Heb een aantal jaar geleden een waterbed aangeschaft, hierop zat een standaard garantie van een jaar en tevens een garantie van 10 jaar op lekkage (alleen op de naden).
Nu is onlangs mijn waterbed gaan lekken op een van die naden en dit is bevestigd door de verkoper van dit bed. Deze zei meteen dat dit lek binnen de garantie viel en we binnen 3 weken een nieuwe zouden krijgen.
Nu heb ik ondertussen 3 maanden later een brief van hem gekregen waarin hij stelt dat de leverancier van het waterbed failliet is en ons dus geen nieuw waterbed kan geven.
Nu wil hij ons tegemoetkoming voorstellen om 10 % van de aanschafwaarde van een nieuw waterbed voor zijn rekening te nemen.
Mijn vraag is: Is dit redelijk of heb ik gewoon recht op een nieuw waterbed.
met vriendelijke groet,
J.P.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie kwestie!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 feb 2004 17:24
Re: Garantie kwestie!
Ik ken dat probleem maar:
"as tie failliet is heppie pech!"
sterkte met het verwerken van het verlies.
(het is maar materieel!)
Joop
"as tie failliet is heppie pech!"
sterkte met het verwerken van het verlies.
(het is maar materieel!)
Joop
Re: Garantie kwestie!
U heeft toch een overeenkomst met die winkel, dus laat de winkel zijn eigen problemen maar oplossen.
Re: Garantie kwestie!
Bel Eurowaterbed! 0800-278 22 33 Die hebben een speciale regeling voor dit soort gevallen!
Re: Garantie kwestie!
U schrijft een aantal jaren , maak maar de rekensom de aanschafprijs:door 10 jaar x het aantal jaren dat er gebruik van is gemaakt trek dit van de aanschafprijs af en als dit overeenkomt met de korting die de verkoper bied dan is dit een prima regeling van de verkoper