Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt
Geplaatst: 12 jun 2013 23:32
Goedenavond,
Een student zijn dat als enige inkomen studiefinanciering heeft, heeft het al moeilijk genoeg. Een bijbaan vinden is niet vanzelfsprekend meer om je uitgaven te kunnen rechtvaardigen. Waar nodig helpt mijn vader me met het bekostigen van mijn uitgaven voor o.a. mijn studie. Ondanks al deze uitgaven heb ik de luxe gehad om toch een klein beetje te kunnen sparen.
Ik bedacht me laatst dat het binnenkort Vaderdag is (16 Juni) en dat ik deze keer een leuke cadeau zou moeten kopen. Het heeft me de nodige uren aan het denken gezet en het internet af laten struinen. Toen kwam ik op het geweldige idee om hem een smartphone te schenken, de eisen waren dat het goedkoop, stabiel, niet (te) ingewikkeld moest zijn maar toch met vele functies moest hebben. Zodoende ben ik bij de Lumia serie van Nokia gekomen en ik kon kiezen uit de oudere Lumia 710 en de nieuwere Lumia 620. Omdat de Lumia 710 al in bezit was van mijn moeder en ik mijn vader niet wil aandoen om met exact dezelfde telefoon rond te laten lopen heb ik gekozen voor de Lumia 620.
Bij de mediamarkt was op het moment dat ik de keuze had gemaakt (op Zaterdag 8 Juni) een actie waarbij je 16% korting kreeg op bijna alle producten, heb toen maar meteen in de webshop gekeken maar deze was helaas al uitverkocht. Hier stond wel bij dat je in de winkels kon kijken voor de voorraad in de winkels, dus ben ik maar naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt gegaan. Deze is te vinden op het Beijerlandselaan 2 te Rotterdam.
Hier heb ik de desbetreffende telefoon opgezocht en er even mee gespeeld, ik was overtuigt en ging dus op zoek naar de telefoon in de rekken. Helaas kon ik het niet vinden, toen heb ik het maar aan een medewerker gevraagd (wat later de teamleider blijkt te zijn) en die keek in zijn computer. Hij zei dat hij een zwarte en een witte in voorraad had en ik antwoordde dat ik een zwarte wou hebben. Als eerste is de medewerker toch weer in de schappen gaan kijken en daarna zei hij dat hij even achter in het magazijn zou gaan kijken. Even later kwam hij terug (met niks) en zei dat hij de zwarte niet kon vinden, hierop vroeg hij of ik toch een witte wou hebben.(administratie klopt niet?) Na even te twijfelen heb ik er toch voor gekozen en ging hij op zoek naar de witte. Deze heeft hij uiteindelijk gevonden tussen de Lumia 820's in de actiebak en gaf hij mij het plastic bak (dat eigenlijk veel te groot is) met de telefoon in het doosje. Daarna kwam ik bij de kassa en heeft de kassière het doosje uit de plastic bak gehaald, het kostte 236 euro maar met de korting werd het €201,21 en kreeg ik automatisch (stiekem) een stempel op de bon waarop stond dat het gecontroleerd was meegenomen. (wat dat ook mag betekenen?)
Drie uur later was ik weer thuis en dacht ik om het cadeau maar meteen in te pakken, toen zag ik dat de seal verbroken was. Heb meteen een inspectie gedaan en tot mijn grote verbazing zag ik dat er vingervlekken op het toestel zat, het hoesje van de accu leeg in het doosje zat en de telefoon ook niet eens aan ging. Helaas was het op dat moment al kwart voor zes in de middag en kon ik dus niet meer langs.
De volgende dag ben ik maar langs de service center geweest en heb ik mijn ongenoegen geuit, de jongen achter de servicebalie ging er meteen achteraan en ging naar de telecom afdeling om te vragen hoe het zat. Even later kwam hij terug en zei de servicemedewerker dat degene die mij het toestel heeft verkocht niet aanwezig was en dat hij de teamleider is. Ik zou de volgende dag terug moeten komen omdat Dennis (de verkoper/teamleider) de volgende dag dienst heeft en de teamleider alleen de beslissing mag maken om een geopende product terug te nemen.
