LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen retour scheerapparaat
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 mei 2013 19:45
Geen retour scheerapparaat
Goedendag,
Niet zo lang geleden, inmiddels wel buiten de normale retour termijn, heb ik een scheerapparaat gekocht bij de Kijkshop. Dit apparaat was niet naar wens, het laat na tien keer over de haren nog steeds stoppels achter. Teruggegaan naar de winkel resulteerde in een nieuw product, dezelfde maar dan nieuw. Ook bij dit product stuitte ik echter op hetzelfde probleem.
Na de Kijkshop dit gemeld te hebben, kreeg ik van hun een reactie die er op neerkomt dat ik eigenlijk gewoon pech heb. Volgens hun werkt het product, al dan niet naar wens, dus kan het niet geruild worden. Sowieso ruilen ze nooit scheerapparaten om hygiënische redenen, maar dat terzijde.
Nu wil ik dus weten of ik ook volgens de wet geen recht heb op dan wel geld terug of een ander product, aangezien de Kijkshop meldt dan het product gewoon werkt. Heb ik dus echt pech gehad, hun het geld binnen en ik een product waar ik niks mee kan, of is er toch nog ergens een gaatje te vinden?
Bedankt!
Niet zo lang geleden, inmiddels wel buiten de normale retour termijn, heb ik een scheerapparaat gekocht bij de Kijkshop. Dit apparaat was niet naar wens, het laat na tien keer over de haren nog steeds stoppels achter. Teruggegaan naar de winkel resulteerde in een nieuw product, dezelfde maar dan nieuw. Ook bij dit product stuitte ik echter op hetzelfde probleem.
Na de Kijkshop dit gemeld te hebben, kreeg ik van hun een reactie die er op neerkomt dat ik eigenlijk gewoon pech heb. Volgens hun werkt het product, al dan niet naar wens, dus kan het niet geruild worden. Sowieso ruilen ze nooit scheerapparaten om hygiënische redenen, maar dat terzijde.
Nu wil ik dus weten of ik ook volgens de wet geen recht heb op dan wel geld terug of een ander product, aangezien de Kijkshop meldt dan het product gewoon werkt. Heb ik dus echt pech gehad, hun het geld binnen en ik een product waar ik niks mee kan, of is er toch nog ergens een gaatje te vinden?
Bedankt!
Re: Geen retour scheerapparaat
het product moet de eigenschappen hebben die je op grond van de koopovereenkomst redelijkerwijs mag verwachten. als het hier om het goedkoopste apparaat is die ze hebben zal je daar andere verwachtingen bij hebben als bij een braun of philips.
Re: Geen retour scheerapparaat
Het is natuurlijk ook niet erg slim om nog een keer hetzelfde apparaat te kopen, waarvan je al weet dat het niet goed voor je werkt...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 mei 2013 19:45
Re: Geen retour scheerapparaat
Ik heb het apparaat niet opnieuw gekocht. De Kijkshop heeft mij als oplossing geboden om hetzelfde product nieuw mee te nemen aangezien ze dachten dat het product kapot was of iets dergelijks. Daar zit dan ook mijn grootste punt: ze zeggen geen scheerapparaten retour te nemen uit hygiënische overwegingen, maar het eerste apparaat kon wel gewoon geruild worden. Nu blijkt dat het apparaat eigenlijk niets mankeert maar gewoon niet goed zijn werk doet, trekken ze ineens hun eigen plan en mag ik niet meer retouren. Een vreemde wending lijkt me.
Re: Geen retour scheerapparaat
Het is heel simpel. Een scheerapparaat is bedoelt om je te scheren en dat houdt in dat je dan geen stoppels meer hebt. Dat is hetzelfde als een tv waarmee je de helft van de zenders (die niet achter een decoder zitten) niet kunt ontvangen.Scheerapparaat schreef:Ik heb het apparaat niet opnieuw gekocht. De Kijkshop heeft mij als oplossing geboden om hetzelfde product nieuw mee te nemen aangezien ze dachten dat het product kapot was of iets dergelijks. Daar zit dan ook mijn grootste punt: ze zeggen geen scheerapparaten retour te nemen uit hygiënische overwegingen, maar het eerste apparaat kon wel gewoon geruild worden. Nu blijkt dat het apparaat eigenlijk niets mankeert maar gewoon niet goed zijn werk doet, trekken ze ineens hun eigen plan en mag ik niet meer retouren. Een vreemde wending lijkt me.
