Pagina 1 van 2

garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 10 jun 2013 10:36
door whitje
Hallo,

Op 27 mei 2013 heb ik bij de Lidl een blender aangeschaft van het merk Silvercrest.
Nou wilde ik gisteravond mijn smoothie maken en opeens hield dat ding ermee op. Hij draait nog wel maar geeft geen kracht meer.
Ik heb de blender 2 weken gebruikt en nu doet ie het al niet meer.

Nu is het probleem dat ik geen kassabon heb gekregen, ik heb hier niet bij stil gestaan op dat moment of naar de bon gevraagd maar wel de doos en alles erbij bewaard.

Na gebeld te hebben met de klantenservice van de Lidl gaven zij aan dat ik geen recht heb op garantie omdat de bon het bewijs is. Ik heb wel een afschrift van mijn aankoop maar helaas heb ik daarbij ook andere produchten gekocht en zij kunnen niet in het kassasysteem terugkijken.
De blender is net 2 weken oud en het is belachelijk dat dat ding er nu al mee ophoud.

Kan iemand mij vertellen of ik toch op één of andere manier recht heb op de garantie van 3 jaar?

Alvast bedankt!

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 10 jun 2013 10:57
door rozemarijntje
Je zou bij silvercrest kunnen proberen,liddl staat in zijn recht,of het klant vriendelijk is,is een tweede.

Kan wel zeggen ja je had op de bon moeten letten,maar maken allemaal wel eens foutje

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 11 jun 2013 10:19
door ArneLH
Als het gaat om contractuele garantie dan mag uiteraard overeengekomen worden dat een bonnetje noodzakelijk is om een koopovereenkomst te bewijzen. Indien een consument echter aanspraak wil maken op zijn rechten bij non-conformiteit ("wettelijke garantie"), dan is een beding dat bewijslevering van de koop met andere middelen dan de kassabon uitsluit mogelijk onredelijk bezwarend (en moet dan buiten toepassing worden gelaten).

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 11 jun 2013 10:35
door Barman
ArneLH schreef:dan is een beding dat bewijslevering van de koop met andere middelen dan de kassabon uitsluit mogelijk onredelijk bezwarend (en moet dan buiten toepassing worden gelaten).
Welke middelen dacht jij dan te gebruiken?

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 11 jun 2013 11:53
door ArneLH
Barman schreef:
ArneLH schreef:dan is een beding dat bewijslevering van de koop met andere middelen dan de kassabon uitsluit mogelijk onredelijk bezwarend (en moet dan buiten toepassing worden gelaten).
Welke middelen dacht jij dan te gebruiken?
Getuigen.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 11 jun 2013 12:00
door Barman
En dan met die getuigen naar de Lidl? :roll:

Dat zal indruk maken!

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 11 jun 2013 13:04
door bprosman
Welke middelen dacht jij dan te gebruiken?
Wie anders dan Lidl levert er Silvercrest ? :wink: .
Maar.... had je niet de garantiekaart (die in het boekje) er bij zit in moeten sturen ?
Lidl en Aldi vewijzen voor garantieclaims over het algemeen direct door naar de fabrikant.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 13 jul 2013 14:11
door Hamidi_mo
Goedemiddag Whitje,

Wellicht kunnen wij elkaar helpen,

Bij mij werkt de machine wel goed alleen is mengbeker (van glas) in scherven uiteen gevallen.

Kan ik de mengbeker van u overnemen tegen een vergoeding?

Mvg,

Hamidi.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 13:35
door Enni
Ik heb hetzelfde probleem met deze blender.
Het plastic aandrijfschijfje onderaan de beker heeft geen grip meer op de as en slipt dus bij de geringste weerstand.
Wel heel slecht, want ik heb hem ook nog niet veel gebruikt.
En ik kan in mijn bak vol bonnen en garantiebewijzen deze ook 'even' niet terugvinden.
Hij was dan wel niet zo duur, maar 1 zo'n waardeloos plastic schijfje maakt wel dat het hele apparaat met goed werkende motor en al ingeleverd kan worden bij de milieustraat 10 km. verderop.
Wat een verspilling!

