LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Praktijken van Halfords Webshop !
Praktijken van Halfords Webshop !
Halfords webshop betaalt geannuleerde online aankoop niet (tijdig) terug en reageert niet op herinneringen per e-mail.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Het ontvangen artikel (kabelset dagrijlampen) werkt niet. Komt dus defect binnen (na inbouw bleek het relais niet te schakelen en de lampen niet te branden). Dit gemeld aan de klantenservice zoals de instructies bij de levering aangaven. Daar begon het al met een foutieve procedure. Zij stuurden mij naar een Halfordswinkel (30 Km vv voor mij) ipv een gratis retouradres te verstrekken. Na enig aandringen en verwijzen naar de wet kreeg ik een antwoordnummer. Hiermee na het postkantoor en nee, zij weigerden het gratis pakketje omdat op dat adres Halfords geen gratis pakketten zou accepteren. Dus weer terug naar huis en weer mailen met de arrogante klantenservice. Zij geven aan dat het opgegeven adres wel klopt en dat ik het gewoon zou moeten kunnen opsturen. Want zij hebben het zojuist nog "gecontroleerd". Pas nadat ik hen een printscreen van de reactie van PostNL heb getoond komen zij doodleuk met een ander adres omdat ze een typefout gemaakt zouden hebben. En dat terwijl ze schreven dat ze het nogmaals gecontroleerd hadden. Dus nu weer terug naar PostNL met het pakketje. Dit is op 3 mei bij Halfords aangekomen volgens Track & Trace van PostNL. Echter vervolgens ook na reclameren per mail (wordt niet op geantwoord), nu na achttien dagen nog geen geld terug. Daarna nooit meer iets van Halfords gehoord. Geen geld terug en ook geen reactie op herinnering/vraag per e-mail. Dus daarom nu hier openbaar aan de schandpaal.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Het ontvangen artikel (kabelset dagrijlampen) werkt niet. Komt dus defect binnen (na inbouw bleek het relais niet te schakelen en de lampen niet te branden). Dit gemeld aan de klantenservice zoals de instructies bij de levering aangaven. Daar begon het al met een foutieve procedure. Zij stuurden mij naar een Halfordswinkel (30 Km vv voor mij) ipv een gratis retouradres te verstrekken. Na enig aandringen en verwijzen naar de wet kreeg ik een antwoordnummer. Hiermee na het postkantoor en nee, zij weigerden het gratis pakketje omdat op dat adres Halfords geen gratis pakketten zou accepteren. Dus weer terug naar huis en weer mailen met de arrogante klantenservice. Zij geven aan dat het opgegeven adres wel klopt en dat ik het gewoon zou moeten kunnen opsturen. Want zij hebben het zojuist nog "gecontroleerd". Pas nadat ik hen een printscreen van de reactie van PostNL heb getoond komen zij doodleuk met een ander adres omdat ze een typefout gemaakt zouden hebben. En dat terwijl ze schreven dat ze het nogmaals gecontroleerd hadden. Dus nu weer terug naar PostNL met het pakketje. Dit is op 3 mei bij Halfords aangekomen volgens Track & Trace van PostNL. Echter vervolgens ook na reclameren per mail (wordt niet op geantwoord), nu na achttien dagen nog geen geld terug. Daarna nooit meer iets van Halfords gehoord. Geen geld terug en ook geen reactie op herinnering/vraag per e-mail. Dus daarom nu hier openbaar aan de schandpaal.
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Zoals ieder bedrijf wiens handelwijze jou niet bevalt.sourencs schreef:Dus daarom nu hier openbaar aan de schandpaal.
Je huilt dus te vroeg.Halfords Nederland B.V. zal binnen 20 dagen nadat een beroep is gedaan op de ontbinding en de bestelling retour is ontvangen het door jou betaalde restitueren of per direct wanneer je de bestelling in een vestiging retourneert.
Dit is dus slap geleuter.Barman schreef:Zoals ieder bedrijf wiens handelwijze jou niet bevalt.sourencs schreef:Dus daarom nu hier openbaar aan de schandpaal.