Dit scheerapparaat is gewoon een flutproduct en de kijkshop moet u dan ook gewoon uw geld teruggeven. Het product doet immers niet waarvoor het bedoelt is: scheren.
Re: Geen retour scheerapparaat
Zo eenvoudig is het helaas niet. Wat voor de een wel werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Het scheren van een gladde huid is nou eenmaal anders dan het scheren van een huid met veel rimpels. Dat het voor de TS niet goed werkt, hoeft dus niet meteen te betekenen dat het product non-conform is.olaf79 schreef:Het is heel simpel. Een scheerapparaat is bedoelt om je te scheren en dat houdt in dat je dan geen stoppels meer hebt. Dat is hetzelfde als een tv waarmee je de helft van de zenders (die niet achter een decoder zitten) niet kunt ontvangen.Scheerapparaat schreef:Ik heb het apparaat niet opnieuw gekocht. De Kijkshop heeft mij als oplossing geboden om hetzelfde product nieuw mee te nemen aangezien ze dachten dat het product kapot was of iets dergelijks. Daar zit dan ook mijn grootste punt: ze zeggen geen scheerapparaten retour te nemen uit hygiënische overwegingen, maar het eerste apparaat kon wel gewoon geruild worden. Nu blijkt dat het apparaat eigenlijk niets mankeert maar gewoon niet goed zijn werk doet, trekken ze ineens hun eigen plan en mag ik niet meer retouren. Een vreemde wending lijkt me.
Dit scheerapparaat is gewoon een flutproduct en de kijkshop moet u dan ook gewoon uw geld teruggeven. Het product doet immers niet waarvoor het bedoelt is: scheren.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 jul 2013 22:07
Re: Geen retour scheerapparaat
Als je iets bij de kijshop kopt, mag je het toch binnen 16 dagen terug brengen, en krijg je toch je geld terug. Staat duidelijk op de kassabon!
Re: Geen retour scheerapparaat
Sommige producten zijn uit hygienisch oogpunt uitgesloten, wie weet welke "baard" er mee geschoren isAls je iets bij de kijshop kopt, mag je het toch binnen 16 dagen terug brengen, en krijg je toch je geld terug. Staat duidelijk op de kassabon!
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Geen retour scheerapparaat
er zijn meer producten die in de regel niet teruggenomen worden voor een ruiling wegens hygiënische redenen.
ladyshaves, elektrische tandenborstels en -douches, krultangen (en aanverwant), eigenlijk alle apparaten die in/op een lichaam gebruikt worden.
Niemand wil een al gebruikt apparaat kopen die in/op het lichaam van een ander is gebruikt. (en dan spreek ik nog niet over ziektes en/of bacteriën)
is dus erg logisch dat dit niet gedaan wordt en is al tientallen jaren zo.
Indien uw apparaat kapot en niet te repareren zou zijn dan ruilt de fabrikant om, dan gooien ze het oude apparaat weg.
Het zou wel netjes zijn als dit bij de koop vermeld wordt. Toen ik 25 jaar geleden dergelijke spullen verkocht werd dat altijd vermeld aan de klant.
Ongetwijfeld zal er wel een passage over omruiling van 'persoonlijke verzorging apparatuur' staan in hun leveringsvoorwaarden.
Een föhn omruilen zal weer minder problematisch zijn, deze wordt wel gebruikt ten behoeve van het lichaam, maar komt er niet mee in kontakt.
Wat betreft uw eerste omruiling (waarbij u dus geluk had):
U bent vast geholpen door een onwetende (en vaak ook ongeïnteressseerde) zaterdaghulp van een jaar of 17 ....
Het niveau van hulpkrachten bij de Kijkshop is meestal niet erg hoog, zo heb ik moeten constateren. Daar is de formule ook naar: advies op een kaartje en verder moet u niets vragen.
ladyshaves, elektrische tandenborstels en -douches, krultangen (en aanverwant), eigenlijk alle apparaten die in/op een lichaam gebruikt worden.
Niemand wil een al gebruikt apparaat kopen die in/op het lichaam van een ander is gebruikt. (en dan spreek ik nog niet over ziektes en/of bacteriën)
is dus erg logisch dat dit niet gedaan wordt en is al tientallen jaren zo.
