| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PAKKET UIT BUITENLAND LIGT LANGER DAN EEN MAAND BIJ CUSTOMS
PAKKET UIT BUITENLAND LIGT LANGER DAN EEN MAAND BIJ CUSTOMS
Op 22 april heb ik iets gekocht in Glendal Amerika, wat meteen verzonden is en al sinds 26 april in Nederland is. Er bleken formulieren te ontbreken bij customs clearance en daar zou een brief over zijn gestuurd naar mij. Nooit gehad. Ik heb dus steeds contact gehad met de leverancier en usps over het pakket. De leverancier zou extra formulieren zenden naar USPS. Maar ik hoorde maar steeds weer niets, dus vorige week weer contact met leverancier die mij naar customs clearance verwees en gelukkig (dacht ik) vond ik telefoonnummer 0900-0570 en inderdaad zagen ze wat er aan de hand was. Ze hebben mij een brief gestuurd en dan geven ze je voldoende tijd om te reageren (meer dan een maand) en dat had ik niet gedaan (ik heb nooit een brief van ze ontvangen dus logisch dat ik niet reageerde). Maar het contact kon alleen via mij lopen dus ookal stuurde de leverancier de documenten naar USPS en kregen ze het zo, dan was dat niet in orde. Nee ik moest weer een brief van customs clearance ontvangen met daarop de vraag voor de documenten die nog nodig zijn: kon ook niet per mail of fax. Dat stuur ik dan weer op naar de leverancier in Amerika, die het dan weer retourneert naar mij. Ik stuur dat weer naar customs clearance. Kortom dank zijn customs clearance heb ik mijn pakketje vast wel eind van het jaar!!! En dat terwijl het priority was en de leverancier het snel heeft verstuurd en alles steeds in het werk stelt om het snel op te lossen en zelfs mijn verzendkosten al terug geeft voor het ongemak. Het pakket ligt dus al een meer dan een maand 2 uur van mij vandaan, maar ik kan er niets mee.
CJ409200190US
Priority Mail International Parcels
Customs Clearance
May 1, 2013, 7:16 am
NETHERLANDS
International Parcels
Customs Clearance
April 26, 2013, 6:50 pm
NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility
April 26, 2013, 6:49 pm
NETHERLANDS
April 24, 2013, 12:12 am
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrived at Sort Facility
Depart USPS Sort Facility
April 23, 2013
SANTA CLARITA, CA 91383
Processed at USPS Origin Sort Facility
April 23, 2013, 12:36 am
SANTA CLARITA, CA 91383
Accepted at USPS Origin Sort Facility
April 22, 2013, 11:21 pm
GLENDALE, CA 91204
Electronic Shipping Info Received
April 22, 2013
CJ409200190US
Priority Mail International Parcels
Customs Clearance
May 1, 2013, 7:16 am
NETHERLANDS
International Parcels
Customs Clearance
April 26, 2013, 6:50 pm
NETHERLANDS
April 26, 2013, 6:49 pm
NETHERLANDS
Arrived at Sort Facility
Depart USPS Sort Facility
April 23, 2013
SANTA CLARITA, CA 91383
Processed at USPS Origin Sort Facility
April 23, 2013, 12:36 am
SANTA CLARITA, CA 91383
Accepted at USPS Origin Sort Facility
April 22, 2013, 11:21 pm
GLENDALE, CA 91204
Electronic Shipping Info Received
April 22, 2013
Re: PAKKET UIT BUITENLAND LIGT LANGER DAN EEN MAAND BIJ CUSTOMS
Douane werkt traag. Dat zijn doorgaans ambtenaren. Je kunt het hen niet kwalijk nemen. Ze krijgen hun salaris toch wel. Dat is de oorzaak van je probleem.
Onzinnig antwoord. De Douane heeft er alleen zijdelings iets mee te maken. Dit ligt bij TNT of een andere vervoerder en er zijn blijkbaar twijfels over de aan te geven waarde of goederensoort. Dan gaat men bij de ontvanger te rade en als die niet antwoord om wat voor reden dan ook kan het pakket niet aangegeven worden en bereiken de papieren dus ook nooit de Douane zelf.sjoegel schreef:Douane werkt traag. Dat zijn doorgaans ambtenaren. Je kunt het hen niet kwalijk nemen. Ze krijgen hun salaris toch wel. Dat is de oorzaak van je probleem.
TS: om wat voor goederen gaat het en hoeveel heb je er voor betaald? Zijn het nieuwe of gebruikte spullen en wat voor documenten zaten er bij. Wat zijn de vragen die je (via de afzender of direct) hebt moeten beantwoorden?
probleem ligt inderdaad bij TNT die overneemt van USPS. Heb het probleem ook meegemaakt en zeker belangrijke zaken gaan sindsdien gewoon, ok wel wat duurder, via UPS of zo, dan is het binnen de week na bestellen in huis.