hotel
Geplaatst: 23 mei 2013 15:56
Ik werk sinds 1 mei in een hotel .
Tot mijn verbasing moet je de hotel badkamers schoonmaken met een kussensloop , zo voorkom je strepen . Met dit zelfde kussensloop droog je ook de afwas van de kamers af ( o.a. koffiekopjes , wijnglazen ect ) dit was je af niet met afwasmiddel maar met het chemische spray waarmee je ook de badkamer schoonmaakt . Vervolgens gooi je de kussensloop waarmee je dus de badkamer heb schoongemaakt ( dus spiegel , wastafel , douchestang , bovenkant van de wc ) en de afwas heb droog gemaakt gooi je deze in de waskar . Vervolgens gaat deze naar de stomerij komt het terug en gaat het weer op de bedden of gebruikt worden als schoonmaak kussensloop . Je hebt vaak dat je meerdere keren kussenslopen moet vervangen omdat deze dus onder de koffie/smerige vlekken zit .
De bedden zijn bijna allemaal doorgezakt heb hebben meer weg van een geplet broodje dan een matras zitten onder de vieze vlekken de moltons die over de matrassen liggen zitten ook onder de vlekken (deze word door personeel zelf gewassen in een wasmachine waar ook de vieze vettige vuile was van de keuken word gedaan ) , dekbedden ravelen uit mekaar en zitten onder de vlekken , menig boxspring bed zitten de poten er niet meer goed op . Veel badkamers zijn veel gebreken zoals kapotte tegels , knoppen voor de wc door te trekken zijn kapot , lampen die half hangen , vloerbedekking wat onder de vlekken zit .
De algemene hallen die onder de vlekken zitten ( ook vloerbedekking ) .
De kamers zijn vaak volgepropt met wat men dan kunst noemt hierdoor werk je gewoon in onaangename posities je moet alles schoonmaken maar vaak is dit onmogelijk omdat van ellende nog niet uit mekaar valt . Het hotel heeft geen airco waardoor je bij warm weer al bij 20 graden niet te werken is op de kamer laat staan te slapen .
De suites zijn meer grotere kamers waar je beetje fatsoenlijk kan bewegen ,maar meer ook niet .Waar ook niet praktisch in is gedeeld .
Ook heb ik nu al meerdere keren vast gezeten tussen de lift deur , omdat deze heel erg snel sluit . Als er iemand met een rolator gaat moet deze iemand mee hebben die op de knop blijft drukken anders zit je er tussen . Nu heb ik dus weer vast gezeten zit nu thuis omdat mijn pols nog steeds pijn doet is nu zwaar gekneust .
Ik vraag me af hoe zo hotel die zo tegen principes in schoonmaakt van ellende nog niet uit mekaar valt , bedden die niet in orde zijn een 3 sterren hotel kan zijn .
Dan wil ik als personeel een klacht indienen bel je voeding dienst en waarde moet je naar de GGD ga je naar de GGD moet je weer naar voeding dienst en waarde waar kan je heen met klachten en wanneer gaan ze hier wat aan doen want dit is niet het enige hotel die dit doet .
Mijn vraag is als een hotel zulke dingen doet waar kan je dat aangeven
Tot mijn verbasing moet je de hotel badkamers schoonmaken met een kussensloop , zo voorkom je strepen . Met dit zelfde kussensloop droog je ook de afwas van de kamers af ( o.a. koffiekopjes , wijnglazen ect ) dit was je af niet met afwasmiddel maar met het chemische spray waarmee je ook de badkamer schoonmaakt . Vervolgens gooi je de kussensloop waarmee je dus de badkamer heb schoongemaakt ( dus spiegel , wastafel , douchestang , bovenkant van de wc ) en de afwas heb droog gemaakt gooi je deze in de waskar . Vervolgens gaat deze naar de stomerij komt het terug en gaat het weer op de bedden of gebruikt worden als schoonmaak kussensloop . Je hebt vaak dat je meerdere keren kussenslopen moet vervangen omdat deze dus onder de koffie/smerige vlekken zit .
De bedden zijn bijna allemaal doorgezakt heb hebben meer weg van een geplet broodje dan een matras zitten onder de vieze vlekken de moltons die over de matrassen liggen zitten ook onder de vlekken (deze word door personeel zelf gewassen in een wasmachine waar ook de vieze vettige vuile was van de keuken word gedaan ) , dekbedden ravelen uit mekaar en zitten onder de vlekken , menig boxspring bed zitten de poten er niet meer goed op . Veel badkamers zijn veel gebreken zoals kapotte tegels , knoppen voor de wc door te trekken zijn kapot , lampen die half hangen , vloerbedekking wat onder de vlekken zit .
De algemene hallen die onder de vlekken zitten ( ook vloerbedekking ) .
De kamers zijn vaak volgepropt met wat men dan kunst noemt hierdoor werk je gewoon in onaangename posities je moet alles schoonmaken maar vaak is dit onmogelijk omdat van ellende nog niet uit mekaar valt . Het hotel heeft geen airco waardoor je bij warm weer al bij 20 graden niet te werken is op de kamer laat staan te slapen .
De suites zijn meer grotere kamers waar je beetje fatsoenlijk kan bewegen ,maar meer ook niet .Waar ook niet praktisch in is gedeeld .
Ook heb ik nu al meerdere keren vast gezeten tussen de lift deur , omdat deze heel erg snel sluit . Als er iemand met een rolator gaat moet deze iemand mee hebben die op de knop blijft drukken anders zit je er tussen . Nu heb ik dus weer vast gezeten zit nu thuis omdat mijn pols nog steeds pijn doet is nu zwaar gekneust .
Ik vraag me af hoe zo hotel die zo tegen principes in schoonmaakt van ellende nog niet uit mekaar valt , bedden die niet in orde zijn een 3 sterren hotel kan zijn .
Dan wil ik als personeel een klacht indienen bel je voeding dienst en waarde moet je naar de GGD ga je naar de GGD moet je weer naar voeding dienst en waarde waar kan je heen met klachten en wanneer gaan ze hier wat aan doen want dit is niet het enige hotel die dit doet .
Mijn vraag is als een hotel zulke dingen doet waar kan je dat aangeven