Pagina 1 van 1
Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 08:51
door de_Vries_
Vanaf dag 1 ben ik klant bij Ziggo. Veel langer overigens, maar toen heette Ziggo nog geen Ziggo. Wat me al tijden opvalt is dat nieuwe abonnees allerlei acties aangeboden krijgen, nu ook weer een gratis Samsung Galaxy 2 tablet. Daarnaast zouden zij ook kunnen kiezen voor een gratis interactieve ontvanger en krijgen zij een modem met ingebouwde router.
Ik ben daarom de inhoud van mijn contract ook eens gaan bekijken. Ik heb het PLUS pakket en betaal grofweg incl verbruikskosten tussen de 60 en 90 euro per maand. Ik ben NIET in het bezit van een interactieve ontvanger maar betaal in mijn abonnement wél voor het on demand kunnen kijken van films en series.
In de tijd dat ik abonnee ben bij Ziggo heb ik een losse router aan geschaft aangezien ik geen vaste pc meer heb en ook heb ik een losse CI+ module gekocht. Want een abonnee die ruim 12 jaar een betalende klant is krijgt niets, die mag alleen maar betalen.
Ik ben eens gaan bellen met de klantenservice. De medewerkster begreep mijn bedenkingen bij het betalen voor zaken waarvan ik onmogelijk gebruik kon maken zonder interactieve ontvanger. Op hun site staat dat deze 108,50 euro kost incl verzendkosten. Deze kon ze me nu aanbieden voor 78,50 euro. Als je hier dus niet over belt laten ze je gewoon de dure prijs betalen. Eerlijk gezegd vind ik het alternatief ook nog te duur dus ik heb vriendelijk bedankt. En die gratis tablet, tja dat is enkel voor nieuwe klanten en ik heb vette pech. Dat ik betaal voor zaken die voor mij niet van toepassing zijn? Dat is nu eenmaal niet anders.
Vreemde constructie in een sector die aan zware concurrentie onderhevig is. Ik ben altijd loyaal aan de bedrijven waar ik abonnee bij ben omdat ik geen fan ben van het jaarlijks switchen. Ik heb mijn opties eens bekeken en het blijkt een stuk lucratiever te zijn om dat wel te doen. Ik denk dat ik dus maar gebruik ga maken van de aanbieding bij Telfort. Jammer genoeg, want met een interactieve ontvanger uit service van Ziggo als blijk van waardering voor een trouwe klant had me doen blijven.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 08:56
door bprosman
Als je hier dus niet over belt laten ze je gewoon de dure prijs betalen
Ik kreeg daar een mail over (zie onder) :
Beste heer Prosman,
U bent al jarenlang klant bij Ziggo en dat waarderen we zeer. Daarom doen wij u als trouwe klant nu een extra scherp aanbod voor nog meer kijkplezier.
Ons aanbod aan u:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger voor maar € 69 (normaal € 199).
• een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).
Nog meer kijkplezier
Met een Interactieve HD ontvanger of Interactieve HD recorder haalt u nog meer kijkplezier in huis. U kiest gemakkelijk een goede film uit. Of u kijkt programma's terug wanneer u maar wilt. Heeft u al een digitale ontvanger? Die doet dan prima dienst in uw slaap- of werkkamer.
Alle voordelen van dit scherpe aanbod bekijken of direct bestellen? Klik hier.
Of bel 0900 - 0730 (lokaal tarief).
Wij wensen u nog vele jaren plezier met de producten en diensten van Ziggo.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 09:12
door de_Vries_
Hallo @bprosman Vreemd dat zij dat aanbod dan niet gewoon op hun site zetten. Het lijkt me dat dat dan voor alle bestaande abonnees geldt. Nu staat er een hoger bedrag voor bestaande klanten online en krijg je een lager aanbod als je belt. Heeft u overigens gebruik gemaakt van dat aanbod?
bprosman schreef:Als je hier dus niet over belt laten ze je gewoon de dure prijs betalen
Ik kreeg daar een mail over (zie onder) :
Beste heer Prosman,
U bent al jarenlang klant bij Ziggo en dat waarderen we zeer. Daarom doen wij u als trouwe klant nu een extra scherp aanbod voor nog meer kijkplezier.
Ons aanbod aan u:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger voor maar € 69 (normaal € 199).
• een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).
Nog meer kijkplezier
Met een Interactieve HD ontvanger of Interactieve HD recorder haalt u nog meer kijkplezier in huis. U kiest gemakkelijk een goede film uit. Of u kijkt programma's terug wanneer u maar wilt. Heeft u al een digitale ontvanger? Die doet dan prima dienst in uw slaap- of werkkamer.
Alle voordelen van dit scherpe aanbod bekijken of direct bestellen? Klik hier.
Of bel 0900 - 0730 (lokaal tarief).
Wij wensen u nog vele jaren plezier met de producten en diensten van Ziggo.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 10:00
door bprosman
Vreemd dat zij dat aanbod dan niet gewoon op hun site zetten.
Zelf vind ik het prettiger om het via de mail te krijgen, de Ziggo site kom ik eigenlijk nooit.
En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt, ik heb zelf ooit een Humax gekocht waar ik heel tevreden over ben en voor zover ik kon zien gaf het aanbod geen garantie op een Humax.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 10:13
door Barman
Ik kreeg het bericht via de post.
