waar.
Betaal NOOIT meer aan dan 25%... in geval van faillissement betaalt het CBW een MAXIMUM van 25% uit... opletten dus!
Groeten, A. Tipgever
Even een paar dingen om op te letten:
Als het bedrijf een CBW-sticker heeft hangen, betekend dit niet dat zij CBW-erkend staat. Als er het HUIDIGE jaartal op de sticker staat, heeft u te maken met een bedrijf dat voor dat jaar een GOEDKEURING heeft gekregen van de branchevereniging. Staat er GEEN of niet het huidige jaartal op, dan is deze winkel aangesloten bij de organisatie... Lid, zeg maar. Dat is dus iets heel anders. De stickers ontvangen de winkeliers in December al, dus als zij zeggen deze nog niet te hebben ontvangen, is dit dus NIET waar.
Betaal NOOIT meer aan dan 25%... in geval van faillissement betaalt het CBW een MAXIMUM van 25% uit... opletten dus!
Groeten, A. Tipgever
Re: CBW-ERKEND??? ZO kom je erachter
Het CBW betaalt geen cent uit!!Betaal NOOIT meer aan dan 25%... in geval van faillissement betaalt het CBW een MAXIMUM van 25% uit...
Voor CBW erkende winkels, zie
http://www.cbw.org/erkend/index.php
Mogen niet erkende winkels overigens die CBW voorwaarden hanteren?
Volgens mij niet en is dat gewoon puur oplichting. De geboden zekerheden (geschillencommisie en aanbetalinggarantie) gelden namelijk niet voor winkels die niet aangesloten zijn.
Mevrouw A. Tipgever is niet geheel op de hoogte. Als het bedrijf een CBW-sticker (CBW= Centrale Branchevereniging Wonen) heeft hangen betekent dit, dat dit een CBW-erkend bedrijf is. De stickers zijn vanaf het begin van de erkenningsregeling (1996) voorzien van een jaartal. Er zijn dus geen raamstickers zonder jaartal. Elk jaar wordt een sticker met een voor dat jaar geldend jaartal verstrekt. Vanaf 2003 is de sticker met rood uitgevoerd om hem meer te laten opvallen. Er zijn ongeveer 2600 CBW-leden met circa 4000 vestigingspunten die allemaal CBW-erkend zijn. Dit betekent dat een winkel niet aangesloten kan zijn bij het CBW als 'gewoon lid'.
Misverstand.
Niet de CBW betaald de 25% Maar je nieuwe leverancier.
Er is absoluut niet een financieel potje zoals bij de ANVR.
LET OP: PER 1 Januari is de aanbetaling 15%
Niet de CBW betaald de 25% Maar je nieuwe leverancier.
Er is absoluut niet een financieel potje zoals bij de ANVR.
Eerste indruk van de CBW site is dat de 25% niet veranderd is.
De aanbetalings"garantie" wordt op onderstaande pagina uitgelegd, en nergens is sprake van 15%
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=151
Er is wel gesproken over een verlaging van het percentage:
http://www.keukenadvies.com/cgi-bin/nie ... 01&show=30
Echter dit is door de eigen leden verworpen, omdat de winkels niet de middelen hebben om de inkoop voor te financieren, en daarom moet de consument dan maar vooruitbetalen.
Overigens werkt de aanbetalingsgarantie in de praktijk niet:
Dit is zelfs op de CBW site te lezen:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=993Met andere woorden: de consument was zijn aanbetaling kwijt.
En om andere misverstanden te voorkomen,
Je betaald een x-bedrag aan, slechts 25% hiervan zou eventueel in het beste geval vergoed kunnen worden via een nieuwe leverancier.
Hoe dan ook je bent altijd minimaal 75% kwijt van hetgeen je hebt aanbetaald. Voor de goede orde, bijvoorbeeld een Kwantum mag van de standaard 15% of 25% afwijken, ook anderen mogen "gewoon" meer aanbetaling vragen.