Indien uw apparaat kapot en niet te repareren zou zijn dan ruilt de fabrikant om, dan gooien ze het oude apparaat weg.
Het zou wel netjes zijn als dit bij de koop vermeld wordt. Toen ik 25 jaar geleden dergelijke spullen verkocht werd dat altijd vermeld aan de klant.
Ongetwijfeld zal er wel een passage over omruiling van 'persoonlijke verzorging apparatuur' staan in hun leveringsvoorwaarden.
Een föhn omruilen zal weer minder problematisch zijn, deze wordt wel gebruikt ten behoeve van het lichaam, maar komt er niet mee in kontakt.
Wat betreft uw eerste omruiling (waarbij u dus geluk had):
U bent vast geholpen door een onwetende (en vaak ook ongeïnteressseerde) zaterdaghulp van een jaar of 17 ....
Het niveau van hulpkrachten bij de Kijkshop is meestal niet erg hoog, zo heb ik moeten constateren. Daar is de formule ook naar: advies op een kaartje en verder moet u niets vragen.
Re: Geen retour scheerapparaat
Een scheerapparaat is bedoelt om te scheren. Als dat niet lukt, dan is het product non-conform. Tenzij op de verpakking duidelijk staat aangegeven dat het scheerapparaat niet bedoelt is om mee te scheren. Wat een reden zou zijn om het uberhaupt niet te kopen.Jefdus schreef:Zo eenvoudig is het helaas niet. Wat voor de een wel werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Het scheren van een gladde huid is nou eenmaal anders dan het scheren van een huid met veel rimpels. Dat het voor de TS niet goed werkt, hoeft dus niet meteen te betekenen dat het product non-conform is.olaf79 schreef:Het is heel simpel. Een scheerapparaat is bedoelt om je te scheren en dat houdt in dat je dan geen stoppels meer hebt. Dat is hetzelfde als een tv waarmee je de helft van de zenders (die niet achter een decoder zitten) niet kunt ontvangen.Scheerapparaat schreef:Ik heb het apparaat niet opnieuw gekocht. De Kijkshop heeft mij als oplossing geboden om hetzelfde product nieuw mee te nemen aangezien ze dachten dat het product kapot was of iets dergelijks. Daar zit dan ook mijn grootste punt: ze zeggen geen scheerapparaten retour te nemen uit hygiënische overwegingen, maar het eerste apparaat kon wel gewoon geruild worden. Nu blijkt dat het apparaat eigenlijk niets mankeert maar gewoon niet goed zijn werk doet, trekken ze ineens hun eigen plan en mag ik niet meer retouren. Een vreemde wending lijkt me.
Dit scheerapparaat is gewoon een flutproduct en de kijkshop moet u dan ook gewoon uw geld teruggeven. Het product doet immers niet waarvoor het bedoelt is: scheren.
TS kan dus gewoon de koop ontbinden. Je mag redelijkerwijs ervan uit gaan dat je met een scheerapparaat je kunt scheren
Re: Geen retour scheerapparaat
Toch raar, waarom mag je kleding dan meestal wel ruilen.JanTinusPlukvet schreef:er zijn meer producten die in de regel niet teruggenomen worden voor een ruiling wegens hygiënische redenen..
Philips had vroeger actie dat je scheerapparaat gratis mocht retourneren als ie niet beviel. Kan me niet voorstellen dat die de versnipperaar ingingen. gewoon goed schoonmaken, opnieuw verpakken en verkopen.
-
- Berichten: 4406
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Geen retour scheerapparaat
olaf79 schreef:Toch raar, waarom mag je kleding dan meestal wel ruilen.JanTinusPlukvet schreef:er zijn meer producten die in de regel niet teruggenomen worden voor een ruiling wegens hygiënische redenen..
Philips had vroeger actie dat je scheerapparaat gratis mocht retourneren als ie niet beviel. Kan me niet voorstellen dat die de versnipperaar ingingen. gewoon goed schoonmaken, opnieuw verpakken en verkopen.
Niet alle kleding kan geruild worden, onderkleding ( reetveters e.d. ).
Ikzelf was altijd eerst nieuw gekochte kleding. Inderdaad weet je maar nooit hoe vaak en door wie iets gepast is.
