| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] als linkshandige pinnen bij jumbo
als linkshandige pinnen bij jumbo
bij elke kassa is over het pinapparaat een geel omhulsel geplaatst. Ben je rechtshandig, dan kan je makkelijk bij de gleuf voor je pas, er zijn géén obstakels aan de rechterkant. Ben je linkshandig, dan kom je niet bij de gleuf met je linkerarm/hand, want de ruimte die een rechtshandige krijgt, is met de andere obstakels aan de linkerkant, alleen via de bovenkant te benaderen.
De klantenservice over dit euvel gemeld. Bij de lokale winkel laten ze me af en toe om bij de sigarettenbalie, waar géén geel omhulsel is, afrekenen en alleen op stille momenten.
Het geel omhulsel is voor veilig pinnen, jumbobeleid. Word je niet gediscrimineerd op leeftijd, geslacht, geloof of uiterlijk, dan wel op je afrekenen, pinnen dus.
De klantenservice over dit euvel gemeld. Bij de lokale winkel laten ze me af en toe om bij de sigarettenbalie, waar géén geel omhulsel is, afrekenen en alleen op stille momenten.
Het geel omhulsel is voor veilig pinnen, jumbobeleid. Word je niet gediscrimineerd op leeftijd, geslacht, geloof of uiterlijk, dan wel op je afrekenen, pinnen dus.
-
witte angora
Re: als linkshandige pinnen bij jumbo
Ik snap dat het onhandig is voor je, maar is het nu echt zo'n probleem om die 4 cijfers met je rechterhand in te tikken? Dat je linkshandig bent, betekent toch niet dat je met rechts helemaal niks kan?
Eerlijk gezegd heb ik een beetje het gevoel dat het zeuren om het zeuren is, temeer omdat je er op staat dat je bij de sigarettenbalie kan pinnen, en dat het op stille momenten nog toegestaan wordt.
Je noemt het discrimineren, sorry, maar discrimineren is iets dat min of meer bewust gebeurd, om iemand achter te stellen. Dit is iets waar gewoon niet goed over nagedacht is. Met discriminatie heeft het mijns inziens niet veel te maken, ook al zegt jouw gevoel misschien iets anders.
Eerlijk gezegd heb ik een beetje het gevoel dat het zeuren om het zeuren is, temeer omdat je er op staat dat je bij de sigarettenbalie kan pinnen, en dat het op stille momenten nog toegestaan wordt.
Je noemt het discrimineren, sorry, maar discrimineren is iets dat min of meer bewust gebeurd, om iemand achter te stellen. Dit is iets waar gewoon niet goed over nagedacht is. Met discriminatie heeft het mijns inziens niet veel te maken, ook al zegt jouw gevoel misschien iets anders.
Het is geen Jumbobeleid.Het geel omhulsel is voor veilig pinnen, jumbobeleid
Blijkbaar kom je niet in andere winkels, waar ook zo een kastje omzit.
Sommige mensen zeuren, dat andere misschien de PIN kunnen afkijken, omdat het Pinkastje open een bloot is.
Maar mijn voorganger heeft het al geschreven, als je meent dit is discriminatie dan leef je in een verkeerde wereld.
Ik denk dat je ook een koffiemok voor linkshandige hebt!
-
JanTinusPlukvet
In Nederland is het vaak zo met bepaalde groepen: Degenen die zeggen gediscrimineerd te worden, discrimineren vaak zelf het hardst.
Is mij nog nooit opgevallen (wel de pinbescherming) maar niet dat het nou lastiger is bij Jumbo, bij de Plusmarkt hebben ze ook zon ding , en ik ben toch echt al vanaf mijn geboorte linkshandig.
Wat betreft de dunschiller, de dunschiller die ik ken/gebruik is gewoon symmetrisch (onderste) :

Scharen kun je vaak gewoon omdraaien.
Een muis op linkshandig instellen is zelfs zwaar irritant (alhoewel wel grappig als een collega dan iets wil doen op jouw PC).