Niets ten nadele van het CBW of bedrijven die er wel of niet bij aangesloten zijn maar het is toch eerder een handige marketing tool om mensen (lees toekomstige en potentiële klanten) over de streep te halen dan dat het de belangen van de consument tegemoet komt
Je betaald een x-bedrag aan, slechts 25% hiervan zou eventueel in het beste geval vergoed kunnen worden via een nieuwe leverancier.
Hoe dan ook je bent altijd minimaal 75% kwijt van hetgeen je hebt aanbetaald. Voor de goede orde, bijvoorbeeld een Kwantum mag van de standaard 15% of 25% afwijken, ook anderen mogen "gewoon" meer aanbetaling vragen.
Niets ten nadele van het CBW of bedrijven die er wel of niet bij aangesloten zijn maar het is toch eerder een handige marketing tool om mensen (lees toekomstige en potentiële klanten) over de streep te halen dan dat het de belangen van de consument tegemoet komt
Onjuist!Je betaald een x-bedrag aan, slechts 25% hiervan zou eventueel in het beste geval vergoed kunnen worden via een nieuwe leverancier. Hoe dan ook je bent altijd minimaal 75% kwijt van hetgeen je hebt aanbetaald.
Theorie: Stel je koopt voor 4000,- meubels en betaalt 1000,- (=25%) aan. Gaat de winkelier nu failliet dan ben je die 1000,- niet kwijt. Je kan in een andere CBW winkel voor 4000,- aan meubels bestellen, en je kan dan de 1000,- verrekenen.
De praktijk is echter anders: De nieuwe meubels kostten 5000,- maar werden voor actieprijs van 4000,- verkocht.
1000,- aanbetaald en nu gaat de winkel failliet.
In een andere winkel vind je voor 5000,- vergelijkbare meubels, en ook deze zijn afgeprijsd tot 4000,- euro. Echter , de winkelier wil nu niet de 1000,- euro verrekenen, omdat de meubels al zijn afgeprijsd. Horn gedupeerden ondervonden dit aan den lijve!
Onjuist!Voor de goede orde, bijvoorbeeld een Kwantum mag van de standaard 15% of 25% afwijken, ook anderen mogen "gewoon" meer aanbetaling vragen.
Uit reglement stichting garantieregelingen CBW (deelnemer= cbw winkel)
Art 10c: De deelnemer verbindt zich om de consument niet meer dan 25% van de prijs van de overeenkomst te laten vooruitbetalen (onder prijs wordt hier verstaan de totale prijs die de consument is verschuldigd na aftrek van kortingen, voor zover hiervan sprake is, op de datum van het sluiten van de overeenkomst);
Juist!Niets ten nadele van het CBW of bedrijven die er wel of niet bij aangesloten zijn maar het is toch eerder een handige marketing tool om mensen (lees toekomstige en potentiële klanten) over de streep te halen dan dat het de belangen van de consument tegemoet komt
Op de CBW site valt klinkklaar te lezen dat het CBW er is voor de belangen van de winkeliers:
ondernemers in de wonenbranche verenigt u en zorg voor een collectief dat de gezamenlijke belangen behartigt. Voor de wonenbranche is dat de Centrale Branchevereniging Wonen
http://www.cbw.org/column.php?articleid=987
Wil u mij dan even vertellen welk voordeel ik heb als ik CBW erkend ben???Juist!
Op de CBW site valt klinkklaar te lezen dat het CBW er is voor de belangen van de winkeliers:
ondernemers in de wonenbranche verenigt u en zorg voor een collectief dat de gezamenlijke belangen behartigt. Voor de wonenbranche is dat de Centrale Branchevereniging Wonen
http://www.cbw.org/column.php?articleid=987
Behalve dat ik elk jaar contributie betaal
De enige die voordeel heeft is toch echt de klant.
Op een enkel geval na, werken de CBW voorwaarden uitstekend.
Zeker aan te raden om daar als consument op te letten.
Wil u mij dan even vertellen welk voordeel ik heb als ik CBW erkend ben???
gekopieerd van de CBW pagina:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=147
Collectieve belangenbehartiging
In gezamenlijke inspanning dingen doen waar je in je eentje niet aan toekomt”, dat is de missie van de CBW. Dat is ook de reden waarom een ondernemer lid wordt van een branchevereniging. De CBW zet zich in voor de ondernemers mét of zónder personeel op politiek, maatschappelijk en zakelijk terrein.
