Pagina 1 van 1

Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 05 jun 2013 19:41
door Marc01
Wordt je gebeld of via post of bank afschrift (ze storten € 0,01 op je rekening) gevraagd contact op te nemen met Unive Verzekeringen (daar plukken hun de vruchten van) let dan goed op.

Een medewerker loopt "eventjes" een paar dingetjes door of ze kloppen.

Houdt er rekening mee dat er vervolgens een paar dagen later een nieuwe polis in je brievenbus ligt, afkomstig van de afdeling "acceptatie".

In die nieuwe polis zijn verandering aangebracht om later bij een eventuele claim, deze drastisch te reduceren.

Hiermee vervalt de "oude" polis, en is de in uw nadeel nieuwe polis van toepassing. Let vooral op de Indexering en de gebruikte wijze waarop uw waarde van inboedel heeft bepaald d.m.v. de "Inboedelwaarde meter". Deze is niet meer van toepassing. Met ander woorden er is geen garantie meer voor "onderverzekering".

Met deze achterbakse werkwijze kan ik maar 1 advies geven, handel NIETS af aan de telefoon. Laat de verzekering als ze vragen hebben maar op papier zetten, zodat je goed kan nadenken over de antwoorden.

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 05 jun 2013 21:44
door tenormin
Marc01.Wordt je gebeld of via post of bank afschrift (ze storten € 0,01 op je rekening) gevraagd contact op te nemen met Unive Verzekeringen (daar plukken hun de vruchten van) let dan goed op.
Dit bericht impliceert eigenlijk dat u dus klant bent van Unive, anders zou ik niet begrijpen hoe ze één cent op je rekening kunnen storten.

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 05 jun 2013 22:23
door GJvdZ
Waarom zou je uberhaupt dingen wijzigen omdat iemand je aanspreekt? Wijzigen doe je toch alleen als je zelf de behoefte daartoe voelt omdat hetgeen wat je hebt niet (meer) aan je wensen voldoet?

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 07 jun 2013 13:57
door Marc01
Wijzigen doe je toch alleen als je zelf de behoefte daartoe voelt omdat hetgeen wat je hebt niet (meer) aan je wensen voldoet?
Het lijkt er op dat ze van de oude polis die al jaren loopt "met oude voorwaarden" of "condities" die in hun nadeel lijken, daarvan af willen. Wil je de "oude" condities/voorwaarden in je nieuwe polis, dan gaat de premie omhoog.

Het gaat gewoon weer om geld.

Maar wat mij stoort is de manier waarop. Je trapt weer ergens in waarvan je vooraf niet weet dat je er in trapt. Normaal als je een hoop stront ziet liggen, loop je er om heen. Hun leiden je eigen op het pad waar de stront ligt, er zorgen dat je er in trapt. Achteraf denk je "gatver" ik heb ik de stront gelopen. :shock:

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 15 jun 2013 19:54
door schadegeval
Helaas vertrouwen op de eerlijkheid van de Unive medewerkers kun je beter niet doen. Voordat de polis wordt afgesloten, wordt alles uitgebreid besproken door een adviseur in dienst van Unive. Elk risico hoe klein ook moet afgedekt worden. Vervolgens wordt aan de hand inspectie door 2 personen ook de "chef" moest nog kijken en zijn fiat geven voor de waarde van pand [Link verwijderd door Moderator] en de bijzondere (veel antiek en onvervangbare stukken) inventaris het verzekerde bedrag vastgesteld.

Daarbij werd indexering toegepast om daardoor een garantie van 25% voor onderverzekering te hebben bij herbouw. Zo werd elk jaar het verzekerde bedrag hoger en de premie verhoogd.

Bij een bedrijf met hypotheek is het verplicht om een goede verzekering af te sluiten, mocht er onverhoopt schade ontstaan heeft de bank pandrecht op verzekeringspenningen.