Vroeger is nu niet meer zegt men maar is nog steeds hier en daar dat je producten bij niet bevallen kan retourneren. Veelal wordt hiermee apart geadverteerd.
Ik neem aan dat het scheerapparaat in jouw voorbeeld fabrieksmatig / professioneel wordt gereinigd ipv Miep Kraak methode.
Re: Geen retour scheerapparaat
Ook onderkleding kan geruild worden hoor, slips, b.h.'s, badkleding, geen probleemTeunbosseman schreef:Niet alle kleding kan geruild worden, onderkleding ( reetveters e.d. ).olaf79 schreef:Toch raar, waarom mag je kleding dan meestal wel ruilen.JanTinusPlukvet schreef:er zijn meer producten die in de regel niet teruggenomen worden voor een ruiling wegens hygiënische redenen..
Philips had vroeger actie dat je scheerapparaat gratis mocht retourneren als ie niet beviel. Kan me niet voorstellen dat die de versnipperaar ingingen. gewoon goed schoonmaken, opnieuw verpakken en verkopen.
Ikzelf was altijd eerst nieuw gekochte kleding. Inderdaad weet je maar nooit hoe vaak en door wie iets gepast is.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Geen retour scheerapparaat
Dat kan zijn, maar dat was dan een actie van de fabrikant. Niet van de winkelier.olaf79 schreef:Philips had vroeger actie dat je scheerapparaat gratis mocht retourneren als ie niet beviel. Kan me niet voorstellen dat die de versnipperaar ingingen. gewoon goed schoonmaken, opnieuw verpakken en verkopen.
Schoonmaken heeft geen zin. Zelfs bij goed schoonmaken blijven er altijd resten achter.
Zou trouwens wat zijn zeg,... De 1e gebruiker had toevallig een berg puisten van de 'hucus-culupus-ziekte',.....die zou JIJ toch ook niet willen?
Nee, dergelijke apparatuur wordt vernietigd als het terug genomen wordt bij een mankement. Daarnaast: de prijzen zijn meestal te laag om te repareren. U moet niet vergeten dat de netto prijs voor een fabrikant veel lager ligt. Een scheerapparaat die u voor € 100.- koopt kost een fabrikant slechts de helft om te vervaardigen. Een reparatie (of schoonmaakbeurt) kost al gauw meer dan dat.
Re: Geen retour scheerapparaat
De actie van Philips is niet vergelijkbaar, zij zouden rustig de producten die werden geretourneerd vernietigen.
Deze topic gaat om kijkshop kwaliteit.
Koop geen electronica in een kijkshop maar in een electronica winkel. Het bestaansrecht van de kijkshop bestaat uit cadeautjes kopen als je geen idee hebt. Maar waarom koopt iemand daar iets voor zichzelf?
Gebruik zelf al 8 jaar lang hetzelfde scheerapparaat (al gebruik ik voornamelijk de tondeuse van de achterkant en doe in de rest meestal met mesjes) maar ik heb geen kijkshop merkloos ding gekocht maar gewoon een Philips.
Hoe dan ook, koop producten bij de kijkshop alleen als je een cadeautje zoekt, anders heb je er gewoon niets te zoeken.
Deze topic gaat om kijkshop kwaliteit.
Koop geen electronica in een kijkshop maar in een electronica winkel. Het bestaansrecht van de kijkshop bestaat uit cadeautjes kopen als je geen idee hebt. Maar waarom koopt iemand daar iets voor zichzelf?
Gebruik zelf al 8 jaar lang hetzelfde scheerapparaat (al gebruik ik voornamelijk de tondeuse van de achterkant en doe in de rest meestal met mesjes) maar ik heb geen kijkshop merkloos ding gekocht maar gewoon een Philips.
Hoe dan ook, koop producten bij de kijkshop alleen als je een cadeautje zoekt, anders heb je er gewoon niets te zoeken.
Re: Geen retour scheerapparaat
Wat een complete onzin zeg. De Kijkshop verkoopt ook gewoon Philips en alle andere merken die die geweldige electronica winkel verkoopt.53o schreef: Koop geen electronica in een kijkshop maar in een electronica winkel. Het bestaansrecht van de kijkshop bestaat uit cadeautjes kopen als je geen idee hebt. Maar waarom koopt iemand daar iets voor zichzelf?
