Pagina 1 van 1
Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 22 mei 2013 14:57
door ronaldgerrits
Op 17 maart jl heb ik bij coolblue een Iphone 4s besteld, deze is op 18 maart aan mij geleverd.
Ongeveer 2 weken hierna viel het geluid van de Iphone regelmatig uit, ik heb dit bij Coolblue gemeld. Nadat ik de telefoon ge-reset heb ging het beter maar ruim een maand na levering van de Iphone kwam er helemaal geen geluid meer uit. Ik heb toen volgens aanwijzingen van Coolblue de telefoon ingesteld op de fabrieksinstellingen en via Apple opnieuw geïnstalleerd met de nieuwste software, ook toen werkte de telefoon niet goed er kwam nog steeds geen geluid uit.
Opnieuw nam ik contact op met de klantenservice van Coolblue, daar kreeg ik een zeer resolute (bijna klantontvriendelijke) dame aan de lijn die mij vertelde dat het enige wat Coolblue voor mij kon doen was, nadat ik mijn Iphone naar hun opgestuurd had, deze voor service insturen, ik zou de telefoon dan 2 tot 3 weken kwijt zijn.
Ik was het hier helemaal niet mee eens, een nieuwe Iphone en dan deze oplossing, bovendien heb ik geen andere telefoon tot mijn beschikking. Ik vroeg dan ook aan deze medewerkster van de helpdesk mij een nieuwe of vervangende Iphone te sturen omdat ik de Iphone nog maar net aangeschaft had. Dit kon absoluut niet volgens haar, ze was zeer hardnekkig, op mijn vraag of ik haar chef of een servicemanager kon spreken antwoordde ze resoluut dat ze mij absoluut niet mocht doorverbinden. Ze bood aan mij toch maar de serviceformulieren toe te mailen voor de procedure van 2 tot 3 weken, dit heb ik geweigerd maar dat heeft ze ondanks dat toch gedaan.
Hierop heb ik per email een bericht gestuurd naar de klantenservice dat ik niet gediend was met een service van 2 to 3 weken en of ze voor een oplossing contact met mij wilden opnemen, hier heb ik tot op heden niets meer op gehoord, dat mag zich dan webwinkel van het jaar noemen!
Is het nu mogelijk om zo kort na levering van een nieuw toestel deze service aan te bieden? Iedere zichzelf respecterende winkel zou mij toch een nieuwe- of vervangende telefoon hebben meegegeven (ik heb hierbij ook het filmpje van Antoinette van Radar voor ogen). Ik heb nu spijt dat ik mijn telefoon bij een webshop heb besteld en ben zeer teleurgesteld in de service van Coulblue.
Kan dit bedrijf zo arrogant met hun klanten omgaan?
Ik heb inmiddels via Apple Service een vervangende Iphone, deze service bieden zij aan voor 29,95 euro en de volgende dag werd mij per koerier de telefoon gebracht, samen met alle instructies hoe ik een back-up van mijn oude Iphone moest maken en hoe deze terug te zetten op mijn nieuwe. Mijn kapotte Iphone werd ook weer keurig in de meegeleverde verpakking door een koerier bij mij opgehaald, dat noem ik service. Aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de garantie van Coolblue heb ik meteen maar een abonnement voor 2 jaar bij Apple service afgesloten voor 69,95 euro, de door mij betaalde 29,95 voor de éénmalige service werden keurig per omgaande aan mij terug betaald.
Eigenlijk zou ik zo’n service abonnement bij Apple niet nodig moeten hebben maar omdat Coolblue zo’n slechte service- en garantie geeft ben ik helaas er toe genoodzaakt extra kosten te maken en deze service af te sluiten.
Mogen ze mij bij Coolblue zo behandelen?
Met vriendelijke groet,
C.B. Gerrits
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 10 sep 2013 01:29
door Jeanette122
Ik snap uw frustratie, maar de service die u geboden is is niet slecht. Coolblue biedt een tevredenheidsgarantie van 14 dagen. Als u binnen die 14 dagen uw product aanmeldt als zijnde niet naar wens of niet goed werkend, dan wordt het toestel zonder gedoe omgeruild voor een nieuwe. Buiten die 14 dagen bent u afhankelijk van de standaard fabrieksgarantie. Dit is voor een telefoon niet anders dan bijvoorbeeld een keukenmachine. Dit houdt in dat u recht heeft op een reparatie van uw toestel als deze niet conform de eisen functioneert en dit niet het gevolg is van door u aangebrachte schade. Ook heeft u geen recht op een leentoestel, dit bieden alleen verzekeringen aan en sommige abonnementenproviders.
Coolblue is met een reparatietijd van 2 á 3 weken zo'n beetje de snelste. Komt u bij de mediamarkt? Dan mag u er gerust van uit gaan dat u uw product langer dan een maand kwijt bent. Dan is het alleen nog maar hopen dat de reparatie goed verlopen is.
