All inclusive auto van Goldcar via Vipcars.com
Geplaatst: 03 jun 2013 18:10
Onlangs heb ik 8 dagen een auto gehuurd bij Goldcars via vipcars.com. Online werd ik keurig door de velden heengeleid. Ik klikte op het plaatje van een Ford Mondeo, vulde de data in en mijn gegevens en ik deed een aanbetaling van zo'n 20 euro op een totaalbedrag van €150,-. Vervolgens ging ik op vakantie naar Portugal. Op het vliegveld werden we opgehaald door een shuttle busje van Vipcars. Allemaal prima geregeld. Op het moment dat ik de auto ging ophalen werd het bedrag keer op keer hoger. Telt u even mee? De huur van de auto: €108,71- Een tank vol met Diesel: €72,36 een tolkastje €11,38. All risk verzekering: €85,37 (deze moest ik nemen anders werd me gevraagd €1200 euro borg vooruit te betalen. Mijn creditcard gaat tot €300,-). Drop off kosten €48,78 (ik liet de auto achter in Lissabon terwijl ik hem in Porto had gehuurd. Dit was al duidelijk bij mijn reservering...). Conditional driver: 29,27 (deze kosten kende ik van te voren) BTW 23%: 98,07. Opgeteld goed voor €452,47. Als klap op de vuurpijl kreeg ik in plaats van de Ford Mondeo een veel kleinere KIA fusion mee. Ergens in het bestelproces is dit veranderd waardoor ik bij het verhuurbedrijf geen poot had om op te staan. Voor een bedrijf dat adverteert met 'No Hidden Charges' en 'All inclusive' vind ik 300 euro bovenop de huurprijs nogal fors. Maar we zijn er nog niet. Er werd ingebroken in onze auto waardoor we hem om moesten ruilen. Allemaal geen probleem want ik had mijn 'gedwongen-all-risk-verzekering'. Wel probeerden ze me vervolgens weer een tank aan te smeren van 72 euro. Dit is ze na mijn hevige protest niet gelukt. Ik raad iedereen aan om NOOIT met deze bedrijven in zee te gaan en van te voren precies uit te zoeken wat een huurauto kost. Als je eenmaal in het buitenland op een vage huurlocatie staat kan je eigenlijk niet meer terug. Dan wil je gewoon aan je vakantie beginnen en alles meteen het liefste vergeten.