Interpolis/Rabobank verdient lekker
Geplaatst: 22 mei 2013 13:30
Ik heb ruim 8 jaar verzekeringen lopen bij Interpolis, een zgn. Alles-in-1-polis. Opvallend is dat ik opeens kosten betaal voor dienstverlening van Rabobank. Dit is dus een wijziging van de voorwaarden van een reeds bestaand contract.
Situatie is als volgt:
Interpolis heeft een overeenkomst gesloten met Rabobank, welke inhoudt dat Rabobank als enige tussenpersoon dient voor Interpolis. Interpolis verzorgt zelf dus geen klantcontacten (ergo besparing op bedrijfskosten). De kosten voor de dienstverlening van Rabobank worden 1-op-1 doorbelast aan de klanten. Zoals Interpolis zegt "mocht u een keer gebruik willen maken van de dienstverlening, dan heeft u alvast betaald".
Interpolis gebruikt ook het argument dat deze kosten er vroeger er ook in zaten, maar verkapt. Letterlijk "Voorheen was dit in de vorm van provisie en dus niet zichtbaar voor u als klant. Hierop geven wij geen correctie." Nu is het zgn. transparant. Dit is per definitie niet waar, want voor ongewijzigde polis de volgende kosten per jaar:
- 2013: 274,38 euro
- 2012: 266,55 euro
- 2011: 265, 60 euro
- 2010: 261,21 euro
- 2009: 247, 41 euro
- 2008: 243,02 euro
- 2007: 241,88 euro
NB: Kosten voor Rabobank 2013: bijna 50 euro!!
Interpolis geeft als reactie:
"Indien deze vorm van dienstverlening niet bij u past, bent u natuurlijk vrij om uw Interpolis Alles in één Polis® per direct op te zeggen. Wij vinden dat jammer, maar hebben daar uiteraard wel begrip voor. Voor het opzeggen van uw polis kunt u contact opnemen met uw lokale Rabobank."
Tja, dan heb ik bij voorbaat wel betaald voor de dienstverlening van opzegging.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook mee geconfronteerd worden en wat jullie ervan vinden.
Mvg, Katarina
Situatie is als volgt:
Interpolis heeft een overeenkomst gesloten met Rabobank, welke inhoudt dat Rabobank als enige tussenpersoon dient voor Interpolis. Interpolis verzorgt zelf dus geen klantcontacten (ergo besparing op bedrijfskosten). De kosten voor de dienstverlening van Rabobank worden 1-op-1 doorbelast aan de klanten. Zoals Interpolis zegt "mocht u een keer gebruik willen maken van de dienstverlening, dan heeft u alvast betaald".
Interpolis gebruikt ook het argument dat deze kosten er vroeger er ook in zaten, maar verkapt. Letterlijk "Voorheen was dit in de vorm van provisie en dus niet zichtbaar voor u als klant. Hierop geven wij geen correctie." Nu is het zgn. transparant. Dit is per definitie niet waar, want voor ongewijzigde polis de volgende kosten per jaar:
- 2013: 274,38 euro
- 2012: 266,55 euro
- 2011: 265, 60 euro
- 2010: 261,21 euro
- 2009: 247, 41 euro
- 2008: 243,02 euro
- 2007: 241,88 euro
NB: Kosten voor Rabobank 2013: bijna 50 euro!!
Interpolis geeft als reactie:
"Indien deze vorm van dienstverlening niet bij u past, bent u natuurlijk vrij om uw Interpolis Alles in één Polis® per direct op te zeggen. Wij vinden dat jammer, maar hebben daar uiteraard wel begrip voor. Voor het opzeggen van uw polis kunt u contact opnemen met uw lokale Rabobank."
Tja, dan heb ik bij voorbaat wel betaald voor de dienstverlening van opzegging.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook mee geconfronteerd worden en wat jullie ervan vinden.
Mvg, Katarina