Zie www verzekeringsleed.org. Helaas het verzekerde bedrag biedt geen enkele garantie bij schade, de medewerkers die destijds alles getaxeerd hebben, mogen geen contact meer opnemen met de gedupeerde. Een speciale afdeling binnen Unive houdt zich bezig met schadeafhandeling, de eerlijkheid en menselijkheid en de vriendelijke houding bij het aangaan van de verzekering is niets meer van over. Het gaat erom na brand en ook bij andere calamiteiten zo weinig mogelijk aan schadevergoeding te betalen en zeker niet de herbouwwaarde als het ook op dagwaarde kan. Daar zorgt Unive samen met de bank enz. wel voor herbouw onmogelijk maken daardoor winst voor Unive....?

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 15 jun 2013 21:51
door Bob Schurkjens
Univé, daar plukt ú de zure druiven van!

Zie het kopje "kritiek" en de bijbehorende voetnoten op

http://nl.wikipedia.org/wiki/Univ%C3%A9

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1134772
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... hankelijk/

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 16 jun 2013 09:27
door ciske
Het lijkt er op dat ze van de oude polis die al jaren loopt "met oude voorwaarden" of "condities" die in hun nadeel lijken, daarvan af willen. Wil je de "oude" condities/voorwaarden in je nieuwe polis, dan gaat de premie omhoog.
Ik heb ook Univé , maar nog steeds mijn oude polis.

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 17 jun 2013 15:16
door Marc01
ciske schreef:
Het lijkt er op dat ze van de oude polis die al jaren loopt "met oude voorwaarden" of "condities" die in hun nadeel lijken, daarvan af willen. Wil je de "oude" condities/voorwaarden in je nieuwe polis, dan gaat de premie omhoog.
Ik heb ook Univé , maar nog steeds mijn oude polis.

Prima. Maar pas op als ze je bellen. Ik adviseer als men vragen heeft, te zeggen: "zet maar op papier, en stuur het maar op".

Hoe onschuldig ook de vragen! Als je wel vragen telefonisch beantwoord bestaat de kans dat er een nieuw (gewijzigde) polis op de deurmat ligt en er ander verzekeringsvoorwaarden van toepassing zijn. :?

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 17 jun 2013 16:38
door Marc01

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1134772


Zegt het voort, zegt het voort, Lang leve uitzending gemist! :D

Net als brandstof "benzine", is een televisie uitzending een "vluchtig" en soms maar eenmalig iets.

Verzekeraar houden natuurlijk niet van zulke uitzendingen, en zetten hun "damage control" team in.
Ook actief of forums zoals deze bijvoorbeeld.

Maar uiteindelijk denken ze: "ach, de storm is overgewaaid, we gaan weer naar "de orde van de dag"".

En dat is geen "vluchtig" of eenmalig iets. In andere landen worden door rechters forse boetes opgelegd aan een verzekeraar als deze willens en wetens mensen beschadigd om deze als "onbetrouwbaar" in het daglicht te zetten, liegen, bedreigen, manipuleren, etc. om onder de claim uit te komen. Zelfs pogingen advocaten van de tegen partij proberen om te kopen (Uitzending Radar 2002).

De (o.a.) financiële schade voor een bedrijf of particulier is mega groot, terwijl de verzekeraar in verhouding misschien een dag rente mist van de rente op de rente. En het oppottende, stilstaand geld richt weer algemene grote economische schade aan. Daarnaast wordt de schade voor de betrokkenen nog groter dan die al is. Met grote maatschappelijke gevolgen als, echtscheidingen, faillissementen, mensen die hun baan of bedrijf verliezen en ga zo maar door.

Het is een negatieve spiraal, die de de slachtoffers of benadeelden moeten betalen, en uiteindelijke de maatschappij omdat ze dat niet kunnen. Ook kunnen ze in psychische problemen komen, en komen ze weer in de gezondheidszorg terecht. En voor een verzekering hadden ze natuurlijk toch al aanleg om daarin terecht te komen, wat dat is weer tijdrekkende discussie voer voor de verzekeringen.

Re: Unive en hun "onschuldige" telefonische vragen

Geplaatst: 18 jun 2013 11:23
door ciske
Maar pas op als ze je bellen. Ik adviseer als men vragen heeft, te zeggen: "zet maar op papier, en stuur het maar op".
Ik krijg dat soort telefoontjes nooit, en ben er nog altijd zelf bij.