Wat betreft de dunschiller, de dunschiller die ik ken/gebruik is gewoon symmetrisch (onderste) :

Scharen kun je vaak gewoon omdraaien.
Een muis op linkshandig instellen is zelfs zwaar irritant (alhoewel wel grappig als een collega dan iets wil doen op jouw PC).
Gediscrimineerd op linkshandigheidWord je niet gediscrimineerd op leeftijd, geslacht, geloof of uiterlijk, dan wel op je afrekenen, pinnen dus.
Wikipedia over linkshandigheid schaart het problem voor pinnen van linkshandigen onder het kopje "irreële problemen”
http://nl.wikipedia.org/wiki/Linkshandigheid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Linkshandigheid
Yes, de linkshandigen hebben zelf een feestdag op 13 augustus!snuffel1 schreef:Tje wikkipedia geeft wel een boel informatie, ik wist niet dat linkshandigen zo uniek waren. Wij linkshandigen hebben meer vaardigheden aangeleerd dan rechtshandigen. Toch wel iets om trots op te zijn.
tenormin schreef:
Gediscrimineerd op linkshandigheid. Dat is een nieuwe, houden we erin. Ik wilde dat dit mijn enige probleem was; je weet toch niet beter? Ik ook niet, en er is in het leven veel 'aan te leren'. Los van onze linkshandigheid: sommige pinapparaatjes, want meer is het niet, zijn ook veel te nauw, je kan er amper bij, dat vind ik pas links en rechts (on)handig.
sommige mensen maken van alles een probleem
Ja, nog even en dan lezen we problemen over de stoelgang en dat kan dan weer wel een probleem zijn.sommige mensen maken van alles een probleem
-
rozemarijntje
Zo als je hier toch een probleem van maakt sta je toch vrolijk in het leven
Ik ben rechts maar aangezien zo spast is en ik de ( zeg maar wat) de 3 in wil toetsen pakt de hand toch de 7 leuk
dus ik doe het dan met links...geen probleem,hoewel ik heeeeel weinig met links kan ...maar dat lukt me beter als met rechts...
Pfff zijn grotere problemen!!!
@ bram
Heb muis wel eens links geprobeerd
wordt echt niks,ook niet zes jr oefenen ihihihiih...
Ik ben rechts maar aangezien zo spast is en ik de ( zeg maar wat) de 3 in wil toetsen pakt de hand toch de 7 leuk
Pfff zijn grotere problemen!!!
@ bram
Heb muis wel eens links geprobeerd
Dat is al heel lang geleden, linkshandigen zijn voor de rest net zo handig als rechtshandigen.Scholen deden er toen ter tijd alles aan om linkshandigen te dwingen om rechts te leren
Foei Jumbo
Ik ben linkshandig, en doe wel eens boodschappen bij de Jumbo, maar van alle dingen die ik daar zie en meemaak, is dit iets wat me nog niet eens was opgevallen.
Wat zal jij een gemakkelijk leven hebben, als dit het moeilijkste is waar je mee te maken hebt.
Wat zal jij een gemakkelijk leven hebben, als dit het moeilijkste is waar je mee te maken hebt.
Je kunt een ringmap of collegeblok ook zo draaien dat de ringen/beugels aan de rechterkant zittenZonder dollen, met schrijven is het toch lastig vooral bij een ringmap die beugels zitten in de weg,
-
witte angora
Jaaahhh... En als je de boel dan terugdraait, dan staat alles voor een rechtshandige op de kop.bprosman schreef:Je kunt een ringmap of collegeblok ook zo draaien dat de ringen/beugels aan de rechterkant zittenZonder dollen, met schrijven is het toch lastig vooral bij een ringmap die beugels zitten in de weg,.
Ik weet niet of dit voor iedere linkshandige hetzelfde is, maar ik heb het idee dat een hoop zaken best aan te leren zijn om rechtshandig uit te voeren.