De collectieve belangenbehartiging van de CBW bestrijkt een breed werkgebied, zoals:
CAO
branchepromotie
arbozaken
scholing en opleiding
geschillenbeslechting
milieuzaken
energievoorziening
automatisering
marktonderzoek
De CBW oefent invloed uit op de wet- en regelgeving die van belang is voor ondernemers in de wonenbranche.
Ik zie daar het belang van de consument niet genoemd!
De consument die bij u koopt betaalt feitelijk die contributie!Behalve dat ik elk jaar contributie betaal
De enige die voordeel heeft is toch echt de klant.
De CBW voorwaarden biedt de consument 3 garanties:
-aanbetalingsgarantie: Circa 2 jaar nadat in de praktijk bij Horn Keuken en bad is aangetoond dat deze regeling in de praktijk niet werkt, is er nog steeds niets ten gunste van de consument veranderd
-productgarantie: Deze garantie is achterhaald door de wettelijke geregelde garantieverplichting, zoals ook te lezen valt op de eigen site:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=231
-Toegang tot geschillencommissie. Dit is m.i de enige garantie, al kan ik mij geen oordeel vormen over de onpartijdigheid omdat uitspraken (in tegenstelling tot gewone rechtspraak) niet op internet worden geopenbaard
Wel een goed punt uit de voorwaarden is art 5.3. Indien de vermoedelijke levertijd met een maand is verstreken kan de consument zonder kosten afzien van de overeenkomst.
Onderstaande tekst was begin 2004 op de CBW site te vinden. Nadat ik daar een topic hier aan wijdde verdween de tekst direct. Lees wat je collegas er zelf van vinden....Op een enkel geval na, werken de CBW voorwaarden uitstekend.
Zeker aan te raden om daar als consument op te letten.
Term CBW-erkend blijft
Tijdens de Ledenraadsvergadering van 23 juni in Soestduinen is er uitvoerig gesproken over de term ‘CBW-erkend’. In haar vergadering van maandag 8 september was dit een agendapunt van het CBW Bestuur. Mede door uw inbreng op 23 juni is besloten om de term CBW-erkend te behouden.
Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden vinden dat de Erkenningregeling weinig voorstelt; iedereen kan lid worden; iedereen is erkend. Leden verwachten dat CBW-leden worden beoordeeld op kwaliteit en vakmanschap. Erkenning suggereert een soort diploma of keurmerk, en suggereert controle. Dit wordt niet bewaarheid, omdat de huidige Erkenningsregeling bestaat uit de drie garanties: product-, aanbetaling- en nakominggarantie.
De vraag is dan ook gerezen of de term ‘Erkend’ wel de juiste voorstelling van zaken geeft richting de consument én richting de leden. Het CBW Bestuur heeft in haar vergadering in mei de term ‘Erkend’ in twijfel getrokken. Hierdoor is dit ook uitvoerig onder de aandacht gebracht in de Ledenraadsvergadering en is er een onderzoek naar de beleving van de term onder consumenten gedaan.
Onderzoek
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door Market Respons blijkt dat de Nederlandse Consument hecht aan de toevoeging ‘Erkend’. Deze term straalt betrouwbaarheid en zekerheid uit. Ze verwachten van de Erkende winkel kwalitatief goede producten, goede service en een goed, gezond bedrijf. Tevens verwacht de consument garantie en onpartijdige klachtafhandeling.
Echter, het maakt de consument niet uit wat de toevoeging is: ‘erkend’ of ‘aangesloten bij’. Ze hebben bij beide begrippen een zelfde associatie. Het is duidelijk dat de consument een toevoeging op prijs stelt; het CBW-logo zonder toevoeging zegt de consument niets; het roept geen betrouwbaarheid, zekerheid, of garantie op.
