LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Als student tussen wal en schip bij ziektekostenverzekering
Als student tussen wal en schip bij ziektekostenverzekering
Sinds 1 januari heb ik geen recht meer op studiefinanciering. Met mijn bijbaan weet ik dat net goed op te vangen. Ik loop gedurende 40-50 uur per week co-schappen en in het weekend werk ik om de week wat bij in nachtdiensten. Inkomen: ongeveer 250-350 euro per maand (nachtje meer of minder). Een baantje om elk weekend te werken kan ik domweg niet opbrengen; dan zou ik nooit meer een dag vrij zijn.
Tot mijn grote verbazing is de Studenten Pakket Polis voor verzekeringen niet gekoppeld aan het al dan niet collegegeld betalen/full-time student zijn, maar aan het ontvangen van studiefinanciering. Na herhaaldelijke malen te zijn uitgeloot heb ik eerst een andere studie gevolgd en is mijn recht op stufi nu op.
Ik kan niet in het ziekenfonds omdat ik niet wekelijks werk. Ik werk soms 3 nachten achter elkaar, ik werk vaak meer dan 4 nachten per maand of meer....maar niet wekelijks. Ik moet me dus particulier verzekeren.
Mijn eigen ziektekostenverzekering raadde mij een basispakket aan voor 190 euro per maand. En dan was ik niet optimaal verzekerd. Honderdnegentig euro per maand....dat kan ik niet betalen.
Niet verzekeren? Amerikaanse toestanden? Ik vraag me af of de regering wel weet dat er vele studenten in Nederland op deze manier tussen wal en schip vallen. Is hier niet iets tegen te doen? Waarom niet die studenten polis koppelen aan het betalen van full-time collegegeld. Daar ben ik ook al zo'n 200 euro per maand mee zoet.
Tot mijn grote verbazing is de Studenten Pakket Polis voor verzekeringen niet gekoppeld aan het al dan niet collegegeld betalen/full-time student zijn, maar aan het ontvangen van studiefinanciering. Na herhaaldelijke malen te zijn uitgeloot heb ik eerst een andere studie gevolgd en is mijn recht op stufi nu op.
Ik kan niet in het ziekenfonds omdat ik niet wekelijks werk. Ik werk soms 3 nachten achter elkaar, ik werk vaak meer dan 4 nachten per maand of meer....maar niet wekelijks. Ik moet me dus particulier verzekeren.
Mijn eigen ziektekostenverzekering raadde mij een basispakket aan voor 190 euro per maand. En dan was ik niet optimaal verzekerd. Honderdnegentig euro per maand....dat kan ik niet betalen.
Niet verzekeren? Amerikaanse toestanden? Ik vraag me af of de regering wel weet dat er vele studenten in Nederland op deze manier tussen wal en schip vallen. Is hier niet iets tegen te doen? Waarom niet die studenten polis koppelen aan het betalen van full-time collegegeld. Daar ben ik ook al zo'n 200 euro per maand mee zoet.
Re: Als student tussen wal en schip bij ziektekostenverzekering
Daar heb ik niet eens tijd voor
Dan moeten we nog maar even wachten
-
Isabeau,
Als je wilt, mail me dan je postcode en geboortedatum. Waarschijnlijk kan ik je dan een veel goedkopere particuliere verzekering aanraden.
En het is geen verkooptruc: je mag hem zelf afsluiten, ik duw je alleen in de goede richting.
mailadres: [email protected]
Als je wilt, mail me dan je postcode en geboortedatum. Waarschijnlijk kan ik je dan een veel goedkopere particuliere verzekering aanraden.
En het is geen verkooptruc: je mag hem zelf afsluiten, ik duw je alleen in de goede richting.
mailadres: [email protected]
Nooit op ingaan hoor die mensen willen alleen maar provisie vangen.
-
Na ja, als jij het nodig vind om dat te schrijven terwijl ik er nota bene bij zet dat ze hem zelf moet afsluiten ben je echt niet goed snik.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om op dit forum klanten te werven.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om op dit forum klanten te werven.
Dat zei Jean Zwaan ook altijd
Geplaatst op 22 Jan 2004 17:36 door EchteMeisje
--------------------------------------------------------------------------------
Ha!
Ik reageer al sinds 3 april 2002 op berichten van al die gekken hier
--------------------------------------------------------------------------------
Ha!
Ik reageer al sinds 3 april 2002 op berichten van al die gekken hier
-
Need I say more?
Er zitten hier inderdaad veel gekken. Al die mensen die reageren als 'gast' bijvoorbeeld.
En ja Jean Zwaan die werfde inderdaad klanten via het forum, maar die verkocht hypotheken aan Dexia-gedupeerden.
Dat is toch wel een graadje erger dan iemand een duwtje in de goede richting geven, dacht ik zo.
Er zitten hier inderdaad veel gekken. Al die mensen die reageren als 'gast' bijvoorbeeld.
En ja Jean Zwaan die werfde inderdaad klanten via het forum, maar die verkocht hypotheken aan Dexia-gedupeerden.
Dat is toch wel een graadje erger dan iemand een duwtje in de goede richting geven, dacht ik zo.
Eerlijk is eerlijk je bedoelt het goed. En van verkopen jouwerzijds is hier geen sprake. Je bent een heel goed mens.
-
Ik ben echt geen heilige, maar ik bedoel het inderdaad goed.
Ik twijfel niet aan jouw oprechtheid hoor. Als het maar enigszins mogelijk is, geef je mensen op het gebied van verzekeren altijd advies.
Maar voor een dolletje loop je ook niet weg
Maar voor een dolletje loop je ook niet weg
-
Dolletjes zijn heerlijk ja....
je kunt ook premierestitutie aanvragen voor de dagen dat je wel hebt gewerkt.
Moet je alleen even een premierestitutie formulier aanvragen.
Moet je alleen even een premierestitutie formulier aanvragen.
Kunnen jullie de situatie van Isabeau gewoon niet serieus nemen!!!!
Wat zijn dat voor stomme suggestie ga maar trouwen. Dit forum is om je gal te spuien over slechte service e.d., niet om elkaar af te zeuren!!!!!! "Echtemeisje"wil tenminste helpen. Daar is dit forum voor. Als je niets anders te doen hebt dan mensen met "client-zijn" problemen af te zeuren ben je echt triest!!!! Get a life!!! Of ga naar een chatruimte, kun je genoeg afzeiken en wordt je zelf afgezeken!!! Of heb je echt niks te doen, er zijn genoeg hondedrollen om opgeruimd te worden, maak jezelf eens nuttig!!!!
Isabeau, heb je het al geprobeerd bij Zilveren Kruis Achmea???
Wat zijn dat voor stomme suggestie ga maar trouwen. Dit forum is om je gal te spuien over slechte service e.d., niet om elkaar af te zeuren!!!!!! "Echtemeisje"wil tenminste helpen. Daar is dit forum voor. Als je niets anders te doen hebt dan mensen met "client-zijn" problemen af te zeuren ben je echt triest!!!! Get a life!!! Of ga naar een chatruimte, kun je genoeg afzeiken en wordt je zelf afgezeken!!! Of heb je echt niks te doen, er zijn genoeg hondedrollen om opgeruimd te worden, maak jezelf eens nuttig!!!!
Isabeau, heb je het al geprobeerd bij Zilveren Kruis Achmea???
ik heb mijn dochter bij oz verzekerd. Voor ong € 60 ben je verzekerd.
www.oz.nl.Succes
www.oz.nl.Succes