Gebruik zelf al 8 jaar lang hetzelfde scheerapparaat (al gebruik ik voornamelijk de tondeuse van de achterkant en doe in de rest meestal met mesjes) maar ik heb geen kijkshop merkloos ding gekocht maar gewoon een Philips.
Hoe dan ook, koop producten bij de kijkshop alleen als je een cadeautje zoekt, anders heb je er gewoon niets te zoeken.
Re: Geen retour scheerapparaat
Man, vrouw en zoon hebben 3 apparaten waarvan 1x Lidl en 2x Aldi, dus merk....?
Ja ze werken goed maar ik weet ook dat er mensen die nat scheren niet naar apparaten willen en andersom...
Je huid of haar dikte en hoe vlak ze liggen is bepalend of het glad word of niet.
Soms moet je de huid iets vochtig maken voor extra glad resultaat en of het nu een baard, benen of elders is maakt dan niets uit.
Alleen bij fabrieksfoutjes mogen ze ruilen en ze dachten dat het een fout apparaat was.
Een verkeerde scheerkop zou kunnen maar goed kijken of in de winkel testen was beter geweest.
Een merkloze hoeft niet slechter te zijn maar de kans is helaas iets groter.
Ja ze werken goed maar ik weet ook dat er mensen die nat scheren niet naar apparaten willen en andersom...
Je huid of haar dikte en hoe vlak ze liggen is bepalend of het glad word of niet.
Soms moet je de huid iets vochtig maken voor extra glad resultaat en of het nu een baard, benen of elders is maakt dan niets uit.
Alleen bij fabrieksfoutjes mogen ze ruilen en ze dachten dat het een fout apparaat was.
Een verkeerde scheerkop zou kunnen maar goed kijken of in de winkel testen was beter geweest.
Een merkloze hoeft niet slechter te zijn maar de kans is helaas iets groter.
Re: Geen retour scheerapparaat
Om te kunnen beoordelen of het product ondeugdelijk moeten we preciezer weten wat het resultaat is. Hoe is dit in vergelijking met vorige scheerapparaten? Als het product ondeugdelijk is dan heeft u inmiddels recht op uw geld terug.Scheerapparaat schreef:Niet zo lang geleden, inmiddels wel buiten de normale retour termijn, heb ik een scheerapparaat gekocht bij de Kijkshop. Dit apparaat was niet naar wens, het laat na tien keer over de haren nog steeds stoppels achter.
Dat heeft had vorige gebruiker van het openbare toilet misschien ook wel. Bij het scheermachine moet het virus maanden buiten het lichaam overleven, terwijl dit in het openbare toilet slechts enkele minuten is. De kans dat je bij een scheermesje iets oploop is al zeer klein en bij een scheermachine maken de scheermesjes geen contact met de huid.JanTinusPlukvet schreef:Schoonmaken heeft geen zin. Zelfs bij goed schoonmaken blijven er altijd resten achter.
Zou trouwens wat zijn zeg,... De 1e gebruiker had toevallig een berg puisten van de 'hucus-culupus-ziekte',.....die zou JIJ toch ook niet willen?
Re: Geen retour scheerapparaat
Dus jij bent in staat je te scheren zonder dat de "scheermachine" (proest) je huid raakt?alfatrion schreef:De kans dat je bij een scheermesje iets oploop is al zeer klein en bij een scheermachine maken de scheermesjes geen contact met de huid.
En dan ben je naast alleswetend jurist ook nog eens dokter? Nou dok, vertel eens, hoe zit dat dan toch met hepatitis?
Re: Geen retour scheerapparaat
Nou normaal reageer ik niet op alfatrion. Vind het een beet slap geklets van hem allemaalBarman schreef:Dus jij bent in staat je te scheren zonder dat de "scheermachine" (proest) je huid raakt?alfatrion schreef:De kans dat je bij een scheermesje iets oploop is al zeer klein en bij een scheermachine maken de scheermesjes geen contact met de huid.
En dan ben je naast alleswetend jurist ook nog eens dokter? Nou dok, vertel eens, hoe zit dat dan toch met hepatitis?
Maar in deze heeft hij toch gelijk.De scheermesjes van een scheerap. raken de huid niet
zit nml.nog iets tussen met sleufjes. Hij heeft het over de mesjes en niet over de mach.
Laatst gewijzigd door plumber op 21 jul 2013 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.