LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurverhoging.
Huurverhoging.
In April een bezwaar ingediend aangaande de huurverhoging gebaseerd
op mijn inkomsten van 2011 terwijl ik moet betalen van mijn inkomsten
van 2013.Op 12 Juni bericht gehad.Ging over inkomsten 2012. Moet een
GBA opsturen en een IB formulier bij de belastingdienst.Deze kan ik echter pas
eind Juni aanvragen want dan zijn alle gegevens binnen.Staat ook bij zijn kosten
aan verbonden.Moet echter alle gegevens voor 10 Juli ingeleverd hebben.
Ze mogen dus zelf na ruim 6 weken bericht sturen en ik moet het binnen een
paar dagen doen.Echter weer een bezwaar ingediend omdat het over de inkomsten
van 2013 gaat wat meer dan 40% minder is dan 2012.Binnen paar dagen bericht dat ik die
verhoging gewoon moet betalen en pas in Juni 2014 een bezwaar kan maken want dan heeft
de belasting de gegevens van 2013.Wordt het toegekend dan krijg ik het teveel betaalde terug.
eind Juni aanvragen want dan zijn alle gegevens binnen.Staat ook bij zijn kosten
aan verbonden.Moet echter alle gegevens voor 10 Juli ingeleverd hebben.
Ze mogen dus zelf na ruim 6 weken bericht sturen en ik moet het binnen een
paar dagen doen.Echter weer een bezwaar ingediend omdat het over de inkomsten
van 2013 gaat wat meer dan 40% minder is dan 2012.Binnen paar dagen bericht dat ik die
verhoging gewoon moet betalen en pas in Juni 2014 een bezwaar kan maken want dan heeft
de belasting de gegevens van 2013.Wordt het toegekend dan krijg ik het teveel betaalde terug.
Re: Huurverhoging.
Zover ik weet heeft iedereen gewoon standaard 4% dit jaar.
Word de huur aangepast al aan inkomens ???ciske schreef:Zover ik weet heeft iedereen gewoon standaard 4% dit jaar.
plumber schreef:In April een bezwaar ingediend aangaande de huurverhoging gebaseerd
van 2013.Op
Nee hoor zijn er een boel met 4,5% of 6,5% naar gelang je inkomsten van 2011.ciske schreef:Zover ik weet heeft iedereen gewoon standaard 4% dit jaar.
Laatst gewijzigd door plumber op 15 jun 2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verschilt per woningbouw. De ene doet het wel, de andere niet.Chocomelk schreef:Word de huur aangepast al aan inkomens ???ciske schreef:Zover ik weet heeft iedereen gewoon standaard 4% dit jaar.
plumber schreef:In April een bezwaar ingediend aangaande de huurverhoging gebaseerd
van 2013.Op
Zou dan graag de eerste verhuurder die niet verhoogt, willen ontmoeten. Vind het vreemd dat de peildatum 2011 is. Had m.i. toch gewoon 2012 kunnen zijn. Belastingen hadden alles binnen voor afgelopen 1 April (heb zelfs de aanslag 2012 al ontvangen en betaald ) en ja, je kan voor alles 'protest' aantekenen, dat wel, maar eerst betalen en dan zoeken zij het wel uit op het bekende dooie akkertje. Wat plumber ook schrijft: ik moet binnen een paar dagen enz.....
Inkomen 2011 is definitief vastgesteld. 2012 nog niet.tenormin schreef:Vind het vreemd dat de peildatum 2011 is.
Ja, had 'voorlopige' erbij moeten zetten. Die had ik 25 mei 2013 in de bus (van 2012 dus). En op 31 januari 2013 had ik de voorlopige aanlag 2013 al binnen. Dus blijf ik er wel bij dat ze verdomd snel werken heden ten dage.Inkomen 2011 is definitief vastgesteld. 2012 nog niet.
