Garantie welke , Europese Garantie
Geplaatst: 02 jun 2013 11:16
Dag allemaal
Even resumeren,
Er is op voorhand al wat heen en weer ge-email geweest (vandaar dat het langer heeft geduurd (Europese garantie, duidelijkheid etc). Dit is momenteel het huidige standpunt van Coolblue. Moet ik de 31% maar pakken, of moet ik mij gewoon beroepen op de 2 jaar Europese Garantie (daar spreken ze trouwens niet meer over), dat het eerste contact over het probleem reeds in begin maart plaatsvond en dus binnen de 2 jaar Europese garantie termijn viel? Ook dat de PC door mij van iemand anders overgenomen (wel nota in bezit) speelt geen rol? Zie verder het standpunt van Coolblue.
Zojuist ben ik door één van mijn collega's op de hoogte gebracht van de situatie die ontstaan is omtrent de retourmelding van uw Lenovo notebook.
Ondanks dat u deze indruk waarschijnlijk niet heeft, zijn wij er om met u mee te denken en u te helpen en dat willen we dan ook graag doen.
Er zitten echter een aantal haken en ogen aan deze zaak, die het allemaal niet veel duidelijker maken.
Zo is daar, om te beginnen, het feit dat wij in eerste instantie een koopovereenkomst voor dit product hebben gesloten met de heer ....., woonachting in Roosendaal.
Dit is gebeurd via een Nederlands filiaal van Laptopshop.nl en het betreft hier ook een Nederlandse klant.
Logischerwijs zijn op dit product dan ook de garantiebepalingen van toepassing zoals wij die met Lenovo overeengekomen zijn en gelden voor iedere aankoop van een Lenovo product binnen Nederland door een Nederlandse klant.
De wettelijk vastgestelde garantietermijn van 2 jaar die u aanhaalt in uw bericht is helaas dan ook niet van toepassing, omdat de Nederlandse wetgeving bepaald dat een apparaat langer mee moet gaan dan de door de EU bepaalde wettelijke garantie danwel de door de fabrikant vastgestelde garantietermijn.
Voor uw apparaat is dit vastgesteld op 3 jaar en moeten wij, als verkopende partij, u compenseren in het resterende aantal dagen dat het apparaat nog had moeten functioneren.
Dit komt, afgerond, neer op een korting van 31% op het totale reparatiebedrag (incl. BTW en verzending)
Blijkt echter dat de schade is ontstaan als gevolg van onjuist gebruik, of simpel gezegd 'gebruiksschade' (vallen, stoten etc.), dan komt dit uiteraard te vervallen.
Van dit laatste gaan we echter niet uit en ik ben geneigd om dit, na het leed dat u al heeft moeten verduren, uit coulance alsnog te negeren.
Terugkomend op de discussie met betrekking tot de datum van aanmelding of de datum van ontvangst.
Als Coolblue doen wij niet erg moeilijk als het hier op aankomt.
Een eerste melding is teruggevonden op woensdag 6 maart 2013 en hier is ook wel degelijk rekening mee gehouden.
U zult het echter met me eens zijn dat dit niet tot in het oneindige te rekken is en wanneer wij het apparaat vervolgens pas op 27 april in ontvangst mogen nemen er niet per se gekeken wordt naar die datum van aanmelding, gezien het feit dat we op dat moment maar liefst 52 dagen verder zijn.
Ik wil u via deze weg dan ook graag informeren over het feit dat de korting op het reparatiebedrag van 31% zal blijven staan.
Even resumeren,
Er is op voorhand al wat heen en weer ge-email geweest (vandaar dat het langer heeft geduurd (Europese garantie, duidelijkheid etc). Dit is momenteel het huidige standpunt van Coolblue. Moet ik de 31% maar pakken, of moet ik mij gewoon beroepen op de 2 jaar Europese Garantie (daar spreken ze trouwens niet meer over), dat het eerste contact over het probleem reeds in begin maart plaatsvond en dus binnen de 2 jaar Europese garantie termijn viel? Ook dat de PC door mij van iemand anders overgenomen (wel nota in bezit) speelt geen rol? Zie verder het standpunt van Coolblue.
Zojuist ben ik door één van mijn collega's op de hoogte gebracht van de situatie die ontstaan is omtrent de retourmelding van uw Lenovo notebook.
Ondanks dat u deze indruk waarschijnlijk niet heeft, zijn wij er om met u mee te denken en u te helpen en dat willen we dan ook graag doen.
Er zitten echter een aantal haken en ogen aan deze zaak, die het allemaal niet veel duidelijker maken.
Zo is daar, om te beginnen, het feit dat wij in eerste instantie een koopovereenkomst voor dit product hebben gesloten met de heer ....., woonachting in Roosendaal.
Dit is gebeurd via een Nederlands filiaal van Laptopshop.nl en het betreft hier ook een Nederlandse klant.
Logischerwijs zijn op dit product dan ook de garantiebepalingen van toepassing zoals wij die met Lenovo overeengekomen zijn en gelden voor iedere aankoop van een Lenovo product binnen Nederland door een Nederlandse klant.
De wettelijk vastgestelde garantietermijn van 2 jaar die u aanhaalt in uw bericht is helaas dan ook niet van toepassing, omdat de Nederlandse wetgeving bepaald dat een apparaat langer mee moet gaan dan de door de EU bepaalde wettelijke garantie danwel de door de fabrikant vastgestelde garantietermijn.
Voor uw apparaat is dit vastgesteld op 3 jaar en moeten wij, als verkopende partij, u compenseren in het resterende aantal dagen dat het apparaat nog had moeten functioneren.
Dit komt, afgerond, neer op een korting van 31% op het totale reparatiebedrag (incl. BTW en verzending)
Blijkt echter dat de schade is ontstaan als gevolg van onjuist gebruik, of simpel gezegd 'gebruiksschade' (vallen, stoten etc.), dan komt dit uiteraard te vervallen.
Van dit laatste gaan we echter niet uit en ik ben geneigd om dit, na het leed dat u al heeft moeten verduren, uit coulance alsnog te negeren.
Terugkomend op de discussie met betrekking tot de datum van aanmelding of de datum van ontvangst.
Als Coolblue doen wij niet erg moeilijk als het hier op aankomt.
Een eerste melding is teruggevonden op woensdag 6 maart 2013 en hier is ook wel degelijk rekening mee gehouden.
U zult het echter met me eens zijn dat dit niet tot in het oneindige te rekken is en wanneer wij het apparaat vervolgens pas op 27 april in ontvangst mogen nemen er niet per se gekeken wordt naar die datum van aanmelding, gezien het feit dat we op dat moment maar liefst 52 dagen verder zijn.
Ik wil u via deze weg dan ook graag informeren over het feit dat de korting op het reparatiebedrag van 31% zal blijven staan.