De volgende dag (alweer Maandag) ben ik weer langsgekomen, alleen ging ik deze keer direct naar de telecom afdeling met de vraag of Dennis aanwezig was. De medewerker aan de computer vertelde me dat Dennis net pas geleden ziek naar huis is gegaan. Hierop zei ik dat ik graag iemand anders wou spreken die mij wel kon helpen. Een kwartier later staat er een of andere chef voor me en die heeft in het systeem gecheckt of de telefoon al eens eerder terug is geweest, dit was niet het geval. Toen zei hij dat hij de Dennis ging bellen omdat hij ook niet de bevoegdheid had om het apparaat terug te nemen. Weer een kwartier later kwam hij terug met de mededeling dat hij het toestel niet terug kan nemen omdat het niet in het systeem staat want alles gaat 'langs het systeem'. Boos als ik was heb ik geprobeerd beleefd te blijven en heb ik hem laten merken dat ik het hier niet mee eens was. Het enige wat de beste man kon zeggen is: "ik begrijp het meneer maar ik kan niets voor u betekenen". Teleurgesteld als ik was ben ik maar naar huis gegaan met de gedachte hoe ik dit kado nu aan mijn vader kan geven.
Thuis aangekomen bedacht ik me dat er misschien bewijs kan staan op de telefoon en zette hem aan de oplader van mijn eigen telefoon. Na enige tijd heb ik de telefoon kunnen activeren en gek genoeg heb ik niets kunnen vinden dat erop wees dat het echt gebruikt was (geen gebelde nummers, geen mail ingesteld en geen apps geïnstalleerd) totdat ik keek tussen de foto's. Je voelt hem misschien al aankomen maar hier stonden drie foto's in, een van een foto van een doos met een blanke hand (ik ben een getinte jongen) en twee foto's van de medewerkers vaste telefoon welke staat op de (jawel!) telecom afdeling. Nu staat er niet een exacte datum bij de foto's in Windows Phone maar er stond wel dat deze gemaakt zijn in Augustus 2012. Ik weet niet of ik kan stellen dat dit hard bewijs is want ik weet niet of de datum van de foto veranderd kan worden en foto kan dan op elk willekeurig moment in de winkel gemaakt kan zijn.
Na deze constatering ben ik meteen weer naar de winkel gegaan en deze keer naar de info balie om te informeren wat ik nu kan doen nu ik wel wat bewijs heb. De infobalie wist mij wederom te vertellen dat zij de bevoegdheid niet hebben om het product weer in te nemen en dat alle leidinggevende personen niet meer in de winkel aanwezig zijn. Hierbij kon hij me vertellen dat de leidinggevenden elke dag werken tot minstens 6 uur en dat ik het de volgende dag maar weer eens moest proberen.
De volgende dag (gisteren) ben ik maar weer naar de winkel gegaan en bij de infobalie opnieuw gaan informeren bij wie ik met mijn probleem terecht kan. Uiteindelijk zegt de medewerker dat zij met mijn probleem niet verder kunnen helpen, Dennis is nog steeds ziek en er werd gevraagd om een klachtenformulier in te vullen. Ik voelde me dan genoodzaakt om deze in te vullen en uitte mijn drang in de klachtenformulier dat ik een showmodel in mijn handen geschoven heb gekregen voor een nieuwprijs.
Om een lang verhaal kort te maken was de seal(verzegeling) al verbroken voordat die de deur uit ging. Nu ben ik in afwachting op de reactie van de klachtenformulier en weet überhaupt niet of ik daar nu bericht van krijg. (op de formulier stond maximaal twee weken)
Wie kan mij nu advies geven welke stappen ik nu moet ondernemen?
