LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van Telfort

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

Maar het maakt niet uit, nu loopt alles weer goed.
Ach in oktober mag je het weer veranderen :lol:

Ik hoop voor jou dat ze eens een stukje duidelijkheid geven, gaat niet best met Telfort.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

e-chec schreef:Wel vind ik het bijzonder dat ik de klok op GMT +2 uur moet zetten om op de juiste tijd te komen. Volgens het profiel is dat een Oost Europese of Centraal Afrikaanse tijd..
GMT+1 en zomertijd op ja.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Gistermiddag rond 16.30 u heb ik ruim een half uur telefonisch contact gehad met Henk van Telfort Webcare. Er is flink wat informatie onderling uitgewisseld, die ik in het onderschrift van mijn profiel heb toegezegd te zullen melden op dit forum.

Dat ga ik ook beslist doen, maar ik wacht even op het PB van Henk, dat hij mij voor vandaag heeft toegezegd. Daarin geeft hij beknopt de inhoud van het gesprek en de afspraken weer. Zodra ik over het PB beschik meld ik het eindresultaat.

Dat biedt mij de mogelijkheid om hier nog even op de tijdnotering terug te komen. Zoals iedereen kan zien ben ik al sinds 2005 lid van dit forum. Ik zit er echter beslist niet dagelijks op, alleen in een periode waarin ik zelf iets te melden heb. Dat was steeds in de winter en daardoor is het mij nooit opgevallen dat de tijdnotering ’s zomers incorrect was. Dankzij Ciske en Harrie Kierie weet ik nu dat de juiste schakeling is GMT +1 en zomertijd op ja.

Lijkt mij heel geschikt als standaard instelling voor dit forum en misschien is dat ook zo. Dan heb ik het in het verleden ooit zelf fout ingevuld.

e-chec

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

In het telefonisch contact heb ik gesproken met Henk van Telfort Webcare over de problemen die mijn broer en ik vanaf begin juni los van elkaar hebben ondervonden met de overstap naar Telfort Alles-in-Eén. Ik heb Henk aan het eind van het gesprek gezegd dat onze problemen opgelost lijken en dat ik op het forum terug zal komen op ons overleg.


In ons gesprek zijn eerst enkele zaken over de overstap van mijn broer aan de orde geweest. De weergave van Devious over de PSTN en de VOIP aansluiting voor bellen (21 juli) blijkt 100% correct. Het oude telefoonnummer, waar wij van uitgingen dat dat in bedrijf zou blijven, ging bij de overstap naar het Telfort Alles-in-Eén pakket verloren. Mijn broer is daardoor anderhalve maand onbereikbaar geweest, maar hij kon wel zelf bellen.

Pas toen op mijn telefoon een totaal onbekend nummer in de woonplaats van mijn broer stond, ik dat terugbelde en tot mijn verbazing mijn broer aan de lijn kreeg, ging er een lichtje bij mij branden. Naar nu blijkt is het ca. 40 jaar oude, bekende PSTN-nummer (uiteraard wel aangepast aan de ontwikkelingen) verloren gegaan en is het totaal onbekende, nieuwe VOIP nummer behouden gebleven. Omdat inmiddels alle contacten van mijn broer dit nieuwe nummer gebruiken, hebben we besloten dit nummer nu maar te handhaven.

Telfort heeft in haar informatie onvoldoende duidelijk gemaakt dat zij wel de overstap van internet en bellen regelt, maar niet die van televisie. Door die oorzaak moeten mijn broer en ik beiden langer voor ongebruikte televisiesignalen betalen dan noodzakelijk was.

Ondanks dat alle signalen nu sinds begin juni via Telfort binnenkomen incasseerde KPN ook half juli nog belkosten. Het is mij in ons overleg nog steeds niet helemaal duidelijk geworden hoe dat nu kan. Maar Henk van Telfort Webcare verzekerde mij dat dit nu na het beëindigen van het PSTN-nummer achter de rug is. Zo heb ik het tenminste begrepen. Om in de schade van telefoon en televisie te voorzien heeft Telfort een vergoeding toegezegd.


Mijn persoonlijke problemen met de afsluiting van televisie door Telfort bij KPN zijn – tenzij er nog iets gebeurt – heel beperkt en ik wil die hier verder niet noemen. Opmerkelijk vind ik wel dat mijn vorige provider KPN in het geheel niet heeft geïnformeerd naar alle gebruikte apparatuur voor interactieve TV en Digitenne. Vermoedelijk is die in enkele jaren al weer zo verouderd, dat ze het inzamelen niet meer waard zijn. En dan laat je de klant gewoon niets meer horen, nietwaar KPN ?