Voor de consument maakt het niet uit welke toevoeging (‘Erkend’ of bijv. ‘aangesloten bij’) bij het CBW-logo prijkt, als er maar een toevoeging die betrouwbaarheid/zekerheid uitstraalt, wordt gebruikt. Het is evident, dat we hieraan tegemoet moeten komen omdat dit belangrijk is voor onze leden
Zoals ik al eerder heb gezegd: Bij elke regel, elke wet en elke instantie vallen er mensen tussen wal en schip. Triest, maar niet te voorkomen en gelukkig zijn er heel veel mensen die er wel blij mee zijn.
De artikelen die u/jij hierboven hebt geplaatst zijn waar, maar het gaat om één enkel geval(Horn) Betekent het dan dat de regels nooit werken?
Noem eens één instantie die enkel en alleen tevrede leden heeft?
Ik heb net eens wat gezocht en ik vond 349 onderwerpen waar 16again zijn mening heeft willen geven. Totaal meer dan 2000 bericht
Misschien iets minder typen en veel meer denken.
De artikelen die u/jij hierboven hebt geplaatst zijn waar, maar het gaat om één enkel geval(Horn) Betekent het dan dat de regels nooit werken?
Noem eens één instantie die enkel en alleen tevrede leden heeft?
Ik heb net eens wat gezocht en ik vond 349 onderwerpen waar 16again zijn mening heeft willen geven. Totaal meer dan 2000 bericht
Misschien iets minder typen en veel meer denken.
Wat betreft die aanbetalingsgarantie is dat wel te voorkomen!Zoals ik al eerder heb gezegd: Bij elke regel, elke wet en elke instantie vallen er mensen tussen wal en schip. Triest, maar niet te voorkomen
Zoals eerder vermeld lag er een perfecte oplossing echter die is weggestemd door de CBW leden:
http://www.keukenadvies.com/cgi-bin/nie ... 01&show=30
De oplossing behelsde:
-Verrekening van de aanbetaling gebeurt pas "aan de kassa" zodat wel eerst de normale korting bedongen kan worden.
-verlaging aanbetaling naar 15%
Mijn aantal postingings is geen issue. Het gaat hier om een bedrijfsvereniging waar bekend is dat de geboden garanties in de praktijk voor de consument ongunstig kunnen uitpakken, nalaat daar een passende oplossing voor op te leggen, en in de reclame naar de consument (Slogan:CBW, een veilig idee) doet alsof er niets aan de hand is.
"
Ik heb al eerder gereageerd op 16again
Je hebt helemaal gelijk dat het vervelend is dat je je aanbetalings garantie niet kan gebruiken op afgeprijsde artikelen.
MAAR
Als je meubels koopt bij een niet CBW erkend bedrijf ben je je aanbetaling zowiezo kwijt
In de keuken branche wordt enorm veel met kortingen gewerkt en gaat het om vaak hele grote bedragen, dus kan ik mij voorstellen dat het dan lastiger zit
In de meubelbranche is dit wel degelijk anders
Ik heb al eerder vermeld dat ik voor een baas werk die een winkel heeft gekocht die failliet was en die heeft ELKE aanbetaling overgenomen, zonder voorwaarden.
Nu kan je natuurlijk zeggen dat mijn baas een uitzonderlijk vrijgevige man is, maar dat lijkt me nu ook iets overdreven
CBW geeft je wel degelijk een behoorlijke garantie dat je niet je geld automatisch kwijt bent, dus je zou je toon wel iets kunnen niveleren en je niet zo ontzettend negetief te hoeven opstellen
Wat je daarmee bereikt is dat mensen helemaal niet meer gaan opletten en dus voortaan met ZEKERHEID hun aanbetaling kwijt zijn
Je hebt helemaal gelijk dat het vervelend is dat je je aanbetalings garantie niet kan gebruiken op afgeprijsde artikelen.
MAAR
Als je meubels koopt bij een niet CBW erkend bedrijf ben je je aanbetaling zowiezo kwijt
In de keuken branche wordt enorm veel met kortingen gewerkt en gaat het om vaak hele grote bedragen, dus kan ik mij voorstellen dat het dan lastiger zit
In de meubelbranche is dit wel degelijk anders
Ik heb al eerder vermeld dat ik voor een baas werk die een winkel heeft gekocht die failliet was en die heeft ELKE aanbetaling overgenomen, zonder voorwaarden.