Een student zijn dat als enige inkomen studiefinanciering heeft, heeft het al moeilijk genoeg. Een bijbaan vinden is niet vanzelfsprekend meer om je uitgaven te kunnen rechtvaardigen. Waar nodig helpt mijn vader me met het bekostigen van mijn uitgaven voor o.a. mijn studie. Ondanks al deze uitgaven heb ik de luxe gehad om toch een klein beetje te kunnen sparen.
Ik bedacht me laatst dat het binnenkort Vaderdag is (16 Juni) en dat ik deze keer een leuke cadeau zou moeten kopen. Het heeft me de nodige uren aan het denken gezet en het internet af laten struinen. Toen kwam ik op het geweldige idee om hem een smartphone te schenken, de eisen waren dat het goedkoop, stabiel, niet (te) ingewikkeld moest zijn maar toch met vele functies moest hebben. Zodoende ben ik bij de Lumia serie van Nokia gekomen en ik kon kiezen uit de oudere Lumia 710 en de nieuwere Lumia 620. Omdat de Lumia 710 al in bezit was van mijn moeder en ik mijn vader niet wil aandoen om met exact dezelfde telefoon rond te laten lopen heb ik gekozen voor de Lumia 620.
Bij de mediamarkt was op het moment dat ik de keuze had gemaakt (op Zaterdag 8 Juni) een actie waarbij je 16% korting kreeg op bijna alle producten, heb toen maar meteen in de webshop gekeken maar deze was helaas al uitverkocht. Hier stond wel bij dat je in de winkels kon kijken voor de voorraad in de winkels, dus ben ik maar naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt gegaan. Deze is te vinden op het Beijerlandselaan 2 te Rotterdam.
Hier heb ik de desbetreffende telefoon opgezocht en er even mee gespeeld, ik was overtuigt en ging dus op zoek naar de telefoon in de rekken. Helaas kon ik het niet vinden, toen heb ik het maar aan een medewerker gevraagd (wat later de teamleider blijkt te zijn) en die keek in zijn computer. Hij zei dat hij een zwarte en een witte in voorraad had en ik antwoordde dat ik een zwarte wou hebben. Als eerste is de medewerker toch weer in de schappen gaan kijken en daarna zei hij dat hij even achter in het magazijn zou gaan kijken. Even later kwam hij terug (met niks) en zei dat hij de zwarte niet kon vinden, hierop vroeg hij of ik toch een witte wou hebben.(administratie klopt niet?) Na even te twijfelen heb ik er toch voor gekozen en ging hij op zoek naar de witte. Deze heeft hij uiteindelijk gevonden tussen de Lumia 820's in de actiebak en gaf hij mij het plastic bak (dat eigenlijk veel te groot is) met de telefoon in het doosje. Daarna kwam ik bij de kassa en heeft de kassière het doosje uit de plastic bak gehaald, het kostte 236 euro maar met de korting werd het €201,21 en kreeg ik automatisch (stiekem) een stempel op de bon waarop stond dat het gecontroleerd was meegenomen. (wat dat ook mag betekenen?)
Drie uur later was ik weer thuis en dacht ik om het cadeau maar meteen in te pakken, toen zag ik dat de seal verbroken was. Heb meteen een inspectie gedaan en tot mijn grote verbazing zag ik dat er vingervlekken op het toestel zat, het hoesje van de accu leeg in het doosje zat en de telefoon ook niet eens aan ging. Helaas was het op dat moment al kwart voor zes in de middag en kon ik dus niet meer langs.
De volgende dag ben ik maar langs de service center geweest en heb ik mijn ongenoegen geuit, de jongen achter de servicebalie ging er meteen achteraan en ging naar de telecom afdeling om te vragen hoe het zat. Even later kwam hij terug en zei de servicemedewerker dat degene die mij het toestel heeft verkocht niet aanwezig was en dat hij de teamleider is. Ik zou de volgende dag terug moeten komen omdat Dennis (de verkoper/teamleider) de volgende dag dienst heeft en de teamleider alleen de beslissing mag maken om een geopende product terug te nemen.
