Pagina 1 van 2

UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 29 jan 2004 22:14
door suzhi
Volgens UPC hebben wij ons tijdens ons internet periode (2001- april 2002) bij deze club schuldig gemaakt aan overmatig gebruik van de Chello SERVICE.

Omdat wij volgens UPC niet binnen 7 dagen gehoor hadden geven aan dit verzoek werd op 6 mei 2002 onze internetverbinding afgesloten.

Niemand zal het verbazen dat wij pas na de afsluiting van UPC hierover bericht kregen en zoals bekend heeft klagen, bellen, faxen en aangetekende brieven versturen geen zin. Echter UPC vond het wel nodig om nog drie maanden lang abonnementsgeld te innen.

Na contact te hebben gehad met de helpdesk (de wachttijden zijn bij jullie allemaal wel bekend) werd ons medegedeeld dat wij niet afgesloten waren, maar er een storing in onze wijk was. Nou deze storing loopt waarschijnlijk tot op de dag van vandaag nog!

Nu zijn wij inmiddels al zover met UPC gevorderd dat wij niet meer aangemaand worden en na onderzoek is gebleken dat er ten onrechte door UPC geld geeist wordt. Dus wij hebben recht op teruggave van onze borg en abon.geld over mei, juni en juli 2002! (eur 100,83)

De grap is nu dat er problemen zijn het het systeem (tell me something new! :wink: ) en er dus niet gecrediteerd kan worden! Wij zitten nu al vanaf mei 2003 te wachten op ons geld!!!!!!!!!

Tuurlijk kunnen wij hierna fluiten, maar ik denk dat wij deze week nog maar weer eens voor de zoveelste keer een aangetekende brief en fax die kant op sturen.............

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 30 jan 2004 17:13
door Gast
mmmmmm aangetekende fax????
knap hoor ;-)

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 01 feb 2004 13:48
door Gast
Lol, ga je toch weer met een heel ander oogpunt naar de waarheid van zon verhaal kijken he :)

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 03 feb 2004 18:06
door Gast
volgens mij staat er in duidelijk Nederlands geschreven EEN aangetekende brief en EEN fax...........lezen is niet zo moeilijk hoor........mits je er de tijd voor wilt nemen.

Schrale troost is dat ook wij ongeveer 8 maanden hebben moeten wachten op het terugstorten van de borg van een digitale decoder,wanneer mijn internet is afgelopen krijgen ze niet eerder het modem VOOR ik de borg heb teruggekregen of handje contantje bij het inleveren

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 03 feb 2004 23:46
door Gast
geen modem inleveren is geen borg :-)
je krijgt ook toch niet je statiegeld van je frisdrank flessen terug voordat je de flessen hebt ingeleverd????

Daarbij wordt eerst gekeken door UPC ( en dat is natuurlijk ook normaal) of het modem in goede staat wordt ingeleverd, is deze kapot of dermate beschadigd dat deze niet meer te gebruiken is hoeft het borg niet terug betaald te worden.

ook dit is voor de minder na denkende medemens om te zetten in een voorbeeld uit de praktijk, nl. wanneer je bv een kamer huurt betaal je borg, als je de kamer verlaat en je laat deze dermate slecht achter dat deze niet direkt weer te verhuren is ben je je borg ook kwijt.

lees de algemene voorwaarden en zie daar....

na opzegging dient het modem BINNEN twee weken in bezit te zijn van UPC
na die twee weken is UPC gerechtigd de vervangingswaarde van het modem op te boeken , is al gauw € 250,--

Dus.... voor al die mensen die niet nadenken, niet lezen en zelf maar eigen regeltjes aan het bedenken zijn... knoop het boevnstaande goed in je oren :-)

