AEG Warmtepompdroger bij BCC
Geplaatst: 14 jun 2013 14:37
In december 2007 hebben we een AEG warmtepompdroger aangeschaft met – toentertijd veronderstelde – vijf jaar extra garantie a EUR 99,95. Na bijna vijf en een half jaar gaat het apparaat onherstelbaar stuk: de motor heeft het begeven en de geschatte reparatiekosten zijn bijna EUR 500. Vanwege de leeftijd van het apparaat stelt AEG een maximumtarief van EUR 420. Dit zijn voor ons reparatiekosten die niet in verhouding staan tot de verwachte economische levensduur. De extra garantie bleek bij navraag een wassen neus: de garantie is slechts vijf jaar, want de standaard AEG garantie van 1 (of 2?) jaar was daarmee vervallen. De reparatie wordt niet uitgevoerd waardoor de standaardkosten a EUR 75 in rekening worden gebracht.
Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.
Volgens de BCC callcenter medewerker is de economische levensduur 6 jaar. Ik word daar helemaal niet geholpen, zelfs heel vaak in de rede gevallen. Uiteindelijk wordt ‘geadviseerd’ om een brief te schrijven naar de afdeling Customer Care.
Kan ik tenminste van BCC de volledige vergoeding van de standaardkosten van 75 euro terugvragen?
De AEG monteur heeft aangegeven, dat een dergelijke defect (de motor) bijna nooit voorkomt. Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.
Kan ik van AEG nu tenminste een tegemoetkoming vragen, zodat we eventueel een vervangend apparaat kunnen aanschaffen?
Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.
Volgens de BCC callcenter medewerker is de economische levensduur 6 jaar. Ik word daar helemaal niet geholpen, zelfs heel vaak in de rede gevallen. Uiteindelijk wordt ‘geadviseerd’ om een brief te schrijven naar de afdeling Customer Care.
Kan ik tenminste van BCC de volledige vergoeding van de standaardkosten van 75 euro terugvragen?
De AEG monteur heeft aangegeven, dat een dergelijke defect (de motor) bijna nooit voorkomt. Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.
Kan ik van AEG nu tenminste een tegemoetkoming vragen, zodat we eventueel een vervangend apparaat kunnen aanschaffen?