De volgende dag (alweer Maandag) ben ik weer langsgekomen, alleen ging ik deze keer direct naar de telecom afdeling met de vraag of Dennis aanwezig was. De medewerker aan de computer vertelde me dat Dennis net pas geleden ziek naar huis is gegaan. Hierop zei ik dat ik graag iemand anders wou spreken die mij wel kon helpen. Een kwartier later staat er een of andere chef voor me en die heeft in het systeem gecheckt of de telefoon al eens eerder terug is geweest, dit was niet het geval. Toen zei hij dat hij de Dennis ging bellen omdat hij ook niet de bevoegdheid had om het apparaat terug te nemen. Weer een kwartier later kwam hij terug met de mededeling dat hij het toestel niet terug kan nemen omdat het niet in het systeem staat want alles gaat 'langs het systeem'. Boos als ik was heb ik geprobeerd beleefd te blijven en heb ik hem laten merken dat ik het hier niet mee eens was. Het enige wat de beste man kon zeggen is: "ik begrijp het meneer maar ik kan niets voor u betekenen". Teleurgesteld als ik was ben ik maar naar huis gegaan met de gedachte hoe ik dit kado nu aan mijn vader kan geven.
Thuis aangekomen bedacht ik me dat er misschien bewijs kan staan op de telefoon en zette hem aan de oplader van mijn eigen telefoon. Na enige tijd heb ik de telefoon kunnen activeren en gek genoeg heb ik niets kunnen vinden dat erop wees dat het echt gebruikt was (geen gebelde nummers, geen mail ingesteld en geen apps geïnstalleerd) totdat ik keek tussen de foto's. Je voelt hem misschien al aankomen maar hier stonden drie foto's in, een van een foto van een doos met een blanke hand (ik ben een getinte jongen) en twee foto's van de medewerkers vaste telefoon welke staat op de (jawel!) telecom afdeling. Nu staat er niet een exacte datum bij de foto's in Windows Phone maar er stond wel dat deze gemaakt zijn in Augustus 2012. Ik weet niet of ik kan stellen dat dit hard bewijs is want ik weet niet of de datum van de foto veranderd kan worden en foto kan dan op elk willekeurig moment in de winkel gemaakt kan zijn.
Na deze constatering ben ik meteen weer naar de winkel gegaan en deze keer naar de info balie om te informeren wat ik nu kan doen nu ik wel wat bewijs heb. De infobalie wist mij wederom te vertellen dat zij de bevoegdheid niet hebben om het product weer in te nemen en dat alle leidinggevende personen niet meer in de winkel aanwezig zijn. Hierbij kon hij me vertellen dat de leidinggevenden elke dag werken tot minstens 6 uur en dat ik het de volgende dag maar weer eens moest proberen.
De volgende dag (gisteren) ben ik maar weer naar de winkel gegaan en bij de infobalie opnieuw gaan informeren bij wie ik met mijn probleem terecht kan. Uiteindelijk zegt de medewerker dat zij met mijn probleem niet verder kunnen helpen, Dennis is nog steeds ziek en er werd gevraagd om een klachtenformulier in te vullen. Ik voelde me dan genoodzaakt om deze in te vullen en uitte mijn drang in de klachtenformulier dat ik een showmodel in mijn handen geschoven heb gekregen voor een nieuwprijs.
Om een lang verhaal kort te maken was de seal(verzegeling) al verbroken voordat die de deur uit ging. Nu ben ik in afwachting op de reactie van de klachtenformulier en weet überhaupt niet of ik daar nu bericht van krijg. (op de formulier stond maximaal twee weken)
Wie kan mij nu advies geven welke stappen ik nu moet ondernemen?