Nu kan je natuurlijk zeggen dat mijn baas een uitzonderlijk vrijgevige man is, maar dat lijkt me nu ook iets overdreven
CBW geeft je wel degelijk een behoorlijke garantie dat je niet je geld automatisch kwijt bent, dus je zou je toon wel iets kunnen niveleren en je niet zo ontzettend negetief te hoeven opstellen
Wat je daarmee bereikt is dat mensen helemaal niet meer gaan opletten en dus voortaan met ZEKERHEID hun aanbetaling kwijt zijn
Bij een aanbetaling bij een niet aangesloten bedrijf weet je dit tenminste van te voren. De CBW daarentegen spiegelt je een aanbetalings garantie voor, die in de praktijk een lege dop is. Maakt de teleurstelling alleen maar groter.MAAR
Het veiligst is om niets aan te betalen.
De prijslijsten daar worden eerst fors verhoogd, zodat met kortingen, gratis apparaten en montage gestrooid kan worden. Kijk eens (via internet) naar trosradar uitzending van 11-10-2004 over dit onderwerp.
Gelukkig voor de consument gebeurd dat bij failliete CBW winkels ook vaak.Ik heb al eerder vermeld dat ik voor een baas werk die een winkel heeft gekocht die failliet was en die heeft ELKE aanbetaling overgenomen, zonder voorwaarden.
De bruto marge bedraagt meestal circa 30% hebben, waardoor deze actie overigens weinig kost. Uiteraard levert het wel positieve publiciteit op.
Als je hebt aanbetaald bij een failliet bedrijf, dan heb je toch echt meer te verwachten van de goodwill van de nieuwe eigenaar (zoals jouw baas) dan van het CBW.CBW geeft je wel degelijk een behoorlijke garantie dat je niet je geld automatisch kwijt bent
-of de mensen proberen te kopen zonder aanbetalingje zou je toon wel iets kunnen niveleren en je niet zo ontzettend negetief te hoeven opstellen. Wat je daarmee bereikt is dat mensen helemaal niet meer gaan opletten en dus voortaan met ZEKERHEID hun aanbetaling kwijt zijn.
-of het CBW verbetert gewoon de regels
`16again
Ik weet niet of je wel eens nadenkt voordat je antwoord, maar ik zal het nog 1 keer proberen:
"De CBW daarentegen spiegelt je een aanbetalings garantie voor, die in de praktijk een lege dop is. Maakt de teleurstelling alleen maar groter."
""Gelukkig voor de consument gebeurd dat bij failliete CBW winkels ook vaak.
De bruto marge bedraagt meestal circa 30% hebben, waardoor deze actie overigens weinig kost. Uiteraard levert het wel positieve publiciteit op. ""
Gebeurt het nu wel of niet???
""De bruto marge bedraagt meestal circa 30% hebben, waardoor deze actie overigens weinig kost. Uiteraard levert het wel positieve publiciteit op. ""
Denk je dat he"t personeel die de order moet verkopen, de administratie die de order moet verwerken, de chauffeurs die de order moet bezorgen , voor niets werken of zo??
de brutowinstmarge is nodig om de loonkosten + huisvestingskosten te betalen. Dus het kost wel degelijk een hoop geld
"-of de mensen proberen te kopen zonder aanbetaling
-of het CBW verbetert gewoon de regels"
Is prima, niemand betaald meer aan vanaf nu:
Winkeliers lopen meer risico, kost meer geld, 3x raden wie dat gaat betalen?
Of de consument want de prijzen gaan omhoog
Of het personeel dat wordt ontslagen wanneer een bedrijf moet bezuinigen omdat de kosten te hoog oplopen
16again, eerst nadenken........vanuit ALLE oogpunten dan roepen en bijdehand gaan doen
Ik weet niet of je wel eens nadenkt voordat je antwoord, maar ik zal het nog 1 keer proberen:
"De CBW daarentegen spiegelt je een aanbetalings garantie voor, die in de praktijk een lege dop is. Maakt de teleurstelling alleen maar groter."
""Gelukkig voor de consument gebeurd dat bij failliete CBW winkels ook vaak.
