Pagina 1 van 1

verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 10:15
door anco1990
Hallo,
In januari hebben ik en mijn vriendin een vlucht geboekt naar bangkok.
Dit hebben wij gedaan via tix.nl. deze vlucht haddn wij geboekt voor 1 juli.
Afgelopen zaterdag kreeg ik de schrik van mijn leven door te zien dat mijn vlucht diezelfde ochtend al was vertrokken. Waarschijnlijk heb dus een foutieve datum geboekt. Vervolgens heb ik in eerste instantie met de klm gebeld. Deze vertelde mij dat er misschien wel tegen een vergoeding aan het adres van tix.nl een omboeking voor een maand later geregeld kon worden. Eenmaal contact te hebben met tix.nl verdween mijn kleine beetje hoop als sneeuw voor de zon. De mevrouw zei dat ik de vlucht nooit had kunnen wijzigen aangezien het een goedkope vlucht was. Ook al was ik er in februari al achter gekomen. Mijn eindstand is 1250euro lichter een geen vlucht. Ook al snap ik dat dit mijn eigen domme schuld is.

Heeft iemand misschien enig idee of er nog iets mogelijk is voor mij en mijn vriendin. Of word het gewoon nieuwe tickets halen?

Alvast bedankt

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 10:24
door kweenie
Had je zelf ergens in het proces een vergissing gemakt of had je alles goed aangeleverd aan tix en hebben zij het vervolgens weer verkeerde in het systeem ingevoerd?

Volgens mij worden zulke boekingen in het algemeen automatisch in het systeem van de luchtvaartmaatschappij gezet en wordt het niet overgetypt of zo. Dus dan lijkt het mij dat het een vergissing van jezelf is. En dan is er weinig aan te doen.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 10:35
door Dofolo
Wat verwacht u precies dat KLM of tix eraan kan gaan doen?

Evt. is er iets van coulance bij tix, maar ik kan me voorstellen dat als u boekt voor datum X, en niet op komt dagen op datum X er weinig schuld bij tix of KLM ligt.

Waarom heeft u de datum niet gecontroleerd bij het boeken? bij de bevestigings-mails? De ongetwijfeld toegezonden papieren? 1-5-2013 of 1-7-2013 is toch een verschil. Qua prijs zullen de tickets voor juli ook hoger zijn trouwens.

Ik snap ook niet hoe je er zaterdag achterkomt dat je ticket voor over 2 maanden al is vertrokken; bent u gebeld? Ik gebruik altijd een sms service van de maatschappij, weet niet of KLM dat ook heeft? Ergens klopt iets niet in dit verhaal imho.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 10:48
door Berenice
anco1990 schreef:Hallo,
Dit hebben wij gedaan via tix.nl. deze vlucht haddn wij geboekt voor 1 juli.
Afgelopen zaterdag kreeg ik de schrik van mijn leven door te zien dat mijn vlucht diezelfde ochtend al was vertrokken. Waarschijnlijk heb dus een foutieve datum geboekt.
Afgelopen zaterdag was het 1 juni en niet 1 mei.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 10:55
door Dofolo
Ohja, maar dan blijft het hetzelfde, hoe kwam TS erachter dan? Die dacht toch wij gaan 1 juli weg.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 11:59
door rozemarijntje
@ ts

1 x plaatsen is genoeg..... :wink:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=134203

Aangepast om ander topic toetevoegen

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 12:24
door Jefdus
Helaas, maar dat wordt gewoon nieuwe tickets boeken. Het is niet voor niks dat flexibele tickets, die wel omgeboekt kunnen worden, een stuk duurder zijn. Je kiest zelf voor de goedkoopste optie, waarbij bekend is dat er geen flexibiliteit is wat betreft omboeken.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 14:21
door LJFrankenstein
Een dubbele posting over het (mogelijk) verkeerd boeken van een vlucht. Gezien de eenvoud van het plaatsen van een bericht op trosradar.nl en de inhoud van het bericht raad ik de TS toch aan de volgende keer niet via internet te boeken......

Groeten,
LJFrankstein

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 06 jun 2013 15:37
door GJvdZ
Het is lullig van het geld, maar de kans is ook groot dat als je wel flexibele tickets had gekocht je uiteindelijk meer kwijt was geweest dan met 2 keer goedkope, niet flexibele tickets.

