Pagina 1 van 2

wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 10:42
door andregreven
hoi . 22 oktober 2012 heb ik een pc scherm gekocht bij wehkamp.nl . helaas was deze 3 weken geleden stuk gegaan . dus ik belde wehkamp.nl op voor mijn garantie waar ik uiteraard recht op heb . maar helaas werdt ik keer op keer naar de fabrikant verwezen , en werdt ik op een ontfantsoenlijke manier te woord gestaan . na meerdere malen gebeld te hebben en op mijn rechten aangedrongen te hebben , zou wehkamp.nl met mij een retour afspraak maken om het defecte product op te halen voor reparatie . echter n week later heeft wehkamp.nl nog steeds niets van zich laten horen en zit ik nog steeds met een defect product . ik heb ze ook een mail gestuurd , dat ze van mij nog 5 werkdagen de tijd kregen om een afspraak te maken . en als dat niet zou gebeuren ,dat het dan de laatste keer was dat ik bij hun iets koop . helaas zijn die 5 dagen ook verstreken , en nog steeds niets gehoord . wie kan mij helpen of wat kan ik doen om dit probleem op te lossen .

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 10:48
door Jolijn
dat ze van mij nog 5 werkdagen de tijd kregen om een afspraak te maken . en als dat niet zou gebeuren ,dat het dan de laatste keer was dat ik bij hun iets koop

:roll:

Nou, dat heeft geholpen.

en op mijn rechten aangedrongen te hebben

Als je op de hoogte bent van je rechten, schrijf je toch zo'n kreet niet?

Gebruik de zoekfunctie van dit forum, vind de reacties van de Wehkamp webcare (frits pieters) n onderneem actie.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 10:48
door ArneLH
Als er sprake is van non-conformiteit (het product voldoet niet aan de overeenkomst), dan kun je als consument eerst bij de verkoper aanspraak maken op herstel of vervanging (art. 7:21 lid 1 BW). Voldoet de verkoper daar niet aan binnen een redelijke termijn, dan kan de consument de reparatie zelf laten uitvoeren op kosten van de verkoper (art. 7:21 lid 6 BW) of de overeenkomst ontbinden (art. 7:22 lid 1 BW).

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 10:54
door angel1978
ArneLH schreef:Als er sprake is van non-conformiteit (het product voldoet niet aan de overeenkomst), dan kun je als consument eerst bij de verkoper aanspraak maken op herstel of vervanging (art. 7:21 lid 1 BW). Voldoet de verkoper daar niet aan binnen een redelijke termijn, dan kan de consument de reparatie zelf laten uitvoeren op kosten van de verkoper (art. 7:21 lid 6 BW) of de overeenkomst ontbinden (art. 7:22 lid 1 BW).
leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 11:17
door ArneLH
angel1978 schreef:leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Wellicht, maar biedt de redelijke klachttermijn van tenminste 2 maanden ex art. 7:23 lid 1 BW daar een uitkomst (het kan zomaar zijn dat het defect wél binnen de 6 maanden na aflevering werd opgemerkt).

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 11:17
door Barman
angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 11:23
door angel1978
Barman schreef:
angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.
dan beroep je toch niet op non-conformiteit

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 11:45
door Webcarewehkamp.nl
Goedmorgen,

Uit je bericht begrijp ik dat er tot nu toe geen oplossing is geboden voor het defecte scherm. Uiteraard wil ik graag even kijken of er op dit moment iets mee wordt gedaan en wat de status hiervan is. Misschien dat ik hierin nog iets kan betekenen. Ik heb hiervoor wel je gegevens nodig. Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? Ik wacht je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 12:02
door Barman
angel1978 schreef:
Barman schreef:
angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.
dan beroep je toch niet op non-conformiteit
Doet hij dat dan? TS heeft het gewoon over garantie.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 12:07
door angel1978
Barman schreef:
Doet hij dat dan? TS heeft het gewoon over garantie.
Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit..
Als je op TS wilt reageren, quote dan ook zijn bericht en niet de mijne

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 12:17
door hendrie1963
Even registreren bij http://www.klachtenkompas.nl en daar je klacht vertellen. Dit is een site van de consumentenbond (is gratis) en die stuurt de klacht door naar de klachtenafdeling van het desbetreffende bedrijf.(in u geval wehkamp). Bedrijven houden er niet van als ze negatief in het nieuws komen op het internet waar iedereen het kan lezen.
Bij mij was de klacht na 8 maanden (bellen en mailen) binnen 1 week opgelost.
Succes ermee.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 12:22
door Barman
angel1978 schreef: Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit.
Wat dus kompleet nergens op slaat. Daar ga je dan toch de discussie niet mee aan. Het zet TS alleen maar op het verkeerde been.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 22 mei 2013 12:26
door angel1978
Barman schreef:
angel1978 schreef: Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit.
Wat dus kompleet nergens op slaat. Daar ga je dan toch de discussie niet mee aan. Het zet TS alleen maar op het verkeerde been.
Omdat dat niet de slimste weg is laat ik zien wat de nadelen zijn van die route..
En wat doe jij vervolgens ? Je gaat met mij in discussie ?!?!

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 23 mei 2013 02:01
door andregreven
fritspieters schreef:Goedmorgen,

Uit je bericht begrijp ik dat er tot nu toe geen oplossing is geboden voor het defecte scherm. Uiteraard wil ik graag even kijken of er op dit moment iets mee wordt gedaan en wat de status hiervan is. Misschien dat ik hierin nog iets kan betekenen. Ik heb hiervoor wel je gegevens nodig. Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? Ik wacht je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl
ik heb de gegevens via de mail doorgestuurd .

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 24 mei 2013 10:44
door andregreven
probleem is nu gellukig opgelost door wehkamp . top

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 25 mei 2013 09:35
door alfatrion
angel1978 schreef:dan beroep je toch niet op non-conformiteit
Waarom niet? De handelsgarantie kan nadelig zijn ten opzichte van de wettelijke garantie en het defect kan binnen de zes maanden na aflevering zijn ontdekt.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 25 mei 2013 11:18
door Barman
alfatrion schreef: Waarom niet? De handelsgarantie kan nadelig zijn ten opzichte van de wettelijke garantie en het defect kan binnen de zes maanden na aflevering zijn ontdekt.
Is dat dan zo?

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 17 jun 2013 15:24
door BaS 1205
Onlangs ook voor het eerst te maken gekregen met servicecentre van Wehkamp. Goedbedoelde vriendelijkheid, maar weinig oplossingsgericht, en voordat je belt (a 10 ct per minuut) ook nog eens een erg lange inleiding.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 17 jun 2013 16:24
door tenormin
BaS 1205 schreef:Onlangs ook voor het eerst te maken gekregen met servicecentre van Wehkamp. Goedbedoelde vriendelijkheid, maar weinig oplossingsgericht, en voordat je belt (a 10 ct per minuut) ook nog eens een erg lange inleiding.
Dan stuur jij toch ook een bericht naar wat andregreven gekregen heeft. Het mailadres van wehkamp. Geloof 23 mei.

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Geplaatst: 17 jun 2013 16:30
door devious
Webcarewehkamp.nl schreef:... Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? ...
Webcareteam wehkamp.nl

Deze? :mrgreen: