LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen retour scheerapparaat

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Barman »

plumber schreef: Nou normaal reageer ik niet op alfatrion. Vind het een beet slap geklets van hem allemaal
Maar in deze heeft hij toch gelijk.De scheermesjes van een scheerap. raken de huid niet
zit nml.nog iets tussen met sleufjes.
Gelijk heeft hij zelden.

http://www.philips.be/c/scheren-mannen/ ... 16/prd/nl/

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door plumber »

Barman schreef:
plumber schreef: Nou normaal reageer ik niet op alfatrion. Vind het een beet slap geklets van hem allemaal
Maar in deze heeft hij toch gelijk.De scheermesjes van een scheerap. raken de huid niet
zit nml.nog iets tussen met sleufjes.
Gelijk heeft hij zelden.

http://www.philips.be/c/scheren-mannen/ ... 16/prd/nl/
Heb er zo een.Maar ook bij deze raken de mesjes het gezicht niet.Het gaat om de mesjes.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:Niet alle kleding kan geruild worden, onderkleding ( reetveters e.d. ).

Ikzelf was altijd eerst nieuw gekochte kleding. Inderdaad weet je maar nooit hoe vaak en door wie iets gepast is.
Ook onderkleding kan geruild worden hoor, slips, b.h.'s, badkleding, geen probleem

Bh en badkleding weet ik wel, met onderkleding doelde ik op ondergoed.
Ondergoed zou ik nooit terug brengen, smerig idee...bleuuuhk

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:De actie van Philips is niet vergelijkbaar, zij zouden rustig de producten die werden geretourneerd vernietigen.

Deze topic gaat om kijkshop kwaliteit.

Koop geen electronica in een kijkshop maar in een electronica winkel.Het bestaansrecht van de kijkshop bestaat uit cadeautjes kopen als je geen idee hebt. Maar waarom koopt iemand daar iets voor zichzelf?

Gebruik zelf al 8 jaar lang hetzelfde scheerapparaat (al gebruik ik voornamelijk de tondeuse van de achterkant en doe in de rest meestal met mesjes) maar ik heb geen kijkshop merkloos ding gekocht maar gewoon een Philips.

Hoe dan ook, koop producten bij de kijkshop alleen als je een cadeautje zoekt, anders heb je er gewoon niets te zoeken.

Prietpraat !
Heb paar maanden gelee een Acer laptop gekocht.....voor mijzelf.... ,prijs was gelijk met diverse electronicawinkels en internet. Ik had nog een kijkshop voucher en kon deze mooi hiervoor inwisselen.

Prietpraat om alleen voor cadaeutjes bij kijshop te komen. Hoeveel horloges ik door de jaren heen wel niet bij Kijkshop hebt gekocht en dat waren niet altijd cadaeutjes, kortom kanslose opmerking.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:Niet alle kleding kan geruild worden, onderkleding ( reetveters e.d. ).

Ikzelf was altijd eerst nieuw gekochte kleding. Inderdaad weet je maar nooit hoe vaak en door wie iets gepast is.
Ook onderkleding kan geruild worden hoor, slips, b.h.'s, badkleding, geen probleem

Bh en badkleding weet ik wel, met onderkleding doelde ik op ondergoed.
Ondergoed zou ik nooit terug brengen, smerig idee...bleuuuhk
Waarom smerig, waarom smeriger dan een T-shirt, B.H. of badkleding ? Je kunt gewoon passen over je eigen onderkleding hoor.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:Bh en badkleding weet ik wel, met onderkleding doelde ik op ondergoed.
Ondergoed zou ik nooit terug brengen, smerig idee...bleuuuhk
Waarom smerig, waarom smeriger dan een T-shirt, B.H. of badkleding ? Je kunt gewoon passen over je eigen onderkleding hoor.

Ik ken mijn eigen maat kleding wel en daarvoor heb je ook pashokjes om te proberen en daarom was ik altijd gekochte kleding na aankoop.
Zie mijzelf geen bh's passen, mijn wederhelft wel :mrgreen: maar deze past geen bhs over dr eigen bh heen.....lijkt mij nogal onlogisch maar dat terzijde.

Ondergoed weet ik welke maat ik heb en ik pas deze niet over mn eigen ondergoed heen, naar mijn mening heb je geen goede pasmeting als je ondergoed over ondergoed gaat passen.

Ik vindt het ronduit smerig als ondergoed wordt geretourneerd. Je weet nooit hoe "schoon" iemand wel of niet is.

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Met onderbroeken en splipjes kan ik me dat voorstellen. Met onderhemden niet.

Scheerapparaat
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2013 19:45

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Scheerapparaat »

Het is een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar Kijkshop heeft mij toch positief verrast. Of ze wilde gewoon van mijn gezeik af, dat kan ook. Het is inmiddels al een tijdje opgelost, maar aangezien hier nog steeds op gereageerd wordt deel ik toch het resultaat even met jullie.

Na meerdere e-mails gestuurd te hebben kwam Kijkshop met de volgende reactie "we kunnen het apparaat niet terugnemen, omdat het in de algemene voorwaarde staat. Het apparaat scheert wel maar niet naar uw verwachtingen, we hebben dus geconstateerd dat het product gewoon werkt en daardoor kunt u het niet omruilen" :?

Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb weer meerdere keren contact gehad via mail en telefoon. Het ging me nu meer om het principe dan om het apparaat zelf. Na de Kijkshop er op te hebben gewezen dat het in mijn ogen niet eerlijk is om het risico dat een apparaat na gebruik niet opnieuw kan worden verkocht door te schuiven naar de klant, lijkt mij dat dit het risico is van de winkel die het product verkoopt, en dat ik het raar vond dat het eerste apparaat wel terug genomen werd en de tweede niet, zijn ze uiteindelijk overstag gegaan. Ik kon het apparaat terug brengen en kreeg een cadeaubon voor onbepaalde tijd met het aankoopbedrag terug. Het was al te laat om geld terug te geven want die termijn was al verstreken (raar trouwens).

Om van het gezeik af te zijn en omdat ik met de cadeaubon dan wel wat anders kon kopen ben ik akkoord gegaan.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Scheerapparaat schreef:Het is een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar Kijkshop heeft mij toch positief verrast. Of ze wilde gewoon van mijn gezeik af, dat kan ook. Het is inmiddels al een tijdje opgelost, maar aangezien hier nog steeds op gereageerd wordt deel ik toch het resultaat even met jullie.

Na meerdere e-mails gestuurd te hebben kwam Kijkshop met de volgende reactie "we kunnen het apparaat niet terugnemen, omdat het in de algemene voorwaarde staat. Het apparaat scheert wel maar niet naar uw verwachtingen, we hebben dus geconstateerd dat het product gewoon werkt en daardoor kunt u het niet omruilen" :?

Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb weer meerdere keren contact gehad via mail en telefoon. Het ging me nu meer om het principe dan om het apparaat zelf. Na de Kijkshop er op te hebben gewezen dat het in mijn ogen niet eerlijk is om het risico dat een apparaat na gebruik niet opnieuw kan worden verkocht door te schuiven naar de klant, lijkt mij dat dit het risico is van de winkel die het product verkoopt, en dat ik het raar vond dat het eerste apparaat wel terug genomen werd en de tweede niet, zijn ze uiteindelijk overstag gegaan. Ik kon het apparaat terug brengen en kreeg een cadeaubon voor onbepaalde tijd met het aankoopbedrag terug. Het was al te laat om geld terug te geven want die termijn was al verstreken (raar trouwens).

Om van het gezeik af te zijn en omdat ik met de cadeaubon dan wel wat anders kon kopen ben ik akkoord gegaan.

Was bij mij ook geval met een tablet, met de voucher heb ik een laptop gekocht. Vondt het geen gezeik opdat de eerste tablet reeds was omgeruild ondanks zogenaamd niet kon en model 2 ook kuren begon te vertonen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door olaf79 »

Scheerapparaat schreef:Het is een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar Kijkshop heeft mij toch positief verrast. Of ze wilde gewoon van mijn gezeik af, dat kan ook. Het is inmiddels al een tijdje opgelost, maar aangezien hier nog steeds op gereageerd wordt deel ik toch het resultaat even met jullie.

Na meerdere e-mails gestuurd te hebben kwam Kijkshop met de volgende reactie "we kunnen het apparaat niet terugnemen, omdat het in de algemene voorwaarde staat. Het apparaat scheert wel maar niet naar uw verwachtingen, we hebben dus geconstateerd dat het product gewoon werkt en daardoor kunt u het niet omruilen" :?

Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb weer meerdere keren contact gehad via mail en telefoon. Het ging me nu meer om het principe dan om het apparaat zelf. Na de Kijkshop er op te hebben gewezen dat het in mijn ogen niet eerlijk is om het risico dat een apparaat na gebruik niet opnieuw kan worden verkocht door te schuiven naar de klant, lijkt mij dat dit het risico is van de winkel die het product verkoopt, en dat ik het raar vond dat het eerste apparaat wel terug genomen werd en de tweede niet, zijn ze uiteindelijk overstag gegaan. Ik kon het apparaat terug brengen en kreeg een cadeaubon voor onbepaalde tijd met het aankoopbedrag terug. Het was al te laat om geld terug te geven want die termijn was al verstreken (raar trouwens).

Om van het gezeik af te zijn en omdat ik met de cadeaubon dan wel wat anders kon kopen ben ik akkoord gegaan.
Redelijk opgelost. Alleen jammer dat het vaak zoveel moeite moet kosten.

Scheerapparaat
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2013 19:45

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Scheerapparaat »

Dat is inderdaad jammer, en helaas nog bij heel veel winkels zo. Uiteindelijk heeft het me zo'n anderhalve maand gekost om tot dit resultaat te komen, veel te lang!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:Bh en badkleding weet ik wel, met onderkleding doelde ik op ondergoed.
Ondergoed zou ik nooit terug brengen, smerig idee...bleuuuhk
Waarom smerig, waarom smeriger dan een T-shirt, B.H. of badkleding ? Je kunt gewoon passen over je eigen onderkleding hoor.

Ik ken mijn eigen maat kleding wel en daarvoor heb je ook pashokjes om te proberen en daarom was ik altijd gekochte kleding na aankoop.
Zie mijzelf geen bh's passen, mijn wederhelft wel :mrgreen: maar deze past geen bhs over dr eigen bh heen.....lijkt mij nogal onlogisch maar dat terzijde.

Ondergoed weet ik welke maat ik heb en ik pas deze niet over mn eigen ondergoed heen, naar mijn mening heb je geen goede pasmeting als je ondergoed over ondergoed gaat passen.

Ik vindt het ronduit smerig als ondergoed wordt geretourneerd. Je weet nooit hoe "schoon" iemand wel of niet is.
Passen in een echte winkel in een kleedhokje en dan evt niet kopen mag wel, maar als je dit thuis doet en retour stuurt mag het niet? Je weet idd niet hoe schoon iemand is, ook niet als je in een pashokje iets aanpast. Ook niet als je schoenen past.
Een b.h. over een eigen b.h. passen is idd niet logisch, die wordt dus ook op de blote huis gepast...en weer terug in de winkel gehangen of retour gestuurd.
Maten kunnen per merk/model erg verschillen. Ook in slips/onderbroeken kunnen plastic 'kruisjes'.
Als je een slobberonderbroek draagt, heb je geen goede pasmeting, dat klopt.
Als je een slip/onderbroek van 2 euro bij de Zeeman of zo koopt en het past niet, jammer dan.
Koop je iets van een euro of 20 (online), wil je wel dat het past.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:Ondergoed weet ik welke maat ik heb en ik pas deze niet over mn eigen ondergoed heen, naar mijn mening heb je geen goede pasmeting als je ondergoed over ondergoed gaat passen.

Ik vindt het ronduit smerig als ondergoed wordt geretourneerd. Je weet nooit hoe "schoon" iemand wel of niet is.
Passen in een echte winkel in een kleedhokje en dan evt niet kopen mag wel, maar als je dit thuis doet en retour stuurt mag het niet? Je weet idd niet hoe schoon iemand is, ook niet als je in een pashokje iets aanpast. Ook niet als je schoenen past.
Een b.h. over een eigen b.h. passen is idd niet logisch, die wordt dus ook op de blote huis gepast...en weer terug in de winkel gehangen of retour gestuurd.
Maten kunnen per merk/model erg verschillen. Ook in slips/onderbroeken kunnen plastic 'kruisjes'.
Als je een slobberonderbroek draagt, heb je geen goede pasmeting, dat klopt.
Als je een slip/onderbroek van 2 euro bij de Zeeman of zo koopt en het past niet, jammer dan.
Koop je iets van een euro of 20 (online), wil je wel dat het past.

Waar zeg ik ergens dat niet mag ??
Ik zeg dat ik het retourneren van ondergoed smerig vindt.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door 53o »

Teunbosseman schreef: Prietpraat !
Heb paar maanden gelee een Acer laptop gekocht.....voor mijzelf.... ,prijs was gelijk met diverse electronicawinkels en internet. Ik had nog een kijkshop voucher en kon deze mooi hiervoor inwisselen.

Prietpraat om alleen voor cadaeutjes bij kijshop te komen. Hoeveel horloges ik door de jaren heen wel niet bij Kijkshop hebt gekocht en dat waren niet altijd cadaeutjes, kortom kanslose opmerking.
Je koopt een laptop bij de kijkshop omdat de prijs gelijk is met webwinkels? En omdat je vouchers kan inwisselen?

Sorry, maar ik heb geen 'kansloze opmerking' gemaakt. Voor de zelfde prijs kunnen consumenten 1 tot 2 jaar langer garantie zonder gezeur krijgen op een laptop bij concurrenten. Als iemand iets heeft gedaan wat kansloos is, dan is het om die paar bonnetjes te besteden aan een laptop daar ipv aan een horloge of zo...

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door 53o »

Passen in een echte winkel in een kleedhokje en dan evt niet kopen mag wel, maar als je dit thuis doet en retour stuurt mag het niet?
Bij het passen in de winkel kan je het niet dragen tijdens een feestje en daarna geld terug vragen. Lijkt mij een groot verschil.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Barman »

53o schreef: Sorry, maar ik heb geen 'kansloze opmerking' gemaakt. Voor de zelfde prijs kunnen consumenten 1 tot 2 jaar langer garantie zonder gezeur krijgen op een laptop bij concurrenten. Als iemand iets heeft gedaan wat kansloos is, dan is het om die paar bonnetjes te besteden aan een laptop daar ipv aan een horloge of zo...
Zonder gezeur? :roll:

Krijgen? :roll:

Je kan het ook van een iets positievere kant bekijken. De kans dat de Kijkshop failliet gaat is iets lager dan bij de concurrent. :mrgreen:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door 53o »

Weet wat je bedoelt, maar voor dezelfde prijs 3 jaar garantie krijgen op een laptop ipv een hoop stappen en rechtszaken moeten starten hiervoor, waarvoor nog geen enige vergelijkbare jurisprudentie bestaat, of bij een mogelijk softwarematig probleem hiervan door de verkoper op de hoogte gesteld worden ipv pas wanneer de rekening binnen komt te horen krijgen dat er kosten zijn door virussen oid.

Omdat dit topic gaat over een scheerapparaat wil ik er niet veel verder op in gaan, behalve dat het niet slim is om een elektronisch product te kopen bij de kijkshop tenzij het een wekker of cadeautje is. Anders krijg je gewoon spijt van de aftersales, en de prijzen zijn niet beter dan andere verkooppunten.

En waarom zou de kijkshop niet failliet gaan? Zelfs zonder de crisis vraagt dit concept er al om om genegeerd te worden in deze tijd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Barman »

53o schreef:Omdat dit topic gaat over een scheerapparaat wil ik er niet veel verder op in gaan, behalve dat het niet slim is om een elektronisch product te kopen bij de kijkshop tenzij het een wekker of cadeautje is. Anders krijg je gewoon spijt van de aftersales, en de prijzen zijn niet beter dan andere verkooppunten.
En dat vind ik dus onzin. Hoeveel van wat je nu koopt gaat er daadwerkelijk kapot? Hoe vaak moet je nu werkelijk een beroep op garnatie doen ?
53o schreef:En waarom zou de kijkshop niet failliet gaan? Zelfs zonder de crisis vraagt dit concept er al om om genegeerd te worden in deze tijd.
Dat vraagt ieder concept met de intrede van veel lagere prijzen op internet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:
Teunbosseman schreef: Prietpraat !
Heb paar maanden gelee een Acer laptop gekocht.....voor mijzelf.... ,prijs was gelijk met diverse electronicawinkels en internet. Ik had nog een kijkshop voucher en kon deze mooi hiervoor inwisselen.

Prietpraat om alleen voor cadaeutjes bij kijshop te komen. Hoeveel horloges ik door de jaren heen wel niet bij Kijkshop hebt gekocht en dat waren niet altijd cadaeutjes, kortom kanslose opmerking.
Je koopt een laptop bij de kijkshop omdat de prijs gelijk is met webwinkels? En omdat je vouchers kan inwisselen?

Sorry, maar ik heb geen 'kansloze opmerking' gemaakt. Voor de zelfde prijs kunnen consumenten 1 tot 2 jaar langer garantie zonder gezeur krijgen op een laptop bij concurrenten. Als iemand iets heeft gedaan wat kansloos is, dan is het om die paar bonnetjes te besteden aan een laptop daar ipv aan een horloge of zo...

We zo makkelijk als je mij helemaal quote niet een gedeelte. Lees dus eerst nog terug wat ik precies schreef :roll:
Dan zal ook hopelijk je opmerking duidelijk worden welke ik als kansloos markeerde.

Wie ben jij dan dat jij bepaalt dat andere niks te zoeken hebben in Kijkshop behoudens als je een cadeautje zoekt en dat men geen electronica moet kopen ???

prijs was gelijk met diverse electronicawinkels en internet. Ik had nog een kijkshop voucher en kon deze mooi hiervoor inwisselen.
Oftewel dmv de kijkshop voucher welke ik nog had had ik de laptop 100,- goedkoper.
En waar baseer jij op dat ik geen extra garantie heb voor dezelfde prijs.......is een aanname van jou.
Daarbij is extra garantie niet gratis hoor. Betaal je gewoon voor.

En je plaats meteen kanslose opmerking nr 2 erachter door te melden dat het inleveren van een voucher, tegoedbon, cadeaukaart of in jouw benaming - bonnetjes - kansloos is voor aankoop laptop bij kijkshop.
Volgens jou moet ik maar een horloge kopen met die voucher, tegoedbon, cadeaukaart of in jouw benaming - bonnetjes ??

Ik had geen horloge nodig maar een laptop :roll:

Kortom......kansloos.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen retour scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Weet wat je bedoelt, maar voor dezelfde prijs 3 jaar garantie krijgen op een laptop ipv een hoop stappen en rechtszaken moeten starten hiervoor, waarvoor nog geen enige vergelijkbare jurisprudentie bestaat, of bij een mogelijk softwarematig probleem hiervan door de verkoper op de hoogte gesteld worden ipv pas wanneer de rekening binnen komt te horen krijgen dat er kosten zijn door virussen oid.

Omdat dit topic gaat over een scheerapparaat wil ik er niet veel verder op in gaan, behalve dat het niet slim is om een elektronisch product te kopen bij de kijkshop tenzij het een wekker of cadeautje is. Anders krijg je gewoon spijt van de aftersales, en de prijzen zijn niet beter dan andere verkooppunten.

En waarom zou de kijkshop niet failliet gaan? Zelfs zonder de crisis vraagt dit concept er al om om genegeerd te worden in deze tijd.

Hhmmm nu is al 3 jaar extra garantie terwijl vorige bericht nog 1 a 2 jaar was ? Anyway, ik heb deze laptop bij verschillende zaken gezien en bij allen kon je extra garantie bijkopen.....tegen betaling dus niet dezelfde prijs.

Jij kan het niet slim vinden om electronica te kopen bij kijkshop......als goedkoper is dan de concurrent koop ik daar gewoon want de aftersales bij MM, SF, BCC, MYc, Dix etc etc is ook genoeg trammelant over te vinden.

Concept kijkshop bestaat al heeeeel wat jaartjes en zo te lezen vindt jij het concept niks, andere waaronder ikzelf wel.

Gesloten