LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??
-
WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??
Beste iedereen,
Ik ben een starter op de woningmarkt en moet binnenkort mijn 1e wasmachine kopen.
Nu zoek ik vaak via review/vergelijkingssites om de goedkoopste beste electronica te kopen voor een goede prijs zodat ik niet te veel betaal voor iets dat niet werkt.
Mijn oog is gevallen op een wasmachine (Samsung) van €370,- met een A+ energie label, vaak beoordeeld met een gemiddelde hoge score!
Nu is er ook een duurdere (ook een Samsung) ergens in de aanbieding voor €480,- met een A+++ label.
Van deze laatste weet ik dat deze bijna 4 Kw stroom verbruikt per wasbeurt, dus zo'n €0,90 per wasbeurt.
Nu weet ik niet het verbruik van de eerste wasmachine.
De vraag luidt: Wat is het verbruik van de eerste wasmachine?
Zelf denk ik namelijk dat het die €110,- verschil niet waard is.
Alvast dank voor alle reacties!
Ik ben een starter op de woningmarkt en moet binnenkort mijn 1e wasmachine kopen.
Nu zoek ik vaak via review/vergelijkingssites om de goedkoopste beste electronica te kopen voor een goede prijs zodat ik niet te veel betaal voor iets dat niet werkt.
Mijn oog is gevallen op een wasmachine (Samsung) van €370,- met een A+ energie label, vaak beoordeeld met een gemiddelde hoge score!
Nu is er ook een duurdere (ook een Samsung) ergens in de aanbieding voor €480,- met een A+++ label.
Van deze laatste weet ik dat deze bijna 4 Kw stroom verbruikt per wasbeurt, dus zo'n €0,90 per wasbeurt.
-
Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??
meneerjansen schreef:Beste iedereen,
Ik vindt die 4 KW wel er hoog daar kun je tegenwoordig wel meer wassen voor draaien. Samsung leuke tablets,tv,s etc maar wasmachine nee ,nog niet.
Hier nog oude (16 jaar Miele) wasmachine zal wel energielabel C zijn maar verbruikt slechts 0.11 tm 0.14 Kw per wasbeurt dmv aansluiten op warmwater
Dus mijn tip koop een oude Miele voor 75 euro en daar was je ook jaren mee en op warmwater zeer voordelig
Ben het niet op alle fronten met Slobberbone eens , wel met het feit dat Samsung hele mooie telefoons en tablets maakt maar geen wasmachines, net als de "repareerbaarheid" van de Samsung TV's zou ik liever voor een goede 2e handse Miele gaan dan voor een nieuwe Samsung.
Ben het helemaal niet met de andere reacties eens. Heb mijn dure Miele na een week al moeten laten repareren,(nog garantie natuurlijk) en vervolgens om de paar jaar: schakelklok, thermostaat, etc. Vette rekeningen inclusief voorrijkosten. In totaal heeft die machine me ruim 2000,- gekost. Maar OK hij heeft alle drie de kinderen op zien groeien met alle vuile spijkerbroeken. Na 19 jaar toch maar afscheid genomen van de lawaaimaker die gaatjes in het wasgoed begon achter te laten. Heb nu al een paar jaar een Samsung, zuinig, stil en probleemloos! Het kan verkeren.
De waardes die genoemd worden door de oude Miele gebruiker kunnen alleen met een hotfill, en die kost kennelijk niks, en het warme water wordt daar kennelijk gratis in verwarmd! Laat je niet alles wijsmaken.
Die kosten moet je net zo goed erbij tellen namelijk.
De waardes die genoemd worden door de oude Miele gebruiker kunnen alleen met een hotfill, en die kost kennelijk niks, en het warme water wordt daar kennelijk gratis in verwarmd! Laat je niet alles wijsmaken.
Dat is het voordeel van de wat oudere Miele's die zijn prima tegen redelijke kosten zelf te repareren.Vette rekeningen inclusief voorrijkosten. In totaal heeft die machine me ruim 2000,- gekost.
En ja misschien is de Samsung zuiniger maar voor 2000,- moet hij een hoop zuiniger zijn.
-
jufmdb schreef:Ben het helemaal niet met de andere reacties eens. Heb mijn dure Miele na een week al moeten laten repareren,(nog garantie natuurlijk) en vervolgens om de paar jaar: schakelklok, thermostaat, etc. Vette rekeningen inclusief voorrijkosten. In totaal heeft die machine me ruim 2000,- gekost. Maar OK hij heeft alle drie de kinderen op zien groeien met alle vuile spijkerbroeken. Na 19 jaar toch maar afscheid genomen van de lawaaimaker die gaatjes in het wasgoed begon achter te laten. Heb nu al een paar jaar een Samsung, zuinig, stil en probleemloos! Het kan verkeren.
