Pagina 1 van 1
Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 04 jun 2013 17:05
door sander7390
Hallo Allemaal,
Ik heb mijn Medion Akoya P6815 nu al voor de 3e keer opgestuurd en ik heb hem vandaag weer binnen gekregen.
Nu testte ik hem uit en nog steeds niet werkt de laptop zoals het zou moeten...
Ik had ook voor de 3e een rekening gekregen voor de accu omdat dit nu niet binnen de garantie viel door de 2 vorige reparaties...
Die heb ik gewoon maar betaalt en het was 40,67 euro.
Mijn probleem is dat mijn laptop overschakelt heen en weer naar de batterij en dan weer naar netstroom als ik high performance dingen doe zoals games...
Ik heb er nu een beetje genoeg van, en heb deze laptop veel nodig voor mijn studie.
Wat kan ik nu doen? Liefste wil ik vervangende laptop of dergelijke...
Mvg. Sander
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 04 jun 2013 17:43
door rozemarijntje
Neem eens contact op met juridisch loket.
Deze geven je eenmalig gratis advies,zo weet je wat je rechten zijn,
Wat ik weet is dat als iets drie keer gemaakt ie en nog o deugelijk is,ze een nw moeten geven.
Maar zou even info inwinnen..
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 04 jun 2013 17:47
door Barman
sander7390 schreef:
Mijn probleem is dat mijn laptop overschakelt heen en weer naar de batterij en dan weer naar netstroom als ik high performance dingen doe zoals games...
Dan zal jouw laptop dat dus gewoon niet aankunnen, of staat je energiebeheer verkeerd.
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 22 jun 2013 00:32
door Rob fiets
Gebruik je wel de 120 watt adapter die bij deze laptop hoort ?
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 22 jun 2013 20:20
door 53o
Wat ik weet is dat als iets drie keer gemaakt ie en nog o deugelijk is,ze een nw moeten geven.
Maar zou even info inwinnen..
Die regel hanteer ik ook, bij huidige werkgever en hanteerde deze bij vorige. Weet niet hoe dit wettelijk zit, geloof niet dat er een specifieke regel voor is, maar dat door verkopende partijen gewoon wordt aangenomen dat de gebreken van het product te groot zijn om opnieuw voor reparatie te kiezen na 3 reparaties.
Verder heb ik voor 3 bazen als verkoper nooit een procedure gezien over dat dit standaard was, maar wij deden dit overal (omruiling of ontbinding ipv reparatie na 3 reparaties die het probleem niet oplosten).
Daarentegen, een defecte accu buiten garantie periode zou ook bij mij niet meetellen voor die 3 keer.
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 23 jun 2013 00:52
door alfatrion
Wettelijk gezien mag de koper vanaf het eerste moment kiezen uit herstel of vervanging. De verkoper mag dit afwijzen als hij kan aantonen dat de kosten van herstel veel lager uitpakken.
De koper heeft verder recht op ontbinding omdat het herstel zeer waarschijnlijk niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast is uitgevoerd.
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 23 jun 2013 00:56
door Barman
alfatrion schreef:Wettelijk gezien mag de koper vanaf het eerste moment kiezen uit herstel of vervanging. De verkoper mag dit afwijzen als hij kan aantonen dat de kosten van herstel veel lager uitpakken.
Appeltje eitje dus. Herstel kost die verkoper niets.
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 03 aug 2013 02:28
door Madrox
53o schreef:
Daarentegen, een defecte accu buiten garantie periode zou ook bij mij niet meetellen voor die 3 keer.
Dat ligt er maar aan. Als het om de orginele accu gaat en als die de eerste 2 keer niet is vervangen en het euvel toch bij die accu blijkt te liggen, vind ik het nog steeds binnen garantie. Ze hadden dan eerder moeten constateren dat het defect bij de oude accu lag. Dat zou anders een goede truuk zijn; "we repareren zogenaamd de laptop, laten de brakke accu er netjes inzitten, tot 2x toe. De derde keer vervangen we echt of zogenaamd de brakke accu, het probleem is dan weg, maar ja, dan maken we iets anders stuk wat de klant toch niet ziet. Zoiets. Ben ik paranoïde? misschien. Maar als ik de verhalen hoor over reparatie-bedrijven de laatste tijd, kan je het mij moeilijk kwalijk nemen.
Als ze de accu vervangen en het probleem is NIET opgelost, lag het dus ook niet aan de "oude" accu en was vervanging van de accu niet de oplossing. Wederom onterecht dat ze dan wel die kosten in rekening brengen.
Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!
Geplaatst: 03 aug 2013 18:14
door olaf79
De accu valt ook gewoon onder de wettelijke garantie en moet kostenloos vervangen worden als er sprake is van een defect. Het is overigens normaal dat een accu na verloop van tijd minder capaciteit krijgt. Echter helemaal niet meer opladen is duidelijk een defect.