Dit geldt overigens niet alleen bij UPC maar bij alle ISP's

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 03 feb 2004 23:56
door Gast
Als je je modem inlevert controleert men meteen of alles in orde is. Immers krijgt de (ex-)klant een formulier als bewijs van aflevering waarop de UPC-medewerker al aangeeft dat het modem volledig en werkend is ingeleverd. Alleen kan het wachten op de borg wel maanden in beslag nemen. En dat is eerder regel dan uitzondering. Normaal gesproken zou ik het met bovenstaande van Gast eens zijn maar we hebben hier met UPC te maken. En UPC is helaas meestal een uitzondering op de regel.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 04 feb 2004 01:21
door Gast
Laat die irritante upc-medewerkertjes nou eindelijk eens kappen hier met die vervelende dooddoeners bij reeele klachten; de betrouwbaarheid van een verhaal in twijfel trekken door een bijvoeglijk naamwoord maar op meerdere zelfstandig naamwoorden van toepassing te verklaren, bij voorbaat maar uitgaan van ondeugdelijke omgang met het in bruikleen gegeven materiaal, half lezen van de klachten en de rest zelf maar interpreteren. Schei nou eens uit stelletje incompetente nerds!! En niet alleen op al die forums waar de mensen komen die door de bagger van upc op zoek gaan naar een platform om je ei kwijt te kunnen omdat upc het eenvoudig verrekt om via de aangewezen communicatiekanalen te reageren. Stop met die onzin, ook gewoon op je werk. Al die gelijkvormige klachten, de technische en communicatieve blunders, dat is jullie werk. School je bij of zo, leer lezen, klaag bij je baas, maar kom in jezusnaam niet hier je ongeletterde miskwalificatie tentoonspreiden. ROT OP en ga aan het WERK stelletje zwakstroomkabouters!! Er is nog zat te doen met upc bungelend onderaan elke lijst die er maar door consumentenorganisaties wordt samengesteld.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 04 feb 2004 07:54
door upc is slecht
:lol:
UPC kan inderdaad niet crediteren. de borg van mijn kabelmodem kreeg ik al na 1 maand terug door hem te verrekenen met de televisie aansluiting (duurde dus 5 maanden).
Dat controle verhaal van het modem is onzin. Mijn advies om je UPC modem in te leveren is vraag UPC om hem op te halen. Dit is namelijk
gratis en je krijgt gelijk een ontvangstbewijs.
Je hebt dan ook nooit problemen met in de post "kwijtgeraakte" modems. (Of door UPC medewerkers achterover gedrukt!!!).
Ik weet dat deze forums vol zitten met UPC eikeltjes die niets beter te doen hebben. Voordat jullie gaan reageren raad ik jullie aan eerst eens de hand in eigen boezem te steken. Je frustatie afreageren werkt alleen averechts op klanten.
Overigens als de rgeld teruggave langer duurt dan 6 maanden heb je recht op wettelijke rente (8%). ook zou ik in jouw geval administratiekosten a 8 euro voor iedere brief in rekening brengen. (dit doet UPC tenslotte ook).
Nog leuker is een incassoburo inschakelen (de kosten liggen boven de 65 euro, dus dit kan) of beslag laten leggen op de rekeningen van UPC. Stuur wel eerst een aanmaning waarin je vermeld dat je betaling van alle achterstallige kosten eist binnen 14 dagen omdat je anders beslag laat leggen op de rekening.

LETS DO TO THEM WHAT THEY DO TO US.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 04 feb 2004 23:58
door Goony
Je wordt inderdaad niet vrolijk van UPC. Ondeskundige medewerkers aan de helpdesk die alle problemen bij jou neerleggen. (dat het aan je systeem ligt dat Chello niet werkt enz...) Vaak ligt het probleem bij UPC. Uiteindelijk ook in mijn geval. Fout in de modem. Ondertussen twee maanden geen internet. Nu ging volgens een medewerker het garantieplan in en zou ik 276 euro vergoed krijgen wat zou worden verrekend met mijn toekomstige facturen. Na 4 maanden wachten nog niet gebeurd. Na 6 telefoontjes waarin UPC de belofte doet het zo snel mogelijk in orde te maken... U raadt het al... Uiteindelijk kwamen ze met het verhaal dat de vergoeding niet aan mij toegekend zou worden omdat het niet was goedgekeurd door de superviser van de desbetreffende medewerker die mij een creditering van die 276 euro had toegezegd. Daar zakt mij de broek vanaf. Vanaf heden heb ik de afschrijvingen van UPC door mijn bank laten blokkeren. Ik zie wel hoe het afloopt, want bellen doe ik ook niet meer. Dit heeft me inmiddels ook al (aantoonbaar) 100 euro gekost. En op de brieven krijg je geen reactie of veel te late reactie. Snik.... :cry:

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 05 feb 2004 01:13
door Speed-Ray
Toppertjes zijn jullie.
Allemaal geen naam noemen, zodat er niet gecontroleerd kan worden, of jullie verhaal wel of dan te niet klopt.
Want je verhaal zal maar niet kloppen en er komt iemand achter.
Want meneer wil lekker zeuren, ook al klopt het wel.
Geef dan je klantnummer, laat een upc-medewerker het controleren en dan zijn antwoord geven.
Ik heb namelijk ook storing gehad, maar wel een vergoeding gekregen en dat is nog zwart op wit ook.
Dus geef je problemen echt eens bloot, zodat het te controleren valt of ga andere mensen opruien.
Dit is voor een ieder en niet per se aan 1 iemand gericht.
Los groetos
Speed-Ray.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 05 feb 2004 01:28
door Gast
Waarom zou UPC hier wel reageren en op de mails, faxen, brieven, aangetekende brieven en telefonische verzoeken niet. Dream on baby!

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 05 feb 2004 09:03
door Speed-Ray
Het gaat erom, dat klagen makkelijker is, dan een oplossing zoeken en evt er samen uitkomen.
Ik belde laatst upc en bleek, dat de wachtrijen verdwenen zijn.
Althans was nog geen minuut en vroeger was dat bijna een half uur of zoiets.
Daar wordt ook nog steeds over geklaagd.
Ik hoor heel veel geschiedenis voorbij komen.
Ik heb het gevoel, dat daarom een bedrijf, in dit geval upc, geen eerlijke nieuwe kans krijgt.
Ik heb gehoord, dat iemand die terecht bij het incassobureau heeft gelegen, na betaling weer kabeltv kan krijgen.
Dat is dan toch ook een 2de kans.
En ga niet zeggen, dat dat handel is, want kabeltv is geen vetpot voor een kabelbedrijf.
Geef upc, of een ieder ander bedrijf, een eerlijke 2de kans.
Iedereen kan veranderen. Zowel positief als negatief, maar het kan wel.
Los groetos
Speed-Ray

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 05 feb 2004 15:42
door Gast
Ik geef UPC al 2 jaar een kans. Maar nog steeds geen oplossing voor de facuurproblemen. Geloof ik ben bereid ze een kans te geven maar ze reageren niet. Daar kan ik toch echt niks aan doen.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 05 feb 2004 16:20
door PaCe
Toppertjes zijn jullie.
Allemaal geen naam noemen, zodat er niet gecontroleerd kan worden, of jullie verhaal wel of dan te niet klopt.
Want je verhaal zal maar niet kloppen en er komt iemand achter.
Want meneer wil lekker zeuren, ook al klopt het wel.
Geef dan je klantnummer, laat een upc-medewerker het controleren en dan zijn antwoord geven.
Ik heb namelijk ook storing gehad, maar wel een vergoeding gekregen en dat is nog zwart op wit ook.
Dus geef je problemen echt eens bloot, zodat het te controleren valt of ga andere mensen opruien.
Dit is voor een ieder en niet per se aan 1 iemand gericht.
Los groetos
Speed-Ray.


DIT IS WEL ALLEMAAL LEUK EN WEL ....MAAR ALS UPC AL NIET OP TV WILT REAGEREN (OP ONTELBARE BEWERINGEN) EN ZE ME OOK AL NIET KUNNEN HELPEN BIJ DE HELPDESK EN DESBETREFFENDE AFDELING(NIET WILLEN OF KUNNEN) ....en daarbij ben ik 1 van de velen.........

GA DAN NIET AFDOEN ALSOF HET AAN DE KLANTEN LIGT......
HET IS WEL TE ZIEN DAT SPEEDRAY BIJ UPC WERKT...SCHULD LIGT ALTIJD ELDERS........ (worden jullie hierop getraind of is het slechts onkunde)
Ware het niet dat de employees zowel UPC als organisatie een stelletje prutsers zijn anders hadden al de klachten wel onterecht geweest..

DUS SPEEDRAY DOE MIJ EEN PLEZIER EN JEZELF.......... CONCENTREER JE MAAR OP JE WERK.......HEBBEN JULLIE HET BLIJKBAAR MOEILIJK GENOEG MEE......

