LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horizon UPC blijft falen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ouwe84

Horizon UPC blijft falen

Ongelezen bericht door Ouwe84 »

Hallo,

Ik heb sinds december 2012 Horizon in mijn woning. Tijdens (overigens) een heel fijn gesprek met een dame van de klantenservice van UPC ben ik overgestapt naar Horizon. Ik belde omdat ik een hogere downloadsnelheid wilde. Eenmaal het pakket te hebben ontvangen begonnen mijn vervelende ervaringen met UPC. 1. Omdat ik Horizon nam moest ik ook telefonie erbij nemen. 2. De Horizon box (inmiddels de 3de) werkt slecht, traag en soms helemaal niet. 3. De monteurs, die zelf klagen over UPC en met name de horizonbox, geven aan dat Horizon een product is om tegen het zo snel opkomende glazvezel op te boksen, het product enorm veel kinderziektes bevat en enorm traag is. 4. De klantenservice geen of weinig kennis heeft van Horizon. 4. Dat mij tijdens de telefonische verkoop niet volledig is verteld wat ik afsloot. bijv dat het om een jaarcontract gaat. 5. ik krijg herrineringen over een bedrag waarvan ik de originele nota nog niet gehad heb. 6. De Horizon box reageert niet op de afstandbediening. 7. Ik continu meldingen in beeld krijg met foutcodes (2020,2010) geen internet verbinding heb. 8. Twonky kon ik downloaden/instaleren via de UPC. 9. Terugspoelen/verderspoelen/pauzeren werkt niet tijdens het streamen van video's/films. 10. Als ik een film aan het streamen ben, de verbinding opeens wegvalt. erg vervelend als de film bijna is afgelopen, moet dus weer opnieuw beginnen met kijken terwijl ik niet kan doorspoelen. betekend dus dat ik de film vanaf het begin moet kijken. 11. Over het algemeen erg onbeleefd en niet meedenkende medewerkers gesproken, er wordt niet aan de (terugbel)afspraken gehouden. 12. Mijn korting verkeerd of niet berekend is, mijn contract daardoor een maand later administratief ingegaan is. 13. Ik heb mijn familie ook UPC aangeraden, ook daar treden er storingen op en zijn er ontevrden klanten. 14. Het product Horizon niet werkt zoals beloofd wordt.

ik hoop dat ik eens goed geholpen wordt. Dat de beloftes nagekomen worden.

Mvg,

J.D.

trail46

Re: Horizon UPC blijft falen

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik pik er maar even 1 dingetje uit dit L*Lverhaal.
1. Omdat ik Horizon nam moest ik ook telefonie erbij nemen.
Totaal niet aan de orde en als jij je dat dan toch heb laten aansmeren zegt het meer over jou onbenulligheid dan de Verkoop van UPC. Van de rest klopt ook niet veel en ik denk dat je gewoon alle zaken die je kon vinden in 1 reactie hebt geplaatst.
Mankeert er niet aan de Horizonbox? Zeker wel maar dit is overdreven.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=85.0

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

trail46 schreef:Ik pik er maar even 1 dingetje uit dit L*Lverhaal.
1. Omdat ik Horizon nam moest ik ook telefonie erbij nemen.
Totaal niet aan de orde en als jij je dat dan toch heb laten aansmeren zegt het meer over jou onbenulligheid dan de Verkoop van UPC. Van de rest klopt ook niet veel en ik denk dat je gewoon alle zaken die je kon vinden in 1 reactie hebt geplaatst.
Mankeert er niet aan de Horizonbox? Zeker wel maar dit is overdreven. http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=85.0
De horizon inleveren bij de kringloopwinkel, heeft Trial persoonlijke ervaringen met dat Kl ding ?????????????? :oops:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Kennis van me heeft het (sinds kort) , daar is het AOP vervangen (was zo te zien ook van net na de oorlog) en Internet loopt via het modem , niet via de Horizon box.
Dan loopt het verder prima. Ze heeft inderdaad wel de zelfde klacht die je hoort over de afstandsbediening (gebruiksonvriendelijk).

trail46

Har06 schreef:
De horizon inleveren bij de kringloopwinkel, heeft Trial persoonlijke ervaringen met dat Kl ding ?????????????? :oops:
Ja en een beetje minder kan ook wel.ik heb de Horizonbox nu ongeveer 4 maanden en ik heb mijn oude cisco-modem gehouden voor telefoon en internet dus de box stuurt alleen de digitale tv aan. Werkt hier redelijk normaal met af en toe een vastloper maar niet meer of minder dan de eerdere Philips HD dvr van UPC. Alle gebruikers hebben kort geleden bericht gehad van de grote software update H2 genaamd in juni 2013 en de gratis levering van een veel uitgebreidere afstandbediening die voor eind juli 2013 aan alle Horizonbox gebruikers word opgestuurd. Voor de rest valt het me op dat je wel die box af loopt te z*iken maar hem zelf niet hebt.Dus informeer jezelf wat beter dan al dat gebral.

trail46

jklm schreef:
bprosman schreef:Kennis van me heeft het (sinds kort) , daar is het AOP vervangen (was zo te zien ook van net na de oorlog) en Internet loopt via het modem , niet via de Horizon box.
Dan loopt het verder prima. Ze heeft inderdaad wel de zelfde klacht die je hoort over de afstandsbediening (gebruiksonvriendelijk).
Dan kun je toch beter zelf een universele AB kopen dan is dat probleem ook weer opgelost.
Zou zeker een goede oplossing zijn geweest maar is met de komst van de nieuwe afstandsbediening redelijk onnodig. :wink:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1171
Software-update H2 in juni voor de Horizon Mediabox
Zoeken
Verbeteringen Horizon TV door nieuwe software-update H2 en nieuwe afstandsbediening

UPC werkt voortdurend aan het vernieuwen en verbeteren van Horizon TV. Een aantal van deze verbeteringen gaat u de komende tijd zelf ervaren. Met de software-update H2 en de nieuwe afstandsbediening wordt Horizon TV sneller, gebruiksvriendelijker en overzichtelijker.

Software-update H2
In juni krijgt uw Horizon Mediabox een grote software-update, genaamd H2. U kunt de volgende verbeteringen verwachten:

Verhoogde snelheid van het Horizon-bedieningsmenu: sneller naar en door het menu.
Sterk verbeterde menustructuur: met minder klikken eerder vinden wat u zoekt.
Uitgebreidere programma-informatie: terwijl u zapt meer informatie over programma's.

De software-update wordt automatisch op uw Horizon Mediabox gedownload. Enkele dagen voor de download ontvangt u een e-mail waarin u wordt geïnformeerd wanneer u de software-update kunt verwachten.

Nieuwe afstandsbediening
Als u een Horizon Mediabox heeft, ontvangt u in juli gratis per post een nieuwe, geavanceerde afstandsbediening. Met deze afstandsbediening kunt u direct veelgebruikte functies kiezen zoals bijvoorbeeld de TV-gids of het On Demand-menu. De belangrijkste pluspunten van de nieuwe afstandsbediening zijn:

Knoppen voor snelkeuzes naar onder andere On Demand en de tv-gids.
Volledig QWERTY-toetsenbord op de achterkant om gemakkelijk mee te zoeken.
Werkt op radiofrequentie, zo is het niet nodig om de afstandsbediening op uw mediabox te richten.

Datum bijgewerkt 13/05/2013 10:55 AM

trail46

jklm schreef:@trail46

Ik heb glasvezel en van de TV een AB en van de STB een AB allemaal van die goedkope zooi ik ben wat ouder en zie niet zo goed van dichtbij heb daarom een universele gekocht met oplichtende lampjes en dat werkt prima geen last van stress meer. Die AB's van de provider liggen in de kast. Gewoon waardeloze troep :wink:
Gelijk heb je, ook ik ben wat ouder en kan jou keuze goed begrijpen.

bprosman

Dan kun je toch beter zelf een universele AB kopen dan is dat probleem ook weer opgelost.
Helemaal met je eens, maar we zijn wel in Nederland , MagNixKosten land #1 :wink: .

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Helemaal met je eens, maar we zijn wel in Nederland , MagNixKosten land #1 :wink: .

Is dat zo? volgens mij heb jij de horizon niet?

bprosman

Is dat zo? volgens mij heb jij de horizon niet?
2 Kennisen van me wel (maar dat had ik al eens verteld) , één in de regio Eindhoven, en één in de regio Rotterdam die ik heb aangesloten. En die eerste heeft ook een Logitech Harmony ONE gekocht (die ik zelf ook gebruik). Dus ik heb er wel iets ervaring mee.

ciske

Geweldig dat die kennissen dat hebben, alsnog heb jij geen ervaring met de Horizon.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Dag Tros Radar leden,

Wat goed om te lezen dat jullie elkaar ondersteuning bieden en tips geven!

@Ouwe84, jammer dat jij geen goede ervaringen hebt met de Horizon en de klantenservice. Aan het aantal punten dat je noemt te zien, is er nogal wat frustratie. Het is natuurlijk erg teleurstellend dat je denkt vooruit te gaan met je nieuwe pakket en het werkt niet zoals je gehoopt had. Ik zou graag kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je mij onder vermelding van ‘Tros Radar Forum’ een e-mail willen sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer. Dan pak ik je dossier erbij en neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Ook voor de andere Tros Radar leden geldt natuurlijk, heb je een vraag of een klacht, je kunt mij altijd via [email protected] benaderen.

Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:Geweldig dat die kennissen dat hebben, alsnog heb jij geen ervaring met de Horizon.
en jij hebt dat wel ?

bprosman

Geweldig dat die kennissen dat hebben, alsnog heb jij geen ervaring met de Horizon.
Inderdaad niet meer dan dat ik het voor twee personen heb aangesloten , ik ze wekelijks spreek en er naar vraag (omdat ik er nav alle negatieve berichtgeving hier en op andere fora nieuwschierig naar ben) en ze geen echt grote klachten hebben.
Dus nee, ik heb er geen dagelijkse ervaring mee, en ja, iets meer dan Har06.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

trail46 schreef:
Har06 schreef:
Ja en een beetje minder kan ook wel.ik heb de Horizonbox nu ongeveer 4 maanden en ik heb mijn oude cisco-modem gehouden voor telefoon en internet dus de box stuurt alleen de digitale tv aan. Werkt hier redelijk normaal met af en toe een vastloper maar niet meer of minder dan de eerdere Philips HD dvr van UPC. Alle gebruikers hebben kort geleden bericht gehad van de grote software update H2 genaamd in juni 2013 en de gratis levering van een veel uitgebreidere afstandbediening die voor eind juli 2013 aan alle Horizonbox gebruikers word opgestuurd. Voor de rest valt het me op dat je wel die box af loopt te z*iken maar hem zelf niet hebt.Dus informeer jezelf wat beter dan al dat gebral.
Je hebt dus eigenlijk allerlei aanpassingen gedaan aan de standaard-configuratie die voor de leek totaal niet logisch en te begrijpen zijn.. Die gaat er vanuit dat hij krijgt wat beloofd is en dat is hier absoluut niet het geval...

Standaard werkt het hele geval dus behoorlijk waardeloos en eigenlijk klopt het hele verhaal van de TS dus behoorlijk !

ciske

UPC Webcare schreef:Dag Tros Radar leden,

Wat goed om te lezen dat jullie elkaar ondersteuning bieden en tips geven!

@Ouwe84, jammer dat jij geen goede ervaringen hebt met de Horizon en de klantenservice. Aan het aantal punten dat je noemt te zien, is er nogal wat frustratie. Het is natuurlijk erg teleurstellend dat je denkt vooruit te gaan met je nieuwe pakket en het werkt niet zoals je gehoopt had. Ik zou graag kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je mij onder vermelding van ‘Tros Radar Forum’ een e-mail willen sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer. Dan pak ik je dossier erbij en neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Ook voor de andere Tros Radar leden geldt natuurlijk, heb je een vraag of een klacht, je kunt mij altijd via [email protected] benaderen.

Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare

Vreemd , ik heb toch de ervaring als je met klachten belt , er goed geholpen wordt

Har06

UPC Webcare schreef:Dag Tros Radar leden,

Wat goed om te lezen dat jullie elkaar ondersteuning bieden en tips geven! @Ouwe84, jammer dat jij geen goede ervaringen hebt met de Horizon en de klantenservice. Aan het aantal punten dat je noemt te zien, is er nogal wat frustratie. Het is natuurlijk erg teleurstellend dat je denkt vooruit te gaan met je nieuwe pakket en het werkt niet zoals je gehoopt had. Ik zou graag kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je mij onder vermelding van ‘Tros Radar Forum’ een e-mail willen sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer. Dan pak ik je dossier erbij en neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Tips ???????????? van de regen in de drup, werderom een hoop gedoe over een onder de maat presenterend apparaat, uit de handel halen lijkt me het verstandigst of bij kennissen slijten :lol:

rob.kuijer

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Medio februari heb ik via dit Forum geklaagd over de slechte dekking van de WiFi die word meegeleverd met Horizon, en het feit dat geen enkele Range-Extender werd ondersteund, en het gebrek aan medewerking om een oplossing te bedenken van de zijde van UPC. Ik deed dit nadat op UPC zèlf het Forum werd gesloten. Ik kreeg al snel een reactie van een medewerker van UPC, die me toezegde uiterlijk 1 april met een oplossing te komen, want het issue was bij hen bekent en in onderzoek.
Welaan, ik heb begin april en medio april een mail gestuurd, maar een antwoord zijn ze mij nog steeds schuldig. Als er weer eens een medewerker van UPC "meeluistert": het gaat om call nummer 130215-001523.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat UPC hier enkel probeert om de klagers weg te leiden van het Forum.
Wat de Horizon box betreft: reageert traag op de afstandsbediening, start àltijd op met een foutmelding.
Verder werd in februari door UPC belooft dat met enkele maanden ook de Androïd devices zouden worden ge-support, maar helaas....
Ik heb voor mezelf besloten dat er nog héél wat moet gebeuren wil ik abonnement verlengen straks.....

groet,
Rob

Har06

rob.kuijer schreef:Medio februari heb ik via dit Forum geklaagd over de slechte dekking van de WiFi die word meegeleverd met Horizon, en het feit dat geen enkele Range-Extender werd ondersteund, en het gebrek aan medewerking om een oplossing te bedenken van de zijde van UPC. Ik deed dit nadat op UPC zèlf het Forum werd gesloten. Ik kreeg al snel een reactie van een medewerker van UPC, die me toezegde uiterlijk 1 april met een oplossing te komen, want het issue was bij hen bekent en in onderzoek.
Welaan, ik heb begin april en medio april een mail gestuurd, maar een antwoord zijn ze mij nog steeds schuldig. Als er weer eens een medewerker van UPC "meeluistert": het gaat om call nummer 130215-001523.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat UPC hier enkel probeert om de klagers weg te leiden van het Forum.
Wat de Horizon box betreft: reageert traag op de afstandsbediening, start àltijd op met een foutmelding.
Verder werd in februari door UPC belooft dat met enkele maanden ook de Androïd devices zouden worden ge-support, maar helaas....
Ik heb voor mezelf besloten dat er nog héél wat moet gebeuren wil ik abonnement verlengen straks.....

groet,
Rob
NOS 1 om 20.30 uur Radar ::::::::::::::

Har06

Uitzending was niet echt verrassend te noemen, het bekende patroon werd opgevoerd:

:slachtoffers: consumentenbond UPC en de presentatrice, resultaat van UPC:
wij gaan ons best doen om het probleempje op te lossen met technische hulp en een financiele tegenmoetkoming.

de technische hulp zie ik al voor me: box uit/aan kabels nazien afstandsbediening vernieuwen etc, bij een fout in der bekabeling is de klant ook nog het haasje :oops:

Gesloten