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 13:54
door stofzuigertje
Nee, geen Lidl maar ook Aldi of AH zal een kassa bon eisen dus let erop dat je die ook kreeg.
Ook altijd even scannen want de thermische printers vervagen na enige tijd.
Probeer maar eens een bon in de Lamineer machine, een koude en hoe warmer het word hoe zwarter...
Het begin gaat nog maar dan zie je waarom een scan van bon ook mag...

Onder druk, warmte of zonlicht kan een bon onleesbaar worden maar het niet vragen en na 2 weken klagen is echt Uw probleem.
Vrijwel elke winkel wil een bon voor garantie of ruilen want dit soort apparaten kan ook 3jaren terug al verkocht zijn want oude voorraad komt wel vaker opnieuw terug...

Of het apparaat goed of slecht is maakt dus niet uit, en stuur nooit de bon in maar een printje want als ze een nieuwe leveren is die dan zonder bon dus nooit de echte bon mee sturen...
Dan zit op de nieuwe vervanger ook garantie en bij geld terug nog beter....

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 22:02
door olaf79
stofzuigertje schreef:Nee, geen Lidl maar ook Aldi of AH zal een kassa bon eisen dus let erop dat je die ook kreeg.
Ook altijd even scannen want de thermische printers vervagen na enige tijd.
Probeer maar eens een bon in de Lamineer machine, een koude en hoe warmer het word hoe zwarter...
Het begin gaat nog maar dan zie je waarom een scan van bon ook mag...

Onder druk, warmte of zonlicht kan een bon onleesbaar worden maar het niet vragen en na 2 weken klagen is echt Uw probleem.
Vrijwel elke winkel wil een bon voor garantie of ruilen want dit soort apparaten kan ook 3jaren terug al verkocht zijn want oude voorraad komt wel vaker opnieuw terug...

Of het apparaat goed of slecht is maakt dus niet uit, en stuur nooit de bon in maar een printje want als ze een nieuwe leveren is die dan zonder bon dus nooit de echte bon mee sturen...
Dan zit op de nieuwe vervanger ook garantie en bij geld terug nog beter....
De wet rept met geen woord over de verplichting een bon te overleggen om aanspraak te maken op de wettelijke garantie.
Dat een verkoper een ondeugdelijk bon uitreikt die vervaagd is het probleem van de verkoper en niet de koper.
Dat een bedrijf te beroerd is om in het kassasysteem te kijken is te zot voor woorden. Dit kan niet, aan mijn hoela. Natuurlijk kan dat. Moet zelfs kunnen vanwege administratieve en belastingtechnische redenen.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 22:09
door Harrie Kierie
olaf79 schreef: De wet rept met geen woord over de verplichting een bon te overleggen om aanspraak te maken op de wettelijke garantie.
Dat een verkoper een ondeugdelijk bon uitreikt die vervaagd is het probleem van de verkoper en niet de koper.
Dat een bedrijf te beroerd is om in het kassasysteem te kijken is te zot voor woorden. Dit kan niet, aan mijn hoela. Natuurlijk kan dat. Moet zelfs kunnen vanwege administratieve en belastingtechnische redenen.
En hoe dacht jouw hoela dit dan op te lossen? Ze doen het niet. Ik denk niet dat jouw hoela veel indruk maakt, dus wat nu?

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 22:19
door olaf79
Harrie Kierie schreef:
olaf79 schreef: De wet rept met geen woord over de verplichting een bon te overleggen om aanspraak te maken op de wettelijke garantie.
Dat een verkoper een ondeugdelijk bon uitreikt die vervaagd is het probleem van de verkoper en niet de koper.
Dat een bedrijf te beroerd is om in het kassasysteem te kijken is te zot voor woorden. Dit kan niet, aan mijn hoela. Natuurlijk kan dat. Moet zelfs kunnen vanwege administratieve en belastingtechnische redenen.
En hoe dacht jouw hoela dit dan op te lossen? Ze doen het niet. Ik denk niet dat jouw hoela veel indruk maakt, dus wat nu?
ik ben niet de TS dus waarom vraag je dat aan mij?

