Erkende hardware fout bij ASUS, met toestel uit Taiwan
Geplaatst: 02 jun 2013 14:44
Hallo allemaal,
Gister is mijn ASUS PadFone 2 getroffen door een hardware fout. Nadat ik heb uit slaapstand opgeroept had, liep het hele toestel vast. Daarna kon ik niets anders doen dan hem af te sluiten. Vervolgens kreeg ik hem niet opgestart, geen enkel teken van leven.
Een zoekactie op het internet liet zien dat er veel meer mensen met 'spontaan overleden' modellen waren.
Er blijkt in vroege productie modellen van de PadFone 2 een hardware fout te zitten in de zogenaamde eMMC module.
ASUS Nederland bericht hier ook over op hun site: http://www.asus.com/nl/News/Urjc6DoIcJs7UyLY
Mijn probleem moet onder garantie opgelost worden: bij een ASUS service center dient er een nieuw moederbord in gezet te worden.
Nu is het zo dat mijn toestel in december 2012 in Taiwan gekocht is (aankoop bewijs heb ik mijn bezit) en ik vraag mij af hoe ASUS hiermee om gaat met de garantie. Voor zover ik weet heb ik gewoon fabrieksgarantie. Daarnaast is het de fout van de fabrikant om een apparaat met een hardware fout uit te leveren. Daarom zit ik zelf niet echt te wachten op een 'refurbished exemplaar'.
Wat zijn mijn rechten betreffende de garantie in deze situatie?
Wat kan en mag ik verwachten van ASUS (Benelux)?
Heb ik het recht om onder de garantie een nieuw toestel te krijgen?
Ik zou graag willen weten waar in aan toe ben.
Alvast bedankt.
Gister is mijn ASUS PadFone 2 getroffen door een hardware fout. Nadat ik heb uit slaapstand opgeroept had, liep het hele toestel vast. Daarna kon ik niets anders doen dan hem af te sluiten. Vervolgens kreeg ik hem niet opgestart, geen enkel teken van leven.
Een zoekactie op het internet liet zien dat er veel meer mensen met 'spontaan overleden' modellen waren.
Er blijkt in vroege productie modellen van de PadFone 2 een hardware fout te zitten in de zogenaamde eMMC module.
ASUS Nederland bericht hier ook over op hun site: http://www.asus.com/nl/News/Urjc6DoIcJs7UyLY
Mijn probleem moet onder garantie opgelost worden: bij een ASUS service center dient er een nieuw moederbord in gezet te worden.
Nu is het zo dat mijn toestel in december 2012 in Taiwan gekocht is (aankoop bewijs heb ik mijn bezit) en ik vraag mij af hoe ASUS hiermee om gaat met de garantie. Voor zover ik weet heb ik gewoon fabrieksgarantie. Daarnaast is het de fout van de fabrikant om een apparaat met een hardware fout uit te leveren. Daarom zit ik zelf niet echt te wachten op een 'refurbished exemplaar'.
Wat zijn mijn rechten betreffende de garantie in deze situatie?
Wat kan en mag ik verwachten van ASUS (Benelux)?
Heb ik het recht om onder de garantie een nieuw toestel te krijgen?
Ik zou graag willen weten waar in aan toe ben.
Alvast bedankt.