Je huilt dus te vroeg.Halfords Nederland B.V. zal binnen 20 dagen nadat een beroep is gedaan op de ontbinding en de bestelling retour is ontvangen het door jou betaalde restitueren of per direct wanneer je de bestelling in een vestiging retourneert.
Noem eens één webshop die vlot met terugbetalen is,nog nooit mee gemaakt.
Bestellen en betalen gaat altijd prima,maar als er terugbetaald moet worden
is er altijd wat loos en het ligt nooit aan de shop.
De Wet koop of afstand geeft de verkoper de verplichting om zo spoedig mogelijk te terug te betalen vanaf het moment van ontbinding. Hiervan mag niet in nadeel worden afgeweken. Halfords Nederland B.V. doet dat toch. Er mag namelijk niet gewacht worden tot de verkoper het product terug heeft noch kan deze termijn op voorhand verlengt worden tot 20 dagen.
Je kan neerzetten wat je wilt maar elke webshop is laksalfatrion schreef:De Wet koop of afstand geeft de verkoper de verplichting om zo spoedig mogelijk te terug te betalen vanaf het moment van ontbinding. Hiervan mag niet in nadeel worden afgeweken. Halfords Nederland B.V. doet dat toch. Er mag namelijk niet gewacht worden tot de verkoper het product terug heeft noch kan deze termijn op voorhand verlengt worden tot 20 dagen.
met terugbetalen.Er zijn er bij die helemaal niets terugbetalen
omdat het bedrag zo klein is dat de klant denkt barst met je hele troep
koop nooit meer daar.Let op die webshops gooien hun eigen ruiten in
door zo laks te zijn met terugbetalen zodat de klant weer naar de winkel gaat.
Doen Halfords dat dan?alfatrion schreef: Halfords Nederland B.V. doet dat toch. Er mag namelijk niet gewacht worden tot de verkoper het product terug heeft noch kan deze termijn op voorhand verlengt worden tot 20 dagen.
Waar wordt die die termijn dan verlengd tot 20 dagen?
Hebben ze trouwens niet gewoon 30 dagen de tijd?
Volgens Consuwijzer moet het product trouwens wel eerst terugontvangen zijn.
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... niet-terug
Barman schreef:Hebben ze trouwens niet gewoon 30 dagen de tijd?
alfatrion schreef:De Wet koop of afstand geeft de verkoper de verplichting om zo spoedig mogelijk te terug te betalen vanaf het moment van ontbinding.
Een dergelijk wetsvoorschrift bestaat niet.Barman schreef:Volgens Consuwijzer moet het product trouwens wel eerst terugontvangen zijn.
art. 7:46d lid 1 BW schreef:Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
art. 7:46d lid 3 BW schreef:In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
Artikel 6:271 BW schreef:Een ontbinding bevrijdt de partijen van de daardoor getroffen verbintenissen. Voor zover deze reeds zijn nagekomen, blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand, maar ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaanmaking van de reeds door hen ontvangen prestaties.
Artikel 7:29 lid 1 BW schreef:Heeft de koper de zaak ontvangen doch is hij voornemens deze te weigeren, dan moet hij als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; hij heeft op de zaak een retentierecht totdat hij door de verkoper voor de door hem in redelijkheid gemaakte kosten schadeloos is gesteld.
plumber schreef:
Dit is dus slap geleuter.
4 dagen geleden laarzen teruggestuurd naar een webshop, vandaag stond t geld op mn rekening.
Een dergelijk wetsvoorschrift bestaat niet.alfatrion schreef:Barman schreef:Hebben ze trouwens niet gewoon 30 dagen de tijd?alfatrion schreef:De Wet koop of afstand geeft de verkoper de verplichting om zo spoedig mogelijk te terug te betalen vanaf het moment van ontbinding.Barman schreef:Volgens Consuwijzer moet het product trouwens wel eerst terugontvangen zijn.
Een dergelijk wetsvoorschrift zal misschien niet bestaan, maar een webwinkel kan niet ruiken dat een klant een artikel terug gaat sturen, dus is het het handigste om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen op het moment dat het artikel terugontvangen is door de webwinkel.