Natuurlijk reken ik die kosten ook maar 50 liter gas is altijd voordeliger dan stroom en kleding altijd schoon 60 graden
Laatst gewijzigd door Slobberbone op 20 mei 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Toch nieuw misschien een Beko A+++ en iets duurder dan 300 euro goed beoordeeld en vele tevreden gebruikers.
http://www.testsieger.de/k/haushalt-und ... chine.html
http://www.testsieger.de/k/haushalt-und ... chine.html
-
Doe zelf al een paar jaar met mijn Samsung, en ben er erg tevreden over. Denk dat bijna iedereen weer een andere ervaring met een merk heeft. De vorige was een Miele....nooit meer
(Overigens: de Miele van mijn ouders gaat al letterlijk hun hele huwelijk, 32 jaar, mee. Zoals ik zei: iedereen heeft een andere ervaring....)
(Overigens: de Miele van mijn ouders gaat al letterlijk hun hele huwelijk, 32 jaar, mee. Zoals ik zei: iedereen heeft een andere ervaring....)
En die aansluiting op warm water kost je natuurlijk niets. Dat water wordt gratis verwarmd.Slobberbone schreef: Ik vindt die 4 KW wel er hoog daar kun je tegenwoordig wel meer wassen voor draaien. Samsung leuke tablets,tv,s etc maar wasmachine nee ,nog niet.
Hier nog oude (16 jaar Miele) wasmachine zal wel energielabel C zijn maar verbruikt slechts 0.11 tm 0.14 Kw per wasbeurt dmv aansluiten op warmwater
Dus mijn tip koop een oude Miele voor 75 euro en daar was je ook jaren mee en op warmwater zeer voordelig
@Barman,
Dat schrijft hij toch :
Dat schrijft hij toch :
Natuurlijk reken ik die kosten ook maar 50 liter gas is altijd voordeliger dan stroom en kleding altijd schoon 60 graden
kW is geen eenheid van energieverbruik, maar van (maximaal) vermogen. Ook is er niet echt een directe relatie tussen (maximaal) vermogen en energieverbruik. Die 4kW die je gevonden hebt, zegt dan ook niks over de hoeveelheid energie die gebruikt wordt bij een wasbeurt.
Voor het energieverbruik, zal je op zoek moeten naar kWh.
-
Oké dat wist ik niet, nu dus wel.
Via de kieskeurig site staat dat de goedkopere wasmachine: Energieverbruik per cyclus 1,02 kWh.
In mijn geval zou dat ongeveer 40€ zijn per jaar.
Nu staat er bij die duurdere wasmachine iets minder transparant: Energieverbruik per jaar
173 kWh.
Dit is de duurdere waar ik niet voor wil gaan:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sam ... s/1156403/
Dit is de goedkopere waar ik wel voor wil gaan:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sam ... es/947049/
Toch zie ik nu dat de goedkopere geen waterbeveiliging bevat...... BELANGRIJK?
Via de kieskeurig site staat dat de goedkopere wasmachine: Energieverbruik per cyclus 1,02 kWh.
In mijn geval zou dat ongeveer 40€ zijn per jaar.
Nu staat er bij die duurdere wasmachine iets minder transparant: Energieverbruik per jaar
173 kWh.
Dit is de duurdere waar ik niet voor wil gaan:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sam ... s/1156403/
Dit is de goedkopere waar ik wel voor wil gaan:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sam ... es/947049/
Toch zie ik nu dat de goedkopere geen waterbeveiliging bevat...... BELANGRIJK?
Jefdus schreef:kW is geen eenheid van energieverbruik, maar van (maximaal) vermogen. Ook is er niet echt een directe relatie tussen (maximaal) vermogen en energieverbruik. Die 4kW die je gevonden hebt, zegt dan ook niks over de hoeveelheid energie die gebruikt wordt bij een wasbeurt.
Kan je dan water verwarmen met alleen gas?bprosman schreef:@Barman,
Dat schrijft hij toch :
Of je koopt een los waterslot, ben je voor 15 Euro ook weer klaar.Ach, 15 jaar geleden had je dat ook niet. Als je de wasmachine NIET aanzet terwijl je slaapt of afwezig bent, kun je best zonder.
Dan zou ik niet voor de Miele gaanmag je hem zelf naar boven sjouwen.
-
bprosman schreef:Of je koopt een los waterslot, ben je voor 15 Euro ook weer klaar.Ach, 15 jaar geleden had je dat ook niet. Als je de wasmachine NIET aanzet terwijl je slaapt of afwezig bent, kun je best zonder.
Zeker geen Miele ***** wat was dat kreng zwaar mijn Lg-tje tilde ik alleen wel maar die ruim 100 kilo zware Miele
Heb ook een Samsung, nu ongeveer een jaar (ofzo) en ben er zeer tevreden over. Kostte iets van 450 euro.
Ben benieuwd over een jaar of 5.Heb ook een Samsung, nu ongeveer een jaar (ofzo) en ben er zeer tevreden over.
Heb trouwens gister een koel-vries combinatie gekocht, ook een Samsung
Een los waterslot werkt alleen bij plotselinge drukverlies zoalsbprosman schreef:Of je koopt een los waterslot, ben je voor 15 Euro ook weer klaar.Ach, 15 jaar geleden had je dat ook niet. Als je de wasmachine NIET aanzet terwijl je slaapt of afwezig bent, kun je best zonder.
bij slangbreuk.Bij lekkage van de mach werkt het niet.
Je hebt ze wel met een batterij er in waarbij je een voeler op
de grond plaatst.Die kosten 40€