Onderdelenshop Leo van der Steen Oisterwijk
Geplaatst: 29 mei 2013 16:10
Een simpele reparatie van een monteur aan de vaatwasser. Een defecte afvoerslang en een kabelgootje moest vervangen worden. Hiervoor is men drie keer bij mij thuis geweest terwijl dit ook in twee keer had gekund als de eerste monteur zijn werk goed gedaan had.
Hierdoor moest ik ook het derde bezoek betalen. Dit werd overigens door de monteur die mij de rekening presenteerde ontkend.
Eerste keer is de monteur nog geen tien minuten binnen geweest, 30 minuten werden op de rekening genoteerd. Tweede keer is men een half uur doende geweest en de derde keer 15 minuten, ook hier werden 30 minuten genoteerd. Ik kreeg een rekening van 100 euro aan arbeidsuren en 1,25 euro aan klein materiaal. De onderdelen kostte tesamen zo'n 38 euro.
Totaalbedrag dus van 139 euro. Voor een afvoerslang en kabelgootje!
Ik heb direct bij de monteur aangegeven dat ik dat wel erg gortig vond. Hij was het eigenlijk wel met mij eens, maar de prijzen bepaalde zijn baas en niet hij en als ik daar problemen mee had moest ik maar bij zijn baas zijn. Ik heb uitgelegd dat hij als vertegenwoordiger van het bedrijf bij mij aanwezig was en dat als hij het belangrijk genoeg vond maar door moest geven aan zijn baas. Dat zou hij doen.
Ik was al langere tijd klant bij vd Steen, maar de manier hoe hier creatief is omgegaan met de uren, het niet eerlijk zijn van de monteur en het gebrek aan terugkoppeling van Leo vd Steen zelf heeft mij ertoe doen besluiten dat ik geen gebruik meer zal gaan maken van hun diensten.
Ik heb van deze casus geleerd dat ik voortaan zelf de tijden bij ga houden op de minuut en dit ook als zodanig ga communiceren met de monteur. Bij afwijkingen betaal ik de uren die ik zelf heb genoteerd.
Hierdoor moest ik ook het derde bezoek betalen. Dit werd overigens door de monteur die mij de rekening presenteerde ontkend.
Eerste keer is de monteur nog geen tien minuten binnen geweest, 30 minuten werden op de rekening genoteerd. Tweede keer is men een half uur doende geweest en de derde keer 15 minuten, ook hier werden 30 minuten genoteerd. Ik kreeg een rekening van 100 euro aan arbeidsuren en 1,25 euro aan klein materiaal. De onderdelen kostte tesamen zo'n 38 euro.
Totaalbedrag dus van 139 euro. Voor een afvoerslang en kabelgootje!
Ik heb direct bij de monteur aangegeven dat ik dat wel erg gortig vond. Hij was het eigenlijk wel met mij eens, maar de prijzen bepaalde zijn baas en niet hij en als ik daar problemen mee had moest ik maar bij zijn baas zijn. Ik heb uitgelegd dat hij als vertegenwoordiger van het bedrijf bij mij aanwezig was en dat als hij het belangrijk genoeg vond maar door moest geven aan zijn baas. Dat zou hij doen.
Ik was al langere tijd klant bij vd Steen, maar de manier hoe hier creatief is omgegaan met de uren, het niet eerlijk zijn van de monteur en het gebrek aan terugkoppeling van Leo vd Steen zelf heeft mij ertoe doen besluiten dat ik geen gebruik meer zal gaan maken van hun diensten.
Ik heb van deze casus geleerd dat ik voortaan zelf de tijden bij ga houden op de minuut en dit ook als zodanig ga communiceren met de monteur. Bij afwijkingen betaal ik de uren die ik zelf heb genoteerd.