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 22:23
door Harrie Kierie
olaf79 schreef:
Harrie Kierie schreef:
olaf79 schreef: De wet rept met geen woord over de verplichting een bon te overleggen om aanspraak te maken op de wettelijke garantie.
Dat een verkoper een ondeugdelijk bon uitreikt die vervaagd is het probleem van de verkoper en niet de koper.
Dat een bedrijf te beroerd is om in het kassasysteem te kijken is te zot voor woorden. Dit kan niet, aan mijn hoela. Natuurlijk kan dat. Moet zelfs kunnen vanwege administratieve en belastingtechnische redenen.
En hoe dacht jouw hoela dit dan op te lossen? Ze doen het niet. Ik denk niet dat jouw hoela veel indruk maakt, dus wat nu?
ik ben niet de TS dus waarom vraag je dat aan mij?
Jij hebt toch een uitgesproken mening met je "aan mijn hoela", dus dan kan je vast wel vertellen hoe TS nu zijn/haar recht moet halen. Jij mag dan precies weten wat een bedrijf wel en niet kan, maar wat schiet TS daar nu mee op, als dat bedrijf daar anders over denkt, dus help TS eens.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 06 sep 2013 22:59
door dhc
We moeten olafje nog steeds uitleggen dat een kassabon het aankoopbewijs is. Zonder aankoopbewijs doe je dus niks... Maar olafje blijft volhouden dat hij kennis van zaken heeft...not!

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 08 sep 2013 23:15
door olaf79
Harrie Kierie schreef:Jij hebt toch een uitgesproken mening met je "aan mijn hoela", dus dan kan je vast wel vertellen hoe TS nu zijn/haar recht moet halen. Jij mag dan precies weten wat een bedrijf wel en niet kan, maar wat schiet TS daar nu mee op, als dat bedrijf daar anders over denkt, dus help TS eens.
TS vraagt naar zijn rechten. Jij bepaalt niet of je dat een zinnig antwoord vindt. En wat heb jij al voor TS gedaan?

Als je beslagen ten eis komt en laat zien dat je precies weet wat je rechten zijn en je niet laat intimideren bereik je vaak uiteindelijk je doel.

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 08 sep 2013 23:18
door olaf79
dhc schreef:We moeten olafje nog steeds uitleggen dat een kassabon het aankoopbewijs is. Zonder aankoopbewijs doe je dus niks... Maar olafje blijft volhouden dat hij kennis van zaken heeft...not!
Ten eerste hoef je niet zo denigrerend te praten. Ten tweede, welke wet schrijft voor dat de kassabon het aankoopbewijs is. Sterker nog, een winkelier is niet eens verplicht een bon uit te schrijven.

Een kassabon is echt niet het enige middel om te bewijzen dat je x hebt gekocht bij winkel y op datum z. Zo moeilijk is dat niet!

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 08 sep 2013 23:35
door dhc
Een kassabon is echt niet het enige middel om te bewijzen dat je x hebt gekocht bij winkel y op datum z. Zo moeilijk is dat niet.
Nou, dan kun jij vast wel aangeven welke middelen er dan nog meer zijn....

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 08 sep 2013 23:42
door olaf79
dhc schreef:
Een kassabon is echt niet het enige middel om te bewijzen dat je x hebt gekocht bij winkel y op datum z. Zo moeilijk is dat niet.
Nou, dan kun jij vast wel aangeven welke middelen er dan nog meer zijn....
PIN Bon, Bank afschrift.

Nogmaals de vraag, welke wet stelt: zonder kassabon geen recht op garantie?

Daarnaast kan Lidl gewoon een kopie bon uitdraaien. Er is geen enkel groot winkelbedrijf dat dat niet kan. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen vrees ik

Re: garantie blender Silvercrest Lidl

Geplaatst: 08 sep 2013 23:57
door dhc
Oké, leggen we het voor jou gewoon nog een keer uit:
Een PIN betaling/bankafschrift toont NIET aan welk artikel je hebt gekocht, alleen DAT je een artikel hebt gekocht. Bewijs dat je product x of y hebt aangeschaft is er dus niet....
Ga jij maar lekker aantonen dat het de elektrische tandenborstel of krultang was.

Verder is het bijna onmogelijk een bon uit te printen, denk je dat je bij bijvoorbeeld AH een bonnetje krijgt van een boodschap die je 6 weken geleden hebt gedaan? Weet je nog welke kassa, welk tijdstip enz? denk je echt dat ze dat gaan uitzoeken?

ergo, je praat nog steeds peop.....