Bij mij op het werk worden sinds een paar jaar altijd de goedkoopste tickets besteld. Mocht een trip onverwacht niet doorgaan, of gewijzigd moet worden, dan worden er gewoon nieuwe tickets besteld. En dat is een stuk goedkoper dan de flexibele zakelijke tickets die we vroegen hadden.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 03 sep 2013 18:03
door jolanda1963
mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 03 sep 2013 20:53
door GJvdZ
jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Wat zou jij doen als er bij jou op het werk geschoten werd? Eerst klanten afhandelen of rennen voor je leven?

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 04 sep 2013 14:25
door Juist ja
GJvdZ schreef:
jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Wat zou jij doen als er bij jou op het werk geschoten werd? Eerst klanten afhandelen of rennen voor je leven?
Ik denk niet dat dit het antwoord is waar ze op zit te wachten.

Als ik u was zou ik me nogmaals tot Tix.nl richten; zij hebben haar immers het ticket verkocht. Het minste wat ze kunnen doen is u op weg helpen dit probleem op te lossen.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 05 sep 2013 13:05
door Regggy
jolanda1963 schreef:mijn dochter staat vandaag in de rij op vliegveld Tripoli in libie ,de inchecbali sluit zomaar ze wilde snel weg omdat er geschoten zou zijn op het vliegveld,maar je kunt de mensen toch niet zomaar laten staan ,sommige zijn in paniek en willen naar huis dan kun je toch die paar mensen inchecken en wegwezen.,en ze kan niet meer mee terwijl ze ruimschoots op tijd was , weg ticket weg geld ik heb tix.nl gebeld word gewoon afgeblaft aan de telefoon en mijn dochter staat daar nu ik kan niet weer 600 euro uitgeven en ze weigeren de vlucht om te boeken ze zeggen dat ik bij Lufthansa moet zijn , Lufthansa gebeld en die zegt dat we bij tix moeten zijn,ze staat daar nu en ik maak mij zorgen
ik wil dit niet over mijn kant laten gaan waar moet ik zijn om dit niet te pikken
WAAR MOET IK ZIJN HELP MIJ IK WEET NIET WAAR TE BEGINNEN
Als je toon naar Tix.nl gelijk is als hier snap ik dat men je op een gegeven moment niet meer al te vriendelijk te woord staat. Pas dat eens aan, bel dán eens terug, je zult zien wat een wéreld van verschil het is..

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 05 sep 2013 18:55
door bigmike1
Ja daar ben je bij Tix.nl dus aan het verkeerde adres.
Ze geven heel veel ruimte om een foutje te maken maar corrigeren is niet mogelijk.
Ook wij zijn bij tix.nl voor 2180 euro de boot ingegaan, 5 september vorig jaar 2 tickets gekocht voor 9 februari naar La Paz Mexico, na 3 of 4 dagen kom ik er achter dat we per ongeluk geboekt hebben voor 16 februari. Meteen Tix.nl gebeld maar die gaven niet thuis, alleen KLM kon dat omboeken. KLM gebeld en die deden daar niet moeilijk over, tix.nl kon de tickets (gezien er nog 5 maanden te gaan was) gewoon omboeken "als ze dat zouden willen" . Maar je snapt het al tix.nl wilde niet en legde de onwil neer bij KLM. We hadden 6 jaar gespaard voor deze "droomreis" maar dankzij de onwil van tix.nl bleef het bij die droom. Het enige wat was vertrokken was ons spaargeld.

Re: verkeerde boeking, vlucht gemist. (tix.nl/klm)

Geplaatst: 12 sep 2013 10:16
door dlanor
punt 1, als de fout meerdere keren voorkomt bij meerdere passagier, (zo lees ik hier dus al van 2 verschillende mensen) dan kan het zijn dat de website onduidelijk is en/of niet duidelijk de datum bevestigd word. Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat je ergens op een website een datum intypt dan op enter drukt en een huidige datum tevoorschijn komt. Dit kan zijn als de datum alvast in ingevuld zoals de datum van vandaag of de eerste datum waarvoor geboekt kan worden. Vervolgens moet je een andere datum intypen en eerst op een knop op de website drukken alvorens op enter te drukken anders is de nieuwe datum niet bevestigd. Dit zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Tuurlijk moet je voordat je betaald nog even goed doorlezen of alles klopt maar je moet aan zoveel dingen tegelijk denken.
Als er meerder mensen komen met de zelfde fout/problemen, dit voor leggen aan de maatschappij en/of consumenten organisatie.

Belangrijk punt 2, U kunt wel een deel van Uw geld terug krijgen, de belastingen namelijk, vliegbelasting, BTW etc. Die kunt U absoluut terug krijgen en dat is toch een behoorlijk deel, ze zijn die verplicht terug te betalen omdat U niet gevlogen heeft en hun die belasting dus niet hoeven af te dragen.