Fraude door ziekenhuis. Werkt VGZ korrekt?
Geplaatst: 18 mei 2013 20:22
Eind vorig jaar kreeg ik van VGZ het verzoek een bedrag van zo'n 300 euro over te maken. Dat bedrag was mijn bijdrage voor een behandeling die ik had gehad in een ziekenhuis enkele maanden daarvoor. Kosten waren zo'n 500 euro. VGZ had die 500 al overgemaakt naar het ziekenhuis. Ik was zeer verbaasd omdat ik die behandeling nooit had gehad. Met het ziekenhuis had ik al jaren geen kontakt meer en ik was er niet meer mee "on speaking terms". Eigenlijk kon ik om redenen alleen nog maar in schuttingtaal met ze praten dus ik bel ze niet op maar hou het per brief zeer netjes. VGZ verzocht mij na een brief aan ze dit te regelen met het ziekenhuis. Ik stuurde de direktie van het ziekenhuis een zeer nette brief met de vraag waar deze behandeling over ging. Aangetekend. Tot op heden, maanden later: geen antwoord en het moge iedereen duidelijk zijn waarom. Intussen bleef VGZ, andere afdeling, aanmaningen sturen inclusief verhogingen. Na een brief met het verzoek of ze daar mee wilden stoppen kreeg ik een brief van de afdeling klachtafhandelingen (naam werkneemster mij bekend), waarin stond dat ik op "NIET AANMANEN" was gezet. Die afspraak is tot nu toe nagekomen. Hoe dit verder gaat ik weet het niet maar betalen voor iets waar ik niks van weet doe ik dus nooit.
Mijn ervaring met de enkele telefoongesprekken die ik had met VGZ is dat 2 belangrijke afspraken niet werden nagekomen. Op vragen die ik hierover per brief stelde werd niet op ingegaan.
Ik was het gedoe met VGZ zat: Na wat telefoontjes kwam ik terecht bij het S.K.G.Z. http://www.skgz.nl/ en heb gesproken met een medewerker. Hier kan dus een klacht ingediend worden over je ziektekostenverzekeraar. Dat ga ik dus doen over de VGZ. Er hangt namelijk een rekening van 300 euro boven mijn hoofd. Mogelijk zwijgen ze stil omdat ze weten dat ze fout bezig zijn. Ik hoorde dat een ziektekostenverzekeraar verplicht is zulke bedragen na te vragen bij hun klant. Het ziekenhuis kan wegens fraude worden aangeklaagd bij de Tuchtcollege Gezondheidszorg http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg ... _hoofdmenu .
Vreemd dat het VGZ dit zelf niet doet maar het afhandelen aan mij overlaat. Weten ze daar wel wat werken is?, vraag ik me dan af. Wat zij uitkeerden aan het ziekenhuis is namelijk hun zaak. Niet de mijne. Ik heb daar niet om gevraagd. Dat is toch geen rare gedachte?
Als een ziektekostenverzekeraar zo gemakkelijk geld overmaakt zal een ziekenhuis daar gebruik van maken en wordt me duidelijk gemaakt waarom er zo moet worden bezuinigd op de gezondheidszorg. Er wordt daar geld over de balk gesmeten over de ruggen van de verzekerden/klienten. Daar betalen wij onze belasting voor.
Ik raad eenieder in het algemeen aan het volgende:
Bel niet maar schrijf brieven. Telefonische helpdesks werken onder tijdsdruk en worden gecontroleerd. Wij betalen de telefoonkosten. Telefoongesprekken lopen de kans door hun niet te worden genoteerd en hebben dus geen “geheugen”.
Als een telefoongesprek noodzakelijk is noteer dan zeer nauwkeurig namen met wie je hebt gebeld, laat ze spellen, en noteer tijdstippen van het gesprek.
Ik hoop dat iedereen zijn/haar voordeel kan doen met mijn verhaal en tips.
Mijn ervaring met de enkele telefoongesprekken die ik had met VGZ is dat 2 belangrijke afspraken niet werden nagekomen. Op vragen die ik hierover per brief stelde werd niet op ingegaan.
Ik was het gedoe met VGZ zat: Na wat telefoontjes kwam ik terecht bij het S.K.G.Z. http://www.skgz.nl/ en heb gesproken met een medewerker. Hier kan dus een klacht ingediend worden over je ziektekostenverzekeraar. Dat ga ik dus doen over de VGZ. Er hangt namelijk een rekening van 300 euro boven mijn hoofd. Mogelijk zwijgen ze stil omdat ze weten dat ze fout bezig zijn. Ik hoorde dat een ziektekostenverzekeraar verplicht is zulke bedragen na te vragen bij hun klant. Het ziekenhuis kan wegens fraude worden aangeklaagd bij de Tuchtcollege Gezondheidszorg http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg ... _hoofdmenu .
Vreemd dat het VGZ dit zelf niet doet maar het afhandelen aan mij overlaat. Weten ze daar wel wat werken is?, vraag ik me dan af. Wat zij uitkeerden aan het ziekenhuis is namelijk hun zaak. Niet de mijne. Ik heb daar niet om gevraagd. Dat is toch geen rare gedachte?
Als een ziektekostenverzekeraar zo gemakkelijk geld overmaakt zal een ziekenhuis daar gebruik van maken en wordt me duidelijk gemaakt waarom er zo moet worden bezuinigd op de gezondheidszorg. Er wordt daar geld over de balk gesmeten over de ruggen van de verzekerden/klienten. Daar betalen wij onze belasting voor.
Ik raad eenieder in het algemeen aan het volgende:
Bel niet maar schrijf brieven. Telefonische helpdesks werken onder tijdsdruk en worden gecontroleerd. Wij betalen de telefoonkosten. Telefoongesprekken lopen de kans door hun niet te worden genoteerd en hebben dus geen “geheugen”.
Als een telefoongesprek noodzakelijk is noteer dan zeer nauwkeurig namen met wie je hebt gebeld, laat ze spellen, en noteer tijdstippen van het gesprek.
Ik hoop dat iedereen zijn/haar voordeel kan doen met mijn verhaal en tips.