Pagina 1 van 1

Vodafone Thuis klachtenafdeling overbelast

Geplaatst: 31 mei 2013 12:15
door PC-fre@k
Vodafone Thuis heeft al een geruime tijd problemen met de routers die ze meeleveren (TP-link). Hierdoor moet je de router tot 1x per dag resetten (stekker eruit/erin). Symptomen? geen DNS, geen wifi, geen of heel traag internet, ook niet meer op de router kunnen inloggen...

Dit probleem speelt in mijn geval al vanaf 1 week na oplevering, maar ik dacht in eerste instantie dat het iets anders was en ik het zelf moest oplossen. Na meermaals contact (keer of 4) kwam de aap uit de mouw, er zijn grote problemen met de routers, het vodafone netwerk (glasvezel ISPfabriek) en de firmware van TP-link. Ze zijn er druk mee bezig...

Weer een aantal telefoontjes verder en inmiddels helemaal geen internet meer. Krijg ik de reactie, "dan moet u zelf maar een router kopen, dan werkt het waarschijnlijk wel". Reactie dat ik geen ip-adres meer krijg door de vele resets worden afgewimpeld als "dan moet u het later nog eens proberen". Na uren weer gebeld "Ja helaas, daar kunnen wij nu niks aan doen, alles ziet er goed uit". Ik kreeg een bevestigend antwoord toen ik vroeg of dat dan inhoud dat ik vanaf toen geen internet meer zou krijgen.

Na de router naar fabrieksinstellingen te hebben gezet en de modem een nachtje uit te laten kreeg ik eindelijk weer een adres. De rest van de problemen bleven aanhouden.
Inmiddels heb ik er ook een probleem bij, de televisie (via de Arduino) hapert om de zoveel uur. Beeld staat dan even stil, het geluid 'gilt' even, of je hebt 2 tellen zwart beeld.

Dus, buik er goed vol van. Vodafone gebeld dat ik het zat ben en mijn contract op basis van wanprestatie wil ontbinden (zonder afkoopsom dus). "ja, dan moeten wij een klacht aanmaken, dat kan tot 2 weken duren". Ok zo gedaan. 2 weken later: "Wij hebben geen inzage in de klachten en de status hiervan. U moet nog maar een weekje wachten en anders een mail sturen naar klachten&vodafonevast.nl en ook maar naar vodafonethuis.nl want dat werkt nog niet helemaal goed". Zo gedaan, niks gehoord. 9 dagen verder (inmiddelds dus 3 weken en 3 dagen), weer gebeld. "Ja meneer, u moet dan bij de administratie zijn.", administratie "Ja wij hebben geen inzage... u moet nog even geduld hebben.".

Inmiddels de beste jongen uitgelegd dat ik het echt zat ben en anders extern iemand moet inschakelen om in ieder geval ergens uitsluitsel te krijgen. Ik wil er nu gewoon van af, weg met die zooi! Hij heeft geen direct contact met die afdeling, hij heeft geen escalatie kanaal, ik kan die afdeling zelf niet bellen, alleen mailen. Nou hij zou dan zelf een 2e ticket sturen naar de klachten afdeling en hoopte dat ik snel benaderd zou worden. De klachten afdeling had wat achterstand zei hij nog.

Financieel verhaal? Ik betaal al 2 maanden (te lang) het volle pond terwijl ze weten dat er een grote verstoring is en ze die niet kunnen oplossen. Er is nooit gereageerd op mijn vragen over compensatie, ook niet op alle telefoonkosten en uren die hierin gaan zitten (zeker voor ze lieten weten dat ze wisten dat er een grote storing speelt).

Hoe kan het dat niemand op mijn klacht/opzegging per telefoon en e-mail reageert? Wat kan ik nog meer doen als ze me blijven negeren?