Pagina 1 van 1

Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 18:10
door lichaat
Wij hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht. Reggefiber was toen daar bezig met het aanleggen van glasvezel. Daarom hebben wij besloten om internet en digitale TV via glasvezel te bestellen.
Het hele dorp heeft sinds december 2012 internet en TV, alleen wij niet.
Eerst was de glasvezel kapot. Deze is door regefiber gerepareerd. De glasvezel werkt nu, wij hebben een modem en dat geeft aan dat er signaal op de glasvezel staat.
Onze provider (PlinQ) heeft herhaaldelijk aan KPN (de uiteindelijke beheerder van het netwerk) gevraagd (wij hebben bewijzen van emails en correspondentie) om het netwerk te activeren.

Helaas lukt het KPN al maanden niet om ons adres te activeren.
PlinQ aansprakelijk stellen helpt niet. Een andere provider (behalve KPN) helpt waarschijnlijk ook niet, omdat het probleem bij de onderliggende netwerkbeheerder (KPN) ligt. En die krijg je als consument niet te pakken.
Ondertussen hebben wij al 7 maanden geen internet en TV. Wat nu???

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 18:13
door ciske
Ondertussen hebben wij al 7 maanden geen internet en TV. Wat nu???
Ga naar het juridisch loket in je woonplaats , die weten de weg wel.

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 19:09
door 16again
lichaat schreef: PlinQ aansprakelijk stellen helpt niet. Een andere provider (behalve KPN) helpt waarschijnlijk ook niet, omdat het probleem bij de onderliggende netwerkbeheerder (KPN) ligt. En die krijg je als consument niet te pakken.
Voor zover ik het begrijp heb je een overeenkomst met PlinQ, dat is je enige aanspreekpunt.
Dat PlinQ onderliggende diensten afneemt bij andere partij doet verder niet ter zake, daar heb je immers geen overeenkomst mee.
Onze provider (PlinQ) heeft herhaaldelijk aan KPN (de uiteindelijke beheerder van het netwerk) gevraagd (wij hebben bewijzen van emails en correspondentie) om het netwerk te activeren.
Je overeenkomst is gebaseerd op levering van een dienst, niet op inspanningsverplichting van PlinQ.

PlinQ hoort je tegemoet te komen met iets als jaarabonnement digitenne, + 3G internet

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 19:25
door lichaat
Plinq beroept zich op overmacht:

6.4 Een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door PLINQ kan haar niet worden toegerekend indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: stroomstoringen, niet voor risico van PLINQ komende uitval van het aansluitpunt van het door PLINQ geƫxploiteerde of gebruikte netwerk, alsmede iedere andere omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van PLINQ noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van PLINQ komt. Gedurende de periode van overmacht kan de Klant geen nakoming van de Overeenkomst vorderen.

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 19:40
door Bob Schurkjens
Plinq kan zoveel. Met Plinq wordt het linq; da's duidelijk. Had u via internet deze dienst besteld? Zie ook
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 19:40
door ciske
Plinq beroept zich op overmacht:
Wat een slap excuus van Plinq.

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 16 jun 2013 19:58
door sjohie
lichaat schreef:Plinq beroept zich op overmacht:

6.4 Een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door PLINQ kan haar niet worden toegerekend indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: stroomstoringen, niet voor risico van PLINQ komende uitval van het aansluitpunt van het door PLINQ geƫxploiteerde of gebruikte netwerk, alsmede iedere andere omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van PLINQ noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van PLINQ komt. Gedurende de periode van overmacht kan de Klant geen nakoming van de Overeenkomst vorderen.
Tsja, ze kunnen wel van alles in die voorwaarden schrijven in hun voordeel, maar dat wil niet zeggen dat dat ook rechtsgeldig is natuurlijk. 7 maanden volstrekt absurd, volgens welke norm of gezond verstand dan ook, dus een aangetekende brief sturen, waarin je benoemd dat ze de wettelijke levertermijn van 30 dagen met 6*30 dagen hebben overschreden, en dat jij middels dat schrijven kosteloos annuleert, en je geld terug wilt. (die voorbeeldbrief in de url hierboven is duidelijk)

En dan overstappen naar een andere provider zou ik zeggen. Misschien, als je toch nog glasvezel wilt, kan je het via xs4all proberen? Die hebben volgens mij een binnen 24h online garantie, dan krijg je een usb 3G modem om mee te internetten totdat de verbinding werkend is opgeleverd.

En anders misschien via de kabel?

Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv

Geplaatst: 17 jun 2013 07:45
door 16again
lichaat schreef:Plinq beroept zich op overmacht:
Beroep op overmacht lijkt mij weinig kansrijk bij geschillencommissie of rechter.
Van overmacht is pas sprake bij uitzonderlijke , niet te voorziene, situaties. Denk inderdaad aan stroomstoring, grondwerkzaamheden waardoor kabelbreuk optreedt, stroomuitval, overstroming waardoor wijkkast onder water staat, etc.
Plinq kan zich echt niet 7 maanden lang verschuilen achter overmacht.
Normale gang van zaken is dat jij schade bij Plinq kan claimen, en Plinq haar schade kan proberen te verhalen bij kpn.