Waarna de termijn van 30 dagen ingaat om terug te betalen.
Zo lust ik er nog wel 20.sephora30 schreef:plumber schreef:
4 dagen geleden laarzen teruggestuurd naar een webshop, vandaag stond t geld op mn rekening.
4 dagen geleden was het Vrijdag,dan krijg je Zaterdag-Zondag en 2de Pinksterdag.
Volgens mij hebben ze die laarzen nog niet eens. Vandaag geld op de rekening?
op Pinksteren.Denk dat het vandaag ook Pasen is bij jou.
Da's dan grappig want ik zie jou wel vaker die voorbeeldbrieven van Consuwijzer gebruiken.alfatrion schreef: Een dergelijk wetsvoorschrift bestaat niet.
Feit blijft gewoon dat Halfords 30 dagen de tijd heeft om het geld terug te sturen.
Het is trouwens toch netjes van Halfords dat ze het geld terug willen sturen. Hier is helemaal geen sprake meer van bedenktijd bij koop op afstand. Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken.
TS heeft het ingebouwd in zijn auto en daarmee te kennen gegeven het product te accepteren.
Ja en daarom doet TS een beroep op de wettelijke garantie en het recht op geld terug binnen 14 dagen na aankoop zoals Halfords dat op de bon heeft genoteerd.
En ja, het is in originele verpakking teruggegaan.
Maar ook dat is bij een defect exemplaar geen geldige voorwaarde.
En het niet mogen inbouwen al eveneens niet want dan kom je er nooit achter dat het defect is
En het niet mogen inbouwen al eveneens niet want dan kom je er nooit achter dat het defect is
ik had laatst per ongeluk drie items besteld terwijl ik er maar 1 nodig had. na een mailtje richting webshop om er twee te schrappen stond nog dezelfde dag het geld weer op mijn rekening.sephora30 schreef:plumber schreef:
ik ben er ook niet zo zeker van of je nog wel recht hebt op teruggave van geld als je het al aangesloten hebt gehad. je hebt het dan al gebruikt, het kan best zo zijn dat hij het niet doet omdat je het verkeerd hebt aangesloten, dus dat je hem gewoon zelf gesloopt hebtsourencs schreef:Ja en daarom doet TS een beroep op de wettelijke garantie en het recht op geld terug binnen 14 dagen na aankoop zoals Halfords dat op de bon heeft genoteerd.
Ha, ha.
Altijd maar negatief reageren, waarom?
Nee, niets verkeerd aangesloten.
Dit relais schakelt gewoon niet, hetgeen vaker voorkomt bij relais.
En zojuist dit bericht gehad:
Hierbij bevestigen wij dat uw order is geannuleerd.
Het aankoopbedrag zal binnen 2 werkdagen worden teruggestort op je rekening.
Totaal 22,94 euro.
En dus heeft dit forum weer haar werk gedaan en het nut bewezen
Altijd maar negatief reageren, waarom?
Nee, niets verkeerd aangesloten.
Dit relais schakelt gewoon niet, hetgeen vaker voorkomt bij relais.
En zojuist dit bericht gehad:
Hierbij bevestigen wij dat uw order is geannuleerd.
Het aankoopbedrag zal binnen 2 werkdagen worden teruggestort op je rekening.
Totaal 22,94 euro.
En dus heeft dit forum weer haar werk gedaan en het nut bewezen
En dan heb je dus gewoon recht op garantie en kan je je niet meer beroepen op je bedenktijd. Halfords mag jou gewoon een ander exemplaar leveren. Als dit forum op die manier nut heeft, dan hadden ze dat ook gedaan.sourencs schreef: En het niet mogen inbouwen al eveneens niet want dan kom je er nooit achter dat het defect is
Je hebt nu alleen maar zitten piepen en iets bereikt wat je normaal gesproken ook gekregen zou hebben, want ze hadden je je geld terug al beloofd.
Als het om negatieve reacties gaat, kijk dan even je eigen klachten na.
Verbaasde mij ook dat het op Pinksteren erbij stond. Kan ook 5 dagen geleden zijn, weet niet meer exact de dag. Was in ieder geval supersnel.plumber schreef:
Zo lust ik er nog wel 20.