Gek genoeg is het voordeel voor nieuwe klanten anders. Dan kosten die aangeboden ontvangers ineens nog maar €99 en €199. Die HD recorder koop je normaal in de winkel ook voor €248 en niet €349.
Leukste zijn nog de kleine lettertjes. Overal zie je een afbeelding van een Humax ontvanger, maar volgens de kleine lettertjes kan je ook een ander model krijgen. Een Samsung dus en die is al een stuk minder waard.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 20:49
door TheLD
Bijna alle bedrijven in deze of een vergelijkbare branche geven nieuwe klanten korting of een welkomstgeschenk.
Was 25 jaar geleden bij een abo op de Donald Duck al geval
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 28 mei 2013 21:07
door GJvdZ
Niet alleen in deze branche. Omroepverenigingen doen dit ook al sinds jaar en dag.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 15:58
door de_Vries_
Het is helaas bij meerdere bedrijven. Gemiste kans. Ik heb een hele mooie aanbieding gezien bij Telfort. Ik ga daar maar eens kijken
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 16:50
door Chocomelk
de_Vries_ schreef:Op hun site staat dat deze 108,50 euro kost incl verzendkosten. Deze kon ze me nu aanbieden voor 78,50 euro.
bprosman schreef:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger voor maar € 69 (normaal € 199).
• een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).
De ene persoon kan die krijgen voor 108,50 via een telefonisch gesprek met een medewerker
van Ziggo, de ander Ziggo abbonnee krijgt een mail en kan die voor 69 euro krijgen.......het is dus maar net hoe de wind waait bij Ziggo...
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 17:23
door de_Vries_
Je hebt geen rekening gehouden met verzendkosten. 69 euro incl verzendkosten maakt 78,50 euro.
Chocomelk schreef:de_Vries_ schreef:Op hun site staat dat deze 108,50 euro kost incl verzendkosten. Deze kon ze me nu aanbieden voor 78,50 euro.
bprosman schreef:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger voor maar € 69 (normaal € 199).
• een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).
De ene persoon kan die krijgen voor 108,50 via een telefonisch gesprek met een medewerker
van Ziggo, de ander Ziggo abbonnee krijgt een mail en kan die voor 69 euro krijgen.......het is dus maar net hoe de wind waait bij Ziggo...
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 17:39
door dhc
HenkieKteV schreef:Sinds eergisteren 27 mei 2013 geen verbinding met het internet. Gisteren een aantal keer de modem gereset, waarna er weer even een signaal is. Het signaal dat geleverd wordt bij 'download' is amper 1Mbit ipv 20!!!!
Overigens was via het GRATIS vastenummer 1200 geen gehoor. Toen maar met m'n mobiel 0900-0700 gebeld....... 80ct/min.+kosten van mobiel bellen....
Dit duur betaalde nummer loopt via 'Belconnect' (?).
Na een rondleiding in het menu heb ik na 10 minuten wachten en luisteren naar ongevraagde muziek die steeds wordt onderbroken door het cassettebandje of ik nog een ogenblik geduld heb..... Niet dus na 10 minuten en EUR. 10,- armer......!
'Klantenservice' is op dit moment een woord met een loze inhoud! Als dienst en hulp naar een oplossing dient het de klant in elk geval niet!
Groet van Henk Klaassen uit Veenendaal
Gewoon even inbreken in het topic van een ander én een totaal irrelevante reactie plaatsen is tegenwoordig heel normaal hoor....
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 21:35
door TheLD
En dan ook nog eens bellen met een of ander louche firma die je voor een veel te duur bedrag aan de lijn houdt:
http://nl-connect.nl/
Waar halen sommige lieden het toch vandaan....
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 22:23
door bprosman
Het is helaas bij meerdere bedrijven. Gemiste kans. Ik heb een hele mooie aanbieding gezien bij Telfort. Ik ga daar maar eens kijken
Vergelijk dan Appels met Appels , sommigen hier komen er (bij overstap naar KPN) achter dat ze dan ineens CAT5 kabels naar hun TV moeten trekken omdat Telfort/KPN net iets anders werkt.
Ook de opgegeven internet snelheid is een
Maximum snelheid en geen gegarandeerde.
Re: Slechte service voor bestaande klanten bij ZIGGO.
Geplaatst: 29 mei 2013 23:33
door langste adem
Ik herken het wel hoor, vroeger had ik als provider Zonnet. Ik ben ook niet zo iemand die ieder jaar naar een andere provider overstapt, maar toen ik ging verhuizen ben ik gaan rondkijken en toen kon ik sneller internet krijgen voor minder geld bij Orange, (tegenwoordig Online) en zodoende ben ik overgestapt.
Vervolgens werd ik gebeld door Zonnet en kon ik opeens bij hen ook goedkoper internet krijgen als ik klant bij hen bleef. Lekker verhaal : ik had dus al jaren teveel betaald ofzo? Maar ik was al overgestapt.
Momenteel heb ik TV bij ziggo, internet bij Online, en ik heb ook nog een budget KPN telefoonlijn.
Ik zit er ook aan te denken om een alles-in-een paket te nemen bij ziggo, dat is waarschijnlijker goedkoper.En dan ook nog een Samsung galaxy tablet gratis erbij !
Maar inderdaad wrang dat je deze voordeeltjes niet hebt als je al jaren trouw lid bent.