De bruto marge bedraagt meestal circa 30% hebben, waardoor deze actie overigens weinig kost. Uiteraard levert het wel positieve publiciteit op. ""
Gebeurt het nu wel of niet???
""De bruto marge bedraagt meestal circa 30% hebben, waardoor deze actie overigens weinig kost. Uiteraard levert het wel positieve publiciteit op. ""
Denk je dat he"t personeel die de order moet verkopen, de administratie die de order moet verwerken, de chauffeurs die de order moet bezorgen , voor niets werken of zo??
de brutowinstmarge is nodig om de loonkosten + huisvestingskosten te betalen. Dus het kost wel degelijk een hoop geld
"-of de mensen proberen te kopen zonder aanbetaling
-of het CBW verbetert gewoon de regels"
Is prima, niemand betaald meer aan vanaf nu:
Of het personeel dat wordt ontslagen wanneer een bedrijf moet bezuinigen omdat de kosten te hoog oplopen
16again, eerst nadenken........vanuit ALLE oogpunten dan roepen en bijdehand gaan doen
Als je een bedrijf met personeel overneemt, dan heb je die vaste lasten zoals huisvesting + salaris toch al. Als de lopende opdrachten niet worden meegenomen, dan begin je feitelijk met een lege orderportefeuille en zit een groot deel van het personeel op dag 1 stil. De chauffeur gaat pas weer rijden circa 6 weken na de eerste aankoop, en al die tijd moet hij toch betaald worden!""De bruto marge bedraagt meestal circa 30% , waardoor deze actie overigens weinig kost....... ""
In een woonwinkel moet de consument direct bij aankoop al aanbetalen.Is prima, niemand betaald meer aan vanaf nu:
De ondernemer bestelt de meubels bij de fabriek, en hoeft de fabriek zelf pas te betalen 14 (of zelfs 30!) dagen na levering van de goederen. Dan staan de spullen al bij de consument!
Waar is die aanbetaling voor nodig dan??
-gebrek aan werkkapitaal van de winkel.
Waarom moet de consument in de woonbranche dienen als financier?
Bij andere winkels (supermarkt, radio&TV etc) is dat niet het geval.
-zekerheid dat bestelde product wordt afgenomen.
Het annuleringskosten beding uit de voorwaarde biedt al bescherming tegen consumenten die zich bedenken na de koop.
16again
niet alleen de ondernemer die de winkel overneemt hoeft de orders over te nemen
de klant kan ook kiezen om na een andere winkel te gaan en daar zijn aanbetaling te gebruiken . deze moet dat dan accepteren.
plus, als je de winkel overneemt en dan gelijk begint met orders die de ondernemer niets op levert denk je dat dat een goed en gezond begin is voor dat bedrijf ??????
Het kost enorm veel tijd alle klanten op te zoeken en te informeren over de gang van zaken
Deze tijd kan ook besteed worden aan het verkopen aan nieuwe klanten
over stilzittende chauffeurs....misschien heeft de ondernemer wel meer winkels en hebben de chauffeurs juist extra druk alle niets opleverende orders uit te leveren???
over de betaling aan de fabriek...
enig idee hoe veel meubelen weken zoniet maanden blijven staan bij de winkelier omdat de verbouwing nog niet klaar is, of het huis nog niet klaar is?
deze zijn wel degelijk volledig betaald door de ondernemer
Je denkt veel te simpel 16again
niet alleen de ondernemer die de winkel overneemt hoeft de orders over te nemen
de klant kan ook kiezen om na een andere winkel te gaan en daar zijn aanbetaling te gebruiken . deze moet dat dan accepteren.
plus, als je de winkel overneemt en dan gelijk begint met orders die de ondernemer niets op levert denk je dat dat een goed en gezond begin is voor dat bedrijf ??????