Hier geef je eigenlijk zelf meteen de redan al aan waarom er voor deze huurverhoging wordt uitgegeaan van de gegevens van 2011: voor de meeste mensen zijn de (definitieve) inkomsten over 2012 nog niet bekend. Daarom kun je voor de verhoging niet uitgaan van het inkomen over 2012, maar zal moeten worden gekeken naar het inkomen over 2011.plumber schreef:In April een bezwaar ingediend aangaande de huurverhoging gebaseerd
eind Juni aanvragen want dan zijn alle gegevens binnen.
-
De argumentatie klinkt logisch. Maar in feite slaat het mijns inziens helemaal nergens op. Behalve dat die 2/12 % extra verhoging mensen écht niet stimuleert om duurder te gaan wonen (wat denk je dat een verhuizing kost) worden mensen in feite gestraft omdat ze in het verleden meer verdienden.kweenie schreef:Hier geef je eigenlijk zelf meteen de redan al aan waarom er voor deze huurverhoging wordt uitgegeaan van de gegevens van 2011: voor de meeste mensen zijn de (definitieve) inkomsten over 2012 nog niet bekend. Daarom kun je voor de verhoging niet uitgaan van het inkomen over 2012, maar zal moeten worden gekeken naar het inkomen over 2011.plumber schreef:In April een bezwaar ingediend aangaande de huurverhoging gebaseerd
eind Juni aanvragen want dan zijn alle gegevens binnen.
Daarbij, de huurtoeslag wordt berekent over de huur van het lopende jaar. Iemand die door een inkomensachteruitgang daarvoor in aanmerking komt kan een deel van die extra verhoging dus weer net zo vrolijk via de huurtoeslag terughalen.
Het is de zoveelste maatregel die meer geld kost en werk oplevert dan dat wie dan ook er beter van wordt.
witte angora schreef:
Daarbij, de huurtoeslag wordt berekent over de huur van het lopende jaar. Iemand die door een inkomensachteruitgang daarvoor in aanmerking komt kan een deel van die extra verhoging dus weer net zo vrolijk via de huurtoeslag terughalen.
Het is de zoveelste maatregel die meer geld kost en werk oplevert dan dat wie dan ook er beter van wordt.
Het is gewoon een ordinaire lastenverzwaring en dan is het vreemd dat mensen met een tophypotheek op een villa niets hoeven in te leveren.
Dus wel mensen pakken die net kunnen rondkomen ten gunste van de VVD/PvdA/D66 achterban.
Het is dus 6,5 % voor die mensen.Bij een huur van 665€ is dat toch al snel 40€vogels schreef:
Of bedoel je 2,5% extra (dus in totaal 6%) voor mensen met een inkomen boven de 43.000,-?
Mijn inkomsten zijn vergeleken met 2011 met meer dan 45% gedaald ivm.zoon die
werkte en thuis woonde want die wordt mee geteld. Voeg daarbij verlaging pensioen
verhoging eigen bijdrage etc-etc is toch een smak geld wat ik in 2013 minder krijg maar ik moet die verhoging wel in 2013 betalen.Kan pas in 2014 bezwaar aan tekenen.
Huursubsidie aanvragen heeft nog geen zin want de gegevens van 2013 zijn nog niet binnen.
Nou uitgeschreven is hij niet ,door omstandigheden woont hij thuis.Hij heeft echter zijnvogels schreef:Je hebt gelijk = 6,5% boven de 43.000,-, foutje/verschrijving van me. Begrijp dat het voor jou een smak geld is, nu je zoon uit huis is. Wanneer is je zoon op jouw adres precies uit geschreven in het GBA?plumber schreef:Het is dus 6,5 % voor die mensen.Bij een huur van 665€ is dat toch al snel 40€vogels schreef:
Of bedoel je 2,5% extra (dus in totaal 6%) voor mensen met een inkomen boven de 43.000,-?
Mijn inkomsten zijn vergeleken met 2011 met meer dan 45% gedaald ivm.zoon die
werkte en thuis woonde want die wordt mee geteld. Voeg daarbij verlaging pensioen
verhoging eigen bijdrage etc-etc is toch een smak geld wat ik in 2013 minder krijg maar ik moet die verhoging wel in 2013 betalen.Kan pas in 2014 bezwaar aan tekenen.
Huursubsidie aanvragen heeft nog geen zin want de gegevens van 2013 zijn nog niet binnen.
WW niet meer maar een stuk minder omdat hij al een tijdje in de WW gezeten heeft.
En daar bij.Wie vraagt zijn zoon nou om huur? Maar zijn inkomsten worden wel mee gerekend.
Alleen heeft dat dus niks met mijn vraag te maken ook die andere reactie's niet
weet precies hoe het zit met die verhoging.Het gaat om de klacht.
kreeg eind Mei bericht van woningbouw aangaande die verhoging.Heb meteen een bezwaar
ingediend en na 6 weken gebeld of ik nog reactie mocht verwachten.3 Dagen erna een brief.
Bezwaar ontvangen etc-etc en ik moest de nodige formulieren ophalen wat ook geld
kost stond er nml bij. Echter form.IB 2012 kon ik pas eind Juni aanvragen. De hele handel moeten ze voor 10 Juli terug hebben dus uiteindelijk maar een paar dagen de tijd.Heb gebeld dat het over inkomsten van 2013 ging waarna ik een brief kreeg dat ik pas in 2014 een bezwaar kon indienen en dus gewoon die verhoging van 6,5% moet betalen.
Komt er dus op neer dat ze gewoon doen wat ze willen en maling aan de mensen hebben
die verenigingen.
En daar bij.Wie vraagt zijn zoon nou om huur? Maar zijn inkomsten worden wel mee gerekend
Jij en je vrouw kunnen om huur vragen als hij het niet uit zichzelf betaald.
Je zoon heeft inkomsten, dus kan hij daarvan ook bijdragen in woon- en leefkosten.
Je zoon heeft inkomsten, dus kan hij daarvan ook bijdragen in woon- en leefkosten.
Natuurlijk betaald hij mee aan leefkosten,maar je gaat toch niet om huur vragen met zo'nJolijn schreef:En daar bij.Wie vraagt zijn zoon nou om huur? Maar zijn inkomsten worden wel mee gerekend
beetje geld wat hij krijgt.Er wordt nml ook rekening gehouden dat hij nog thuis woont met
zijn uitkering.Maar uiteindelijk gaat het daar niet om het gaat om die woningbouw.
Als dat zo is dan laat het wel weer zien hoe nodeloos ingewikkeld en kostenverhogend de overheid werkt.vogels schreef: Begrijp de ophef hierover voor deze groep huurders dan ook niet, zeker omdat dit voor de meeste huurders gewoon via de huurtoeslag bijna volledig gecompenseerd wordt.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe jong je zoon is.plumber schreef:Natuurlijk betaald hij mee aan leefkosten,maar je gaat toch niet om huur vragen met zo'nJolijn schreef:En daar bij.Wie vraagt zijn zoon nou om huur? Maar zijn inkomsten worden wel mee gerekend
beetje geld wat hij krijgt.Er wordt nml ook rekening gehouden dat hij nog thuis woont met
zijn uitkering.Maar uiteindelijk gaat het daar niet om het gaat om die woningbouw.
Nogmaals het gaat niet om mijn zoon.Hij is gewoon thuis door omstandigheden.Chocomelk schreef:Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe jong je zoon is.plumber schreef:Natuurlijk betaald hij mee aan leefkosten,maar je gaat toch niet om huur vragen met zo'nJolijn schreef:En daar bij.Wie vraagt zijn zoon nou om huur? Maar zijn inkomsten worden wel mee gerekend
Kan toch.Het gaat er om dat ik met veel minder toch meer moet betalen en dat
wordt allemaal beslist door die veelverdieners die er niet koud of warm om worden.
@plumber, begrijp het best wat je bedoelt. In 2011, de peildatum, was je inkomen hoger en nu, op dit moment is het veel minder en toch moet het van 2011 opgegeven worden. Daar hikken veel mensen tegenaan. Dat is het probleem. Als het dan pas in 2014 kan worden rechtgetrokken zitten we ook allemaal dan weer met een zelfde probleem want het blijft niet bij deze stijgingen, dat word ook alsmaar hoger. Dus kort gezegd, een gebed zonder eind en je blijft papieren/downloads invullen.