Zo gebruikte ik als kind t/m m'n 16e of zo een muis altijd linkshandig. Toen heb ik een maandje of zo een vliegspel gespeeld waarvoor ik een joystick nodig had, en had hier toen mijn linkerhand voor nodig waardoor ik mijn muis tijdelijk aan m'n rechterkant legde.
Tegenwoordig gebruik ik een muis en joystick meestal rechtshandig, maar heb soms 2 muizen op bureau gehad (werkte toen met 3 schermen en een hoop applicaties, had een tijdje last van rsi door dagelijkse overbelasting, en was makkelijk om te kunnen wisselen).
Aan de andere kant, zelf ben ik voor rechtshandigen misschien een beetje raar als een linkshandige. Als ik met mes en vork eet dan wissel ik deze regelmatig om van hand. Als ik iets moet snijden dan heb ik m'n mes in linkerhand, als ik aardappels en groente of iets dergelijks aan het eten ben dan heb ik m'n vork in linkerhand en vraag mij af of andere linkshandigen ook van dit soort 'rare' trekjes hebben.
Voor de rest begrijp ik het probleem van TS niet zo zeer, maar dat komt ook omdat een numeriek toetsenbord aan de rechterkant van een toetsenbord zit en ook linkshandigen, tenminste als ze vaak met cijfers werken, daar al aan gewend zijn.
Zo gebruikte ik als kind t/m m'n 16e of zo een muis altijd linkshandig. Toen heb ik een maandje of zo een vliegspel gespeeld waarvoor ik een joystick nodig had, en had hier toen mijn linkerhand voor nodig waardoor ik mijn muis tijdelijk aan m'n rechterkant legde.
Tegenwoordig gebruik ik een muis en joystick meestal rechtshandig, maar heb soms 2 muizen op bureau gehad (werkte toen met 3 schermen en een hoop applicaties, had een tijdje last van rsi door dagelijkse overbelasting, en was makkelijk om te kunnen wisselen).
Aan de andere kant, zelf ben ik voor rechtshandigen misschien een beetje raar als een linkshandige. Als ik met mes en vork eet dan wissel ik deze regelmatig om van hand. Als ik iets moet snijden dan heb ik m'n mes in linkerhand, als ik aardappels en groente of iets dergelijks aan het eten ben dan heb ik m'n vork in linkerhand en vraag mij af of andere linkshandigen ook van dit soort 'rare' trekjes hebben.
Voor de rest begrijp ik het probleem van TS niet zo zeer, maar dat komt ook omdat een numeriek toetsenbord aan de rechterkant van een toetsenbord zit en ook linkshandigen, tenminste als ze vaak met cijfers werken, daar al aan gewend zijn.
Is mij nooit opgevallen omdat ik altijd de bladen uit de map haal, invul, en daarna terug stop, en hier nooit over nadacht. Heb mij nooit gerealiseerd dat rechtshandigen deze gewoon kunnen laten zitten...Zonder dollen, met schrijven is het toch lastig vooral bij een ringmap die beugels zitten in de weg,
Wat een luxe
Zorg gewoon dat je de vijfde in de rij bent dan hoef je niet te pinnen.
ff uitleggen.Een wordt er geholpen drie staan er voor je dus jij bent nummer vier.
ff uitleggen.Een wordt er geholpen drie staan er voor je dus jij bent nummer vier.
Sorry hoor maar dit kun je een aap nog leren.
Ben bang dat wanneer je hier zo'n probleem van maakt, je meer moeilijkheden hebt in die liebie, sterkte.
Ben bang dat wanneer je hier zo'n probleem van maakt, je meer moeilijkheden hebt in die liebie, sterkte.
Als je als linkshandige niks met je rechterhand kunt doen (zeker iets relatiefs simpels als PINnen) dan is er meer aan de hand dan alleen linkshandigheid. Een rechterhand is immers niet onderontwikkeld, net zoals een linkerhand bij een rechtshandige niet onderontwikkeld is. Het gaat hoogstens iets lastiger met een andere hand.