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 06 feb 2004 02:08
door Gast
Speedray nou doe je het alweer, leer je het nou nooit af? Denk je niet dat klanten die zelf in de fout gaan het wel uit hun hoofd zouden laten een forum op te zoeken om hun gal te spuien terwijl hun klachten ongegrond zijn?
Je kan nou wel keer op keer het waarheidsgehalte van de klachten in twijfel trekken en beweren dat elke klant waar iets mis gaat een incompetente sukkel is die alles aan zichzelf te wijten heeft, maar het feit blijft overeind dat de communicatie van upc richting klant als het mis gaat nul komma nul is, of wilde jij soms het tegendeel beweren?? En dat jij ze zomaar kon bereiken is leuk, en inderdaad een vermelding waard, maar wat zegt dat over de kwaliteit van de oplossingen van de problemen? Dat 'samen oplossen' is een goed idee, ware het niet dat dat hele upc één grote bermuda-driehoek is voor brieven, faxen en telefoontjes waar je nooit meer wat van hoort.
En verder, over dat tweede kans verhaal van je; hoe lang moet zo'n traject dan duren volgens jou? Is het je niet opgevallen dat mensen het hebben over één, anderhalf, twee JAAR? Hoelang denk je nou eigenlijk dat je geduld moet hebben en een probleemtijd uitzitten? Je zal wel gelijk hebben dat de meeste problemen adequaat worden opgelost zoals het hoort, en je hier alleen de excessen ziet, maar bij upc zijn er zoveel excessen die ook nog eens zoveel op elkaar lijken dat er duidelijk iets mankeert aan de procescontrole bij dit bedrijf. Je kan veilig stellen dat als iets niet in één abonnementsperiode wordt opgelost, het nooit meer in orde komt.
En over dat controleverhaal van je; ben je ook bereid aan je grote mond een risico te verbinden? Mijn voorstel is dat we mijn geval voor de rechter brengen zoals ik het incassobureau al twee keer voorgesteld heb te doen. Dat levert in ieder geval het eind op van de periodiek terugkerende pogingen van upc en incassobureau om bij mij een vordering te komen innen. Maar telkens blijft het na mijn antwoord op hun dreigbrief weer een tijdje stil en tot actie komt het nooit. Als jij je nu namens upc verbindt een zaak aan te spannen krijgen we eindelijk uitsluitsel en ben ik na 2 jaar eindelijk van alle upc-gezeur af. De crux van het verhaal is dat upc niet meer terughoudend hoeft te zijn de kantonrechter in te schakelen omdat één van ons tweeën dan met de parketrekening naar huis gaat. Hebben we een deal?

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 06 feb 2004 14:37
door Speed-Ray
Gast,

Jij doet het ook.
Ik zeg niet, dat alle fouten bij de klanten ligt en niets aan upc.
Leer lezen, voordat je je toetsenbord erbij pakt.
De pot verwijt de ketel.

Gr.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 27 feb 2004 07:48
door Kyle
Ik run het callcenter in het noorden
en het is een klotebedrijf dat UPC

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 08 mar 2004 17:44
door agro
Je kan GRATIS schrijven naar upc.
Kijk op www.antwoordnummer.nl en zoek bij upc.

Met antwoordnummer is geen postzegel nodig, als iedereen op deze manier naar UPC schrijft gaan ze misschien wel reageren, het kost hen ca. € 0,50 per brief die je verstuurd, en het enigste waar ze bij upc mogelijk gevoelig zijn is dat het hen geld kost

succes.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 08 mar 2004 17:48
door Gast
Een jaar ADSL en nog niet volwassen genoeg om niet te stoken.

Re: UPC KAN NIET CREDITEREN

Geplaatst: 08 mar 2004 22:26
door Anno
ik ken de problemen. Ze kunnen idd niet crediteren (als ze dat niet willen).

Heb ik de bank dus gesommeerd meerdere maanden abonnementsgeld terug te laten storten. Toen ik dat geld terug had kreeg ik ineens binnen 3 werkdagen wel mijn geld gecrediteerd.

Dus ik zou zeggen. geld tegoed? Gewoon de bank abonnementsgeld terug laten storten.