Chaos KPN
Geplaatst: 13 jun 2013 12:04
Beste lezers,
Een jaar geleden heb ik bij KPN mijn contract verlengd en hierbij mocht ik een nieuwe telefoon uitzoeken. De keuze hierbij is gevallen op de HTC One X, die zou volgens de verkoper wel bij me passen want de Samsung Galaxy S3 had teveel tierelantijntjes en was me op dat moment nog iets te duur. Mijn zusje vond de telefoon zo mooi dat ze diezelfde middag nog naar de KPN winkel is gegaan en ook hetzelfde abonnement heeft afgesloten, met dezelfde telefoon.
Na een maand kom ik tot de ontdekking dat haar kosten bij mij op de factuur staan. Dit was de bedoeling niet, zij was een aparte klant en ik ook, dus wilden we ook aparte facturen. Na veel gedoe, heen en weer gereis en veel gezeur is dit uiteindelijk gebeurd. Maar nu komt het: Mijn aankoopbon is sinds die tijd spoorloos......
Na een paar maanden begon mijn HTC kuren te vertonen: De batterij is binnen 2 uur leeg zonder gebruik, het WIFI signaal valt weg en de telefoon start zomaar opnieuw op. Het zijn, bleek later, de bekende problemen die met de eerste serie van de HTC mee komen .
Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkel, hier werd eerst nog moeilijk over gedaan omdat hun de fout niet konden vinden maar omdat ik vond dat die opgestuurd moest worden is de beste man hier toch maar mee akkoord gegaan, maar ik moest wel mijn aankoopbon laten zien. Die had ik dus niet en verteld dat die sinds het akkefietje met de facturen spoorloos was. Hier kon hij niks mee en stuurde me weer terug naar huis. Hier heb ik voor de de zoveelste keer het hele huis op de kop gehad maar die bon is hier nergens te bekennen....
De problemen met de HTC werden ondertussen alleen maar erger en gisteren dacht ik toch dat ik in ieder geval iets had gevonden waarmee ik de telefoon wel op kon sturen. De klantenservice geveld en uitgelegd dat het om het papier gaat waarop staat 'Overeenkomst verlenging mobiele telefoonaansluiting' en er werd me gezegd dat ik hiermee terug kon naar de winkel en dat ze de telefoon dan op zouden sturen. Zo gezegd zo gedaan, maar ik werd weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zit hier dus met een telefoon die rond de tijd van kopen €500,- kostte, waarvan ik dacht dat ik er wel 2 jaar mee verder kon en die goed bij me zou passen, die helemaal niet werkt en KPN doet er niks aan. Omdat ik toch bereikbaar moet zijn heb ik mijn Ace maar weer in gebruik genomen in de hoop dat de kosten hierdoor een beetje gedrukt blijven kwa internetverbruik (door wegvallen WIFI-signaal al meer kosten gemaakt dan me lief is). KPN doet er dus niks aan en ik heb mijn vertrouwen in de HTC helemaal opgezegd, tevens ook in KPN. Ben nu al 5 jaar bij hun, maar zodra mijn contract afloopt (of ik hem afkoop) stap ik over naar een andere provider.
Om een lang verhaal kort te maken: Is hier nu sprake van een ondeugdelijk product en kan ik hun in gebreke stellen? Kan ik uberhaupt iets beginnen zonder mijn aankoopbon?
Alvast bedankt
Een jaar geleden heb ik bij KPN mijn contract verlengd en hierbij mocht ik een nieuwe telefoon uitzoeken. De keuze hierbij is gevallen op de HTC One X, die zou volgens de verkoper wel bij me passen want de Samsung Galaxy S3 had teveel tierelantijntjes en was me op dat moment nog iets te duur. Mijn zusje vond de telefoon zo mooi dat ze diezelfde middag nog naar de KPN winkel is gegaan en ook hetzelfde abonnement heeft afgesloten, met dezelfde telefoon.
Na een maand kom ik tot de ontdekking dat haar kosten bij mij op de factuur staan. Dit was de bedoeling niet, zij was een aparte klant en ik ook, dus wilden we ook aparte facturen. Na veel gedoe, heen en weer gereis en veel gezeur is dit uiteindelijk gebeurd. Maar nu komt het: Mijn aankoopbon is sinds die tijd spoorloos......
Na een paar maanden begon mijn HTC kuren te vertonen: De batterij is binnen 2 uur leeg zonder gebruik, het WIFI signaal valt weg en de telefoon start zomaar opnieuw op. Het zijn, bleek later, de bekende problemen die met de eerste serie van de HTC mee komen .
Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkel, hier werd eerst nog moeilijk over gedaan omdat hun de fout niet konden vinden maar omdat ik vond dat die opgestuurd moest worden is de beste man hier toch maar mee akkoord gegaan, maar ik moest wel mijn aankoopbon laten zien. Die had ik dus niet en verteld dat die sinds het akkefietje met de facturen spoorloos was. Hier kon hij niks mee en stuurde me weer terug naar huis. Hier heb ik voor de de zoveelste keer het hele huis op de kop gehad maar die bon is hier nergens te bekennen....
De problemen met de HTC werden ondertussen alleen maar erger en gisteren dacht ik toch dat ik in ieder geval iets had gevonden waarmee ik de telefoon wel op kon sturen. De klantenservice geveld en uitgelegd dat het om het papier gaat waarop staat 'Overeenkomst verlenging mobiele telefoonaansluiting' en er werd me gezegd dat ik hiermee terug kon naar de winkel en dat ze de telefoon dan op zouden sturen. Zo gezegd zo gedaan, maar ik werd weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zit hier dus met een telefoon die rond de tijd van kopen €500,- kostte, waarvan ik dacht dat ik er wel 2 jaar mee verder kon en die goed bij me zou passen, die helemaal niet werkt en KPN doet er niks aan. Omdat ik toch bereikbaar moet zijn heb ik mijn Ace maar weer in gebruik genomen in de hoop dat de kosten hierdoor een beetje gedrukt blijven kwa internetverbruik (door wegvallen WIFI-signaal al meer kosten gemaakt dan me lief is). KPN doet er dus niks aan en ik heb mijn vertrouwen in de HTC helemaal opgezegd, tevens ook in KPN. Ben nu al 5 jaar bij hun, maar zodra mijn contract afloopt (of ik hem afkoop) stap ik over naar een andere provider.
Om een lang verhaal kort te maken: Is hier nu sprake van een ondeugdelijk product en kan ik hun in gebreke stellen? Kan ik uberhaupt iets beginnen zonder mijn aankoopbon?
Alvast bedankt