De service die u van Apple genoten heeft is een aanvulling op de fabrieksgarantie. Veel fabrikanten bieden dit soort aanvullingen, zoals bijvoorbeeld HP en Acer. Dit is iets extra's en loopt daarom niet via de retailers, maar via de fabrikant.
Kortom, het is vervelend dat de iPhone niet goed werkte, maar Coolblue heeft met de middelen die ze hebben de beste service aangeboden. Daar kunnen heel veel retailers nog wat van leren.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 10 sep 2013 16:02
door HTCHenk007
Als je betaald voor service dan krijg je ook service.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 25 jul 2014 09:55
door BertramB
Hier dezelfde ervaring hoor. Al die Coolblueadepten die rondbazuinen dat het allemaal geweldig is. Samsung Tab gekocht voor de kids op vakantie. Binnen een week problemen met aansluiting met de oplader. Net buiten de twee weken termijn terug gebracht (Vraag of dat uitmaakt, want eerst wilden ze kijken naar de oorzaak van het defect). Woon in Utrecht, dus naar de winkel voor een oplossing. Nee meneer we kunnen hem opsturen, dan heeft u hem over twee weken terug. Heb ik niets aan, ik ga morgen op vakantie. Sorry dat zijn de regels. Zelfs als een product evident ondeugdelijk blijkt, vlak na aankoop? Ja sorry, 18 dagen is meer da 14. Nog maar even met de klantenservice gebeld. Vriendelijke jongeman die er alles aan zal doen om met een oplossing te komen. In ieder geval zal ik even worden teruggebeld over de afhandeling. Niet dus, ja een mail dat ik de Tab op moet sturen. Frustrerende is vooral dat als je een probleem hebt alleen maar medewerkers te spreken krijgt die voor hun bijbaantje bij Coolblue werken en daarvoor de regels uit hun hoofd hebben geleerd. Nergens wordt met je meegedacht, laat staan een oplossing geboden. Wat je wil als klant zijn medewerkers die met je mee willen denken en een beslissing mogen en durven nemen. Die vind je niet bij Coolblue...
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 25 jul 2014 10:08
door sjohie
BertramB schreef:Hier dezelfde ervaring hoor. Al die Coolblueadepten die rondbazuinen dat het allemaal geweldig is. Samsung Tab gekocht voor de kids op vakantie. Binnen een week problemen met aansluiting met de oplader. Net buiten de twee weken termijn terug gebracht (Vraag of dat uitmaakt, want eerst wilden ze kijken naar de oorzaak van het defect). Woon in Utrecht, dus naar de winkel voor een oplossing. Nee meneer we kunnen hem opsturen, dan heeft u hem over twee weken terug. Heb ik niets aan, ik ga morgen op vakantie. Sorry dat zijn de regels. Zelfs als een product evident ondeugdelijk blijkt, vlak na aankoop? Ja sorry, 18 dagen is meer da 14. Nog maar even met de klantenservice gebeld. Vriendelijke jongeman die er alles aan zal doen om met een oplossing te komen. In ieder geval zal ik even worden teruggebeld over de afhandeling. Niet dus, ja een mail dat ik de Tab op moet sturen. Frustrerende is vooral dat als je een probleem hebt alleen maar medewerkers te spreken krijgt die voor hun bijbaantje bij Coolblue werken en daarvoor de regels uit hun hoofd hebben geleerd. Nergens wordt met je meegedacht, laat staan een oplossing geboden. Wat je wil als klant zijn medewerkers die met je mee willen denken en een beslissing mogen en durven nemen. Die vind je niet bij Coolblue...
Nou is tablet+ USB aansluiting + gebruik door kinderen, weer wel een recept voor scheef uitgetrokken stekkers, (te) hard er in steken ervan, of verkeerd om etc etc. Ik bedoel maar te zeggen, daar schuilt een redelijk kans in, dat zo'n defect veroorzaakt is door onbedoeld verkeerd gebruik. Er worden niet voor niks speciale kinder-tablets op de markt gebracht.
En dat jij/jullie op vakantie gaan, wil niet zeggen dat je dan ineens recht op hebt op aanvullende diensten oid, wat zij voorstellen is gewoon zoals het hoort. Niks meer, maar ook niks minder. En waarom in hemelsnaam een week wachten met terugbrengen, als ze duidelijk zijn over die 2 weken termijn?
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 25 jul 2014 10:09
door olaf79
Oke, maar wat wil je dan als oplossing?
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 25 jul 2014 11:03
door prem
Een nieuwe gsm wil TS , maar dat doen zeer weinig bedrijven en dat zijn ze ook niet verplicht.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 25 jul 2014 11:28
door bprosman
Meer topickaap want het gaat inmiddels over een tablet. Bij een iPhone was het makkelijker geweest , ga naar de Apple Store en binnen de garantie wordt hij omgeruild, ook als hij daar niet gekocht is.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 27 sep 2014 12:32
door stofzuigertje
Voor 12.00 uur besteld, de eerstvolgende werkdag bezorgd en is dat nu van Vrijdag naar Zaterdag of Maandag?oag...
Dit omdat ik niets in voorraad heb maar de importeur of groothandel het tijdig ter post moet aanbieden en niet elke regio dezelfde Zaterdag bezorging kan garanderen....
Dus als je vrijdag voor 12.00 uur bestelde is het niet afhankelijk van mijn online webshop maar het merk en product of je Zaterdag of Maandag deze zal krijgen.
Verder mag ik slechts beperkte service voor bepaalde merken geven waar toe ik geautoriseerd ben, maar ook ik moet regelmatig doorsturen voor Importeur service centra.
Cool Blue is groter maar we werken gewoon vaak hetzelfde.
Alleen bij eigen voorraad kun je gelijk de juiste bezorgdatum noemen....
Ik pas mijn systeem nu aan en bij bestellen maar nog voor het betalen krijg je nu bij 60% van alle producten reeds de bezorgdatum mits je voor bepaalde tijd betaalde...
Bij 11.59 bestellen krijg je dan tot 12.04 de tijd om te betalen, anders dag later!
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 28 sep 2014 00:31
door prem
Ik heb altijd hele goede ervaringen met Coolblue gehad, zowel in Rotterdam als in Antwerpen.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 28 sep 2014 10:11
door alfatrion
De draad is inmiddels al weer maanden oud...
Jeanette122 schreef:Ik snap uw frustratie, maar de service die u geboden is is niet slecht. Coolblue biedt een tevredenheidsgarantie van 14 dagen. Als u binnen die 14 dagen uw product aanmeldt als zijnde niet naar wens of niet goed werkend, dan wordt het toestel zonder gedoe omgeruild voor een nieuwe. (...)
Kortom, het is vervelend dat de iPhone niet goed werkte, maar Coolblue heeft met de middelen die ze hebben de beste service aangeboden. Daar kunnen heel veel retailers nog wat van leren.
TS heeft recht op kosteloos vervanging op grond van de wettelijke garantie. Een bedrijf dat dit niet doet op het moment dat een koper overtreed de wet, tenzij ze aannemelijk kan maken dat een wettelijk omschreven uitzonderingssituatie zich voordoet.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 31 okt 2014 11:22
door edoedo
Op de website wordt beloofd dat de producten geretourneerd kunnen worden zonder problemen, maar dat blijkt niet waar te zijn. In contact met klantenservice (nadat ik lang door een medewerker in wacht werd gezet), blijkt dat een tondeuse niet teruggestuurd kan worden. Erg pijnlijk voor een bedrijf met wie je voor het eerst zaken doet.
Dit keer en nooit meer! Treurig Cool Blue!!!
Het is nog erger dan ik dacht. Ik mocht de tondeuse terugsturen, maar kreeg ik die terug met de opmerking dat die lichte gebruikssporen heeft terwijl die 1 dag in mijn bezit was en ik die niet gebruikt heb. Schandalig!!! Dit wordt echt een gevalletje voor de geschillen thuiswinkelleen.
Re: Coolblue slechte garantie Iphone
Geplaatst: 31 okt 2014 13:41
door berndv
edoedo schreef:Op de website wordt beloofd dat de producten geretourneerd kunnen worden zonder problemen, maar dat blijkt niet waar te zijn. In contact met klantenservice (nadat ik lang door een medewerker in wacht werd gezet), blijkt dat een tondeuse niet teruggestuurd kan worden. Erg pijnlijk voor een bedrijf met wie je voor het eerst zaken doet.
Dit keer en nooit meer! Treurig Cool Blue!!!
Het is nog erger dan ik dacht. Ik mocht de tondeuse terugsturen, maar kreeg ik die terug met de opmerking dat die lichte gebruikssporen heeft terwijl die 1 dag in mijn bezit was en ik die niet gebruikt heb. Schandalig!!! Dit wordt echt een gevalletje voor de geschillen thuiswinkelleen.
Maar dat was vast geen verrassing voor u, want u heeft vast en zeker de voorwaarden voor het retour sturen doorgelezen voordat u uw bestelling heeft geplaatst:
Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:
Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of waarvan de verpakking is geopend. Of die zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
Verbruiksartikelen, zoals beschermfolie en reinigingsvloeistof, waarvan de verpakking is geopend.
Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden, zoals in-ear headsets, stijl- en krultangen, tandenborstels, ondergoed en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend.
https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... ingen.html
Is de verpakking geopend geweest?