Tix.nl. NOOIT weer!
Geplaatst: 27 mei 2013 19:42
Een paar maanden geleden boekte ik drie vliegtickets naar Brindisi, Italie, voor de mei vakantie. Op 26 april jl. waren wij op 11 uur op Schiphol voor onze vlucht van 12.30 uur. Wij konden niet inchecken, en bij de incheckbalie werd ons verteld dat er een probleem was met onze tickets, en dat er zgn. e-tickets nummers ontbraken. Wij werden verwezen naar een speciale hulpbalie van de KLM. Zij gingen met Alitalia bellen, maar toen bleek dat de fout lag bij Tix.nl. Eerder die week waren onze tickets nl. gewijzigd door een vluchtwijziging van Alitalia. Omdat we vroeg zouden vertrekken en nu een wachttijd van vijf uur zouden hebben in Rome, had ik Tix.nl gevraagd of we niet een andere vlucht konden nemen. Dit werd toegestaan. We vertrokken nu later Van Schiphol, en via Milaan. Echter, bij het annuleren van de originele vlucht hebben Tix.nl alleen nieuwe tickets “gere-issued” voor onze terugreis. Zodoende hadden wij geen e-ticket nummers voor de heenreis, iets wat je nodig hebben om ingecheckt te kunnen worden. Dit alles werd ons uitgelegd door de mevrouw van de KLM, die alles op haar monitor kon zien. Intussen hadden wij onze vlucht gemist, en wachtten om terug te worden gebeld door Tix.nl. Dit ging echter de hele middag duren. Wij hebben van 11 tot 18 uur bij die balie gezeten (!), en vele keren met Tix.nl gebeld, zonder dat dit probleem opgelost werd. Wij spraken steeds met dezelfde medewerkster, die volkomen onbekwaam bleek, en ons weigerde door te verbinden met een leidinggevende. Er was de volgende morgen een vlucht naar Brindisi vanuit Brussel, maar Tix.nl weigerde te betalen voor de vlucht die avond naar Brussel, omdat dit €868 zou kosten. Dit is hetzelfde reisburo dat op hun website zet dat ze dit jaar een omzet van tussen de 200 en 250 miljoen hopen te behalen! En dat, terwijl zij de stomme fout met ons ticket begaan hadden. Eindelijk, en met behulp van iemand van de KLM, werden wij doorverbonden met een leidinggevende van Tix.nl. Zij regelde een vlucht die avond van Amsterdam maar Milaan, waar we op kosten van Tix.nl in een Holiday Inn zouden overnachten, en dan de volgende dag om 12.30 uur zouden doorvliegen naar Brindisi. Wij gingen hiermee akkoord, al waren we zeer boos, gefrustreerd en moe, door de gang van zaken. Deze mw. zei nog dat we zelf het Hotel in Milaan moesten voorschieten, en dat Tix.nl ons dan later zou terug betalen. Zij had wel met een creditcard kunnen reserveren, niet betalen. Dit vond ik wel vreemd, maar goed. Ik wilde naar onze vakantiebestemming.
Toen we de volgende middag om 14 uur in Brindisi aankwamen, bleek onze huurauto door de vertraging niet klaar te staan, ondanks dat we gebeld hadden met Rentalcars en ze beloofd hadden dat de auto zou klaar staan. Toen hebben we daar ook nog eens tot 18 uur moeten wachten totdat er een auto voor ons beschikbaar was. Uiteindelijk kwamen we ruim 24 uur later dan gepland op onze bestemming aan.
Ik heb sindsdien een paar keer geprobeerd contact op te nemen met die leidinggevende van Tix.nl voor restitutie van de gemaakte onkosten. Ik heb haar een e-mail gestuurd, gebeld met de afdeling klantenservice (je wordt niet doorverbonden), en haar een brief gestuurd en gevraagd naar welk adres ik kostennota’s moest opsturen. Er is me al een paar keer toegezegd dat deze mw. mij zal terug bellen, maar tot op heden niks. Ze weigeren om me door te verbinden met een andere leidinggevende. Het is nu een maand na onze reis, en ik heb geen excuses gehad, noch zijn mijn onkosten vergoed (hotel, maaltijd op Schiphol, en één dag gemiste huur in ons vakantiehuisje).
Dit is een zeer onprofessioneel reisburo, en waarschijnlijk corrupt. Ik raad iedereen aan niet bij ze te boeken, en ik doe het ook nooit weer.
Toen we de volgende middag om 14 uur in Brindisi aankwamen, bleek onze huurauto door de vertraging niet klaar te staan, ondanks dat we gebeld hadden met Rentalcars en ze beloofd hadden dat de auto zou klaar staan. Toen hebben we daar ook nog eens tot 18 uur moeten wachten totdat er een auto voor ons beschikbaar was. Uiteindelijk kwamen we ruim 24 uur later dan gepland op onze bestemming aan.
Ik heb sindsdien een paar keer geprobeerd contact op te nemen met die leidinggevende van Tix.nl voor restitutie van de gemaakte onkosten. Ik heb haar een e-mail gestuurd, gebeld met de afdeling klantenservice (je wordt niet doorverbonden), en haar een brief gestuurd en gevraagd naar welk adres ik kostennota’s moest opsturen. Er is me al een paar keer toegezegd dat deze mw. mij zal terug bellen, maar tot op heden niks. Ze weigeren om me door te verbinden met een andere leidinggevende. Het is nu een maand na onze reis, en ik heb geen excuses gehad, noch zijn mijn onkosten vergoed (hotel, maaltijd op Schiphol, en één dag gemiste huur in ons vakantiehuisje).
Dit is een zeer onprofessioneel reisburo, en waarschijnlijk corrupt. Ik raad iedereen aan niet bij ze te boeken, en ik doe het ook nooit weer.