Henk nam ruiterlijk de oorzaak van fouten bij Telfort Webcare voor zijn rekening. Op zich vond ik dat netjes en eerlijk. Zijn collega’s pleit hij daarmee vrij. Het gaat echter te ver als hij zich verantwoordelijk noemt voor zaken, die fout lopen voordat zijn afdeling wordt bereikt. Het niet versturen van handleidingen en andere papieren met de apparatuur, die een week voor de overstap wordt toegezonden, valt ver buiten de verantwoordelijkheid van Telfort Webcare. Hetzelfde geldt voor de wel heel ongeïnteresseerde houding van Klantenservice. Alle papieren ontbreken bij de levering ? Nu jammer voor u, zoekt u het maar uit op de website, wij doen verder niets.

Ook naar mij toe bood Henk een vergoeding aan. Beslist heel vriendelijk, de vergoeding wordt zeker geaccepteerd, maar Henk (en uiteraard niet zozeer de persoon Henk, maar Telfort) zal zich toch vooral achter de oren moeten krabben hoe dit nu beter moet. Tijdens twee leveringen gaat het bij mij 8 x fout (zie bijdrage 6 augustus) en bij mijn broer 4 x. In totaal 12 fouten bij 2 leveringen, dat is wel wat erg veel.


Werk aan de winkel, Henk !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

Het is dus nog niet opgelost??

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Zodra je op http://www.telfort.nl belangstelling toont voor het alles-in-1-basispakket beland je op de pagina http://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-basispakket/.

Op dit scherm vind je tot mijn verrassing zowel onder “Internet, TV & bellen” (links) als onder “Jouw Pakket” na “Nu bestellen” (rechts) de doorverwijzing “Overstapservice”.

Klikt u op de links geplaatste doorverwijzing, dan legt Telfort uit dat Ziggo en UPC door u zelf moeten worden geïnformeerd over de overstap. Dat doet Telfort niet voor u. Voor andere TV-abonnementen doet Telfort dat kennelijk wel.

Bent u, zoals ik, wat meer rechts georiënteerd op webpagina’s, dan leest u de rechtse informatie over overstapservice. Daar is de informatie veel minder uitgebreid. TV lijkt in het geheel niet bij de overstap betrokken, er wordt met geen woord over gerept.

Mijn eigen ervaring was dat de overstap van de TV (begin juni) van KPN naar Telfort niet door Telfort werd geregeld. Ik heb onder meer daarover in augustus met Henk van Telfort Webcare gesproken. Hij toonde zich overtuigd van de wenselijkheid van verbetering van de informatie over de “Overstapservice”.

Misschien heeft dat geleid tot verandering van de linkse informatie over de “Overstapservice”. Dat weet ik niet zeker, die heb ik nooit eerder gelezen. Het lijkt mij dat dan toch ook de informatie aan de rechterkant moet worden bijgewerkt. En overstappen TV van KPN naar Telfort, hoort dat nu sinds kort wel of niet tot de Telstar "Overstapservice" ?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik weet niet of dat mij nu vaker gebeurt dan anderen, maar ik kreeg vandaag weer een betaling die mij opviel.

Op 21 augustus heb ik gemeld dat zowel mijn broer als ik een vergoeding door Telfort kregen aangeboden. De vergoeding was voor mijn broer ca. 1 maand gebruikskosten en voor mij 2 maanden.

Dat alles heeft de afgelopen tijd zijn beslag gekregen. Begin oktober ontvingen mijn broer en ik beiden een vergoeding, vanmorgen kreeg ik de tweede. Daarmee heeft Telfort aan zijn toezegging voldaan. Bedankt Henk.

Wat ik overigens wel bijzonder vind is het moment van betalen. Als ik moet betalen is dat altijd aan het eind van de maand, dus voor de maand, waarvoor je betaalt, begint. Telfort incasseert dat bedrag.

Nu echter het eindbedrag zodanig is dat Telfort moet betalen, vind de betaling een week later plaats. Kennelijk is dat standaard, vorige maand was dat ook zo.