4 dagen geleden was het Vrijdag,dan krijg je Zaterdag-Zondag en 2de Pinksterdag.
Volgens mij hebben ze die laarzen nog niet eens. Vandaag geld op de rekening?
Zaterdag bikini teruggestuurd naar Wehkamp, benieuwd hoelang ik daarvan op mn geld moet wachten
Ff nagekeken..........de 16e een mail; uw retour is ontvangen, 1e Pinkster stond t op mn rekening.
Je kunt ook gewoon ontbinden door een mailtje te sturen.riddert schreef:Een dergelijk wetsvoorschrift zal misschien niet bestaan, maar een webwinkel kan niet ruiken dat een klant een artikel terug gaat sturen, dus is het het handigste om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen op het moment dat het artikel terugontvangen is door de webwinkel.
Ik schrijf zelf wel eens een voorbeeldbrieven en verwijs ook wel eens naar ConsuWijzer. Dat wil niet zeggen dat alles wat daar staat ook klopt.Barman schreef:Da's dan grappig want ik zie jou wel vaker die voorbeeldbrieven van Consuwijzer gebruiken.
Ik heb het wetsartikel geciteerd waarin staat dat de verkoper teruggave zo spoedig mogelijk moet doen.Barman schreef:Feit blijft gewoon dat Halfords 30 dagen de tijd heeft om het geld terug te sturen.
Nee. Volgens de Wet koop op afstand geeft de koper het recht om binnen de bedenktijd van 7 werkdagen tot 3 maanden de koop te ontbinden, behalve in enkele uitzonderingssituaties die beschreven staan in die zelfde wet. Het gebruiken, beschadigen of het weggooien van de oorspronkelijke verpakking worden niet als uitzonderingen genoemd, dus kun je ook in die gevallen de koop ontbinden. Slechts in echte misbruik gevallen, zoals bedoelt in art. 3:13 BW, is dat anders. Het gaat dan om gevallen waarin bewezen kan worden dat de koper zich op het herroepingsrecht heeft gebruik met geen enkel ander doel dan om de verkoper te schaden.Barman schreef:Hier is helemaal geen sprake meer van bedenktijd bij koop op afstand. Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen.
Inderdaad:alfatrion schreef:Nee. Volgens de Wet koop op afstand geeft de koper het recht om binnen de bedenktijd van 7 werkdagen tot 3 maanden de koop te ontbinden, behalve in enkele uitzonderingssituaties die beschreven staan in die zelfde wet. Het gebruiken, beschadigen of het weggooien van de oorspronkelijke verpakking worden niet als uitzonderingen genoemd, dus kun je ook in die gevallen de koop ontbinden. Slechts in echte misbruik gevallen, zoals bedoelt in art. 3:13 BW, is dat anders. Het gaat dan om gevallen waarin bewezen kan worden dat de koper zich op het herroepingsrecht heeft gebruik met geen enkel ander doel dan om de verkoper te schaden.Barman schreef:Hier is helemaal geen sprake meer van bedenktijd bij koop op afstand. Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen.
Dictum HvJ EG 3 september 2009, C‑489/07 schreef:Artikel 6, lid 1, tweede zin, en lid 2, van richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten, moet aldus worden uitgelegd dat het zich verzet tegen een nationale wettelijke regeling die in algemene zin bepaalt dat de verkoper bij tijdige herroeping door de consument, van die consument een compenserende vergoeding kan eisen voor het gebruik van een middels een overeenkomst op afstand verworven goed.
Diezelfde bepalingen verzetten zich er evenwel niet tegen dat de consument wordt verplicht tot het betalen van een compenserende vergoeding voor het gebruik van dit goed, wanneer dit gebruik heeft plaatsgevonden op een wijze die onverenigbaar is met de beginselen van burgerlijk recht, zoals dat van de goede trouw of van ongerechtvaardigde verrijking, mits geen afbreuk wordt gedaan aan de doelstelling van deze richtlijn en, met name, aan de doeltreffendheid en effectiviteit van het herroepingsrecht, hetgeen de nationale rechter dient vast te stellen.