Het kost enorm veel tijd alle klanten op te zoeken en te informeren over de gang van zaken
Deze tijd kan ook besteed worden aan het verkopen aan nieuwe klanten
over stilzittende chauffeurs....misschien heeft de ondernemer wel meer winkels en hebben de chauffeurs juist extra druk alle niets opleverende orders uit te leveren???
over de betaling aan de fabriek...
enig idee hoe veel meubelen weken zoniet maanden blijven staan bij de winkelier omdat de verbouwing nog niet klaar is, of het huis nog niet klaar is?
deze zijn wel degelijk volledig betaald door de ondernemer
Je denkt veel te simpel 16again
Als de orders zijn overgenomen, dan is de CBW aanbetalingsgarantie niet van toepassing en kun je als klant niet zomaar naar een andere winkel stappen. De klant is zelfs afnameplichtig!niet alleen de ondernemer die de winkel overneemt hoeft de orders over te nemen de klant kan ook kiezen om na een andere winkel te gaan en daar zijn aanbetaling te gebruiken .
Er zijn mij praktijkgevallen bekend waar de ondernemer de "25% CBW aanbetalingsgarantie korting" weigerde te verlenen, omdat een reeds afgeprijsd artikel gekocht werd.deze (=andere winkel) moet dat dan accepteren.
Conform CBW voorwaarden artikel 7 kan de ondernemer hiervoor simpelweg opslagkosten rekenen.over de betaling aan de fabriek...
Je kan de klant aanbieden om bijvoorbeeld de eerste 2 maanden geen opslagkosten te berekenen als direct volledig betaald wordt.
16again
dit is de laatste keer dat ik ga reageren, want je antwoord alleen op dingen die in je eigen straatje passen
opslagkosten: je wilt liever dat klanten EXTRA betalen dan gewoon aanbetalen en alleen (zeer lage) rente missen........logica
(heel veel winkels vragen nml geen opslagkosten, maar doen dit wel voor de klant uit service oogpunt)
klant is NIET afname plichtig aangezien in de meeste gevallen de oorspronkelijke levertijd niet gehaald gaat worden en kan wel degelijk beroep doen op andere winkels
je kent voorbeelden dat de aanbetalingsgaranties geweigerd worden ivm afgeprijsde artikelen: niet de hele winkel is afgeprijsd, dus het gaat lang niet altijd om opruimingsartikelen en men kan dan niet weigeren
zoals ik al zei, ik hou er over op
ga je negatieve houding maar aan iedereen over brengen
ik ben blij dat ik wat meer vertrouwen en lol in mijn leven heb
gegroet
dit is de laatste keer dat ik ga reageren, want je antwoord alleen op dingen die in je eigen straatje passen
opslagkosten: je wilt liever dat klanten EXTRA betalen dan gewoon aanbetalen en alleen (zeer lage) rente missen........logica
(heel veel winkels vragen nml geen opslagkosten, maar doen dit wel voor de klant uit service oogpunt)
klant is NIET afname plichtig aangezien in de meeste gevallen de oorspronkelijke levertijd niet gehaald gaat worden en kan wel degelijk beroep doen op andere winkels
je kent voorbeelden dat de aanbetalingsgaranties geweigerd worden ivm afgeprijsde artikelen: niet de hele winkel is afgeprijsd, dus het gaat lang niet altijd om opruimingsartikelen en men kan dan niet weigeren
zoals ik al zei, ik hou er over op
ga je negatieve houding maar aan iedereen over brengen
ik ben blij dat ik wat meer vertrouwen en lol in mijn leven heb
gegroet
Maak eens een afspraak met een regiomanager.Wil u mij dan even vertellen welk voordeel ik heb als ik CBW erkend ben???
Heus, het CBW kan veel voor de ondernemer betekenen.
Bij de supermarkt moet je ook vooruit betalen, al is het tijdsverschil maar een paar minuten.Waarom moet de consument in de woonbranche dienen als financier?
Bij andere winkels (supermarkt, radio&TV etc) is dat niet het geval.
-zekerheid dat bestelde product wordt afgenomen.
Het annuleringskosten beding uit de voorwaarde biedt al bescherming tegen consumenten die zich bedenken na de koop
Wat nu als er tussentijds bij de klant wat gebeurt (faillissement,scheiding,overlijden) dan en hij het bestelde niet meer wil hebben. soms lopen rechtzaken over dit soort dingen wel eens 2 jaar.
Who pays the Bill