Ibood Garantie, Wie heeft gelijk?
Geplaatst: 04 jun 2013 11:22
Hallo,
Ibood wilt een defect product niet vervangen. In mijn idee sta ik echter volledig in mijn recht, echter beweren zij van niet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Refurbished Kodak Play Sport bij hun gekocht. Deze is dus inmiddels defect. Hoewel deze refurbished word genoemd staat heel duidelijk in de verkoop advertentie (welke ik nog heb): "Dit item is refurbished en opnieuw gecertificeerd door Kodak 'als nieuw'" welke ik op vatte als het maakt niet uit dat het refurbished is, het is geen troep.
Hun vinden dat ik geen garantie meer heb, omdat in hun voorwaarde staat dat ik slechts 6 maanden garantie heb op een refurbished model.
Echter heb ik wettelijk volgens mij garantie gedurende een periode die aan redelijke verwachtingen voldoet. Waar op zij reageren dat deze voorbij is.
Ik vindt het belachelijk dat zij na een jaar al vinden dat de 'redelijk te verwachten levens duur' van een door hun bestempeld product met 'gecetificeerd als nieuw' waardoor ik naar mijn mening gelijke verwachtingen mag hebben als een daadwerkelijk nieuw product en anders is deze niet 'als nieuw', voorbij is binnen een jaar.
Hun tweede argument: "Wij kunnen het toestel ook niet meer insturen voor garantie." Volgens mij heb ik hier als consument helemaal niks mee te maken?
Wat kan ik nu nog doen? Heb is niet bepaald een bedrag waar ik een recht zaak voor begin...maar ik wil me ook niet laten benadelen.
Ibood wilt een defect product niet vervangen. In mijn idee sta ik echter volledig in mijn recht, echter beweren zij van niet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Refurbished Kodak Play Sport bij hun gekocht. Deze is dus inmiddels defect. Hoewel deze refurbished word genoemd staat heel duidelijk in de verkoop advertentie (welke ik nog heb): "Dit item is refurbished en opnieuw gecertificeerd door Kodak 'als nieuw'" welke ik op vatte als het maakt niet uit dat het refurbished is, het is geen troep.
Hun vinden dat ik geen garantie meer heb, omdat in hun voorwaarde staat dat ik slechts 6 maanden garantie heb op een refurbished model.
Echter heb ik wettelijk volgens mij garantie gedurende een periode die aan redelijke verwachtingen voldoet. Waar op zij reageren dat deze voorbij is.
Ik vindt het belachelijk dat zij na een jaar al vinden dat de 'redelijk te verwachten levens duur' van een door hun bestempeld product met 'gecetificeerd als nieuw' waardoor ik naar mijn mening gelijke verwachtingen mag hebben als een daadwerkelijk nieuw product en anders is deze niet 'als nieuw', voorbij is binnen een jaar.
Hun tweede argument: "Wij kunnen het toestel ook niet meer insturen voor garantie." Volgens mij heb ik hier als consument helemaal niks mee te maken?
Wat kan ik nu nog doen? Heb is niet bepaald een bedrag waar ik een recht zaak voor begin...maar ik wil me ook niet laten benadelen.