Philips en klantenservice
Geplaatst: 23 jun 2013 01:06
Onlangs een shaver gekocht. Philips AT750 bij Blokker (achteraf erg DUUR! in vergelijking met bijv. de BCC, dus nooit meer doen!)
Shavers staan in de meeste winkels in een vitrine. Nu heb ik ze jaren verkocht dus dacht te weten waarop mijn keuze was gevallen: oplaadbaar en mogelijkheid om nat te scheren.
Bij het uitpakken thuis werd ik onaangenaam verrast!
Vroeger zat er op elke shaver een tondeuse, zelfs op de 2-kops Tracers.
Tegenwoordig niet meer kennelijk.
Overigens stond het ook niet op het kaartje in de vitrine. Maar aan de andere kant zat het er vroeger ALTIJD op. Daar kom je thuis pas achter.
Doosje en verpakkingszakje met zegel al open geweest dus niet meer te ruilen.
Dat er niet meer geruild kan worden begrijp ik. Niemand wil een gebruikte scheerapparaat of ladyshave i/v/m/ hygiëne. (overigens heb ik 'm niet gebruikt tot ná het antwoord van Philips)
Heb ik een mail gestuurd aan de klantenservice van Philips met de vraag waarom ze deze optie wegbezuinigd hebben. Naar mijn idee gebruikt elke man de tondeuse wel.
Kreeg ik 5 dagen later een heel intelligent antwoord terug! 'Ik moest maar kontakt opnemen met de winkel.'
...Jáááá,...daar hebben ze 5 hele dagen over moeten denken, over dit antwoord!
Ik had in de mail al aangegeven dat winkels dergelijke apparaten niet omruilen wanneer de verzegeling verbroken is!
ik heb nog een reply gestuurd met de vraag of dit een antwoord was op HBO niveau,... Niets meer terug ontvangen.
Na dit antwoord op niveau ben ik het apparaat toch gaan gebruiken. Ik weet gewoon dat winkels dergelijke apparatuur niet terug nemen.
Naarmate ik het apparaat gebruik valt-ie me op meer punten tegen:
Hij scheert echt niet beter dan mn 10-12 jaar oude apparaat.
En verder kon je vroeger de shaver nog gewoon gebruiken aan het stopkontakt als de accu's even leeg waren.
Ook dat is niet meer mogelijk, het apparaat doet dan niets. Erg vervelend als het apparaat er mee ophoudt halverwege! (en dat doet-ie ineens!)
Ik heb mijn oude shaver nog jaren kunnen gebruiken met het snoertje in het stopkontakt toen de accu's al overleden waren. deze gaan meestal 5-6 jaar mee. Deze niet, die kan je gelijk weggooien dan....
Heb het apparaat op Kieskeurig een score 4,5 gegeven.
....Was dus ook mijn laatste Philips shaver! ik kocht al geen Philips producten meer omdat de kwaliteit dramatisch achteruit is gegaan al jaren,.... Nu ook geen shavers meer!
Van nu af aan 100% Philips-vrij!!!
edit: taalvoutjes
Shavers staan in de meeste winkels in een vitrine. Nu heb ik ze jaren verkocht dus dacht te weten waarop mijn keuze was gevallen: oplaadbaar en mogelijkheid om nat te scheren.
Bij het uitpakken thuis werd ik onaangenaam verrast!
Vroeger zat er op elke shaver een tondeuse, zelfs op de 2-kops Tracers.
Tegenwoordig niet meer kennelijk.
Overigens stond het ook niet op het kaartje in de vitrine. Maar aan de andere kant zat het er vroeger ALTIJD op. Daar kom je thuis pas achter.
Doosje en verpakkingszakje met zegel al open geweest dus niet meer te ruilen.
Dat er niet meer geruild kan worden begrijp ik. Niemand wil een gebruikte scheerapparaat of ladyshave i/v/m/ hygiëne. (overigens heb ik 'm niet gebruikt tot ná het antwoord van Philips)
Heb ik een mail gestuurd aan de klantenservice van Philips met de vraag waarom ze deze optie wegbezuinigd hebben. Naar mijn idee gebruikt elke man de tondeuse wel.
Kreeg ik 5 dagen later een heel intelligent antwoord terug! 'Ik moest maar kontakt opnemen met de winkel.'
...Jáááá,...daar hebben ze 5 hele dagen over moeten denken, over dit antwoord!
Ik had in de mail al aangegeven dat winkels dergelijke apparaten niet omruilen wanneer de verzegeling verbroken is!
ik heb nog een reply gestuurd met de vraag of dit een antwoord was op HBO niveau,... Niets meer terug ontvangen.
Na dit antwoord op niveau ben ik het apparaat toch gaan gebruiken. Ik weet gewoon dat winkels dergelijke apparatuur niet terug nemen.
Naarmate ik het apparaat gebruik valt-ie me op meer punten tegen:
Hij scheert echt niet beter dan mn 10-12 jaar oude apparaat.
En verder kon je vroeger de shaver nog gewoon gebruiken aan het stopkontakt als de accu's even leeg waren.
Ook dat is niet meer mogelijk, het apparaat doet dan niets. Erg vervelend als het apparaat er mee ophoudt halverwege! (en dat doet-ie ineens!)
Ik heb mijn oude shaver nog jaren kunnen gebruiken met het snoertje in het stopkontakt toen de accu's al overleden waren. deze gaan meestal 5-6 jaar mee. Deze niet, die kan je gelijk weggooien dan....
Heb het apparaat op Kieskeurig een score 4,5 gegeven.
....Was dus ook mijn laatste Philips shaver! ik kocht al geen Philips producten meer omdat de kwaliteit dramatisch achteruit is gegaan al jaren,.... Nu ook geen shavers meer!
Van nu af aan 100% Philips-vrij!!!
edit: taalvoutjes