Aardig om zo de gebruiken bij een bedrijf te leren kennen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Prolix »

e-chec schreef:... hoort dat nu sinds kort wel of niet tot de Telstar "Overstapservice" ?
is dat alleen voor de Eredivisie?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Vorige maand moest ik mijn belastingformulier en dat van mijn broer invullen. Dat laatste was voor mij aanleiding om nog eens wat beter naar de betalingen van mijn broer te gaan kijken. Ik kan dat elk moment doen omdat hij mij zijn gegevens heeft toevertrouwd, maar sinds hij door medicatie goed stabiel is (zie eerdere informatie), is zijn uitgavenpatroon genormaliseerd. Tegenwoordig vul ik zo nu en dan zijn spaarrekening aan met het overschot op zijn rekening courant, meer hoef ik meestal niet te doen.

Nu keek ik weer eens met meer belangstelling naar zijn rekening courant en tot mijn verbazing zag ik dat in januari en maart een bedrag was afgeschreven door KPN. Daar snapte ik niets van. Mijn broer had in juni vorig jaar een All-in-One Contract gesloten bij Telfort. De technische aansluiting daarvan was verzorgd door Telfort. Hij was helemaal weg bij KPN en nadat er toch problemen ontstonden heeft Henk van Telfort Webcare mij per telefoon op 20 augustus en per PB op 21 augustus verzekerd dat alles nu in orde zou komen. Waarom werd er dan toch nog geld door KPN geïncasseerd ?

Ik heb de bedragen van januari en maart gestorneerd. Daarna heb ik telefonisch contact gezocht met KPN. Na twee gesprekken van 30 minuten werd mij duidelijk, dat mijn broer nog steeds voor zijn oude KPN-nummer betaalde. Dat nummer kregen mijn ouders in de zestiger jaren van de vorige eeuw. Het nummer was eerst viercijferig, later kwam er een 1 voor en toen de wereld zich verder ontwikkelde werd er ook nog een 6 voor geplaatst. Op dat nummer was onze familie dus 40 tot 50 jaar bereikbaar. Mijn broer is na het overlijden van mijn ouders in de jaren tachtig in hun huis blijven wonen, heeft het telefoonnummer overgenomen en reken maar dat ik voor mijn broer nummerbehoud heb aangevraagd.

Dat nummer heeft mijn broer echter niet behouden. Ik heb dat vorig jaar in dit topic beschreven. Telfort heeft hem een nieuw nummer gegeven zonder dat nummer aan hem te melden. Mijn broer kon dus zelf wel bellen, maar niemand kon hem bellen, simpelweg omdat niemand zijn nieuwe nummer kende.

Pas toen hij mij een keer belde en ik op het display van mijn telefoon het nummer zag, legde ik verband tussen het één en het ander en werd mij zijn nieuwe nummer duidelijk. Daarop is besloten om dat nieuwe nummer maar te handhaven en dat aan alle familie en kennissen door te geven. Dat leek een gemakkelijker en zekerder weg dan alles te laten terugdraaien.

Dat is allemaal op 20 augustus met Henk van Telfort Webcare besproken. Henk gaf een reeks van fouten van Telfort toe maar beloofde verbetering. Telfort zou nu alles goed regelen. Telfort zou o.m. zorgen voor de opheffing van het oude nummer bij KPN en mijn broer werd een vergoeding toegezegd.

Die vergoeding is er inderdaad gekomen, maar KPN stelt nu dat het oude nummer bij hen nooit is opgezegd. In september en november vorig jaar is er door KPN dus nog rustig geld geïncasseerd voor het oude nummer, evenals in januari en maart van dit jaar.

Met KPN heb ik vorige week afgesproken dat het oude nummer van mijn broer per 1 mei wordt opgeheven. Daar heeft mijn broer inmiddels schriftelijke bevestiging van gekregen. De gestorneerde bedragen van januari en maart 2014 zal hij alsnog moeten betalen. Hoewel mijn broer op dat nummer sinds juni 2013 niet meer bereikbaar is begrijp ik de gedachtengang van KPN wel. Die betaling zal ook plaatsvinden.

Over de gang van zaken heb ik vervolgens telefonisch contact opgenomen met Telfort. Nadat de gebruikelijke afwijzende houding door onderbouwde argumentatie uit de wereld was geholpen, ging Telfort in op mijn voorstel. Dat voorstel hield in dat Telfort de KPN kosten van mijn broer na 20 augustus zal vergoeden.

Deze maand zal er geen maandbedrag door Telfort worden geïncasseerd. Begin mei volgt dan een aanvullende betaling van Telfort, waarmee het totale bedrag van ca. € 100 is vergoed.

Het kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat !

Gesloten